Mașinile mai vechi de 15 ani, supuse unor noi taxe de poluare din 2026

de Tiberiu Safta
Luni, 11.08.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani cu norme de poluare Euro 4 sau mai mici, ar urma să plătească o nouă taxă de poluare în 2026. Impozitul auto pentru aceste mașini ar putea crește cu până la 60% față de cel din prezent.

Începând de anul viitor, posesorii de mașini mai vechi de 15 ani vor plăti un impozit mai mare. Noile taxe de poluare vor fi cu până la 60% mai mari decât în prezent și vor fi afectați proprietarii cu mașini cu motoare Euro 4 sau mai mici.

În prezent, impozitul auto crește cu 10 lei pentru fiecare 200 cmc. Asta înseamnă că mașinile care au motoare cu o capacitate cuprinsă între 1401 cmc și 1600 cmc sunt supuse unui impozit anual în valoare de 80 de lei. Cu noua taxă de poluare, valoarea impozitului ar urma să depășească 130 de lei.

Noua măsură va fi introdusă la cererea Comisiei Europene pentru a combate poluarea și pentru a reduce deficitul bugetar. Potrivit Institutului Național de Statistică, în România sunt înmatriculate peste 10 milioane de mașini. Dintre acestea, circa 6.6 milioane au motoare Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 și non-Euro. Cu cât gradul de emisii este mai mare, cu atât mai scumpă va fi noua taxă.

via ProMotor

Comentarii (19)

  • F bine, hai Bolo!!!
    Plus as interzice importul total de euro 4 sau mai jos
    17 19
  • ^^^^^^^^^
    Ce te-aş da de colo colo cu Bolo cu tot.
    16 12
  • Am platit deja pentru masina mea din 2003 Euro 4 cu 2979 cmc un impozit de 3225 lei !!! La cei 4-5000 de km / an pe care ii parcurg cu ea (dar cu cata placere !) inseamna ca doar impozitul e 65 de bani pe km. Cat or vrea socialistii de caviar care ne conduc sa-mi mai mareasca impozitul ? Pana renunt la masina si raman cu alealalte de 2 litri si 280 de lei impozit ? Si prostanacii isi vor lua teapa de 3225 lei ? In timp ce vor fi salvat deja planeta ? Trebuie sa scapam urgent de acesti idioti ! De ce in SUA nu se plateste impozit auto ? Si in Romania nu mai stim cum sa-i jupuim pe fraieri sa petreaca Grindeanu la Monaco !
    16 11
  • Stiu ca l-am vazut pe fostul ministru de Finante - Orlando Teodorovici - conducand un M3 de 4 litri. 8680 lei pe an impozit. Eu ca Manager de multinationala nu-mi permit un asemenea impozit. Bugetaru' milionar n-are nici o problema !
    13 8
  • Masinile cu 5 ani sau mai putin sunt mai tigai decat alea de 20 de ani
    Sunt mult mai poluatoare si mai nefiabile,
    Dar nah, pe cine ataca tradatorii de tara actuali, fanariotii astia nenorociti?! Tot pe omul sarac, ala care nu isi permite
    12 13
  • Nu trebuie ca toata lumea sa aibe masina...unii nu o misca din parcare cu lunile, altii au cate 3-4 masini care chiar nu isi au rostul. Ok, daca vrei masina, plateste.
    8 12
  • Ce comentam aici, la o stire (petarda ?) asemanatoare acum 4 ani (27 Iulie 2021)- ramane de actualitate:
    "Ce bine ar fi daca 'Executivul' s-ar preocupa de chestiuni mai serioase cum ar fi: descurajarea importului de gunoaie si deseuri toxice, amenajare de gropi de gunoi ecologice, curatarea raurilor, campiilor si padurilor (inclusiv prin aplicarea de amenzi usturatoare), conversia termocentralelor proprii vechi de pe carbune pe gaz, innoirea parcului de locomotive diesel vechi de 40+ de ani, stimularea trecerii la taxiuri electrice in marile orase, investitii in infrastructura feroviar-electrica etc etc"
    17 0
  • @zăpadă
    Un ”manager de multinațională” nu e prost să dețină trei mașini, una mai veche decât cealaltă.
    În realitate, 9 din 10 astfel de personaje nu dețin niciun autoturism, căci au mașină de la firmă.
    Tu probabil stai la casă în București și ții trei gioarse pe stradă, că nu-ți iei tu spațiu din curte pentru garaj.
    Pe de-ăștia ca tine i-aș taxa de trei ori mai mult decât se preconizează.
    6 11
  • @ Snow

    Știi că prostia și domnia se plătesc, da? Rămâne să te hotărăști pentru care din ele scoți bani din buzunar. Succes!
    12 6
  • ice ice baby
    99% din "managerii de multinationala" sunt niste bieti executanti cu deciziile primite in plic, bugetele impuse si rezultatele deasemenea impuse si obligatorii.
    6 3
  • Esti la fel de prost ca bolo!
    6 5
  • Lasa bah ca vine CG si interzice EV, interzice astea cu euro 6, sa murim romaneste bahh pa dizal
    7 5
  • Mai scriu o dată că s-a cenzurat repede.

    @ds: perfect mesajul tău.
    Bunica îmi spunea o vorba auzită: "sunt prea sărac să mă îmbrac ieftin".


    PS: angajatul responsabil cu cenzura: mai folosește-ți și capul, nu apăsa Delete imediat când apare cuvântul cheie din lista interzisă. Era ceva pozitiv, admirativ, nu negativ cum ai înțeles tu.
    Păcat că nu ești la fel de prompt și când se scriu lături anti-UE. Nu știu de ce dar am o bănuială.
    10 5
  • @snow
    Acum depinde și de manager. În multinaționale se dau titluri cu toptanul ca sa fie angajatul fericit și motivat. E și un banc fain pe tema asta dar sunt sigur că se va cenzura.

    Dar e altul care poate scapă de cenzură: dacă arunci o sticlă pe fereastră sunt șanse bunicele să pice in capul unui manager la multinațională.
    7 2
  • Nu bate nu trăncăne
    Nu contează, plătim.
    2 1
  • nobody
    nu stiu cum e cu piata de sh-uri euro 4 (adica daca romanii inca cumpara asa ceva), dar impozitul asta loveste, ca si altele, tot in cei care nu isi permit altceva...
    1 2
  • Ei na. Lovește în cei care importa gunoaie premium în loc sa ia o Dacia (mai) nouă, și bine le face.
    5 1
  • @matei
    zici asta pt ca te gandesti doar din perspectiva unuia care isi cumpara masina sh, nu a unuia care si-a luat-o acum mult timp (chiar noua) si nu isi permite alta. Si aia sunt multi, nu doar aia care iau gunoaie "premium" de afara
    0 0
  • Mircea Badea
    E frumos dar nu prea. Un benzinar euro 4 e mai curat decât un euro 6 dizal maimuțărit!

    Toți inculții fac legi..iar iobagii votează aceeași schimbare..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru