Studiu: șoferii care circulă cu geamurile deschise, cu 80% mai expuși la poluarea din orașe

de Paul Cosma
Duminica, 09.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șoferii care țin geamurile deschise atunci când circulă cu mașina sunt cu 80% mai expuși la poluarea din orașe, potrivit unui studiu al unei echipe de cercetători. Studiul mai arată că, în cazul recirculării aerului din habitaclu, șoferii sunt cu 80% mai feriți de particulele nocive PM 2,5 și PM 10.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, poluarea aerului ucide anual circa 7 milioane de oameni la nivel global, iar 9 din 10 persoane sunt expuse la niveluri ridicate de poluare.

În acest context, o echipă de cercetători condusă de Universitatea din Surrey (Marea Britanie) a elaborat un studiu ce analizează nivelurile de expunere la poluare în 10 dintre cele mai poluate orașe din lume. Printre acestea se numără Dhaka (Bangladesh), Chennai (India), Guangzhou (China), Medellín (Columbia), São Paulo (Brazilia) și Cairo (Egipt).

Potrivit studiului, șoferii care circulă cu geamurile deschise în orașe sunt cu 80% mai expuși la poluarea cu particule PM 2,5 și PM 10 decât cei care preferă geamurile închise și pornirea aerului condiționat sau recircularea aerului din habitaclu.

Cercetătorii spun că, indiferent de oraș și de mașina folosită, situația în care geamurile sunt deschise reprezintă cel mai mare grad de expunere la poluare pentru șoferi, respectiv 91% la orele de vârf.

Totodată, și pasagerii sunt expuși la poluare pentru circa o treime din durata călătoriei.

În cazul în care șoferii apelează la recircularea aerului când geamurile sunt închise, aceștia sunt cu 80% mai feriți de poluarea din trafic, potrivit aceluiași studiu. Cercetătorii spun că, cel puțin teoretic, dacă mașinile noi ar avea filtre mai eficiente expunerea șoferilor și pasagerilor la poluarea ar fi mult mai mică.

“Ca să fim cât mai direcți, ar trebui să eliminăm cât mai multe mașini de pe străzi sau să le înlocuim cu mașini ‘verzi’ pentru ca poluarea aerului să fie redusă. Dar acesta este un vis îndepărtat în țările în curs de dezvoltare. Aerul condiționat este de neatins pentru navetiștii săraci și vulnerabili din multe țări ale lumii,” au spus cercetătorii.

Via University of Surrey

Comentarii (3)

  • 1) comentariile imediat după articol
    (INDIFERENT dacă este varianta MOBILE sau varianta DESKTOP) !!
    Nu după alte propuneri de articole!!

    2) comentariile trebuie vizualizate cu formatul (spaţii, new lines, entere, litere mari, etc) IDENTIC CUM LE-A SCRIS utilizatorul
    (INDIFERENT de versiunea MOBILE sau versiunea DESKTOP)

    3) comentariile trebuiesc să poată fi votate
    INDIFERENT de versiunea MOBILE sau versiunea DESKTOP

    4) Fontul de PENSIONARI nu o să vă aducă mai mulţi cititori, ci clar mai puţini


    Poluarea din oraşele unde circulă maşini termice.

    În oraşele unde circulă numai maşini PHEV şi EV, nu se întâmplă acest lucru !
    5 2
  • Marius
    La poluare ziceti?
    Are legatura cu faptul ca pute a diesel????
    Surprinzator, dar fanii diesel vor sari sa ne explice iarasi cum in realitate o masina electrica sau PHEV polueaza in realitate mai mult ca un diesel.
    Si credeti ca daca tin geamurile inchise putoarea de diesel nu mai intra???
    Mai e mult pana departe, mai ales cu retarzii sustinatori ai cancerului la plamani.
    3 3
  • Văs că OMS e foarte preocupată de sănătatea șoferilor care circulă cu geamurile deschise dar la pietoni nu se gândește nimeni?

    Să înțeleg să ăștia-s vai de steaua lor că nici măcar n-au geanuri ca să le poată închide să se ascundă de poluare...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket