Toyota rămâne cel mai valoros brand auto din lume în 2020: Tesla pătrunde în premieră în top

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 26.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota este cel mai valoros brand auto din lume, cu o valoare de peste 51 de miliarde de dolari, potrivit unui studiu Interbrand. Mercedes-Benz și BMW completează podiumul, în timp ce Tesla pătrunde direct pe locul 6.

Interbrand a publicat în această lună topul celor mai valoare branduri pentru anul 2020.

Deloc surprinzător, clasamentul pentru industria auto este dominat în continuare de Toyota, cu o valoare de piață de 51.6 miliarde de dolari, în timp ce podiumul este completat de Mercedes-Benz și BMW cu 46.3 și, respectiv, 39.8 miliarde de dolari.

Un alt producător japonez în top este Honda, care ocupă poziția a patra în top cu o valoare de piață de 21.7 miliarde de dolari.

Totuși, perioada dificilă prin care trece industria auto se reflectă și în acest clasament, întrucât valorile celor patru producători sunt în scădere.

Prima creștere este remarcată abia pe locul 5, ocupat de Hyundai cu o valoare de circa 14.3 iliarde de dolari, în creștere cu 1%.

Tesla reprezintă o noutate absolută în top 100 mărci, astfel că debutează și în clasamentul dedicat mărcilor auto. Constructorul american este pe locul 6 cu o valoare de piață de 12.8 miliarde de dolari și a reușit astfel să depășească nume consacrate din industria auto precum Ford (locul 7 cu 12.5 miliarde de dolari) și alte trei branduri deținute de Grupul Volkswagen: Audi, Volkswagen și Porsche.

În afara top 10, în topul brandurilor auto apar alte 5 mărci, și anume Nissan, Ferrari, Kia, Land Rover și Mini.

Cu excepția Hyundai și a intrării Tesla, valorile de piață ale celorlalte marci auto au înregistrat scăderi comparativ cu anul precedent.

Via Interbrand

Comentarii (8)

  • Valoarea de piata este altceva decat cea de pe bursa, 12.8 miliarde la Tesla este infinit mai realista decat catralioanele de pe bursa.
    16 7
  • dane, tot respectul pentru tine, dar valoarea de piata a unui constructor (cazul Tesla, care vad ca mira in continuare pe multi) este exact valoarea de pe bursa, ca doar bursa reprezinta piata in forma ei cea mai directa.

    sa nu confundam totusi niste lucruri...aici se vb doar de valoarea de piata a brandului, adica a marcii: numele si sigla aia, desenul, logotipul, nu de valoarea constructorului.

    pe bursa, pretul actiunilor unui constructor cuprinde pe langa numele si sigla constructorului, tot activul sau fizic sau intelectual: uzine, salariati, patente tehnice, rezultate din R&D, tot-tot-tot, inclusiv planuri anuntate oficial sau zvonuri scapate mai mult sau mai putin voit, plus pasivul, adica datoriile acumulate.

    ok, poate valoarea de piata a Tesla e cam umflata artificial, dar nu fii rau, nu are cum sa valoreze tot ce inseamna si detine Tesla doar 12.8 mld. aia e doar valoarea marcii. oricine are 12.8 mld ar putea cumpara ipotetic marca, daca s-ar scoate la vanzare vreodata, dar asta nu inseamna si ca va produce a doua zi masini, ci ca Model S va iesi in continuare pe uzina fabricii din california dar din ziua urmatoare va avea o sigla si nume de brand nou, nu va mai putea lipi marca tesla pe capota pentru ca a cumparat-o careva cu o zi in urma cu 12.8 mld. in rest nu se schimba nimic, va fi aceeasi masina facuta de E. Musk.
    11 1
  • @dan_grc
    Fa un exercitiu simplu: intri pe google si compari valorile pe bursa a celor 2 companii pe ultimii 5 ani. Rezultatul ar trebui sa rate cam asa: TESLA +801,12% iar BMW -34.18%
    Asta inseamna ca increderea in Tesla a crescut de vreo 8 ori in timp ce BMW inca e praf si pulbere, scaldandu-se in amenzi si prostii, combinatii cu VW si Mercedes.
    Deci cand mai zici ceva de Tesla, vezi ca pe la BMW inca se dau amenzi ca pute !!!
    10 6
  • De ce sa nu valoreze 12.8 miliarde ? Cateva fabrici si brandul in sine, cat sa valoreze ? Oricum este o suma maricica, nu este asa subevaluata. Valoarea pe bursa este aproape 200 de miliarde, cum sa fie acelasi lucru ?

    @disperatul de serviciu

    Fa un exercitiu si nu mai vorbi de Bmw, iti va face bine.
    6 3
  • Cel mai inutil top in materie de valorizare a orice. Cine naiba vinde brandul si sa ramana cu restul catrafuselor? Cine ia in calcul valoarea brandului cand achizitioneaza o firma? Nimeni. Ce conteaza cu adevarat sunt activele si capacitatea de productie si vanzare a bunurilor. Atat. Restul sunt cuvinte frumoase.
    Daca ar insemna ceva brandul, Lancia ar costa cateva miliarde bune dar in realitate nu da nimeni doi bani pe ea chiar daca a fost cel mai de succes participant in cel mai spectaculos si mai adevarat campionat de raliuri care a existat vreodata. Acum Lancia nu mai produce aproape nimic, nu mai vinde aproape nimic si in consecinta valoreaza mai nimic.
    6 2
  • Valoarea brandului este influentata si de situatia actuala, logic ca Lancia nu mai valoreaza mare lucru, cu toate ca are o istorie fabuloasa. Aceste topuri nu sunt degeaba, influenteaza investitorii, creditorii.
    4 3
  • Esti intr-o mare eroare. Un brand este valoros NU pentru capacitatea de productie si active. Culmea, astea sunt NIMIC in economia actuala unde capacitaea de productie si activele pot fi oriunde si peste tot pe acest glob. Brandul inseamna IMAGINE. Dar o imagine la momentul vorbirii. Pentru tine Lancia este valoroasa, pentru mine Grundig este valoros. Pentru 90% dintre contemporani aceste companii sunt ZERO. Si nu pentru ca nu au active sau capacitati de productie ci pentru ca nu le mai poti asocia cu nimic din ce se produce acum pe piata.

    Sa-ti dau un exemplu. BMW a cumparat MINI. Ce avea MINI la momentul achizitiei? Capacitate de productie? active? know-how? NU, avea o IMAGINE dar una inca proaspata in memoria consumatorului. Iar BMW a cumparat IMAGINEA aka BRAND-ul.
    4 0
  • @dan_grc
    Disperatul de serviciu aici :)
    Cand vorbesc de BMW ma amuz si ma distrez.
    Despre aceasta marca si posesorii ei se pot spune urmatoarele: cei mai prosti soferi, marca cocalarilor, cei mai amendati, implicati in multe accidente ca urmare a pierderii controlului volanului, betivi, drogati....Marca cu cele mai mari costuri de intretinere :)) Dar sunt destui fudui care fac credite pentru tigai :))
    Deci ar trebui ca tu sa-ti pui niste semne de intrebare de ce se face atata reclama de foarte proasta calitate.
    Si desi tu le iei apararea, vezi ca sunt amendati pentru ilegalitati, pentru ca iau masinile foc si ei nu fac recall, pentru ca umbla la site-uri si aburesc clientii cu niste valori care nu sunt respectate.
    Deci Tesla, desi are multe de reparat si multe de imbunatatit, inca este o companie in care se merita sa investesti.
    Am investit in Tesla si mi-am luat alta marca.
    Cu Tesla iesi pe plus, cu BMW pe minus.
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru