Toyota: Numai modele electrice comercializate în Europa de Vest până în 2035

de Alexandru Monenciu
Vineri, 03.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul nipon de automobile a anunțat că toate mașinile comercializate în Europa de Vest până în 2035 vor fi cu zero emisii. Mai mult, până în 2030, Toyota susține că modelele electrice vor reprezenta cel puțin jumătate din portofoliul său.

Toyota este unul dintre producătorii care investesc sume uriașe în dezvoltarea și promovarea sistemelor alternative de propulsie. Chiar și așa, compania niponă nu este pregătită, încă, să renunțe de tot la motoarele pe benzină, susținând că unele regiuni nu sunt nici ele pregătite pentru adoptarea mașinilor electrice.

Europa de Vest nu este o astfel de regiune. Tocmai de aceea, dar și din cauza propunerii Comisiei Europene de interzicere a vânzărilor de mașini diesel și pe benzină în 2035, Toyota a anunțat acum că până în anul respectiv va comercializa numai mașini electrice în această parte a Bătrânului Continent.

Totodată, marca japoneză intenționează ca până în 2030, modelele electrice să reprezinte cel puțin 50% din portofoliul său.

În ceea ce privește prețul bateriilor litiu-ion (o componentă vitală pentru mașinile cu zero emisii), producătorul nipon estimează că acesta va scădea cu 50% după 2025.

via Reuters

Comentarii (10)

  • si dupa 2035?
    9 0
  • Europa de Est.... cu dieselul şi benzina

    Japonia vinde produse scumpe, deci de aici şi diferenţierea Vest vs Est
    7 16
  • Bun asa, s-au dat si ei pe brazda, ca bateau campii la un moment dat ca nu se merita full electrice. Bine ca si-au revenit, mai ales ca nu ar fi mai cumparat nimeni din vest masinile lor
    7 13
  • ACE - Craiova
    TOYOTA joaca la mai multe capete:
    - trage maxim pe modelele hibride - unde a dominat de 20 de ani piata
    - a creat RAV 4 PHEV foarte cautat peste tot (inclusiv in Norvegia)
    - in functie de infrastructura electrica a tarii respective lanseaza modelele BEV cerute de public.

    Altfel, s-ar rupe de realitate

    Chiar daca promoveaza si masinile cu hidrogen este perfect constienta ca:
    - fara infrastructura,
    - cerere din partea clientilor si
    - preturi cat de cat accesibile publicului larg,
    se lupta singura cu morile de vant...
    12 4
  • Seriff
    Eu stiu ca ieri era o coada imensa la benzinarie, de fapt asa e mai mereu, chiar stateam si ma gandeam, cum ar fi ca toate masinile astea care stau la coada sa fie electrice, daca se face coada la o alimentare de 2 minute, pai daca ar sta toti la cozi la statii de incarcare ar dura cateva zile, e imposibil sa fie asta viitorul, pur si simplu nu s-ar putea pune in aplicare.
    4 1
  • Gheorghe
    Distanta medie parcursa de un sofer european este de 44 km / zi.
    Asta inseamna o medie de 308 km / saptamana.

    Deci un plin se face astfel, in motorizarea utilizata:
    - benzina, la cca. 8-10 zile (depinde si de aglomeratia din oras)
    - motorina, la cca. 10 zile
    - baterie de acumulatoare, la 7-8 zile (depinde de capacitatea bateriei si autonomia masinii)

    Evident conteaza si modul de condus (mai agresiv/sau nu) al soferului, in fiecare caz.
    6 2
  • Seriff
    @Gheorghe, corect, dar daca in weekend ai chef sa te duci sa vezi Cheile Bicazului de exemplu. Si pe langa tine mai sunt vreo 10.000-20.000 care au chef sa faca acelasi lucru, tu ai vazut ce e in benzinarii in weekend? Sunt full, gandes-te logic cum ar fi sa fie toate masinile electrice, sa stea la coada cate 2 ore sa se incarce, sa nu zic mai mult.
    Ar fi show.
    Apropo vezi, ca da cu virgula calculul tau, un plin de motorina daca faci 44 km/ zi te tine in jur de o 20-25 de zile, cu un diesel faci in jur de 1000 km cu un plin.
    5 1
  • In Norvegia nu e inghesuiala deloc la statiile electrice. Pur si simplu sunt suficiente pentru toata lumea.
    In Franta au acum circa 50.000 statii electrice publice si si-au propus un numar de 100.000 pana la sfarsitul anului 2022.
    In Romania sunt doar 1.000 statii publice - asta e problema reala.
    O incarcare la o statie electrica poate dura (de la 10(20)% - 80% din capacitatea bateriei) circa 18-30-40 minute, in functie de masina electrica, daca optezi pentru incarcarea rapida (2 lei/kW).
    3 2
  • curentatu
    Tare mi-e că 2 lei kilowatul o să fie curentul caznic f. curând, nu ăla rapidist.
    Toyoții se adaptează oricum la orice piață cu trendri chiar aberante deși nu-s e-fani și sigur șefii lor cunosc viitoarea scădere a cererii de mașini la modul general.
    0 1
  • Seriff
    Y, ma lasi cu povestile astea? Daca sunt cozi in benzinarie, unde dureaza maxim 2 minute o alimentare si benzinarii sunt efectiv peste tot, dar tot se fac cozi, tu imi spui ca la electrice nu vor fi cozi? Mai ales ca autonomiile la electrice nu sar de 300 km la 90% dintre ele, in timp ce la termice sunt de 1000 km si tot se alimenteaza des? Gandes-te logic, nu mai pune botul la vrajeala eco cu Norvegia sau alte Sf-uri.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru