Topul celor mai sigure mașini lansate în 2015: cine a primit coroniță la testele EuroNCAP

de Bogdan Mirică
Marti, 19.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP a publicat un clasament al celor mai sigure mașini testate în decursul anului 2015. Organismul internațional a împărțit premianții în opt categorii.

Pentru că 2015 s-a încheiat, EuroNCAP a decis să întocmească o statistică a celor mai sigure mașini testate în ultimele 12 luni. Și pentru că mașinile nu puteau fi judecată la grămadă, EuroNCAP le-a împărțit pe clase și abia apoi le-a premiat: monovolum mare, monovolum mic, mașini mici de familie (segmentul compact), mașini mari de familie (segmentul D), roadster, SUV mic (segmentul compact al SUV-urilor), SUV mare și supermini (segmentele mini și subcompact).

SUPERMINI – Honda Jazz

Cel mai mic dintre premianți se numește Honda Jazz și este și cel mai mic model pe care îl produc japonezii în acest moment. La nivelul protecției pentru adulți, Jazz a obținut 93%, un punctaj bun, care garantează o protecție ridicată pentru șoferul și cel din dreapta sa. Un punctaj bun a fost consemnat și la capitolul protecția pietonilor, acolo unde majoritatea constructorilor au probleme.

Mașini mici de familie – Infiniti Q30

Deși nu se mai vinde pe piața din România, este bine de reținut că brandul Infiniti excelează la capitolul siguranță în segmentul compact, chiar la debut. Noul Q30 a primit 84% pentru protecția pasagerilor audlți și un punctaj impresionant pentru cea a pietonilor: 91%.

Acesta din urmă este printre cele mai mari punctaje acordate de EuroNCAP.

Mașini mari de familie – Jaguar XE

Rivalul celor de la Jaguar pentru BMW Seria 3 și Audi A4 a punctat bine la testele EuroNCAP. A obținut un scor de 92% pentru protecția pasagerilor adulți, fiind testat în versiunea echipată cu motor diesel de 2.0 litri și nivel de echipare Prestige. Scorurile obținute la celelalte capitole au fost și ele mari, în special cel pentru protecția pietonilor 81%.

Roadster – Mazda MX-5

Roadsterul japonez este o excepție. În vreme ce toți cei înscriși au obținut patru stele, decapotabila japoneză s-a mulțumit doar cu patru. A fost inclusă în clasamentul EuroNCAP pentru că a fost singurul model din clasa sa testat în 2015. MX-5 a punctat destul de bine la capitolul protecția pasagerilor adulți (84%) și incredibil la cel pentru protecția pietonilor. Fiind o mașină adresată puriștilor a dezamăgit la capitolul sisteme de siguranță.

Off-roader mic – Mercedes GLC

SUV-ul compact din Stuttgart a impresionat când vine vorba de protecția asigurată adulților cu un procent de 95%. Protecția oferită copiilor a fost și ea ridicată, apropiindu-se de 90%.

Versiunea testată a fost GLC220d 4Matic și nivel de echipare Exclusive.

Off-roader mare – Volvo XC90

Volvo nu putea lipsi din acest clasament, având în vedere devotamentul cu care s-a dedicat eforturilor de a reduce numărul de accidente în mașinile sale. Vedeta gamei, SUV-ul XC90, nu a dezamăgit. Protecția oferită pasagerilor adulți a fost notată cel mai bine dn toate mașinile testate în 2015, adică cu 97%. Record absolut și la nivelul sistemelor de siguranță, care au fost cotate cu punctaj maxim, adică 100%.

Monovolume mici – Volkswagen Touran

Germanii de la Volkswagen au reușit să intre în acest clasament cu familistul Touran, în versiunea 1.6 diesel și nivel de echipare Comfortline. Modelului german i-a fost oferit 88% din punctajul maxim pentru protecția pasagerilor adulți și 89% pentru cea a pasagerilor copii.

Monovolume mari – Ford Galaxy

Cel mai mare model premiat de EuroNCAP este familistul Ford Galaxy, care a adunat un punctaj asemănător și la protecția pasagerilor adulți și la cea a pasagerilor copii: 87%. Și protecția pietonilor a fost bună, adică 79%.

Comentarii (4)

  • arogantul
    cine vrea sa aiba cat mai multe info legat de siguranta masinii pe care vrea sa o cumpere trebuie sa se uite si la testele americane.

    EUROncap este bun pt ca are noile punctaje pt safety assist, iar IIHS este bun pt ca testeaza safety cage-ul mult mai dur decat europenii.
    4 9
  • Dodge?Buick?Chrysler?
    @arogantul

    Mai "dur" nu inseamna ma complex sau mai sigur.
    Masinile americane nu sunt cu nimic mai sigure decat cele europene, decat poate prin tonaj...

    PS: si ce s-a intamplat cu "celula de supravietuire" ? ne-am americanizat complet? nu mai stim sa vorbim romaneste? e demodata limba romana... mda!
    4 4
  • n-are importanta numele
    Bai, da' prosti mai sunteti ! Americanii nici nu stiu sa faca masini si nici sigure nu sunt !
    4 1
  • Automarket 2015
    Alfa Romeo Giulia
    Audi A4
    Audi Q7
    Audi R8
    Bmw Seria 7
    Bmw X1
    Citroen C1
    Datsun GO
    Fiat Panda Cross
    Ford EcoSport
    Ford Galaxy
    Honda Civic
    Honda Element 4x4
    Honda N-One
    Hyundai I20
    Hyundai Tucson
    Jaguar XE
    Jaguar XF
    Kia Sorento
    Kia Sportage
    Land Rover Discovery Sport
    Mazda 2 Sedan
    Mazda MX-5
    Mercedes Benz GLC
    Mercedes Benz GLE/GLE Coupe
    Mercedes Benz KLA
    Mitsubishi L200
    Nissan Navara
    Nissan Pathfinder
    Opel Karl
    Peugeot 108
    Peugeot Panther Tepee
    Range Rover Sport
    Renault Kadjar
    Renault Kangoo
    Renault Twingo
    SEAT Alhambra
    Skoda Superb
    SsangYong Tivoli
    Suzuki Celerio
    Suzuki Vitara
    Toyota Hilux
    Volkswagen Sharan
    Volkswagen Touran
    Volvo XC40.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru