Unicul Bugatti Chiron Profilée s-a vândut la licitație cu 10 milioane de euro

de Tiberiu Safta
Joi, 02.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Exemplarul unicat Bugatti Chiron Profilée a fost vândut la o licitație în Franța cu aproape 10 milioane de euro. Unicul model deține acum recordul pentru cea mai scumpă mașină vândută de nouă la o licitație.

La finele anului trecut, Bugatti a prezentat exemplarul unicat Chiron Profilée, o versiune a hypercar-ului francez care nu a intrat în producția de serie. Modelul unicat este încadrat, ca performanțe, între un Chiron obișnuit și Chiron Pur Sport, cea mai puternică versiune a modelului produs de constructorul din Molsheim.

Exemplarul unicat are un design special, cu prize de aer mai mari în partea din față, alături de un spoiler frontal redesenat și o grilă mai mare pentru o forță de apăsare superioară. Caroseria din fibră de carbon a lui Chiron Profilée este vopsită într-o nuanță specială de albastru, Bleu Royal Carbon. Inclusiv jantele sunt vopsite într-un mod unic pentru a distinge exemplarul unicat de celelalte versiuni ale lui Chiron.

Acum, singurul exemplar Chiron Profilée a fost vândut în cadrul unei licitații organizate de RM Sotheby’s în Franța. Modelul s-a vândut cu un preț final de 9.792.500 de euro, care, bineînțeles, nu include și valoarea TVA.

Cu aceasta luată în calcul, prețul ajunge undeva la 12 milioane de euro.

Mai mult, Mate Rimac, CEO-ul Bugatti, se laudă că Chiron Profilée este oficial cea mai scumpă mașină nouă vândută vreodată la o licitație. Antreprenorul croat a participat și el în cadrul licitației.

La fel ca celelalte versiuni ale lui Chrion, exemplarul unicat Profilée beneficiază de un motor W16 cu patru turbocompresoare. În cazul acestui exemplar, motorul livrează 1496 de cai putere, ceea ce îi permite lui Chiron Profilée să atingă 100 de km/h în 2.3 secunde și o viteză maximă de 380 de km/h.

Pe lângă asta, unicul exemplar este dotat cu o suspensie mai dură, iar roțile din puntea spate au un unghi de cădere mai pronunțat pentru performanțe superioare în viraje.

via RM Sotheby's

Comentarii (1)

  • Seriff
    Pfoaaa, daca stiam.. de ce nu mia-ti zis ma nici unu ca e de vanzare, bai si ce pret bun era
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru