Constructorul japonez continuă să experimenteze cu tehnologia combustibililor pe bază de pile de hidrogen în lumea motorsportului. Până acum, Toyota a prezentat și a concurat cu astfel de mașini prototip pe circuit, iar acum a venit vremea ca marca niponă să testeze acest combustibil alternativ și pe probele speciale de raliu.
Pentru asta, Toyota a prezentat un prototip al lui GR Yaris Rally2, mașina cu care Toyota este reprezentată în seria suport WRC2 a Campionatului Mondial de Raliuri, dar și în Campionatul European de Raliuri și în alte campionate internaționale și naționale de raliuri.
În mod obișnuit, Toyota GR Yaris Rally2 are un motor pe benzină de 1.6 litri în 3 cilindri, care dezvoltă aproximativ 300 de cai putere și care este cuplat la o cutie secvențială cu 5 trepte, așa cum prevede regulamentul tehnic al FIA. Pentru acest prototip, motorul termic a fost modificat pentru a putea fi alimentat cu hidrogen în loc de benzină.
Prototipul este dezvoltat în Finlanda, la sediul Gazoo Racing din Jyvaskyla.
Mașina a fost deja testată pe celebrele drumuri forestiere extrem de rapide și presărate cu salturi. Noul prototip va debuta public cu ocazia Raliului Finlandei, etapă din Campionatul Mondial de Raliuri. Cu această ocazie, mașina va rula în calitate demonstrativă pe prima probă specială a raliului care se va desfășura în perioada 31 iulie – 3 august.via Toyota
Comentarii (0)