Vicepreședintele Volvo despre Tesla Model 3: "Nu aș cumpăra mașina, dar e un succes de PR impresionant"

de Mircea Meşter
Sambata, 21.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vicepreședintele Volvo susține că pre-lansarea lui Tesla Model 3 "este un succes al departamentului de PR" al companiei americane. Aproape 300.000 de clienți au comandat modelul electric încă dinainte ca designul său să fie definitivat.

Valul de comenzi primite de Tesla Model 3, cea de-a treia mașină electrică din gama modernă Tesla, este impresionant în condițiile în care marca americană nu a oferit informații clare legate de chestiuni vitale ale mașinii, cum ar fi startul producției și al livrărilor sau designul final. Aceasta este opinia vicepreședintelui Volvo, Peter Mertens, care susține însă că nu este mișcat de mașina în sine cât de reușita departamentului de PR al mărcii Tesla.

"Aș minți dacă aș spune că numărul de comenzi ridicate pentru Tesla Model 3 nu m-a impresionat. Eu nu aș fi cumpărat mașina, dar asta e altă poveste. E foarte interesant faptul că oamenii au investit câte 1000 de dolari în mașina asta fără să o vadă, fără să știe nimic despre tehnologia care se ascunde în spatele ei, fără să-i vadă pe cei de la Tesla ridicându-se la înălțimea propriilor promisiuni până acum. Pe scurt, sunt foarte impresionat de departamentul lor de PR, care cred că e format din Elon (n.r.

Elon Musk, CEO Tesla Motors)", ne-a declarat Peter Mertens într-un interviu acordat în exclusivitate Automarket.ro la Goteborg, acolo unde Volvo a lansat două noi concepte care vor da naștere viitoarelor modele compacte XC40 și S40.

Peter Mertens, Senior Vicepreședinte Volvo

Conform oficialului mărcii scandinave, infuzia de bani venită spre Tesla după cele aproape 300.000 de precomenzi pentru Model 3 va fi foarte utilă pentru o companie precum Tesla. "Au primit 500 de milioane de dolari cash printr-un anunț care nu spunea nici cum va arăta mașina la final, nici când va fi cu adevărat disponibilă. Încă o dată, aceste elemente arată puterea PR-ului. Dar am fost impresionat", încheie Peter Mertens.

Comentarii (14)

  • Ce ma amuza astia care latra de pe margine,mai bine ar pune osul la treaba sa lanseze mai repede electricele pe care le-au promis,nu in 2020. La trancanit se pricep de minune astia de la volvo.
    18 27
  • albastur
    Pai nici eu nu as cupara un volovo in comparatie cu un mercedes ,lvb de aceeea echipare,si volvo mai are de mancat,inafara de siguranta si aia o cam ofera toti producatori
    13 40
  • albastru
    Pai nici eu nu as cumpara un volovo in comparatie cu un mercedes ,vb de aceeasi echipare,si volvo mai are de mancat,in afara de siguranta si aia o cam ofera toti producatori,referitosr la tesla volvo mai are de facut masini pana sa ajunga la nivelul teslei pe parteea electrica
    21 37
  • albastru
    Pai nici eu nu as cumpara un volovo in comparatie cu un mercedes ,vb de aceeasi echipare,si volvo mai are de mancat,in afara de siguranta si aia o cam ofera toti producatori,referitosr la tesla volvo mai are de facut masini pana sa ajunga la nivelul teslei pe parteea electrica
    16 32
  • Are enorma dreptate individul. Asta-i esenta succesului Tesla. Marketing!
    12 9
  • Mai albastrule cite volvo ai avut tu de cunosti asa bine sau ai vw (tractor si atit sti).
    9 3
  • Poate că unii oameni vor să investească în Tesla; pur și simplu, sunt entuziaști și pariază pe succesul ei. De ce să-ți joci banii doar la loterie sau la bursă?
    10 16
  • Pare-se ca in ziua de astazi esti nimeni daca nu iti dai cu parerea despre Tesla Model 3.

    In acelasi timp, este tare amuzant sa vezi cum mai mari ai industriei auto se fac de ras cu comentarii de genul acestui domn. Adica pe cine intereseaza daca si-ar lua el o Tesla Model 3 sau nu?

    Apoi mai este partea cu PRul. Simte nevoia sa ne spuna cat de bine a functionat acest departament. De parca Tesla ar fi vandut pana acum cine stie ce gunoaie de masini...

    Dar na, e de inteles frustrarea acestui om. O masina pe care el nu ar fi cumparat-o, despre care nimeni nu stie cum arata si ce tehnologie ascunde in spate, a reusit sa adune in cateva zile aproape la fel de multe precomenzi pe cate exemplare a vandut intr-un an de zile.

    Sigur, ce-i in mana nu-i minciuna, dar Volvo mai are mult de mancat pana sa starneasca un asemenea interes.
    12 18
  • @LR

    Sa investesti in actiunile Tesla este altceva, aici e vorba de un avans pentru o masina pe care o s-o vezi in cativa ani, asta nu e investitie, este imprumut fara dobanda :)
    29 5
  • volvo cere atentie
    17 26
  • @dan_grc
    OK, dar depinde și din ce unghi privim problema.
    5 10
  • Volvo si alti constructori traditionali nu cer atentie. Ei au demonstrat lumii ceva, si-au trait propria experienta si e normal sa imparta acea experienta cu restul umanitatii. Tesla n-a demonstrat decat PR (marketing) de succes si fiabilitate indoielnica.
    27 12
  • albastru
    Ia uitati-va si voi in clasele astea mari de masini volvo pe ce loc e la vanzari.dragi mei fanii volvo
    4 12
  • volvo face tot o miscare de PR
    4 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru