Varning Tyskland! Volvo S90 a fost prezentat oficial

de Mircea Meşter
Miercuri, 02.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nu aţi greşit site-ul. "Tyskland" este traducerea în suedeză a Germaniei, iar "Varning" înseamnă fix ce pare. Atenţie, Germania! Volvo S90 este noua armă suedeză în lupta cu greii germani premium.

După o perioadă de teasing involuntar subliniat de apariţia unor fotografii ale unor machete cu cel mai nou model Volvo, sedanul care se va lupta din 2016 cu triada germană Audi A6 - BMW Seria 5 - Mercedes Clasa E a fost prezentat oficial de brandul suedez. Galeria foto oficială a noului Volvo S90 şi informaţiile suplimentare ne oferă un tablou îndeajuns de serios încât să ne dăm seama că suedezii vizează, pentru prima dată în istorie, o luptă egală cu cei trei mari concurenţi de la sud.

Momentul ales nu este deloc unul prost. Lansarea lui S90 vine în ziua în care Volvo a anunţat oficial faptul că luna noiembrie 2015 a fost cea mai bună din istoria de 88 de ani a brandului suedez, deci S90 poate fi considerat şampania unui sfârşit de an excelent pentru marca suedeză. Dar să ne ocupăm de maşină.

"Noul S90 marchează un salt imens pentru Volvo. Producătorul suedez este cunoscut mai ales pentru SUV-urile şi break-urile sale, însă prin lansarea lui S90 Volvo îşi semnalează intenţia clară de a ataca segmentul sedan premium cu sedanul său distinctiv", îşi încep cei de la Volvo comunicatul oficial. Suedezii semnalează astfel clar, încă din start, intenţiile de a lupta de la egal la egal cu adversarii germani care în acest moment păreau intangibili în Europa şi la nivel mondial.

Aşa cum se bănuia şi se ştia încă de la momentul în care producătorii de machete au "scăpat" pe internet primele imagini ale replicii la scară mică a modelului nordic, S90 împrumută de la fratele de platformă XC90 designul agresiv dominat de blocurile optice care devin uşor-uşor specifice mărcii suedeze. Spatele este însă uşor diferit, fiind o adaptare la o caroserie de tip sedan a luminilor care pe XC90 sunt, în mod tradiţional, verticale.

Interiorul maşinii este şi el dominat de un element care şi-a făcut debutul oficial pe XC90.

Este vorba despre display-ul vertical care va deveni în câţiva ani un laitmotiv al brandului din Suedia. Totul este asortat cu materiale de top, imaginile oficiale prezentându-ne o versiune în care lemnul de calitate, pielea şi aluminiul fac o echipă excelentă în habitaclul modelului nordic.

Tehnologia este un mare plus al modelului suedez. Aşa cum era de aşteptat, S90 vine cu o armată de sisteme de siguranţă, pachetul City Safety având acum capacitatea de a frâna automat, ziua şi noaptea, la detectarea animalelor de talie medie şi mare. Chiar dacă acest sistem a fost realizat în principiu pentru a evita accidentele destul de dese în care elanii sunt loviţi pe şoselele nordice, pachetul va fi de o reală utilitate şi în România, pentru că printre animalele "vizate" de acest pachet se numără şi caii, caprele sau vacile, apariţii care "condimentează" viaţa şoferilor din ţara noastră.

Nu uităm nici de Pilot Assist, un sistem de pilotaj semi-autonom care menţine automat maşina pe mijlocul benzii pe autostradă sau pe stradă la viteze de până la 130 de kilometri pe oră. De altfel, Volvo şi-a anunţat deja intenţiile de viitor în această zonă, constructorul suedez testând în jurul oraşului Goteborg maşini complet autonome.

La nivel de motorizări, Volvo se va baza pe aceleaşi motoare din noua familie Drive-E care şi-au făcut apariţia pe noua generaţie XC90. Acest lucru înseamnă că versiunea hibridă T8, care a debutat de asemenea pe SUV-ul suedez, va fi şi ea disponibilă pe noul S90.

Cu peste 400 de cai putere şi cu un consum oficial de 2.1 litri/100 km, versiunea hibridă (2.0 Twin-Turbo benzină plus motor electric) va fi în mod sigur cea mai scumpă versiune de motorizare de pe S90. Preţurile oficiale pentru România vor fi anunţate în primăvara anului viitor.

Prima apariţie a lui Volvo S90 în faţa publicului va avea lor la Salonul Auto de la Detroit, în 11 ianuarie 2016. Automarket se va afla printre publicaţiile care vor asista live la dezvelirea maşinii la salonul auto nord american

Comentarii (43)

  • Welcome, sexy Volvo! :D
    66 7
  • Different and good!!! Interiorul este fabulos. Probabil cel mai frumos din industria auto. Fata de alti producatori, nu cred ca este vreun surub la fel cu modelele precedente ale marcii. este totul NOU! Nu un facelift etern...hint Audi.
    61 18
  • LauCalin
    Pfai! Îmi place f mult cum arata. Avea astept mai multe detalii.
    @ztele, bine ai revenit! :)
    33 6
  • Scrooge
    Parca era treaba cu S80 , S90 de unde a mai aparut ?
    3 36
  • nu a vazut nimeni tunelul central din zona pasagerilor spate?

    oricum eu am mai "ginit" si sistemul audio...tre' sa fie o incantare. De restu' numai zic nimic, probabil unul dintre cele mai interesante interioare din clasa.
    30 6
  • Vasile Damian
    Nimic spectaculos la interior. Cadillac CTS, Lexus GS , Tesla Model S si Maserati Ghibli ii cam da clasa la aspect interior cat si la exterior.
    10 58
  • Desi sunt mare fan Cadillac si Jaguar, spun cu mana pe inima ca masina asta ii cea mai faina din clasa. Absolut superba atat exterior cat si interior.
    42 6
  • arogantul
    V90, versiunea break a lui S90 va fi probabil cel mai frumos SW conceput vreodata
    22 6
  • Arata bine masina. E moderna are un design serios si bine gandit. Tehnic nu cred ca e cazul sa spunem ceva rau despre Volvo. Bvo.
    38 3
  • La dracu ! si scrisesem deja scrisoarea pentru Mos Craciun !
    43 4
  • Am doua Volvo dar asta imi pune ''capac''!Nici minunatul XC90 nu ma satisface cum o face acest S90 ! Bravo,Volvo!Astept cu nerabdare un pret si poate cine stie.....mai am loc de una in parcare :))!
    17 0
  • ...calitate din toate pdv...si un design absolut rafinat fara provocari si ranjete extravagante...va avea succes
    16 0
  • Etalonul clasei. Dupa Passat, bineinteles =)
    24 40
  • anonimu
    am urmarit prezentarea.....interesanta, a insistat nenea fotografu' pe blocurile optice fata, semanlizarile bara led, dar nu am vazut o imagine cu blocurile spate semnalizand sau mi-a scapat mie, sau au pus ai mei chinezii pardon suedezii vreun bec cu filament, o semnalizare bara led pe spate un briz briz ceva, nimic?restu e can can
    7 16
  • Imi place foarte mult botul si interiorul, mai putin spatele
    19 9
  • @mowgli

    "ce poti scrie azi lasa pe maine" spune un oficial de la Volvo
    12 5
  • Poenaru Iulica Lucian
    Daca asta e tot ce pot ei pentru anul 2015, se inseala amarnic. Hyundai Genesis arata net mai bine fata de acest S90
    10 38
  • GEELY-ul suprem lol
    8 24
  • Hyundai Genesis, mai e unul pe sus cu Teslele lui. Bai de unde veniti voi cu asemenea pareri? Hyundai Genesis si Tesla sunt masini foarte atragatoare, dar sa le compari cu asa ceva cum e acest Volvo, nu se poate baieti. Numai umpleti spatiul de comentarii degeaba.
    20 10
  • @RAM 4 Hyundai au mai mult know-how si tehnologie decat Volvo la ora actuala. Volvo ramane o firma de nisa, cu vanzari foarte bune (istorice chiar in ceea ce-i priveste), insa nu reprezinta un pericol pentru baietii mari din industrie.
    14 19
  • Imi place foarte mult fata masinii. Spatele un pic cam complicat si cred ca e nevoie de timp sa ma obisnuiesc cu el. Interiorul e jos palaria. Simplist si elegant. Imi place pana si design-ul scaunelor din spate. Detalii foarte bune in zona pasagerilor din fata. Consola centrala probabil vine in mai multe variante, in functie de optiuni si nivele de echipare. Pozele 66 si 67 sunt clar diferite, mai ales la schimbatorul de viteze. Farurile sunt absolut superbe si imi place ca aduc traditia scandinava in limbaj.

    Per total, o masina solida, fara indoiala foarte sus la siguranta activa si pasiva. Sa vedem cum va fi primita pe piata. Bafta maxima!
    20 4
  • usor usor china va deveni un etalon al calitatii.
    15 6
  • O mașină frumoasă. Dar spatele mi se pare complet nepotrivit.
    16 11
  • Trebuia sa mentionez in comentariul meu de mai sus "Va rog intelegi ironia", ca sa intelegeti ironia.
    18 2
  • @mm Doar pt ca au investit chinezii nu inseamna neaparat ca si ei produc calitate.
    5 2
  • @mm si TATA Sunteti doi idioti. Daca ar fi dupa chinezi n-ar fi in stare sa construiasca nici nu Logan. Masina asta ii 100% proiectata in Suedia. Scandinavii stiu sa faca masini bune, nu ca chinezii. Chinezii doar le dau banii sa le faca.
    17 5
  • arogantul
    @ D@N
    salut man, si eu ma doua, iar acest S90 a devenit noua mea masina fetish, inainte fiind actualul S60,
    tu ce modele ai in parcare? eu am un S40 si un V40.
    9 8
  • arogantul
    @Andy, taica, tu ce fumezi? debitezi interesant, DA, hyundai are know how, la construit vapoare taticu, nu masini.
    15 5
  • @DRI@N
    Fara sa supar fanii marcii VOLVO dar spatele (mai ales privit din lateral) este oribil (zici ca este Opel Astra Sedan din 2008) .
    Din fata este belea de frumaoasa .
    La interior acea tableta de 8 / 10" sau cat o avea ea paraca nu-i din peisaj .
    Sistemul audio de la Bowers & Wilkins ar trebui sa fie unul de superclasa .
    11 7
  • @arogantul
    Stai linistit ca daca nu-i ''sponsorizau'' chinezii cu leafa lor, Volvo azi poate nici nu mai exista......acum shezi bland !
    12 11
  • @arogantul Bai taticu, vezi ca un vapor in anul 2015 e infinit mai complex decat o masina actuala, asta daca tot stii ca Hyundai e nr. 1 in productia navala. Daca stii sa faci un mobil, stii sa produci si un ac (comparatia nava-masina).

    P.S. Si vezi ca Hyundai-Kia are o productie de 8 mil+ automobile, deci know-how au si la capitolul asta. Respect Volvo si pentru trecut si pentru prezent, insa nu mai compara pitici cu giganti.
    9 11
  • arogantul
    @Andy
    8 mil pt ca sunt marca de volum taticu,, ca si Toyota, ca si VW, astia DA, astia au know how, Hyundai sunt copii pe langa avesti giganti.
    Trebuie sa fii debil sa compari productia unei marci de volum cu a uneia premium, daca vrei sa compari vanzarile volvo atunci sa le comparam cu ale altei companii care pana de curand a avut probleme financiare si sefi fara viziune, gen,,,, Jaguar, iar peste 5 ani cand ambele se vor fi redresat bine o sa le comparam vanzarile cu tripleta germana.
    P.S. tu cumva esti conducator de Ceed? asta ar explica multe.
    13 8
  • @Andy Fara suparare dar Volvo au fost intotdeauna faimosi pentru know-how-ul lor in domeniul auto, in special cand vine vorba de siguranta. Know-how-ul Volvo a adus Ford (una dintre cele mai vechi si gigantice companii auto) la un nivel foarte inalt cand vine vorba de siguranta. Volvo chiar stie ce face, si face foarte bine. Problema ii ca trebuie sa ai bani multi sa faci un lucru asa de bun. De asta au nevoie de chinezi. Acuma nu neg ca si Hyundai stie lucruri, dar in principal lea invatat de la alti producatori. Sa nu uitam ca Hyundai a "furat" multi ingineri si designeri europeni si americani. Sa nu uitam ca au apelat la know-how-ul Lotus pentru suspensiile celei mai noi generatii Genesis. In orice caz nu cred ca putem compara cele doua companii. Volvo intotdeauna a fost un varf de lance al tehnologiei auto.
    17 6
  • Si eu am un s60 an fabricatie 2014 albastru celest cutie automata ie perfecta dar ie frumoasa si s90 misto, bravo baieti
    3 2
  • @Sam93
    Foarte bine spus. Multi spun si in prezent ca Volvo este o chinezarie. Dar uita un lucru esential. Aceste masini NU sunt proiectate de ingineri chinezi in China, ci de ingineri suedezi in Suedia. Ori domnilor, asta e o mare diferenta. Gelly, spre deosebire de Ford, a inteles ca nu poti sa te pui cu greii industriei auto facand din Volvo o marca ce poate fi confundata cu una de volum (in speta Ford), fara investitii majore in dezvoltare continua si fara platforme tehnice noi si moderne. De-asta Volvo ajunsese acum 5-6 ani doar cu cateva modele mai ok si in productie cu un diesel cumparat de la Audi acum mai bine de 15 ani (TDI-ul de 140 CP). Uitat-va cat de bine o duc marcile care candva au apartinut de Ford si care, culmea, nu au "stapani" care sa fie niste grei in industria auto. Pentru mine faptul ca Volvo a fost vandut de Ford si a ajuns la cineva cu o alta viziune, in calitate de fan al acestei marci, a fost o usurare. Stiam ca mai rau ca la Ford nu se putea.
    18 3
  • Spatele de-a-dreptul kkcios
    9 11
  • pentru cei care pot mai mult decat designerii de la Volvo. Aici va puteti desfasura:

    http://www.automarket.ro/stiri/se-cauta-imaginatie-si-creativitate-ai-un-copil-de-pana-la-15-ani-caruia-i-67971.html
    4 1
  • @@Sam93
    Ai dreptate, nu sunt proiectate de ingineri chinezi, ci cu bani 100% sponsorizati de chinezi. Lucru laudabil de catre cei de la Volvo, altfel ii pastea falimentul si respectiv Volvo nu ar fi mai existat pe fata pamantului daca nu erau ei. Acum te las pe tine sa argumentezi cu cuvintele tale.


    @arogantul,

    Hyundai investeste intr-un an cat nu investeste Volvo in 3, cu toate ca sunt tinuti pe linia de plutire cu fonduri din China. Hyundai a castigat titlul de multe ori de cea mai inovativa companie auto din lume. In al doilea rand Volvo nu are un concurent la clasa de lux. Iar aici pot spune ca se afla sub Hyundai-Kia sau Toyota ( Royall Crown, Avalon, etc )
    1 9
  • Si te pomenesti ca Gelly nu isi ia partea din bani pe care ii investeste in Volvo din vânzări. Da, Gelly face gesturi caritabile. Faptul ca marca asta a crescut f mult in conditiile in care acum 8 ani era pe cale de dispariție ar trebui sa dea de gândit unora referitor la potentialul ei. Bine, nu ma astept sa inteleaga toti. Ca de-aia se pricep la masini.
    6 2
  • arogantul
    @ asta fara nick
    Toyota Avalon are aceeasi lungime ca S90, si se vrea sedan premium, nicidecum lux cum spui matale. Probabil ca in cucuietii din deal pana si o Skoda poate sa treaca drept lux.
    In plus, jucaria toyotei este comercializata doar in cateva tari.
    8 2
  • @arogantul
    Toyota Avalon are ampatament full-size, asadar nu are cum sa aiba aceeasi lungime ca S90, cand S90 se lupta la clasa Executive nu full-size.........deci matale esti intr-o oarecare eroare dragul meu.Asta cu comercializatul doar in cateva tari nu mai tine. Tinea pe vremea lui nea' Nicu doar, atunci cand nu aveai posibilitate sa o aduci ....... ai ramas in urma mataluta.
    2 11
  • @@arogantul
    Azi am aflat o noutate care contrazice siteul www.toyota.de . Si anume ca Avalon se importa in Germania, dar aia de la Toyota Germania sunt atat de batuti in cap incat au uitat sa treaca pe site ca este disponibil si acest model. :)) Madalescule... pardon, Mafia... pardon, Ivanoff... pardon @@arogantul, tu nu stii care e deosebirea intre a fi un model disponibil pe piata si a se putea aduce separat doar pentru tine ca ai tu chef sa ai acea masina. Asa poti sa-ti iei in Romania si McLaren chiar daca nu este disponibil la vanzare. Nu prea intelegi diferenta intre a fi disponibil pe o piata si a se putea comercializa separat. Avalon nu este adus in Europa de catre Toyota din mai multe motive. In primul rand nu este cunoscut indeajuns pe continent. Apoi Toyota in Europa a obisnuit clientii cu altfel de masini, gen Prius, Rav 4 sau LandCruiser care sunt mult mai bine vazute. In plus vanzarile slabe ale lui Lexus arata ca potentialul de vanzare al unei masini Toyota cu tendinte de lux si de clasa mare, este slab. Adica daca Lexus nu se descurca, sansele lui Toyota sa vanda ceva asemanator sunt si mai mici. Uite ce a patit Honda Accord care clar este mai cunoscuta in Europa decat un Avalon. Dar na, tu poti sa spui bazaconii in continuare ca realitatea te contrazice.
    11 3
  • Marius
    Abia astept s-o vad in showroom si apoi, pe strazi. Bravo Volvo!
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru