Studiu PwC: "Maşinile electrice vor avea succes când vor fi cu cel mult 5000 de euro mai scumpe decât cele normale"

de Mircea Meșter
Miercuri, 20.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
De la 1.7% acum doi ani la 6.4% în 2020. Aceasta este prognoza cotei de piaţă a maşinilor electrice realizată într-un studiu de PricewaterhouseCoopers.

Esential 6.4% va fi cota de piaţă a vehiculelor electrice conform studiului realizat de PwC.
10% este cota de piaţă prognozată pentru 2020 de Carlos Ghosn, directorul Renault-Nissan, într-o declaraţie realizată în 2012.
Deşi maşinile electrice şi cele hibride se află încă la un nivel foarte scăzut la capitolele vânzări şi popularitate, ultimele studii realizate de PricewaterhouseCoopers (PwC) indică o creştere a cotei de piaţă a acestora şi un viitor ceva mai roz pentru constructorii care au hotărât să intre în jocul modelelor cu propulsie alternativă. Astfel, dacă doar 1.7% dintre maşinile vândute la nivel mondiale în 2011 au fost electrice şi hibride, procentul va creşte la 5% în 2016 şi va urca până la 6.4% în 2020.

"Chiar dacă nu se produc foarte multe maşini de acest tip în lume la această oră, vorbim de o piaţă pe care toţi constructorii îşi doresc să activeze, dar în ritmuri diferite", susţine Francois Jaumain, asociat PwC şi specialist al zonei auto.

Conform acestuia, actualele probleme ale zonei auto eco - preţul ridicat, lipsa infrastructurii, "frânele" psihologice ale clienţilor - vor dispărea în timp datorită investiţiilor producătorilor auto, astfel că singurul lucru pe care îl vom aştepta va fi începerea producţiei de masă în adevăratul sens al cuvântului.

Studiul PwC a fost realizat prin intervievarea a 200 de profesionişti care activează în zona auto în 34 de ţări. Conform analizei, vehiculele electrice vor avea succes de masă atunci când preţul versiunilor electrice nu vor depăşi cu mai mult de 5000 de euro nivelul variantelor cu motoare tehnice echivalente. În plus, majoritatea potenţialilor clienţi ai acestui tip de maşini ar dori să nu se bazeze pe cumpărarea unei astfel de maşini, ci pe împrumutul său în regim de leasing. Pentru 46% dintre cei intervievaţi, cel mai bun argument în cumpărarea unei maşini electrice rămâne economia pe termen lung.

via PwC

Comentarii (7)

  • Nu inteleg de unde apar Pwc-urile astea si multe altele ce fac niste studii penibile pe care iau bani ? Este total irelevanta chesti asta. Si eu ma puteam gandi la acest lucru si sa postez pe aici...
    11 7
  • Studiul asta aparut in 2013 e probabil facut cu date din 2010. Un Renault Zoe in Franta costa 13.700 euro, adica cat un Clio echivalent cu motor termic. Renault-Nissan a facut un mare pas inainte si va demonstra ca proiectul masinilor electrice e viabil acum , atat din punct de vedere financiar, cat si al protectiei mediului (aspect pus la dos de multi romani).
    Sper ca Renault Romania sa faca eforturi sa-l aduca si-n Romania, convingand pt inceput cat mai multe firme, pentru ca apoi va de la sine si infrastructura. Fara masini vandute, nu vine infrastructura.
    In afara de firme, sunt sigur ca sunt si persoane fizice interesate, oameni instariti, deschisi la minte, cu casa / vila si care au deja cel putin o alta masina in familie, dar vor ALTCEVA.
    24 3
  • ... sau cand pretul benzinei va fi cu cel putin 5 lei mai mare!
    5 10
  • si cam ce pret, credeti ca o sa aiba curentul electric atunci?...sper sa ma lamureasca ai mai deschisi la minte decit mine...oare sa fie cam ce e cu gazu acum???...tin minte cind nu-mi permiteam o centrala pe gaz si inghetam de frig in casa ,gazu ieftin alea alea...acu e super,mi-am pus centrala si nu stiu cu ce s-o inlocuiesc ca nu-mi permit gazul..ha ha ha ..eu unul o sa-mi iau trotineta!!
    7 12
  • Amice, fii calm. Costul energiei electrice va fi intotdeauna mai avantajos decat al combustibilului fosil. Costuri aproximative au fost facute pe promotor. Mai concrete si mai detaliate, cand va veni Zoe in Romania. In rest, compari mere cu pere. N-are relevanta.
    13 2
  • @token
    Gresesti ! Producatorii auto si-au calculat profitabilitatea la un minim de 70 $ pe barilul de petrol. In prezent, e la peste 100 $ si e pronosticat sa creasca. Deci pana in 2060 cand vom scurge ultimele picaturi de petrol, nu sunt sanse sa scada sub 70$.
    12 2
  • Studii de rahat.
    Masinile electrice nu sunt adaptate de catre clienti din urmatoarele motive:
    1. pretul de achizitie, care nu va scadea suficient nici macar cu vouchere acordate de stat
    2. autonomia, care nu va depasi 200 km in urmatorii ani (nu intra in discutie Tesla, care este o gluma)
    3. lipsa infrastructurii pentru incarcarea acumulatorilor
    Pe deasupra, energia electrica este produsa la nivel mondial 45% din carbune, care este mult mai poluant decat benzina, iar termocentralaele nu au filtre si catalizatoare, deci nu este in acest moment deloc verde.
    0 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru