Toyota anunță un recall pentru Prius: 625.000 de unități sunt afectate

de Sebastian Toma
Miercuri, 15.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonezii de la Toyota au anunțat că vor derula o rechemare în service pentru 625.000 de unități Prius fabricate între mai 2010 și noiembrie 2014. În Europa vor fi reparate 160.000 de unități.

Toyota Prius, cel mai popular hibrid din lume, va fi rechemat în service. Anunțul de recall vine de la oficialii companiei nipone, care vor să remedieze o potențială problemă software pentru aproximativ 625.000 de unități fabricate între mai 2010 și noiembrie 2014. Problema software ar putea să duc ăla oprirea sistemului hibrid în timp ce vehiculul este în mișcare și ar putea s ăafecteze și varianta Plus a lui Prius, monovolumul hibrid al niponilor. La nivel european, Toyota are de reparat 160.000 de unități Prius, în timp ce în America de Nord vor fi reparate 120.000 de unități. Pe piața din Japonia, unde Prius a fost lider la vânzări în perioada respectivă, Toyota va rechema 340.000 de unități.

Test drive Toyota Prius facelift

Toyota nu este la primul recall pentru o actualizare software a lui Prius, ultima dată fiind rechemate 1.9 milioane de unități la nivel global. La data respectivă, problema afecta modelele fabricate după martie 2009, adică inclusiv unitățile care vor fi rechemate din nou prin recall-ul anunțat de acest material, și exista riscul ca o eroare software să ducă la supraîncălzirea unor componente ale sistemului hibrid în anumite situații extreme.

Toyota: "Da, avem probleme la franele lui Prius!".

Se pregateste un nou recall?

Urmareste Automarket
Din fericire, cei de la Toyota spun că nu a avut loc niciun accident provocat de această potenţială problemă şi că nu există pagube materiale legate de vreun vehicul care să se fi defectat din această cauză. Modificările software operate sunt voluntare şi au rolul de a preveni o potenţială defecţiune tehnică. Toyota a trecut prin mai multe rechemări în service în ultimii ani, de la schimbarea unor preșuri și a unor pedale de accelerație pentru mai multe milioane de unități la nivel global, până la actualizări software și la scandalul airbag-urilor Takata.

Al doilea recall masiv pentru Toyota în ultima lună: 2.77 de milioane de maşini în toată lumea

Via Automotive News (înreg.) | Toyota

Comentarii (24)

  • de abia steptam sa intre Ivanoff sa faca analiza...
    14 5
  • Asta e fiabilitatea Toyota cea mult laudata de unii:))
    15 19
  • Valius
    Asta nu are legatura cu fiabilitatea. Ce fac niponii nu fac europenii. Cate masini europene sunt chemate in service, si sunt pline de probleme, unii s-au saturat, chiar de noi sa le pice una alta. Din ce am vazut pana acum modelele nipone sunt chemate in service mai mult pentru chestii minore nu pentru probleme mecanice, motor, cutie, etc. Nu pre o sa auzi de modelele lor sa te lase la vreo 40000 km.
    11 12
  • Valius
    Asta inseamna responsabilitate. Nu le dai drumul pe piata si da-i in masa pe la 150000 km le schimba ei.
    10 14
  • Stai jos, ai nota 3 pe azi!
    10 11
  • Ivanoff
    RETARDS....... Doar cei cu cultura si cunostiinte automobilistice profunde, cunosc ca asta inseamna adevarata responsabilitate si respect fata de client , tot acest lucru rezultandu-se la un produs finit de calitate exceptionala. De asta Toyota este ''number one'' la satisfactia clientiolor. De aceea fiabilitatea Toyota este dovedita si dupa 10 ani de functionare profunda, masinile lor sunt verificate din timp, iar Toyota efectueaza recall chiar si la masinile care nu mai au nici o legatura cu garantia si care au aproape 10 ani , asta inseamna cu adevarat bun simt si respect fata de proprietar. Ma intreb VAG cand va face recall la toate masinile care au fost comercializate acum 8-10 ani , ale caror posesori bag in continuu banii in ele in diverse reparatiii. Eu zic ca VAG trebuia sa i-a masuri si sa ofere asistenta acestor proprietari, oferindu-le servicii de servisare ( tip recall ) gratuite fara ca ei sa plateasca ceva, nu asa era corect ? Halal calitate germana, mult sub cea japoneza .
    11 9
  • Imi place cum sar fanii japonezelor in momentul in care cineva se leaga de "sfantul graal". Ar trebui sa fiti mai relaxati baieti. Si apropo @Valius, daca Toyota face rechemari in service din cauza problemelor se numeste RESPONSABILITATE iar daca fac europenii se numeste cum? Sunteti cam hateri!
    8 7
  • @Ivanon clar omul e bolnav. Acu o luna punea link-uri cu recall-uri facute de nemti si radea de ei, ca ce masini proaste fac, ca deh... fac recall-uri, deci o dovada clara ca habar n-au sa faca masini.
    Cand fac Haponezii un recall "uite dom'le, cata responsabilitate, cat bun simt, cat respect pentru client, nu ca nemtii aia prosti"

    'nough said
    9 4
  • Cand o sa fie service-urile pline de honda, toyota,volvo sa ma anuntati si pe mine!!!
    7 7
  • AndreiRN
    Continuous improvement = Toyota
    4 7
  • @AndreiRN. pentru unul care se vinde ca lucreaza in CTC si e de ani buni in America poate ar trebui sa stii ca nu se spune "Continuous". Mici detalii, dar lasa, pana la pensie poate prindem si ceva meserie, nu doar grandomanie. Intre timp taiota e beton, asta e tot ce trebuie sa stii.
    4 3
  • Ivanoff
    @MPT, voturile negatibve spun totul, stai jos, esti corient ! Europenii NU FAC recalluri pt o simpla problema, PRICEPI ? Acelasi lucru si pt @mowgli

    @cioflingeanu, tu habar n-ai cum arata America puisor, dar te inteleg perfect, erai la o alta doasca de bere rece cand ai postat ! BULLSHIT! Vad ca esti cam tolerat de redactia AM, la comentariile de vacar care le-ai postat stii tu cand si la ce articol, dar probabil cand mai dai un dum dum , faci si un pom pom, nu ? :)))
    2 13
  • Total de accord cu @ivanezul. Fara Toyota,chiar ca trebuie ca viata e pustiu. Domo arigato gozaimashita!
    2 1
  • se numeste KAIZEN...chestie inventata de japi...si de care americanii nu aveau habar, cum nu stiau nici de JIT...asa cum nici romanii picati dintr-o intamplare cosmica in tara tuturor posibilitatilor nu stiau cu ce se mananca"felurile" astea...
    0 4
  • @Ivanoff daca era dupa manutele rosii...la cate ti-ai luat tu de cand postezi cred ca nu treceai de clasa a 2-a, ceea ce este un paradox avand in vedere ca aproape la fiecare postare ne-ai amintit cu insistenta de vasta si profunda ta cultura automobilistica.
    In rest pace si voie buna ca observ ca lipseste de prin partile astea mai asiatice.
    Over and out!
    6 2
  • Vasile Gogosar
    Sincer as prefera sa fiu rechemat in service si sa imi schimbe pe gratis o anumita piesa si prin acest lucru sa isi recunoasca firma greseala decat sa am o masina in care in 150000 km sa pice de doua ori injectoarele si fara ca firma sa spuna nimic si nici sa recunoasca greseala de fabricare.
    4 4
  • Marius
    Vasile Gogosar alias Ivanoff, care scrie acum cu 50 de nume si nu stie cum sa abereze orice la articol despre 2.0 tdi. Nu mai suferi atat, stii foarte bine ca Toyota e in declin si nu doar din cauza fiabilitatii din ce in ce mai proaste ci si a designului si a performantelor slabe. Vor pierde locul I in acest an si in anii urmatori sunt in pericol sa iasa de pe podium.
    11 4
  • marius stai jos ca esti varza;vorba lu ivanoff: treci la antibiotice!:)
    2 1
  • Vasile Gogosar
    @Marius Nea Marius, nu sunt bre nici Ivan off nici Ivan on, dar un lucru e sigur, am avut un passat, nu il mai am, problemele scrise de mai sus au fost doar cateva dintre ele, cat despre Toyota, treaba lor, nu detin una.
    3 3
  • Marius
    @Vasile Gogosar, imi cer scuze, sunt putin cam prost , putin mai mult de fapt, incat mi-e greu sa fac diferenta dintre fiabilitate si recall. Fiabilitate este evident rezultata din indreptarea greselilor mai devreme survenite prin ''recall'', care pot aparea peste cativa ani de utilizare, asta inseamna o mare dovada de respect si intelepciune. Dar eu nu am nici macar o legactura cu domeniul automobilistic, la fel ca colegii mei de breazla care mi-au dat 10 voturi pozitive . Sunt un troll.
    0 5
  • Vasile Gogosar
    @Marius nu esti dom'le nici prost nici troll, fiecare cu opinia lui, poate tu ai dreptate, nu stiu, nu am o toyota, nu am avut, am auzit insa multe pareri, ce am avut este ce am scris mai sus si raman la parerea mea. Poate ai dreptate si toyota va fi detronata de catre VW, treaba lor, nu imi baga mie niciun ban in buzunar, tot ce ma mai infurie asa pe site-ul asta este ca foarte multi oameni ridica in slavi atat VW cat si alte marci germane, marci de masini destul de bune si performante, insa eu unul cu experienta mea pot spune ca Passatul meu din 2006 nu a fost fiabil, poate altii au avut mai mult noroc :), multa sanatate
    4 2
  • Marius
    Vasile Gogosar alias obositul Ivanoff, se vede ca cea mai mare placere a ta e sa pari interesant pe acest site, probabil in afara lui nu te baga nimeni in seama. Degeaba folosesti numele meu, poti sa folosesti oricate nume vrei, lumea oricum stie cine esti si stie ca esti bolnav. Nu mai suferi atat pt Toyota, ca o sa fie greu pt tine, se duc tare in jos si tu esti la fel de impaiat ca ei.
    Si lasa masinile, nu sunt de tine, ti-am mai zis sa pui mana pe carte, doar tu puteai scrie "ca colegii".
    2 3
  • Vasile Gogosar
    @Marius Ce notorietate are si Ivanoff asta :)), nu mai poate lumea sa isi spuna o parere ca e confundat cu ivanon sau off. Acum chiar ai dovedit cat esti de prost, foarte prost. Ok las-o asa, e cum zici tu.
    4 2
  • Ivanoff
    Mariuse te-ai lovit rau de tot la cap baiete daca tu crezi ca Toyota sunt in scadere, uita-te pe vanzari obositule, cat despre aliasurile mele, se vede cat esti de retard.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru