Începând de anul viitor, posesorii de mașini mai vechi de 15 ani vor plăti un impozit mai mare. Noile taxe de poluare vor fi cu până la 60% mai mari decât în prezent și vor fi afectați proprietarii cu mașini cu motoare Euro 4 sau mai mici.
În prezent, impozitul auto crește cu 10 lei pentru fiecare 200 cmc. Asta înseamnă că mașinile care au motoare cu o capacitate cuprinsă între 1401 cmc și 1600 cmc sunt supuse unui impozit anual în valoare de 80 de lei. Cu noua taxă de poluare, valoarea impozitului ar urma să depășească 130 de lei.
Noua măsură va fi introdusă la cererea Comisiei Europene pentru a combate poluarea și pentru a reduce deficitul bugetar. Potrivit Institutului Național de Statistică, în România sunt înmatriculate peste 10 milioane de mașini. Dintre acestea, circa 6.6 milioane au motoare Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 și non-Euro. Cu cât gradul de emisii este mai mare, cu atât mai scumpă va fi noua taxă.
via ProMotor
Plus as interzice importul total de euro 4 sau mai jos
"Ce bine ar fi daca 'Executivul' s-ar preocupa de chestiuni mai serioase cum ar fi: descurajarea importului de gunoaie si deseuri toxice, amenajare de gropi de gunoi ecologice, curatarea raurilor, campiilor si padurilor (inclusiv prin aplicarea de amenzi usturatoare), conversia termocentralelor proprii vechi de pe carbune pe gaz, innoirea parcului de locomotive diesel vechi de 40+ de ani, stimularea trecerii la taxiuri electrice in marile orase, investitii in infrastructura feroviar-electrica etc etc"
În realitate, 9 din 10 astfel de personaje nu dețin niciun autoturism, căci au mașină de la firmă.
Tu probabil stai la casă în București și ții trei gioarse pe stradă, că nu-ți iei tu spațiu din curte pentru garaj.
Pe de-ăștia ca tine i-aș taxa de trei ori mai mult decât se preconizează.