Tesla va produce Model 3 și Model Y la uzina de lângă Berlin: producția va ajunge la 500.000 de unități pe an

de Paul Cosma
Marti, 07.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla va produce Model 3 și SUV-ul Model Y la viitoarea uzină de lângă Berlin, pe lângă alte modele ce vor fi lansate ulterior, potrivit unui anunț al autorităților din landul Brandenburg. Fabrica va fi deschisă în iulie 2021 și va atinge o producție de până la 500.000 de mașini electrice pe an.

Autoritățile germane au confirmat informațiile potrivit cărora fabrica Tesla de lângă Berlin va avea o producție anuală de circa 500.000 de unități.

Oficialii landului Brandenburg spun că viitoarea uzină va găzdui producția lui Model 3 și a SUV-ului electric Model Y, urmând ca acolo să fie produse și alte modele ale constructorului american.

Deschiderea fabricii este programată pentru iulie 2021, iar Tesla va angaja mai mult de 3.000 de angajați, numărul acestora urmând să ajungă la 8.000 pe termen lung.

Chiar dacă aceasta va fi doar a treia uzină Tesla, aceasta va fi cunoscută drept Gigafactory 4. Gigafactory 1 este uzina Tesla din Nevada, în timp ce Gigafactory 3 este uzina din China. În schimb, Gigafactory 2 este o fabrică de panouri solare amplasată în New York. De asemenea, Tesla mai are o uzină de asamblare în Europa la Tilburg (Olanda).

Via Automotive News

Comentarii (8)

  • Foarte interesant. Absolut toti producatorii clasici de masini fug de tarile dezvoltate si contruiesc fabrici in lumea a treia. Profituri, right?

    Tesla vine si construieste o fabrica in inima Germaniei, langa unul din cele mai scumpe orase. Imi scapa mie ceva? Ori Tesla, ori clasicii au facut niste calcule gresite iar tarile dezvoltate au avut o hemoragie masiva de locuri de munca si tehnologie in ultimii 50 de ani.

    Ca amuzament, sunt curios in cat timp o sa iasa pe poarta fabricii primul model Y. In China le-a fost de ajuns mai putin de un an de zile.
    13 4
  • sunt nebuni astia de la tesla, ca altfel nu-mi explic de ce fac asta dupa ce bmw mizeaza pe motoarele diesel cel putin 20 de ani de acum incolo
    10 7
  • netam-nissan
    da e o enigma misterioasa invelita in secrete oculte si nici inexorabil sau krotraktor nu stiu sa o explice
    poate vine mahomed la munte si angajeaza doar refugiati colorati mai ieftini?
    as fi interesat de un job acolo dar cu robotii destepti motostivuitorismul neautonom e mort la musk
    14 5
  • Pentru că profiturile de la termice sunt IMENSE şi lăcomia atât de mare încât la electrice producătorii germani nu vor ectrice.
    8 7
  • In special Tesla s-a dus acolo din motive de ”Made by Germany”... Tesla se vrea a fi un Apple in domeniul autot si trebuie sa justifice preturile mari (pana la urma sa fim seriosi, oricine isi doreste un BMW fabricat in Germania nu in Rusia)
    11 4
  • In special Tesla s-a dus acolo din motive de ”Made by Germany”... Tesla se vrea a fi un Apple in domeniul autot si trebuie sa justifice preturile mari (pana la urma sa fim seriosi, oricine isi doreste un BMW fabricat in Germania nu in Rusia)
    8 4
  • Si pretul, cat e pretul? Daca se scad taxele de import, transport maritim, etc, ca de e produs in UE, cu ce ramanem? Tot acolo va fi pretul....
    6 1
  • Intrebarea mare este daca vor avea unde sa impinga toata productia asta. Momentan au doar o fabrica in america (si una care a inceput recent sa produca in China) care a reusit cel putin anul trecut sa livreze cam in toata lumea cu volan pe stanga.
    Daca o capacitate de 500k masini pe an suplineste cererea, nu vad unde-i cererea pe care o vor servi celelalte 2 fabrici (China si Germania) sau nu stiu eu unde sa ma uit.
    Timpii de asteptare prin Europa pentru un Model 3 sunt de 3-4-5 luni pentru o masina facuta pe malul Pacificului adica tot atat cat dureaza sa-ti vina o Octavia facuta in inima Europei.
    Cu alte cuvinte, ma intreb exista cerere pe glob pentru 1.5 mil masini electrice la 40k+$ bucata cat vor produce fabricile Tesla existente si viitoare?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket