STUDIU: Mașinile clasice pot fi mai prietenoase cu mediul, decât cele electrice, dacă sunt conduse doar 2000 km pe an

de Alexandru Monenciu
Luni, 20.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, mașinile clasice sunt mai prietenoase cu mediul înconjurător decât cele moderne. Însă, depinde mult de kilometrii pe care îi parcurgi într-un an. În această ultimă categorie sunt incluse chiar și modelele cu zero emisii.

Pentru că au fost create într-o perioadă în care producătorii de automobile nu erau chiar atât de interesați de mediul înconjurător, mașinile vechi, sau clasice, dacă vrei, sunt considerate în ziua de azi foarte poluante.

Un studiu realizat de o companie de asigurări britanică vine să demonteze acest mit, raportându-se la numărul de de kilometri parcurși.

Potrivit celor de la Footman James, mașinile clasice sunt mai prietenoase cu mediul înconjurător decât cele moderne, dacă parcurg puțini kilometri pe an. În această ultimă categorie sunt incluse chiar și cele pur electrice.

Motivul este destul de simplu și logic, până la urmă. Pe parcursul unui an, mașinile clasice sunt folosite mult mai puțin, comparativ cu o mașină modernă care este folosită zi de zi și care generează cantități mari de carbon în timpul producției.

Concret, în Marea Britanie, o mașină clasică emite în medie 563 de kilograme CO2 anual, în contextul în care sunt conduși circa 1.931 de kilometri.

De cealaltă parte, mașinile moderne emit mai puțin CO2 la fiecare kilometru parcurs, dar sunt conduse pe distanțe mai lungi.

Același studiu mai arată că pentru producția unei mașini de pasageri obișnuite (Volkswagen Golf în acest caz), amprenta de carbon este de 6.8 tone. În cazul unei mașini electrice moderne (Polestar 2), această valoare ajunge la 26 de tone. E și normal, având în vedere procesul de producție al mașinii și bateriei. Din această rațiune, Polestar promite să fie neutru din punct de vedere al emisiilor până în 2030.

Așadar, unei mașini clasice i-ar trebui mai bine de 46 de ani să ajungă la aceeași cifră de CO2.

Desigur, acest lucru se va schimba începând cu finalul acestui deceniu, în contextul în care tot mai mulți producători de automobile vor să devină neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

via Carscoops

Comentarii (16)

  • In anii 60 s-au facut studii din care reiesea ca tigarile fac bine la plamani. Asa si cu porcariile astea cu poluarea, daca platesti suficient rezulta din studiu ca masinile diesel emana aer de munte.
    21 16
  • Deci: "Concret, în Marea Britanie, o mașină clasică emite în medie 563 de kilograme CO2 anual, în contextul în care sunt conduse circa 1.931 de kilometri."
    Vă dați seama că este un studiu "extrem de serios și temeinic" făcut (mai ales de către o firmă de asigurări!) dacă ia în calcul că o mașină parcurge 1931 de km anual. Adică cam 160 km/lună.
    12 4
  • X-zibit
    @Inexorabil

    Evident ca articolul este o minciuna. O masina electrica isi amelioreaza poluarea rezultata din productia ei in maxim 3 ani. Cu cazanele Euro 2 ca VW Golf 4 prezente la fiecare colt de strada, Opel Astra din '97, Focus prima generatie, Passat B4, Audi A3 2001, etc, majoritatea diesel ca romanu are cultura auto zero, cum facem? Astea ruleaza de 20 de ani pe drumurile noastre si polueza plamani, afuma fata de case si fac zgomot, si in plus industria petroliera aferenta.
    Daca aia care au inventat automobilul acum 100 de ani gandeau ca voi acum discutati de ultimul model de ham pentru cal. Masina electrica este superioara uneia pe carburant in mediul urban 100%, voi cazanarii oricum va duceti pe litoral o data pe an cu BMW-ul, la doua botezuri si o nunta. Chiar nu aveti nevoie de berline cu motoare de doi litrii ca sa faceti maxim 1000 de km tot anul extraurban. Studiati ofertele de turism ca prindeti concedii cu 600 de euro in Cipru sau Antalia si nu va mai trebuie transhumanta pe autostrada soarelui la 45 de grade.
    15 19
  • X-zibit
    @inexorabil

    Decat sa scrii ditamai apologia maicii Rusia, nu mai bine erai deja in drum spre dansa? Uite de exemplu Nadia Comaneci cand s-a plictisit de prea mult bine cu impuscatul la putere (care va dadea benzina la ratie si masini diesel mumu se gaseau de cumparat) a fugit la rusi unde era si mai bine. Nu s-a dus la smecherii aia de americani care le-au stricat combinatia la baietii cinstiti de la Folksvagin care manareau testele de poluare (ca altii sa cheltuie bani sa le treaca pe bune) pentru diesel, ca ei produceau cu tona mizerii de astea dar erau si pe combinatie cu rusnacii sa tina motorina ieftina, plus ca se foloseau de mecanismul UE sa le promoveze peste tot ij timp ce ii blocau pe altii.
    Deci da boss dieselu ala inventat bineinteles nu de rusi a apus. In urmatorii ani benzina hibrid sau electrica in oras. Daca nu cu bicicleta, da vezi ca si aia e scumpa ca nu mai e Nea Nicu la butoane sa iti dea cutie de chibrit pe de pomana, asa ca trebuie refinantare mai buna. Au revoir!
    10 16
  • @inexorabil
    Nu trebuie sa te aprinzi asa: stim si noi ca dieselurile alea care dispar din tarile evoluate ajung in Romania si li se dau km inapoi si li se anuleaza DPF, pentru ca sunt prietenoase cu mediul. Inca nu si-au dat seama olandezii, norvegienii si vesticii care cumpara electricele. Dar isi revin ei curand si le vor rascumpara de la romani, polonezi, bulgari.
    Si eu daca conduc doar 2000 km pe an, poluez mai putin ca un tir care face 200000km, daca tot facem studii...
    8 6
  • inexorabil
    Şi tot nu te opreşti din greşeli de Gâgă, adică neprofesioniste (pă intelligence). Acum conteşti autobuzele. Acelea pe care ni le recomanzi cu căldură…davosistă (în dauna maşinilor PERSONALE).

    Da, man, porneşti “monstrul” M.A.I. (fie el şi W16), da’ nu-ţi dai seama cum ar reacţiona…vegetaţia? Ar zice, fără doar şi poate: “Danke şoşon! We love CO2, no matter how much you emit!!!”.
    5 6
  • Autorul acestui articol are tangenta cu logica precum șinele de cale ferată...
    12 2
  • Studiu care insulta inteligenta oricui gandeste cat de cat logic. Si un tanc rusesc ramas fara combustibil polueaza mai putin daca nu mai e pornit niciodata.
    13 1
  • Minciună evidentă

    "Cercetătorii britanici" o să demonstreze că panourile solare sunt mai poluante decât petrolul

    Mda
    7 0
  • Greșit. Pentru fabricarea unei mașini electrice se poluează mediul de două ori mai mult decât pentru producerea uneia clasice. Doar că nu se vrea a se ști adevărul.
    3 2
  • Mi se pare mie, sau ați venit cu un titlu lămuritor? Ieri parcă nu era aceeași explicație în titlul articolului. Acum, da, se explică.
    3 0
  • King rocker
    Nu, nu pot. Decarbonizarea producției mașinilor și a generării electricității înseamnă că EV pot avea amprenta CO2 ZERO. Un ICE nu poate avea niciodată amprenta zero, doar daca rulează pe combustibili sintetici care ar costa 100 lei pe litru.
    Mult noroc.
    0 0
  • da bai rockere, si marmota invelea CO2iul si il trimitea pe luna. Nu inteleg de ce mai respiri. Ai face un serviciu planetei daca nu ai mai emite CO2. Dar nici atunci nu ai fi decarbonizat, desi cu conservantii astia pe care ii inghiti zilnic...
    2 0
  • Dar dacă ar fi conduse un km pe an ? Sigur ar fi mult mai prietenoase cu mediul - cred.
    0 0
  • Mai tăceți dracu cu poluarea voastră și lăsați petrol și cărbunii sa lupte contra iernii poate o dispărea sa nu mai fie frig
    2 0
  • Nu-s de-aici
    Contructia unui automobil electric genereaza undeva la 26 de tone de CO2 ( 0 km rulati ). Also, incarcarea masinii se face folosing combustibili fosili in mare parte ( aceasta poluare este mascara - nu stii cat de mare este, dar este ) . Aici nu intra schimbul bateriei odata la 5-10 ani in functie de utilizare si de marca masinii ( care nu e departe ) . Deci in 10 ani, fara sa includem utilizarea, o masina electrica genereaza peste 30 tone de CO2. O masina euro 5 - 6 genereaza in jur de 6 tone CO2 pentru a fi produsa si polueaza in medie cam cu 100g/km. La un rulaj de 15 mii de km, o masina cu combustie interna EURO 5-6 polueaza in medie cam cu 1.5 tone de CO2. ASADAR, diferenta de cca 20 de tone, este recuperata de un automobil cu combustie interna undeva in 15 ani de rulat 15 mii de km pe an. Incercato sa faceti 15 mii de km e an cu o electrica ( sa vedem cate schimburi de baterii intra ) si mai vrobim despre poluare. Nu tot ce zboara se mananca. Masinilie electrice la ora actuala, ar trebui sa fie cel mult la jumate din pretul unei masini cu combustie interna. Dar pentru ca sua, platesti doar pentru ca te-ai gandit la asta.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru