Toyota a fost cel mai mare producător auto în 2020: japonezii au depășit Volkswagen, pentru prima oară după 2015

de Paul Cosma
Vineri, 29.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a depășit vânzările grupului Volkswagen în anul 2020 și a devenit cel mai mare constructor auto din lume. Astfel, Toyota redevine cel mai mare producător auto pentru prima oară după 2015.

Anul trecut, Toyota a vândut 9.5 milioane de mașini la nivel global, în scădere cu 11% față de 2019.  Totalul include și mărcile Daihatsu, Hino și Lexus.

Rezultatul le-a permis japonezilor să depășească performanța grupului Volkswagen, care deține mărcile Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Skoda, Seat, Volkswagen, MAN și Scania. Nemții au comercializat 9.3 milioane de mașini, cu 15% mai puține față de 2019.

Astfel, Toyota a devenit cel mai mare producător auto din lume, pentru prima oară după 2015. Specialiștii estimează că Volkswagen va reveni temporar pe prima poziție în 2021.

Însă, potrivit acestora, Toyota ar urma să redevină liderul global la acest capitol între 2022 și 2025.

Via Bloomberg

Comentarii (15)

  • Marian
    Oare o fi avand vreo legatura anul 2015 = Dieselgate (mintit poporul cu televizorul), cu faptul ca VAG a vandut mai bine in aceasta perioada?
    Adica are legatura reclama mincinoasa cu cifrele de vanzari?
    E o intrebare retorica, doar glumesc si eu. Desigur ca nu are nicio legatura faptul ca oamenii au fost pacalitii ca anumiti producatori pot aduce pe piata motoare mai puternice, mai economice si mai nepoluante, cu vanzarile. E doar o coincidenta.
    Si cresterea numarului de bolnavi in ultimii ani de cancer la plamani, de astm este iarasi o coincidenta.
    11 20
  • @Marian
    ai vreo satistica referitoare la cancerul de plamani? Sau vorbim sa ne aflam in treaba.
    Nimeni, absolut nimeni care vrea sa-si ia o masina nu e interesat ce emite si cat emite ea pe teava. Oricum tot ce se vinde respecta regulile si legile in vigoare la acea data. Tema e falsa si nu cred ca s-a simtit nimeni pacalit avand in vedere vanzarile. Cel putin eu ca utilizator de produs vag nu dau o cepa degerata pe toate povestile astea cu poluarea. Si copii au crescut mari si frumosi pe langa masina care i-a dus in zeci de concedii in tote colturile Europei.
    20 25
  • Johnny
    Au cam pierdut insa startul la electrificare. Greu de crezut ca se vor mentine pe primul loc in viitor
    14 11
  • Johnny
    @@marian, esti altul care nu a inteles ca tre' sa se semneze la rubrica nume..
    Din comentariul tau deducem ca sunt multe alte lucruri pe care nu le intelegi....
    7 5
  • @@marian
    Poate tu nu esti interesat, esti mai limitat.
    Vezi ca sunt sute de mii de oameni care au ales produsul crezand ca dieselurile sunt mai prietenoase cu mediul. Tu si alti cativa puteti reprezenta minoritate. Daca VAG nu avea vreun interes in emisii,nu introducea softurile si mergea fara in continuare, ca ar fi avut aceleasi rezultate.
    Daca judeci putintel, vei realiza ca ceea ce au facut cele 3 mari grupuri germane a fost inselatorie si special facuta pentru a castiga clientii.
    Dar tu nu judeci, deci nu ai cum sa intelegi ca au inselat special pentru a atrage clientii.
    Eu nu pot sa cred ca sunt unii atat de prosti incat sa cumpere un produs si apoi sa accepte cu seninatate sa li se reduca performante prij resoftare. Si ei sa zica ca e ok, asa e normal.
    Asa cum politicienii va pacalesc ca sa atraga vonturile si apoi va fura.
    17 9
  • @Marian
    nu bai, nu cred ca sunt limitat, pur si simplu nu sunt credul si gandesc destul cu capul meu sa nu inghit toate povestile si propaganda ecomarxista care ne propovadiueste apocalipsa si alte bazaconii de sorginte satanist religioasa (ca sa nu-l enervez pe inexo...) Nu a fost nicio propaganda mincinoasa. Mi-am luat masina nu dupa reclame, ci dupa indelungi sesiuni de testare cu mai multe modele de la firme diferite, dupa studierea modului in care e construita si cum se comporta masina al drum. Asa cred ca face toata lumea, nu? Motorul meu, desi Diesel n-a avut softul problema, n-am beneficiat de resoftare si chiar daca mi-o faceau si nu-mi convenea cum se simte masina imi puneam la atelier vechiul soft inapoi, ca se poate, nu-i mare lucru.
    Si intradevar, Dieselul emite mai putin CO2 deci e mai grijuliu cu mediul in sensul ca prin emisia de mai putine gaze de sera se reduce incalzirea globala. Ce nu e in regula cu asta? Sunteti impotriva reducerii emisiilor de gaze de sera? Care e problema voastra?
    11 18
  • @Johnny

    "Au cam pierdut insa startul la electrificare."

    Ai impresia ca astia de la Toyota dorm in papuci? :))
    13 5
  • @Marian
    Numai romani experti avem.
    Cum nu aveti voi probleme si doar altii au.
    Mare noroc pe neamul romanesc.
    Mai rar ca voi.
    Vezi ca vreo 3 de la VAG sunt judecati pentru minciuni.
    Deci cum zici tu ca nu au facut reclama mincinoasa cand au ajuns si la puscarie???
    Limita se vede.
    Si daca ai testa masini cum face lumea ai ajunge la Toyota, Honda, Kia.
    Ce ai facut tu nu a fost test, se numeste spirit de turma.
    16 10
  • Tesla le baga in buzunar pe amandoua :).
    15 8
  • ACE - Craiova
    De foarte multi ani TOYOTA este liderul mondial al masinilor hibride clasice (care utilizeaza baterii de acumulatoare mici, avand o capacitate de cca. 1,1 kWh) - Prius, Corolla, Yaris etc...(altele de care nu stim noi dar sunt diverse modele pe toate continentele...

    Faptul ca, la ora actuala produc - in ceea ce priveste modelele PHEV si EV (pur electrice) doar:
    - Corolla PHEV / Levin PHEV, cu autonomie pur electrica 50 km WLTP;
    - Prius PHEV, RAV 4 PHEV precum si

    - LEXUS UX 300e 2020 pur electric, cu autonomie de 320 km WLTP si
    - cateva modele pur electrice in China construite cu producatori locali (Corolla EV/Levin EV),

    nu inseamna ca acest gigant auto mondial nu face pasi mari spre electrificare (PHEV si EV)

    Sunt sigur ca vor face o figura frumoasa in curand dupa colaborarea inceputa puternic cu firma PANASONIC!

    Poate isi doresc cu (prea) multa ardoare sa lanseze direct bateriile solid state?!

    Raspunsul il vom afla in doar 2-3 ani...
    15 4
  • Johnny
    ACE, Fanele, au pierdut startul asa se numeste si daca investesc mult in prezent. Ce au momentan e o gluma pe langa Tesla, WV si altii. Ce vor avea, vom vedea...
    6 15
  • @Johnny, cum zici tu

    doar ca japonezii au o cu totul alta filosofie decat cea a americanilor. Pe cei din urma ii caracterizeaza heirupismul, pe japonezi frica de esec. Primii rezolva problemele din mers, japii incearca sa le rezolve de la inceput.

    Dar stai linistit, vei invata pe parcurs ce si cum.
    16 3
  • “Si cresterea numarului de bolnavi in ultimii ani de cancer la plamani, de astm este iarasi o coincidenta.”... serios?... eu in ultimul timp am auzit ca doar de covid se moare
    15 7
  • Johnny
    N- am inteles ce- i cu atatea maini rosii cand constat o realitate. S- au axat pe hibrizi clasici si cu electricele s- au trezit acu 1- 2 ani, partial fortati de chinezi care erau pe punctul sa- i zboare. Asta nu se numeste ca au perdut startul?
    6 9
  • Ce se mai îmbată unii cu apă rece…Din moment ce însuşi CEO-ul Toyoda (dacă nici dumnealui nu este o autoritate în materie de analiză auto…) PRECIZEAZĂ că “full electricele” nu intră în calculele lui Toyota Motor Corporation, ce naiv incurabil speră că “se va schimba perspectiva” ? La urma urmei, de ce nu s-ar orienta către alte “asiatice” ?! Este ca şi cum te-ai ambiţiona într-o să aştepţi să fii servit cu carne de porc într-o pescărie, deşi nu vânzătorul, ci managerul sau chiar patronul te-ar asigura (politicos) că ai greşit destinaţia.

    La ora actuală, repet, “hibridul” reprezintă (nu numai în optica mea) opţiunea ideală de automobil! De altfel, singurul compromis (şi el…irezistibil, ca şi celelalte) pe care îl accept este reducerea consumului (“Te constrâng condiţiile economico-financiare, n-ai de ales”, bla-bla-bla). În rest (păi de! sunt consecvent ca boul), rămân inflexibil (mai ales de “reducerea costurilor” să n-aud; fac “alergie” la această sintagmă…de aceea, consider IIHS cea mai importantă organizaţie din lumea auto! – dacă aceasta n-ar fi impus nişte standarde exigente, producătorii ar fi continuat să “mizeze” pe neglijarea siguranţei pentru cele mai multe modele, “scutind” costuri mari în acest sens…vital; pe vremuri, doar Triada – şi numai de la Segmentul E în sus – şi VW Nutzfahrzeuge puneau accentul pe elementele de siguranţă).
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru