Toyota a prezentat un nou prototip de testare a tehnologiilor de siguranţă

de Sebastian Toma
Miercuri, 09.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a prezentat la CES 2013 un vehicul de test bazat pe Lexus LS pentru viitoarele tehnologii de siguranţă pe care le va integra în portofoliul său.

Toyota a prezentat la Consumer Electronic Show 2013, un salon important dedicat noilor tehnologii, un prototip de siguranţă bazat pe un Lexus LS Hybrid modificat. Acest prototip vizează testarea tehnologiilor menite să asiste şoferul şi să prevină accidentele. Spre deosebire de alte vehicule înţesate cu tehnologie, cei de la Toyota nu vor să-i ia volanul din mână şoferului, toate sistemele de mai sus fiind concentrate pe eliminarea accidentelor prin asistarea şoferului, nu prin conducere autonomă.

Exemplarul din imaginile alăturate, numit Safety Research Vehicle, prezintă o serie de senzori şi sisteme automate care răspund la împrejurări şi monitorizează şoseaua pentru a preîntâmpina un accident auto. Plafonul este echipat cu un laser LIDAR care detectează obiectele aflate la o distanţă de până la 70 metri. Trei camere video HD detectează obiectele aflate la o distanţă de până la 150 metri, incluzând semafoarele şi culoarea afişată de acestea. Antenele GPS de pe plafon estimează unghiul şi orientarea vehiculului înainte ca acesta să se pună în mişcare, în timp ce un set de senzori monitorizează mai mulţi parametri ai vehiculului pentru a-i anticipa traiectoria.

Cei de la Toyota nu au specificat când vor introduce pe piaţă noile tehnologii de siguranţă, dar sunt siguri că nu vor fi prezente pe următoarele modele de serie de la Lexus.

Între timp, alţi constructori de automobile încearcă să introducă tehnologii care să ofere conducere autonomă în anumite condiţii. Cel mai avansat automobil autonom de pe piaţă este realizat de cei de la Google, care au reuşit să obţină autorizaţia de a circula cu un Toyota Prius modificat pe străzile din Statele Unite ale Americii fără ca şoferul să acţioneze comenzile în vreun fel.

Via Carscoop

Comentarii (5)

  • mangusta
    Ha,ha,ha.Pe mine chiar ma amuza aceste inventii.DC? Abia astept sa le vedem fata la fanii troitei germane.Care nu mai au nimic de zis.Oricum este ceva natural pt japonezi.Ei sunt capabili de orice.Insa orice ar inventa functioneaza perfect de la prima incercare fara ratari.
    Interesante tehnologiile ,insa si mai interesant este ca exact cum spun si japonezii ''nu ne i-a volanul din mana'' ,iar asta este un lucru bun macar senzatiile ca esti sofer inca le mai ai.Nemtii au multe de invatat de la japonezi,nu ca vezi Doamne au introdus ei nush ce noi sisteme tehnologice pe noile E class facelift care astea existau deja la alti producatori.Felicitari japonezilor si felicitari in special Toyota.Meritati mai mult decat locul unu mondial.
    5 8
  • @ mangusta
    nu ne i-a volanul.....

    i-a....

    no comment.
    0 1
  • @mangusta:eu spun sa fii mult mai ponderat in comentarii!Gandeste-te doar la problema Toyota cu pedala,multe recall-uri si altele.Germanii intotdeauna vor fi cei mai buni si vei vedea ca VW va fi nr. 1 mondial.
    1 0
  • @mangusta:eu spun sa fii mult mai ponderat in comentarii!Gandeste-te doar la problema Toyota cu pedala,multe recall-uri si altele.Germanii intotdeauna vor fi cei mai buni si vei vedea ca VW va fi nr. 1 mondial.Si faptul ca sunt peprimul loc la vanzari nu inseamna ca sunt cei mai buni.De ex. BMW sunt mult mai bune,dar datorita pretului,care e obiectiv,niciodata probabil nu vor deveni nr. 1.
    1 0
  • Si faptul ca sunt pe primul loc la vanzari nu inseamna ca sunt cei mai buni.De ex. BMW sunt mult mai bune,dar datorita pretului,care e obiectiv,niciodata probabil nu vor deveni nr. 1.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru