Viitor incert pentru Renault Megane: investițiile destinate modelului de clasă compactă ar putea fi direcționate către gama de electrice

de Cornel Șocariciu
Duminica, 26.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitorul lui Renault Megane în gama producătorului francez este pus sub semnul întrebării. Conform unor informații recente, investițiile destinate dezvoltării modelului de clasă compactă ar putea fi redirecționate către gama de vehicule electrice.

Renault Megane este unul dintre modelele producătorului francez care a devenit rapid un succes de piață. Cu toate acestea, în ultimii ani, vânzările înregistrate în segmentul compact nu au mai înregistrat performanțe, iar producătorii s-au orientat către alte strategii.

Laurens van den Acker, directorul departamentului de design din cadrul Renault, a declarat recent că viitorul lui Megane în portofoliul producătorului francez este unul incert.

"Inevitabil, atunci când începi să adaugi modele electrice în portofoliu, alte produse din gamă sunt nevoite să dispară. Nu îți vei permite să dezvolți toate aceste modele în același timp. Renault Megane se află într-un segment aflat sub presiune. Trebuie să direcționezi investițiile acolo unde se află viitorul pieței auto", a declarat Laurens van den Acker.

Recent, actuala generație Megane a primit un facelift (foto), iar pe lista noutăților a fost inclusă și o versiune plug-in hybrid. Aceasta mizează pe o configurație benzină+electric cu 160 de cai putere și autonomie electrică de până la 50 de kilometri în regim mixt (WLTP).

În 2017, Renault a comercializat în Europa 272.341 de unități Megane.

Un an mai târziu, vânzările au scăzut cu 15.81%, până la 229.276 de exemplare, iar în 2019, modelul de clasă compactă a fost comercializat în 204.189 de unități, în scădere cu aproape 11%. 

Via | Auto Express

Comentarii (26)

  • Scaderea vanzarilor din industrie (dincolo de criza virusului) mai are o explicatie: intrarea in stand-buy a publicului care asteapta (la trecut) sa vada evolutia ofertei electrice.

    Sunt convins ca investtiile in noua tehnologie isi va culege roadele in conditiile in care termicele si-au atins limita de eficienta iar noile reguli le vor impinge spre o oferta daca nu marginala spre una in care performantele vor identice si limitate dpdv al puterii/consumului.
    10 19
  • Pe bune ? Si Megane ? Ce constructor generalist sanatos la cap renunta la clasa compacta ? Mai exista Fiat, vrea si Renault sa-i calce pe urme se pare.

    Nu inteleg ce legatura au investitiile in electrice, are Renault o compacta electrica care a canibalizat Megane ? Coreenii au doua modele compacte, investesc si-n electrice, VAG vinde Golf, Octavia si Leon in aceeasi clasa, cea mai proasta miscare daca vor face asta, pana sa vanda sute de mii de electrice compacte pe an, ceilalti vor face bani si vor merge in paralel si cu electricele.
    31 6
  • Pai... zice Auto Expressu' ce si cum.
    Vanzarile lui Megane au scazut de la la 465.732 de unitati in 2010 la doar 209.845 unitati in 2019. In Marea Britanie, anul trecut, Renault a vandut doar 2.699 de unitati Megane, de peste 20 de ori mai putin decat rezultatele inregistrate de VW Golf (58.994 unitati).
    8 5
  • Edikkk
    https://m.adevarul.ro/tech/stiinta/noul-coronavirus-fost-detectat-particule-aer-poluat-italia-1_5ea356d35163ec427119c7a8/index.html

    Modelele electrice vor inlocui pe cele termice

    Ori prin aceleaşi modele ori modele noi.

    VW înlocuieşte Polo, Golf, Passat cu ID.2, ID.3, ID.4
    15 20
  • Si totusi, renunta la 210.000 unitati compacte, cate electrice vand anual, cateva zeci de mii ? Impreuna cu Nissan, se vor duce in jos mult de tot, dar de Renault imi va parea rau, de Nissan nu.
    24 5
  • fan skoda
    @Edikkk

    Tu crezi toate prostiile din mass-media ?

    Nimic nu va inlocui Diesel-ul cel maret ! :))
    Modele electrice nu vor inlocui niciodata termica.
    Doar in oras.

    Covrig-19 nu are nici o legatura cu Diesel-ul.
    Cofrig-19 este un virus nou, contagios.
    Nu are nicio legatura cu poluarea.
    Oamenii care fumeaza sunt mai predispusi sa ia Cocriza-19.
    Nu mai crede toate prostiile de pe internet !
    E o mare prostie ce spui tu acolo !

    Diesel-ul cel maret nu va disparea.
    Daca electricele vor inlocui termicele vreodata, va fi peste 20-30 de ani.
    Pana atunci:
    Zi de Zi, Diesel deasupra tuturor ! :))

    Pentru totdeauna !

    Momentan, daca este ca electrica sa inlocuiasca termica, va fi in oras.
    O sa intelegi vreodata ?

    Asta arata ca esti cam redus mintal.
    @dan_grc

    Skoda nu va renunta niciodata la Octavia pentru o electrica.
    Octavia este cel mai important model al marcii.
    Sufletul si inima marcii.
    Sper ca Renault sa se mai gandeasca...
    Ar fi o greseala mare sa scoata Megane din gama.

    Vanzarile de electrice sunt (momentan) mici.
    Electrica doar in oras are sanse.
    13 23
  • @dan

    nu renunta la 210.000 de unitati. Nu au zis ca trec Megane pe linie moarta? Mai sunt cativa ani de viata pentru Megane in versiunea termica. Si nu va fi singurul constructor care va afec aceasta mutare.

    Rabdare si mai vorbim in 2-3 max 5 ani.
    5 8
  • VW nu inlocuieste Golf cu ID.3, vor merge in paralel, va exista si Golf 9, poate Passat va fi inlocuit, care se afla intr-un segment in continua scadere de multi ani, clasa compacta nu este in scadere, cel putin nu la toti.

    O sa va plangeti apoi ca lumea stie doar VW, Renault nu poate rezista doar cu Clio si Captur. Dar asta este doar parerea mea.
    14 5
  • Elvira
    Sper ca nu vor renunta la o masina care face parte din istoria Renault. Mai bine investesc in fiabilitatea ei (lasa putin de dorit) si in zona de gadget-uri (cam multe defectiuni si acolo).
    Sunt fana a masinilor electrice, doar ca ele inca nu reprezinta prezentul sau viitorul apropiat. Se poate merge in paralel.
    18 6
  • Edikkk
    Dle fan skoda.... De ce Paris, chiar şi Madrid, sau Koln au cazuri mult mai puţine decât Torino - Milano ???!

    Aţi văzut pozele cu noxele diesel, înainte şi după lockdown ?

    Cum se face că zone precum Paris, Roma, Amsterdam, Frankfurt deşi mai mari ca Torino sau Milano au cazuri mai puţine ?

    1) Valea Po care face Torino - Milano - Veneţia este înconjurată la Vest şi Nord de Alpi şi la sud de Apenini de Nord !!

    2) Densitatea mare de populaţie

    3) Numărul mare de maşini cap locuitor (Italia este nr 1 în lume !!!!)

    4) peste 40-50% sunt.... diesel !

    Dar Veneţia nu a fost aşa grav lovită... are Ieşirea la mare şi... fiind lagună nu are aşa multe maşini

    Nu zic că este adevărat dar sunt INDICII CARE RIDICĂ MARI SUPOZIŢII CARE TREBUIE LUATE ÎN CALCUL !


    Apoi China... Wuhan... marele nod feroviar al Chinei... cel mai mare pol industrial al Chinei.... înspre munţii Himalaya... foarte poluat..

    Cam seamănă.


    PS Aţi fost în vârful Mule din Torino de unde se vede tot arcul de munţi ???
    De la Sud la Vest apoi la Nord şi continuă tot nordul Italiei?
    Apoi în sud est se vede, dar foarte puţin Apeninii (fiind mult mai joși ?

    Eeeiiiiii când te uiţi roată, vezi o pătură galbenă maro de la orizont în sus şi acoperă un sfert din înaltimea Alpilor...

    POLUAREA DLE FAN SKODA

    ESTE CEEA CE RESPIRĂM ŞI NE OMOARĂ ÎNCET ÎNCET.

    O zi bună.

    Semnat,
    Fan sănătate
    16 16
  • Numele va ramane, generatiile noi nu asociaza numele cu o anunita tehnologie. Iar tipul de carosierie cunoaste o mai mare sau mai mica popularitate. Asa cum s-a dus naibii monovolumul asa se duce si sedanul. In vest cel putin. Daca pe o piata cum este cea a romaniei sedanul e visul aricarui roman ar fi absurd sa se cramponeze de o piata care nu reprezinta nimic pentru Renault la modul general si Megan in mod special. Pentru mareata, fenomenala, buricul buricului segmentului auto, Romania, au Logan.

    Ne adaptam sau nu ne adaptam?
    10 8
  • Megane se vinde in.Vest in mare parte ca hatchback, nu ca sedan.

    Adaptarea este una, Renault pierde teren la o clasa unde se descurca excelent, nu vad partea pozitiva si care este adaptatea, explozia electricelor nu va veni in doi-trei ani, lasa sa vanda coreenii si japonezii compacte la greu in Europa.
    14 5
  • Sunt convins ca stiu ce fac si sunt convins ca articolul nu ne ofera toate detaliile.

    Cand cifrele sunt in scadere de la an in procente de 2 cifre ceva numai este in regula.

    Sa te cramponezi de un model care nu iti mai aduce bani doar pentru ca ceilalti vand bine e o greseala des italnita si...copilareasca Nu poti face fata? abordezi sectoare in care ai un avantaj sau unde rata profitului este mai buna.

    Una peste alta viitorul modelului este incert nu e ca si cum ar fi deja ultimul an de productie.
    8 6
  • fan skoda
    Aglomeratia, @Edikkk. Aglomeratia.

    In Europa, Covrig-19 a luat prima data amploare in Italia.
    Dupa care s-a raspandit in toata Europa...
    Acum putin timp, Italia avea cel mai mare nr de cazuri de infectare.
    Acum este Spania.

    Locurile cu lac, mare, etc., sunt mai curate. Nu sunt atat de poluate pentru ca este apa.
    Asta daca apa nu este poluata.

    In Wuhan a izbucnit acest Covid-19.

    Depinde unde s-au luat masuri mai bune.
    Depinde unde este aglomeratia mai mare.

    Nu are nicio legatura cu poluarea in sine.

    Nu depinde unde sunt mai multe masini, ci unde este aglomeratia mai mare.

    Oamenii care fumeaza sunt mai predispusi sa ia Covid-19.
    De ce ?
    Pentru ca iei isi polueaza propriul corp.
    Se intoxica.

    Este si un sambure de adevar in ce spui tu.
    Dar poluarea in sine nu are legatura cu Covid-19

    Oamenii care se polueaza, care isi polueaza propiul corp, sunt mai predispusi sa ia Covid-19.

    Comparatia ta intre acele orase...
    Hai sa-ti explic.

    In unele zone, orase, tari, etc., s-au luat masuri mai bune, si poate mai repede.
    Daca intr-un oras, chiar cu populatie mai mica decat altul, este aglomeratie intr-o zona, este posibil sa fie mai multe cazuri de infectare decat in orasul cu o populatie mai mare, dar in care nu exista aglomeratie.
    Depinde ce fel de masuri s-au luat.
    3 12
  • inexorabil
    Vienel taică, să vii la moş inexo, ca să te familiarizeze cu frumoasa şi elementara limbă română. Şi să te văd defilând cu caiet de dictando, creion şi radieră; materialele didactice le asigur eu.

    Ce tot evadezi către aulele de universităţi, unde te ambiţionezi să ţii “prelegeri” ?

    Iar referitor la tot ce-ai scris de sus până jos: aşa, şi?
    6 13
  • Ba n-a fost deloc comercializat in 200 000 in 2019 in Europa..Oficial,de pe carsales
    Renault
    Megane
    2019 129.222
    2018 138.077
    2017 167.836
    2016 148.213
    2015 123.114
    2014 135.206
    2013 149.435
    2012 199.427
    2011 251.488
    2010 270.381
    2009 254.634
    2008 163.550
    2007 232.190
    2006 266.962
    2005 388.871
    2004 465.778
    2003 354.814
    2002 260.228
    2001 272.228
    2000 321.177
    1999 313.220
    1998 327.967
    1997 304.631
    Astea sunt cifrele pentru Megan. Talisman e un esec total la vanzari in Europa,doar 16 000 in 2019.Noroc cu Dacia care le mai cresc vanzarile.
    10 4
  • @Elvira... sunt curios cum anume ai ajuns sa fii fană a mașinilor electrice...personal sunt fan al mașinilor care in exploatare nu solicita multe resurse financiare
    12 7
  • @loeugen, daca imi permiti, pentru ca intrebarea vizeaza totusi mai mult de un singur individ.

    daca nu imi permit Lamborghini nu pot fi fanul marcii?
    o electrica e mai ieftina in exploatare decat una termica

    Pana la urma poti fi fan electrice si sa-ti dramuiesti banii. In speranta unui viitor accesibil pt crede in tehnologia acestuia. Acum am o termica, urmatoarea (in maxim 3 ani) un hibrid. Dar cine stie poate in loc de hibrid direct una la priza.

    Sunt si fan locomotive cu aburi si formula 1 dar, ce chestie, n-am o colectie de locomotive si nici pilot de F1 nu sunt.
    8 3
  • Elvira nu are explicații... in schimb...@inexorabil ți-am dat laic...
    6 8
  • Elvira
    @loeugen.
    Am condus si mi-a placut, Totul este extrem de silentios, masina reactioneaza instant, nu ai mirosul acela toxic de noxe etc. Nu mai vorbesc de tehnologia acea de condus in mod full autonom, in care masina te duce la destinatie si tu iti faci unghiile :)) cool
    As fi vrut sa imi cumpar, dar sunt prea scumpe si nu imi place ca nu ai autonomie si nici nu ai unde sa o incarci. Pana la urma mi-am cumparat o Toyota Corolla. Si la firma vroiau sa schimbe parcul auto cu unul electric, dar au hotarat sa mai astepte.
    In rest, ati putea sa fiti mai eleganti in exprimare ca e deranjant limbajul unora.
    11 10
  • fan skoda
    rotita-rotita-rotita.

    @Inexorabil il cauta pe Vianu (oricine ar fi).

    Ce sa zic, uneori e amuzant si interesant sa citesti comentariile, dar sa nu zici nimic. Mai ales cand nu sti ce sa zici.

    Unele comentarii sunt fara sens.

    @Elvira

    Exista si PHEV.
    4 5
  • @Elvira... eu am și un diesel e3 și nu simt acel miros toxic de noxe...acestea fiind evacuate prin spatele mașinii...apropo de electrică silențioasă... producătorii sunt obligați sa monteze anumite dispozitive pentru a simula zgomotul unei termice... sa știi ca zgomotele produse de un autovehicul spun multe despre felul in care funcționează ... personal nu de putine ori ma delectez cu sunetul mașinii in mers ori pe loc......poate vor aparea mașini care să-ți faca unghiile in mers ... tu vei putea face altceva in acest timp...dacă sunt scumpe, nu ai autonomie și nici unde sa le încarci atunci ce te-a făcut sa fii fană ca eu tot nu pricep
    7 13
  • @fanskoda
    Lasa frate ca si la tine este frumos sa stai si sa citesti toate aberatiile despre Skoda. Jur ca nici Martorii lui Iehova nu-l idolatrizeza asa pe Dumnezeu cum idolatrizezi tu Skoda.
    PS Imi cer scuze martorilor lui Iehova daca s-au simtit luati in cauza sau jigniti.
    13 1
  • Renuntarea la modelul compact ar fi o prostie strategica de proportii.

    Daca masina nu se vinde ar trebui vazut de ce nu se vinde, in conditiile in care Golf ramane locul 1 in Europa la vanzari. Daca aia vand, inseamna ca voi la Renault nu faceti ceva bine. Repari greseala, nu renunti la model.

    Clasa compacta ramane cea mai importanta in Europa, cu tot cu explozia de SUVuri urate si inutile (sports UTILITY vehicle my ass...)
    10 5
  • Doctorul
    Cica, zic unii, pe baza unor observatii recente, fumatorii nu ar fi la fel de afectati de covid ca nefumatorii. Se pare ca numarand bolnavii si mortii, fumatorii au scapat mai usor. In plus nu stiu pe unde s-au recomandat plasturii cu nicotina ca o parte din tratament si preventie.
    Oau Edikk, s-ar putea sa-ti dea astia teoriile peste cap!
    N-ar fi amuzant?

    Inca o chestie. In viitor baga-l si pe Otto in chestiune ca pentru EURO6 limita de NOx e de 60mg/km fata de 80 la Diesel. Deci nu mare diferenta. Ah am uitat, tu ai EURO3. Scuze.
    1 5
  • Eu am auzit ca se recomanda purtarea la gat a cruciulitelor, la oglinda a iconitelor sau sedintele prelungite de sauna. Daca esti si fumator mergi la sigur.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru