Toyota țintește un record de producție: 9.2 milioane de mașini în 2021

de Paul Cosma
Sambata, 06.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota vrea să atingă o producție-record în 2021, de 9.2 milioane de mașini, în creștere ușoară față de nivelul pre-pandemie din 2019, potrivit informațiilor din presa japoneză.

Încurajată de vânzările din China, SUA și de pe piața locală, Toyota și-a anunțat furnizorii să se pregătească pentru un 2021 cu rezultate solide. 

Surse citate de publicația Nikkei susțin că producătorul japonez vrea să atingă un record de producție în acest an, respectiv 9.2 milioane de unități, cu 2% mai multe față de 2019, nivelul înregistrat înaintea pandemiei. 

Potrivit presei japoneze, Toyota își bazează estimările optimiste și pe campaniile internaționale de vaccinare împotriva noului coronavirus. 

Anul trecut, Toyota a vândut 9.5 milioane de mașini la nivel global, în scădere cu 11% față de 2019.  Totalul include și mărcile Daihatsu, Hino și Lexus.

Rezultatul le-a permis japonezilor să depășească performanța grupului Volkswagen, care deține mărcile Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Skoda, Seat, Volkswagen, MAN și Scania. Nemții au comercializat 9.3 milioane de mașini, cu 15% mai puține față de 2019.

Astfel, Toyota a devenit cel mai mare producător auto din lume, pentru prima oară după 2015.  

Via Reuters

Comentarii (19)

  • Johnny
    Poate sa tinteasca pt anul viitor orice, ca in 5 ani vor fi din ce in ce mai mici. In china concurenta e tot mai acerba si ei nu au facut inca mare lucru pe partea electrica. India e ignorata si se intrevede a fi o noua china in cativa ani. SUA are marci locale care au inovat mai mult. In europa sunt mici...
    11 17
  • Ai rabdare pana in vara.
    4 15
  • @Johnny
    Cand zici ca nu au facut mare lucru pe partea electrica la ce te referi? La Prius, cel mai bine vandut hibrid, la Lexus, cea mai apreciata marca cu hibride de vreo 10 ani?
    Ti se pare tie mare greutate sa faci din hibrid o electrica? ei nu au investit ca nu prea s-a cerut pana acum, dar de acum e simplu.
    E o marca de renume care are clienti fideli, clienti castigati prin renume in fiabilitate, nu cu reclame mincinoase.
    18 8
  • Rekord
    Dacă anul trecut au produs 9,5 milioane de mașini, de ce 9,2 milioane reprezintă „un record de producție”?
    12 2
  • Johnny
    @@johnny...iar nu va semnati fratilor. La nume se trece un nume din cate stiu eu , sau e asa neclar?
    Cu hibridele clasice era pe punctul sa i se interzica prezenta in China, care conditioneaza vanzarea masinilor de un anumit procent de electrice sau plug in.
    Orice ar avea pe teava, probabil au cv, sunt intarziati cu electrificarea. VW scoate ID- uri pe banda si nu vad nicio Toyota electrica momentan...
    Cum ziceam mai sus, noua china e india, ei ce prezenta au in zona?
    7 8
  • Rekord
    Tu, dacă te semnezi cu numele „Johnny”, știe cineva care este adevărata ta identitate?
    La rubrica de comentarii contează opiniile, schimbul de idei și dialogul civilizat - nu pseudonimul folosit.
    Poate ar fi mai bine să fim mai calmi, mai puțin supărăcioși și să nu mai căutăm motive de râcă.
    16 2
  • Crincenul
    Referitor la India, rămâne de văzut. Gândește-te la faptul ca Suzuki are cea mai solidă prezenta acolo, de departe, și ghici ce:au primit moca RAV 4 și Corolla hybrid la care au schimbat doar sigla, le pot vinde oriunde în lume sub marca Suzuki. Acordul ăsta e fix pentru India. Așa că, mai ușor cu vorbele, calm și vom vedea ce se întâmplă.
    13 3
  • Crincenul
    S-ar putea sa lanseze prima mașină full electrică a lor și care sa fie și prima din lume cu baterie solid state, ceea ce ar cam zgudui piața auto. Poate da, poate nu, vom vedea, dar cu siguranță nu suntem noi în măsura să dam verdicte și să emitem judecăți de valoare acum.
    12 3
  • Lumea a inceput sa prinda gustul electricelor.
    Fara asemenea modele, va fi greu sa reuseasca ceea ce si-au propus.
    Hibride au majoritatea producatorilor in ziua de azi, unii chiar la preturi foarte bune, asa ca priusul nu mai inseamna mare lucru, poate doar un design discutabil.
    12 2
  • Johnny
    Alin, am condus prius- ul unui coleg de test. Este greoi si in modul electric nu se misca, dinamica zero. In modul dinamic sau cum s- o numii, nu am retinut titulatura, pare o masina normala dar tot lipsita de dinamica. In taxi am intrebat soferul cat de electric e, di mi- a zis ca in 10 metrii intra motorul termic mai deloc nu merge pur electric.
    Masina proasta a fost concluzia
    11 8
  • @Johnny

    Prius nu e o masina care sa te imbie sa bagi blana, este doar eficienta (fiind un hibrid prin excelenta) si extrem de usor de condus prin oras si foarte confortabila la drum lung.

    @Johnny, tu nu reusesti sa faci diferenta dintre un pur electric, un hibrid si un plug-in si nu intelegi nici scopul fiecarei tehnologii.

    Ca utilizator constant de Prius pot sa concluzionez ca vorbesti numai tampenii.
    10 14
  • @făfanel
    Aberezi si sigur n-ai niciun Prius,daca aveai nu mai ziceai ca Priusul e eficient,consuma cu 3 l mai mult ca un diesel cu putere mai mare si performante peste .Sa nu mai zic ca Priusul incepe sa manance ulei pe la 100 000km din cauza pornirilor repetate si a mersului cu motorul rece,uleiul ala ars ghici unde se duce,trolache.
    15 10
  • Johnny
    Fanele discutam de pasii facuti de Toyota spre electrificare si cum bine stim momentan au cel putin pe la noi, doar hibrid clasic.
    Legat de acesta mi- am exprimat parerea si o mentin, masina urata, ineficienta, poluanta si proasta per ansamblu.
    13 7
  • @Johnny...sigr ca da, parerea ta are aceeasi valoare ca a unui parerolog.
    8 16
  • Johnny
    Fanele scuze ca ti- am jignit caruta, n- am tinut cont de sensibilitatatea eventualilor proprietari
    6 3
  • Am scris utilizator nu proprietar. Dar te inteleg, nu esti singurul care nu este in stare sa proceseze termenii dintr-o propozitie simpla.

    ;)
    2 5
  • @făfanel
    Pacat de tine ca nu esti si utilizator de creier ci doar proprietar,mare pacat.
    9 1
  • inexorabil
    Mafănikkk, bre …ţelul satului, cunoşti semantismul verbului “a procesa” ? Sau faci parte din tagma (tot mai vastă) a specializaţilor şi concentraţilor pe “monitorizare” ?

    Mafănikkk, bre …ţelul satului, cunoşti semantismul verbului “a procesa” ? Sau faci parte din tagma (tot mai vastă) a specializaţilor şi concentraţilor pe “monitorizare” ?

    Mă rog, a devenit o modă foarte sexy ca analfabeţii propriu-zişi să-i stigmatizeze pe analfabeţii “funcţional”.
    7 1
  • LEXMARK
    @Johny(no)Cash
    E clar, se vede de la o posta ca toata cultura ta auto se rezuma la un 320d si cand ai fost mire te-a plimbat nasu' cu un Superb 1.9 TDI si cam atat...
    1. Toyota vinde la ora actuala modelul CHR full electric pe piata din China si modelul Lexus UX in tot restul lumii;
    2. Avand un portofoliu atat de vast de full hibride nu a fost necesar sa sara spre electrice cum au facut-o altii care dupa o luna au oprit productia ca se aprindeau (vezi Ford) sau sa amane lansarea ca au gresit polaritatea la baterii (vezi ID-urile)...
    Cat despre Prius, cred ca a scris istorie si nu mai este cazul sa iti dai tu cu parerea cat sunt de eficiente...fiindca a dovedit de mult lucrul acesta.
    PS: Oare sti tu "boss" ca partea electrica din hibridele de la BMW este fructul colaborarii cu Toyota? La fel si la KIA/Hyundai si Suzuki. E| ipotetica intrebarea fiindca clar nu ai astfel de curiozitati...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru