Volkswagen ID.4 GTX: două motoare electrice, 299 CP și 480 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 28.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a lansat oficial versiunea sportivă a SUV-ului electric ID.4. Denumită ID.4 GTX (denumire care va fi preluată și de alte modele electrice din portofoliu) aceasta este echipată cu două motoare electrice.

După o lungă campanie de promovare, presărată cu o serie de imagini și clipuri video teaser, Volkswagen a prezentat lumii întregi noul ID.4 GTX. Versiunea sportivă a SUV-ului cu zero emisii, desemnat recent Mașina Anului 2021 în lume.

ELEMENTE SPORTIVE

Pentru a-l deosebi de un ID.4 obișnuit, Volkswagen a pregătit pentru versiunea GTX o grilă frontală neagră, cu aspect lucios, faruri LED matrix (standard), jante cu diametrul de 20 de inch, stopuri LED cu efect 3D și trei lumini LED în partea inferioară a spoilerului față. Clienții pot opta și pentru jante cu diametrul de 21 de inch, acestea fiind incluse pe lista cu dotări opționale.

La interior, pasagerii vor regăsi un volan cu funcție de încălzire, lumină ambientală cu 30 de culori, scaune sport și cusături roșii. Head-up Display-ul cu realitate augmentată și display-ul de 12 inch al sistemului multimedia (standard de 10 inch) sunt opționale.

DOUĂ MOTOARE ELECTRICE ȘI 299 CP

Volkswagen ID.4 GTX este echipat cu două motoare electrice (unul pe fiecare punte) și oferă 299 de cai putere.

Nemții nu au publicat cifrele pentru cuplu, dar au menționat că mașina atinge 100 de km/h în 6.2 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 180 de km/h. 

Repriza 0-60 km/h durează 3.2 secunde. Șoferul are la dispoziție cinci moduri de rulare: Eco, Comfort, Sport, Individual și Traction.

Ca termen de comparație, ID.4 ajunge la 100 de km/h în 8.5 secunde și are o viteză de top de 160 km/h.

Versiunea sportivă a SUV-ului electric din Wolfsburg dispune de tracțiune integrală. Sistemul pornește, însă, cel de-al doilea motor numai atunci când simte nevoia de un plus de tracțiune, sau atunci când cel de la volan apasă mai hotărât pedala de accelerație.

AUTONOMIE DE 480 DE KILOMETRI

Bateria cu capacitatea de 77 kWh promite o autonomie de până la 480 de kilometri. La o stație de încărcare rapidă (125 kW), este de ajuns să aștepți 30 de minute pentru o autonomie de 300 de kilometri.

Pe puntea față, sistemul de frânare a primit discuri cu diametrul de 358 milimetri, dar pe spate (spre nemulțumirea multora) frânele rămân cu tamburi.

Pachetul opțional Sport coboară garda la sol cu 15 milimetri, iar cel Sport Plus include o suspensie cu amortizoare adaptive. Cu prilejul lansării oficiale, Volkswagen a menționat că noul ID.4 GTX va costa cel puțin 50.415 în Germania.

via Volkswagen

Comentarii (9)

  • Tilică
    Jante de 21,pentru ca daca vrei sa alergi,arunci baschetii si-ti pui platforme sau pantofi cu tocuri cui de 10cm in picioare.
    9 7
  • ACE - Craiova
    Am anticipat bine autonomia.

    Este o masina electrica foarte O.K.

    Mult succes VOLKSWAGEN!!!!
    18 15
  • Iliuță de la oi
    "Some will be disappointed to find out the rear axle still uses drum brakes even on the performance version, but that's not all too surprising considering the posh Audi Q4 E-Tron has a similar setup" Ramane cum am stabilit,Vw "sport",niste carute,domnule. Aratati-mi ce masini "sport" mai cunoasteti in 2021 cu tamburi pe spate. PS. Viteza max 180km/h,le-a luat fata alora de la Dacia/Renault care vor s-o limiteze din fabrica. O sa-i rupa Tesla in doua,
    10 12
  • Un Golf R
    din 2021 costa de la 41000euro,masina care ia 290km/h pe bune(multumesc Inexorabil pt filmulet),este 4x4 si accelereaza exploziv. De ce as da pe mizeria asta electrica cu tamburi pe spate si limitata la 180 de la 50 000euro?Nu gasesc niciun motiv.Asta e evolutie .auto@Ace_Craiova?
    14 8
  • Leftardul globalist
    Chapeau bas,Vw! Ti-ai intors pana la urma fata si catre ursii polari din marile orase europene si spre copilasii afroeuropeni bolnavi de neplasm la plamani din cauza noxelor de diesel canceros! Deja simpt cum respir mai bine cu nara stangista,de azi e o lume multiculti cu mult mai buna.plm,BLM!
    7 8
  • Seriff
    ACE CRAIOVA e Edikk, au aceleasi texte la articolele cu electrice: Bravo Volkswagen, Bravo Mercedes. Iar daca apare vreun articol cu vreo termica scriu asa: masina veche uzata moral, rusine Volkswagen, rusine Mercedes.
    15 10
  • @Seriff
    Au pana si aceleasi greseli gramaticale. :)) Ori e acelasi electroscurtcircuitat la cutia cu maimute,ori frati siamezi legati cap in cap.
    9 7
  • Cred ca Volkswagen ID.4 GTX este masina electrica AWD (foarte probabil) cea mai accesibila la acest moment in Romania din punct de vedere pret/calitate/performante/autonomie.

    Ce pacat ca, si in Joia Mare, o parte din comentariile de pe site deviaza spre penibil de multe ori - nu au nici cea mai mica legatura cu stirea prezentata de AM.
    6 8
  • VmaxMoldovan,De ce nu esti la adunare la tine la pocaiti?
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru