Toyota ar lucra la dezvoltarea unui sistem hibrid de propulsie cu un motor diesel și unul electric

de Alexandru Monenciu
Luni, 02.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații din presa internațională, Toyota ar lucra la dezvoltarea unui sistem hibrid de propulsie care are la bază motorul diesel. Acesta ar urma să echipeze viitoarele modele cu tracțiune integrală și vehicule comerciale ale producătorului nipon.

Scandalul Dieselgate a fost, să spunem, picătura care a umplut paharul. Din acel moment, industria auto a îmbrățișat tot mai mult electrificarea și a investit sume uriașe în dezvoltarea de sisteme de propulsie alternative. Fortață, desigur, și de normele de emisii tot mai drastice.

Prin urmare, motoarele diesel au pierdut din popularitate. În toamna anului trecut, pentru prima dată în istorie, cererea de mașini hibrid și electrice a fost mai mare decât cea pentru vehicule echipate cu astfel de unități sub capotă.

Chiar și așa, acest tip de propulsor ar putea avea, încă, un viitor. Potrivit celor mai recente informații venite din Japonia, Toyota ar lucra la dezvoltarea unui sistem hibrid de propulsie format dintr-un motor diesel și unul electric.

Aceeași sursă pretinde că această combinație de diesel-electric ar putea echipa viitoarele modele cu tracțiune integrală și vehicule comerciale ale producătorului nipon. Astfel, de la un anumit moment, toate mașinile comercializate de Toyota în Japonia ar putea fi hibride, cu o versiune sau alta de propulsoare.

via Motor1

Comentarii (16)

  • HA HA HA !!!

    Toyota involuează !
    Visează diesel.... locomotivă, ce să mai...

    O să îi pape Tesla cu fulgi cu tot.
    4 44
  • Johnny
    Edi, nu cred ca involueaza daca ne referim la camioane. E evident pt inca un deceniu ca TIR- urile nu vor trece pe electrificare intrucat nu exista solutii tehnice fezabile. Deci urmatorul pas sunt hibrizii, care la camioane se preteaza cu diesel...
    17 0
  • Tot cap pătrat Toyota au avut nişte reclame cu maşină concept electrică, reclame date în timpul jocurilor olimpice, reclame care după puţine difuzări, au fost retrase !!

    Asta în timp ce, în China, ipocriţii de Toyota vinde maşină full electrică la chinezi !

    Mda...
    2 24
  • TMC este singurul producător auto în privinţa căruia mă simt realmente confuz. Ba vrea să dea impresia că nu va avea încotro decât să adopte aceeaşi “soluţie” e-integrală, ba se îndârjeşte să mizeze pe “hibride”.

    Ce-i drept, eu, unul, i-am blamat pe japi, dar, dacă vor continua în domeniul în care se dovedesc (trebuie să recunoaştem, oricât ne-am agăţa de resturile flotabile pe oceanul Ersatz-ului/Nimicului suveran ale ex-civilizaţiei occidentale) cei mai pricepuţi de pe Glob, atunci m-aş bucura…Sincer!

    Mă rog, conştiinţa mă îndeamnă să fac abstracţie de eterna lor hibă: calitatea estetică…Deja am constatat că mă sugrumă plictisul inclusiv în “hibridele” Toyotei, dar ştiţi cum se spune: pentru triumful cauzei :)
    12 5
  • Al Bundy
    @Edikkk - In ultimii ani, Toyota a fost desemnat cel mai bun si cel mai valoros constructor auto. Nu știu unde se afla Tesla în acele momente. Dacă tu râzi de japonezi, in condițiile in care ei se află la ani lumina de alte popoare, nu mai spun de cel român, înseamnă că ai probleme. Fără supărare.
    Tesla e o companie mult supraevaluată, o companie care speculează, in timp ce Toyota se ocupă cu fabricarea de mașini adevărate! Până una alta, motorul diesel rămâne cel mai curat (E5, E6), cu randamentul cel mai mare.
    26 5
  • @bundy
    ramane tractorasul taranilor preistorici ce gazeaza copiii...
    5 23
  • Japonia a avut un trecut mare..... televizoare Sony, playstation, aparate foto Kodak şi lista continuă...

    Fiind o ţară foarte dezvoltată, preţurile mari au dus la falimentul produselor lor vs China.

    Iar apoi "banii vorbesc" .

    Ce spui tu cu "Toyota este cea mai valoroasă" o zic nişte jurnalişti, dar economia spune altceva, Tesla este mai valoroasă decât Toyota.

    Apoi unii se pare că nu înţeleg, acum 20 de ani o soluţie diesel electric era ceva, acu 10 ani Peugeot făcea aşa ceva, dar azi.... ??!?!

    Orice maşină în care bagi hidrocarburi POLUEAZĂ !

    Că în este hibridă şi poluează cu 10-20-30% mai puţin, dar tot poluează 70-80-90% !!
    Că este PHEV şi la drum lung sau pentru că constructorii sunt nişte idioţi şi le fac să aibă range foarte mic şi să se încarce foarte greu, ajung poate să fie folosite % din timp cu hidrocarburi !

    Asta este realitatea, arzi motorină, benzină, gpl, gaz metan egal poluare, încălzire globală.

    Trebuie trecut pe curent şi curentul o ridicat de la, să zicem media mondială 50% verde la 100% pe verde.

    Este singura şansă.

    La fel la case, pompe de căldură, aer aer, aer apă, apă apă, sol apă - orice se pretează, pentru că folosesc curent.
    6 27
  • Japan was also the first coal importer in 2010, with 187 Mt (about 20% of total world coal import), and the first natural gas importer with 99 bcm (12.1% of world total gas import).

    Între timp, solar şi eolian au aproape dublu decât hidro, şi dublu decât nuclear (bine aici sunt închise multe reactoare nucleare).

    Azi producţia de energie din solar sau eolian, cu tot cu buffer baterii este mai ieftin decât pe cărbune sau gaz.

    Dacă nu erau renewable care să preia din şocul închiderii tuturor centralelor nucleare, Japonia ar fi avut o mare problemă.
    3 18
  • Edikk, toate sursele de energie verde polueaza: eolinele inghit mii de litri de ulei (ce trebuie schimbat regulat - tot din petrol e facut si uleiul) iar curatarea fotovoltaicelor de praf pentru randament bun se face cu jet de apa - in zonele desertificate sa vezi cum aduc apa, cu cisterne diesel. Totul inseamna poluare. Iar autoturismele polueaza aprox 22% pe planeta pamant (in rest e industria, fermele de animale, avioane, vapoare, armata etc).
    Daca ar scoate din uz toate autoturismele de la euro4 in jos cred ca acel procent s-ar reduce la jumate.
    Nu poti face o masina electrica sa prinda suta in 1.99sec si sa te numesti eco(Tesla). Consuma de rupeee.(adica polueaza indirect)
    19 4
  • Anonim
    Un diesel hybrid suna bine ! Economie de carburant , cuplu la msinile mari si 4X4 . Este o pacaleala la masinile hybrid combinate cu benzina . La mersul pe autostrada consumul este mult mai mare fara de de un diesel la drum national consumuri similare doar in oras iesi mai bine cu un hybridpe benzina fata deun diesel . Daca face hybrid cu diesel atunci si in oras se duce avantajul la hybrid benzina
    15 5
  • @Anonim

    Motorul diesel cu tot cu subansamble este un motor destul de complex şi mai voluminos decât cel pe benzină.

    Adăugarea părţii electrice, care înseamnă 2 motoare electrice, bateria, invertor şi unitatea de control, aduc o mare complexitate şi.... PREŢUL MULT MAI MARE PE MĂSURĂ !

    Deja două companii în China produc maşini electrice mai ieftine decât cele termice (acelaşi ampatament şi aceiaşi cai putere)

    Ca să nu zic, că o companie chineză se pregăteşte să anunţe maşina de 1000 km autonomie NEDC, care de fapt sunt 800 km.

    Oricum să te ușu împotriva vântului indică prostie.

    Până şi GM după al 7lea an de scăderi ale vânzarilor va trece full electric.
    2 15
  • Am tot zis si o s-o mai zic. Japonezii sunt foarte pragmatici. Au identificat o solutie care ar imbunatati eficienta transportului de mare tonaj - auto comerciale, pickup-uri si 4x4 - si care se bazeaza pe solutii pe care le stapanesc foarte bine - anume sisteme hibride si injectia diesel commonrail.
    Un motor diesel este mai eficient ca unul pe benzina, eu cred ca aveau aceasta solutie pregatita de mai demult dar toata porcaria provocata de VW le-a stricat planurile.
    In momentul de fata Toyota are o oferta compusa din hibride si fuel cell, e la ani distanta de competitie, urmeaza diesel hibrid. Acum s-a elucidat ce era cu videoclipul de explicare a motorului diesel.

    Pana nu vor fi multumiti de performantele bateriilor dezvoltate impreuna cu Panasonic nu vor lansa modele exclusiv electrice. Sunt cea mai valoroasa companie auto din lume punct.
    9 2
  • ... si ce treaba are Kodak cu Japonia? :)
    6 1
  • @12.48... ce știi tu...
    4 0
  • @UnAlex vorbiţi ironic? Sunteţi sarcastic?

    Pentru că, dacă vorbiţi serios, mă bufneşte râsul :))))

    Toyota trăieşte pe inerţie şi are maşini PHEV foarte bune, dar pe care refuză să le producă la nivelul care merită.

    Dar hidrogenul? :))))
    27% eficienţă hidrogen faţă de 78% baterie ?

    Toyota ori descoperă baterii mai bune, dar mă îndoiesc tare, şi îşi menţin cota de piaţă....

    Ori o să cadă şi decadă.

    10 ani, o să vedeţi.


    PS bla bla bla.... diesel poluează mai puţin decât benzina.... ha ha ha.... ca şi cum ai zice dom'le wiskey îmbată mai puţin ca ţuica...
    Dar ambele îţi fac ficatul şi creierul praf !
    1 18
  • la unii nici nu e nevoie de alcool sa aiba creierul praf. Insa cu siguranta socurile electrice ajuta.
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru