Volkswagen Golf continuă să fie cel mai vândut model din Europa

de Bogdan Mirică
Marti, 23.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Actuala generaţie a compactei germane continuă să fie cel mai vândut model nou în al treilea sfert al acestui an. El este urmat de Ford Fiesta şi Opel Corsa.

În ciuda evoluţiei economice dezamăgitoare pe Bătrânul Continent, Volkswagen Golf a reuşit să îşi menţină poziţia de lider al segmentului şi în al treilea sfert al lui 2012. Modelul german a reuşit această performanţă, în ciuda scăderii cu 17 procente a vânzărilor pe piaţa europeană.

După Volkswagen Golf se situează actualele Ford Fiesta şi Opel Corsa. O evoluţie bună a înregistrat-o şi Toyota cu al său Yaris. Modelul de clasă mică a consemnat o creştere cu 68.6% în septembrie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Tot luna trecută au fost consemnate evoluţii bune pentru modelele Hyundai i20, Kia Rio, noul Kia Cee’d, Honda Civic, Land Rover Evoque şi Subaru XV.

Urmareste Automarket
La nivel de brand, Audi este singura marcă ce a reuşit să anunţe o creştere a vânzărilor în sfertul al treilea, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Mulţumită modelelor A1, A6 şi Q3, vânzările germanilor au crescut cu 6%. În luna septembrie, germanii au înregistrat de asemenea o creştere de 0.2%, alături de rivalii de la BMW, care au crescut cu 9%. Au fost singurele branduri cu o evoluţie pozitivă luna trecută.

Dacă ne uităm în clasamentul întocmit de Jato şi analizăm cu atenţie evoluţia pieţei auto din România, observăm un declin îngrijorător. Vânzările au scăzut în luna noiembrie cu mai bine de 2000 de maşini, de la 6875 de unităţi la 4736. Este echivalentul unei scăderi de 31.1%. Doar în Spania, Ungaria şi Croaţia s-au înregistrat scăderi mai mari.

via just-auto

Comentarii (17)

  • Pai spuneau unii "specialisti" ca Golful e tern, batran, obosit si expirat! Se pare ca cifrele îi contrazic......supararor de tare!!!
    34 15
  • nu sunt specialist si nu cred ca oricine are caracter si isi expune o parere personala public ar fi specialist, dar spune-mi, golful nu e tern batran obosit si expirat? Poate o avea alte calitati, precum fiabilitatea, ergonomia, practicalitatea etc. insa designul chiar e plictisitor.
    Tu si multi altii aveti o gandire de genul uite cum arata si uite cat are in bord, daca se vinde inseamna ca arata bine si baga cat scrie in bord, chiar daca tu vezi ca arata ca dracu, daca nu se vinde inseamna ca e urata si prinde 200 nu 250, ca lumea nu cumpara domne...asta inseamna lipsa de caracter, si nu va ganditi ca mai conteaza si marketingul, brandul, popularitatea unui produs si etc.
    8 18
  • comentariul meu ii era adresa lui slvw_83 dar intre timp a postat florin cu ph in stil romanesc si cu un aer superior ca bueeeyy era audi nu bmw, adica te rog frumos... ca nu putea sa zica frumos
    4 8
  • octav71
    Si cele mai mari scaderi le are totusi Grecia! -48,5%.
    Deci, Grecia in loc de Ungaria!
    Modificati va rog, tabelele sau textul.
    "...Vânzările au scăzut în luna noiembrie cu mai bine de 2000 de maşini" - la care luna noiembrie ne referim? 2011, ce sens are? Daca este 2012, atunci mai este un pic pana atunci.
    3 0
  • superstar
    Hi....
    2 2
  • @slVW_83
    pot sa te asigur ca majoritatea care o cumpara nu se prea uita la design ci la calitate si fiabilitate adica cei care sunt mai conservatori....masina urata tot ramane dar cum ramane si calitatea si fiabilitatea care chiar creste de la masina la masina fabricata normal ca se vinde...si daca te uiti la cifre ele sunt in scadere....in plus apare Golf 7 cea ce pt mn arata ca Golf 6 a fost la aparitia ei cv dar cu timpul a inceput sa para tot mai stearsa(aici ma refer la design)....si faptul ca a rezistat doar 5 ani...uitate la Golf 4 care a rezistat mai mult de 7 ani pe piata.....asta demostreaza ca Golf de la generatie la generatie pare sa fie tot mai putin atractiva...pe la inceputul aniilor 2000 as fi dat orce sa am un Golf 4 si acum mias dori unul......probabil prin 2016 vw va anunta Golf 8
    5 10
  • Golf 7 va fi tinut mai mult de 4 ani in productie, pt ca este pe o platforma noua care necesita mai mult timp pt amortizarea investitiei, Golf 6 a fost facut pe platforma veche de Golf 5, cu mici modificari, de aia a fost schimbat dupa doar 4 ani, iar cifre in scadere la vanzari au cam toti in Europa, unii mai mult, altii mai putini, dar n-a mai ramas vreo piata importanta care sa nu scada pe continent, doar Anglia este inca pe crestere.
    9 1
  • phlorin81
    @Automarket

    De ce ati sters comentariul?????
    Va irita lipsa de respect care o acordati cititorilor acestui site?!
    Verificati articolele inainte de postare.... E asa greu?!
    9 0
  • Asta demonstreaza cat de important e sa fii primul iesit pe piata pe un segment. Practic, intreaga clasa se denumeste dupa tine si esti intotdeauna o optiune in mintea clientilor.
    14 3
  • @.

    Ce vrea @slVW_83 sa spuna este ca indiferent de ce spun unii legat de designul Golf-ului, sunt mult mai multi cei care il cumpara si sunt multumiti de aspectul sau. Si acestia definesc politica VW in acest segment.
    14 5
  • tu si multi altii inca nu ati inteles ca lumea nu cumpara golful sau corolla pentru design, nici macar nu conteaza pentru ei cum arata atat timp cat pot iesi cu ea pe strada fara sa fie aratati cu degetul, adica intr-o limita a decentei.

    voi nu ati inteles ca in afara oamenii nu traiesc pentru vecini si nu isi gasesc bucuria sau nu isi arata statutul printr-o cutie de tabla cu 4 roti si un volan, adica o masina. Pentru cei din afara masinile sunt cum sunt pentru noi cele de spalat, cumparam whirpool doar pentru ca am auzit ca ar fi o marca buna, chiar daca ea in realitate e cam varza, dar am auzit la tv si peste ca whirpool e printre cele mai bune. Asa si strainii cu masinile, cumpara ceva probat, care le sunt recomandate de altii pentru ca ei au nevoie doar de un mijloc de transport ieftin si fiabil, fie ca e golf, corolla sau altele...de asta se vinde asa bine golful sau masinile de spalat whirpool, televizoarele sony si tot asa...dar asta nu inseamna nimic, ca ar fi mai bun decat ceva sau ca exceleaza la ceva, au fost printre primii, si-au demonstrat fiabilitatea la inceput iar acum lumea cumpara ce i s-a imprimat in cap de la tv, amici, rude, etc.
    13 2
  • Decebal
    Oricum sunt departe rau fata de modele cu mult mai ieftine.Acum in "saracie" lumea se pare ca se cam uita pe modele consacrate. Deci poti sa vi cu orice struto camila ca o sa gasesti ziaristi de kkt care sa ridice in slavi o marca,model dar in realitate.....

    Ma bucur pentru ei chiar daca nu detin ceva din familia VAG.
    7 6
  • Decebal
    P.S
    Ma mai bucur ca, cativa ghertoi desi nu sunt actionari la vre-o marca anume fac atac cerebral desi nu au nici un beneficiu de pe urma..
    8 7
  • Lasand la o parte designul Golfului care isi are totusi rostul lui, sunt doua lucruri care mi se par interesante: Opel Corsa, desi este cu o generatie in urma concurentei se vinde foarte bine si Peugeot 208 care e pe lucul 5 dupa aprox 6 luni.
    Faptul ca Golf e cea mai vanduta masina din Europa... nu ma mai mira. Fie ca e vorba de calitate sau imagine de marca VW e undeva sus. Cine nu vrea sa inteleaga, bine. Atentie, nu am spus ca concurenta ar fi "pilaf".
    8 0
  • Buburuzu
    La semafor se opresc un Volkswagen Golf si un Ferrari.

    Soferul din Golf îi face semn celui cu Ferrari sa coboare geamul si îl întreaba sec:

    - Ia zi, merge masina? Esti multumit de ea? N-am vazut prea multa lume ca-si cumpara...
    4 1
  • George
    Exact cum zice si "@paul", eu nu mi-am cumpaparat acum 3 ani Golf 6 pentru felul cum arata sau ca-si cumpara f. multi. Am analizat impreuna cu un specialist de la fabrica unde lucrez mai multe modele de masini la clasa C, compacte, luand show-room-urile la rand si facand tot felul de drive-teste. Pur si simplu, la cca. 18.000 euro asta a fost cea mai buna alegere. Peste Ford Focus, Toyota Auris, Opel Astra si inca vreo 4 modele. Ne-am uitat la motorizare, la comfort, la calitatea materialelor, la functionalitate si utilitatea optionalelor si, in ultimul rand, la design. Am luat aceasta masina si pot sa spun ca si in ziua de azi sunt super multumit de ea din toate punctele de vedere! Si eu lucrez intr-o fabrica de masini!
    Si ma simt cel mai fercit in masina mea, VW Golf 6, acolo unde petrec cam o ora si jumatate pe zi!
    13 0
  • Arhitect
    E surprinzator ca in plina criza a industriei auto, locurile 5, 7, 9 la clasamentul pe marci revin marcilor premium Audi, BMW, Mercedes, care , per total grup isi pastreaza vanzarile Q3 din 2011. Sa insemne oare faptul ca "clasa medie" isi poate pastra standardul de viata ?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru