Versiunea plug-in hybrid a lui BMW X5 poate fi comandată și în România: SUV-ul cu autonomie electrică de până la 87 de kilometri pornește de la 77.000 de euro

de Cornel Șocariciu
Vineri, 30.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW X5 xDrive45e este disponibil și pe piața din România. SUV-ul plug-in hybrid cu 394 CP pornește de la 76.933 de euro. Autonomia în modul electric ajunge până la 87 de kilometri (WLTP).

Versiunea plug-in hybrid BMW X5 xDrive45e poate fi comandată și în România. Prețul de pornire anunțat de constructorul german este de 76.933 de euro, fără o posibilă reducere primită prin intermediul programului Rabla Plus. Primele livrări sunt așteptate în luna noiembrie.

Valoarea tichetului oferit de stat în cazul achiziționării unui plug-in hybrid este de 20.000 de lei. La jumătatea lunii trecute, autoritățile au suplimentat cu 15 milioane de lei bugetul programului Rabla Plus dedicat persoanelor fizice, iar în urmă cu doar câteva zile au fost suplimentate și fondurile disponibile pentru persoanele juridice care vor să se înscrie în acest proiect. 

Noua variantă pregătită de constructorul german este echipată cu motorul pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri care oferă 286 de cai putere între 5.000 și 6.000 rpm și 450 Nm începând cu 1.500 rpm. Alături de unitatea cu combustie internă se află și un motor electric capabil să ofere 83 kW (113 CP) și 265 Nm.

În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltat de constructorul german pentru BMW X5 generează 394 de cai putere și 600 Nm.

Resursele sunt gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte și de sistemul de tracțiune integrală xDrive. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.6 secunde (cu 1.2 secunde mai rapid comparativ cu vechea versiune PHEV), în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 235 km/h.

În modul electric, viteza maximă este limitată la 135 km/h (cu 15 km/h în plus față de vechiul X5 PHEV). Pentru a ține în viață motorul electric, BMW a integrat o baterie cu capacitatea de 21.6 kWh. Mulțumită acesteia, autonomia electrică a SUV-ului german este cuprinsă între 67 și 87 de kilometri, valori obținute în urma testelor WLTP.

Volumul portbagajului ajunge la 500 de litri, cu 145 de litri mai puțin comparativ cu versiunile echipate doar cu motoare cu combustie internă.

Comentarii (5)

  • La prima vedere, pentru un SIM (Sport Inutility Mammouth :-)) nu pare prea scump. Și nici rea autonomia de 87 km WLTP în mod electric (dac-aș fi răutăcios, l-aș îndemna pe colegul ACE-Craiova să-l cumpere imediat.)

    La a doua privire însă, cu o baterie similară sunt posibili cca. 200 km c-un Hyundai e-Ioniq...

    Nu mai zic de a treia privire... și mai chiorâșă, a contribuabilului cu mașină de 7-8 ori mai ieftină. Sau chiar fără mașină.
    Care finanțează însă vrând-nevrând pseudo-ecologiștii -- ipocriți din simplul motiv al alegerii deplasării a 1,4 persoane (medie statistică) c-un camion de 2,5 tone.

    Dar uite cum ei sunt cei favorizați d-un stat stând static :-) mereu în genunchi sub biciul eco-marxiștilor UE.
    ...Care ar fi culmea să creadă-n consumurile oficial comunicate ptentruPHEV-uri (probabil cca. 3 l/100 km și-n cazul ăsta.)
    19 4
  • Edikkk
    Dle Kiro dacă vă plac termicele aşa mult şi urâţi maşinile electrice aşa mult...

    Cum o fi în garaj cu maşina diesel pornită ???
    Dar cea electrică???

    Garajul de mall, binenţeles.

    Copii aveţi? Ţineti la sănătatea lor??


    Plus o hibridă chiar cu 87 km te ţine toată săptămâna luni-vineri în oraş FULL ELECTRIC cu O SINGURĂ ÎNCĂRCARE şi în weekend îi dai cu benzina.

    Să mai spunem că o astfel de maşină hibridă va avea motorul termic de DOUĂ ORI MAI PUŢIN FOLOSIT şi deci la o vechime de 10 ani, motorul termic de fapt va avea o vechime de doar 5 ani.


    Deci?

    Hai să ne folosim şi creierul, logica, raţiunea şi... sănătatea.
    10 9
  • Dle Edikkk,
    Dacă mi-ai citi mai atent comentariile, ai trage alte concluzii -- nu-s deci deloc anti-BEV, ci doar încerc să le analizez logic plusurile / minusurile actuale.
    Ba chiar am fost pe punctul să-i iau nevesti-mii un Smart EV, dar mai aștept (eventual o Citigo e-iV și mai ieftină, și mai *de cursă lungă*...)
    ...Că-s anti-autonome e o altă poveste, mai lungă-complexă (o să revin însă.)

    Și, punctual în cazul noului X5 PHEV, criticam... dar hai să-ți desenez mai bine:
    1. anti-ecologia funciară a unui mastodont de + două tone și cu aerodinamică de dulap, fie el PHEV.
    2. ipocrizia de neconceput a legislatorilor UE apropo de consumurile oficial declarate, fiindcă...
    3. ...curios fiind, am căutat consumul X5-ului ăsta și m-am crucit: cică ar fi de... 2,1 litri la suta de kilometri !!! :-)))

    Asta-n timp ce, testându-l deja în viața reală, nimeni n-a reușit un consum sub 6,8 l/100 km -- n.b., cu bateria full și condus cu blândețe maximă, sfântă smerenie și nici urmă de deșartă accelerare. :-P
    Sau NU mai puțin de 10-11 litri pe trasee mai lungi.

    Q.E.D. așadar: e vorba de GREENWASHING și-atât.
    15 2
  • Edikkk
    Ok, am înţeles...

    Păi cu bateria full şi încă pe atât mers pe benzină ajungi la acel consum.

    E complicat apoi.... aşa este... toţi producătorii dau detaliile tehnice ca şi cum maşina ar fi condusă de o virgină în drum spre mânăstire, şi abia o maşină GT, RS, este una care să ţină ca anduranţă la uzul real de zi cu zi, de aceea sunt aşa proaste ca fiabilitate faţă de unele versiuni mult mai vechi (înainte de China) şi preţurile cam mari.

    Trăim vremuri interesante.. :))
    6 7
  • ACE - Craiova
    Avem in dezbatere un PHEV care are o autonomie MEDIE de 77 km in modul full electric....
    Pentru a ne raporta CORECT la consumul declarat de producator - acel 2,1 litri / 100 km este valabil DOAR PENTRU PRIMA SUTA DE KILOMETRI parcursi, dupa ce bateria a fost incarcata la capacitate maxima....
    Apoi SUV-ul incepe sa traga si bateriile dupa el - ceea ce evident va conduce la un consum mai mare dacat cel al versiunii non PHEV....
    Din acest motiv eu spuneam (scriam) ca as cumpara un PHEV cu autonomie de 100 km WLTP sau un BEV (masina full electrica) cu autonomie de minimum 500-600 km WLTP....
    Noi mergem cca. 11-12.000 km / an cu masina actuala....
    12 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru