La fel ca mulți alți producători de automobile, germanii de la Mercedes-Benz se văd nevoiți să regândească strategia de electrificare și să își îndrepte din nou atenția către modelele termice. Asta în contextul în care cererea pentru modelele cu zero emisii nu se ridică la nivelul așteptărilor.
Presa britanică vorbește chiar despre un parteneriat istoric între constructorul din Stuttgart și rivalii din Munchen, adică BMW.
Din câte se pare, Mercedes-Benz și BMW se află în discuții avansate și dacă ajung la un acord (lucru care s-ar putea întâmpla până la finalul anului), viitoarele modele pe benzină ale mărcii din Stuttgart vor fi echipate cu motoare BMW.
Modelele la care se face referire sunt CLA, GLA, GLB, Clasa C, Clasa E, GLC și viitorul "mini" Clasa G.
În acest fel, Mercedes-Benz va avea un motor care poate fi omologat pentru norma de emisii Euro 7. Desigur, această decizie are legătură și cu reducerea de costuri.
Constructorul din Stuttgart are un motor nou pe benzină, de 1.5 litri, dezvoltat în Germania, dar produs în China de Horse. Plug-in Hybrid. Aici ar interveni presupusul motor BMW.
Numai că, acest propulsor nu ar fi potrivit pentru utilizarea într-o configurațieZvonurile susțin că unitatea la care se face referire ar fi derivată din actualul motor de 2.0 litri turbo, B48, care echipează în prezent majoritatea modelelor BMW și Mini.
Informațiile nu au fost confirmate oficial, așa că rămâne de văzut dacă, într-adevăr, acest parteneriat istoric va avea loc sau nu.
via Autocar
N-am fost niciodata familiar cu gama BMW si sincer, nu stiu care-ce motor are codul x sau y dar din titlurile si comentariile de pe internet, intodeauna am avut un sentiment de siguranta sa stiu ca sub capota am un motor de Mercedes. Putere mai mult decat suficienta, consum ok dar foarte foarte fiabile.
In fine, pentru mine era ice e un capitol inchis asa ca nu ma mai intereseaza ce se intampla pe planul asta. Dar din punctul meu de vedere e o lovitura de imagine sa ajungi sa pui pe masini motoare de la concurenta, mai ales la nivelul lor.
Sper din toata inima sa gaseasca un designer ca lumea la masinile electrice, ca la tehnologie stau foarte bine. BMW cumva a reusit sa convinga la vanzari. Cel putin SUV-ul pe platrofma de seria 5 e foarte apreciat. Daca Mercedes scapa de forma de ou, au sanse mari sa faca o figura frumoasa.
De cand s-a pensionat mosul, nu prea mai merg lucrurile la Mercedes. Parca si-au pierdut directia si identitatea. Iar AMG in 4 cilindri de la A class in sus, a fost o duda colosala.
Multă vreme Jaguar și Land Rover au folosit motoare Citroen pentru ca erau excelente (3.0 HDI) și nu le-a puțit. Rolls Royce a folosit suspensia Citroen, că alta mai bună nu era, și nu le-a puțit.
Dar când ești snob îți pute, în special snob care "cumpără" uitându-se în vitrine.
mai ales ca acest 2.0 turbo e cam omniprezent de atatia ani in oferta la toti.
Logic ar fi sa inlocuiasca diesel cu hybride daca ii duce capul putin
Reputația nu era de la motoare ci de la asamblare. Paradoxal (pentru snobi) motoarele nu au avut probleme. Ca fapt divers, tragi-comic, au dat vina pe influxul de muncitori est-europeni în fabricile din UK :).
Nu mai zic de modelele EQ care arată ca un săpun folosit și tot nu concurează în grupa mare la eficiență.
Nici semnalele nu sunt pozitive. Dacă BMW urmează să vină cu un design nou, proaspăt și mult simplificat, Mercedes împopoțonează modelele cu sute de steluțe, lumini de discotecă și ecrane.
Pe sistemul: dacă până acum n-am avut succes înseamnă că trebuie și mai mult kitsch.