Viitoarele modele electrice BMW vor avea celule de baterii produse în China

de Tiberiu Safta
Luni, 30.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a încheiat, recent, un acord cu compania chineză CATL pentru furnizarea celulelor de baterii la viitoarele sale modele electrice. Toate modelele electrice BMW din 2025 vor fi echipate, astfel, cu celule cilindrice provenite din țara asiatică.

Constructorul bavarez se pregătește să-și extindă gama de modele electrice în viitorul apropiat. Pentru asta, BMW va lansa viitoarea platformă dedicată Neue Klasse, destinată modelelor electrice de clasă medie. Această platformă va debuta în 2025, însă nu va fi singura noutate adusă de BMW pentru acest an.

Recent, constructorul german a încheiat un acord cu CATL, o companie chineză producătoare de celule de baterii. Detaliile exacte ale acordului nu sunt cunoscute, însă, potrivit publicației Automotive News, BMW dorește să reducă din costuri prin utilizarea celulelor cilindrice pentru baterii în locul celor în formă de prismă.

O astfel de abordare ar micșora costurile cu circa 30%. Astfel de celule vor fi prezente la toate modelele electrice BMW începând din 2025, odată cu debutul noii platforme. Mai mult, furnizorul chinez de celule de baterii dorește să deschidă o fabrică nouă în Statele Unite pentru a-și extinde oferta către mai mulți producători auto, nu doar BMW.

Activitatea noii uzine ar urma să înceapă în 2026.

BMW dorește să comercializeze 2 milioane de mașini electrice până în 2025 și se așteaptă ca 50% din vânzări să fie alcătuite din modele electrice până în 2030. Noua arhitectură modulară, deși creată pentru vehiculele din clasa medie, va fi prezentă de la înlocuitorul Seriei 2 până la echivalentul electric al lui X7. Producția primului model cu noua platformă va debuta în 2025, la uzina din Ungaria.

via Carscoops

Comentarii (9)

  • BMW cu componente din China, fabricat in Ungaria... Grozav...
    6 2
  • baterii clasice sau solid state? pretul redus se va reflecta in pretul masinii la achizitie?
    6 1
  • AdnMercedes
    Dezastru,cine are bani se da cu ele,cine nu,se târâie cu tărăboanțe gen Șpring,multumim Tovarășilor Bruxellezi.
    5 1
  • Si cand ma gandesc ca meseriasii radeau de Volvo Made in China :))
    Pai BMW are sistemul multimedia chinezesc de la Tencent, bateriile de la CATL si altele. Deci cum vine treaba asta? :))
    https://www.tencent.com/en-us/articles/2201068.html
    Cotete chinezesti cu patroni germani teoretic.
    4 2
  • Si sticla (mai putin parbrizul) la modelele noi tot made in China este. Pe toate vezi scris Fuyao, chiar si pe cele pt care platesti extra (cele duplex, facute pt insonorizare mai buna). Maximizarea profitului...
    4 1
  • Unii dintre noi (români) credem ca ne putem da cu pararea referitor la calitatea de producție din China, Ungaria etc. în condițiile in care suntem unde suntem.
    Dacă toți criticii ăștia atotștiutori ar fi ieșit mai mult decât la grătar (unde-si lasă jegul in spate), ar observa ca se poate face calitate oriunde dar mai ales in China.
    Am avut ocazia sa trăiesc (nu sa călătoresc) in 5 tari inafara României, dar așa ipocrizie nu am întâlnit.
    Se dau cu părerea de țări care au nave spațiale si sateliți, pe când la noi încă si tractoarele sunt construite de alții ca sa nu mai zic de mașini.
    Nu avem o companie care sa facă ceva semnificativ fără implicare externa: autostrăzi, infrastructura, industrie etc. Am putea… posibil, dar nu avem. In schimb ipocriți cât cuprinde, păcat ca nu-i vrea nimeni.
    Gura mică si la treaba…
    14 2
  • @Dutz: nu cred ca ai inteles ideea. E in primul rand o problema de principiu aici, in care eu incerc sa evit sa sponsorizez economia chinei, care s-a intins prea mult si devine agresiva. La fel si cea a Ungariei, care stim in ce directie merge. Si da, sunt dezamagit cand vad ca si producatorii cu pretentii merg in directia de maximizare a profitului in felul asta. Nu am comentat de Mercedes, care produce componente la noi. Atata timp cat imi permit sa cumpar lucruri care sa nu fie facute in china, din motivul expus mai sus, sunt fireste dezamagit sa descopar ca e din ce in ce mai greu sa evit asta.
    4 2
  • Complexul de a fi roman e cam puternic. Ar trebui sa trecem peste. Acum e riscul ca si industria auto sa fie acaparata tot de China. In curand, restul planetei va fi doar consumatoare, toata productia migreaza spre China.
    0 2
  • Am avut, Dutzule, am avut.
    Ne-am nascut si am crescut intr-o tara cu produse si infrastructura in vasta ei majoritate construite de romani, cu inginerie romaneasca (partial sau integral) cu materiale romanesti si cu munca romaneasca.
    Faptul ca momentan traim din importuri de bunuri, servicii si bani (credite) tine de liderii pe care i-am avut (impusi) si nu de capabilitatile si posibilitatile poporului roman. Popoarele cu liderii potriviti, ambitiile potrivite si ceva resurse, pot face multe. A se vedea China. Sau chiar si Romania comunista privita sincer, obiectiv si fara patima (daca nu e prea devreme pentru asa ceva).
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru