Volkswagen nu renunță la diesel: motoarele TDI, de ultimă generație, pot funcționa cu motorină parafinică

de Alexandru Monenciu
Joi, 16.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile anunță că ultima generație de motoare diesel cu patru cilindri (TDI) a fost aprobată pentru a funcționa cu combustibil parafinic. Desigur, în țările unde este disponibil acest tip de motorină.

În ciuda investițiilor masive făcute în electrificare, Volkswagen pare că nu vrea să se despartă prea curând de celebrele sale motorizări diesel cu patru cilindri (TDI). Mai mult, vrea să le facă mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Constructorul german de automobile a anunțat că propulsoarele sale TDI, de ultimă generație, tocmai au primit aprobarea pentru a funcționa cu motorină parafinică (îndeplinește norma europeană EN 15940). Se încadrează toate modelele echipate cu acest tip de agregat, livrate după luna iunie a acestui an, inclusiv Tiguan și Golf GTD.

Potrivit Volkswagen, motorina parafinică emite cu 70% - 95% mai puține emisii de carbon decât cea convențională.

Un exemplu de astfel de combustibil este uleiul vegetal hidrogenat (HVO). Acesta este disponibil deja pe anumite piețe, iar Volkswagen susține că în următorii 10 ani, cota de piață a combustibililor parafinici va crește la 30% în Europa.

via Volkswagen

Comentarii (14)

  • Mircea Badea
    incredibil...acum mai nenorocim si niste paduri?

    da` nox-ul, cat e noxul?
    8 30
  • Edikkk
    Din lac în puț şi cu minciuna înainte

    Ruşinică
    7 32
  • Bun asa!
    https://driveteslacanada.ca/model-3/tesla-model-3-beats-vw-mercedes-benz-bmw-most-popular-midsize-car-germany-november/
    5 20
  • Să vrei mai bine mai puțin poluant este in regula, sa vrei o electrica de plăcere, hobby la fel este ok…. dar sa nu poți înțelege și accepta realitatea… este prostie si ipocrizie. Partea buna este ca este nevoie si de iei (la prostime ma refer), chiar nu am chef sa facă toate muncile mai ales alea banale. Mai bine fac un plin la diesel si îmi văd de drum si când electricele sau hidrogenul îmi vor oferi aceleași variante comode nu o sa ezit, pana atunci fiecare cu cât poate…
    Nu exista momentan nici o variantă care sa se apropie nici măcar la jumătate comparat cu un diesel 2.0 de 190CP, sa spunem pasat, superb, octavia, mondeo, mazda 6 etc. (variantele combi).
    Hai sa vedem suporterii spălați pe creier ai electricelor (nu cei care știu ce pot și ce nu pot electricele) cu ce veniți astăzi și acum… preț (fără subvenția ineptă), confort, spațiu, flexibilitate etc…. restul cu o fi și cu o păți… mai luați o pauză bine meritată că m-am saturat de aplauze goale… auzi la ei BRAVO Mercedes sau Tesla pe un post la un articol de toată jena, de parca o sa le transmită Moș Craciun mesajul!!!
    38 5
  • @18:20... Gogule vezi ma ca parafinica nu vine de la pădure... oricum le-au luat tovarășii tai pe toate...” Uleiul vegetal hidrogenat – HVO – este o modalitate modernă de a produce combustibil diesel bio, de înaltă calitate, fără a compromite logistica combustibililor, motoarele, dispozitivele de tratare ulterioară a gazelor de evacuare sau emisiile de noxe.
    HVO poate fi produs din diverse surse – cum ar fi uleiul rezidual, uleiul din semințe de rapiță, uleiul de palmier și grăsimile animale.”
    24 4
  • Seriff
    @dci, dutz, va bateti capul degeaba, nu ai cu cine, mircea badea, fanel si edikk sunt spalati pe creier pana in panzele albe, ce e amuzant este faptul ca pun pariu ca nici unul dintre cei 3 pensati nu au masina electrica, dar sunt impotriva termicelor, pun pariu ca au vreun diesel obosit din 99.
    15 5
  • Anonim
    Nu va merge la nesfarsit cu spalarea asta de creier . A prins la unii mai slabi de inger propaganda asta care refuza sa gandeasca in rest cam greu . Intreb si eu acum 60-70 de ani cat de ecologice erau masinile,camioanele,autobuzele etc ? Nu erau atatea pe sosele dar rupeau la noxe . Un camion Carpati scotea noxe cat 500 de masini euro 6 de acuma cel putin . Acum 50-60 de ani toate trenurile erau trase de locomotive pe aburi care inegreau totul in jurul lor . Pamatul se afla intr-un ciclu pe care omenirea nu are cum sa il schimbe !! Dinozaurii de la ce au disparut de la noxe ? De la rahatul pe care il produceau s-a incalzit si atuncia palaneta ? Acuma sunt o gasca de noi baieti despeti care au vazut ca pot face curet GRATIS . Si ce sau gandit sa il vanda ultra scump la fraierii pe care ii facem dependenti de electricitate . Si atunci totul trebuie electrificat . De aia o sa dea legi ca nu mai ai voie sa te incalzesti cu lemne , cu gaz sa fie toata lumea dependenta de curentul lor . Asa cum sunt acuma cu banana mare arabii cu petrolul.
    19 6
  • @08:58 anonime, n-ai prea multa capacitate de a vedea ansamblul, te ajut cu 2 indicii:
    1. cate vehicule erau in lume pe sosele acu 60-70 ani si ce distante medii acopereau?
    2. care era populatia lumii (motorizate si ne-) acu 60-70 ani?

    @Dutz: sunt ok cu alegerea ta: superb, diesel, combi (ca tot te vad fan combi - si eu sunt, pt ca sunt f. practice) +1000 km, confort etc.

    In schimb, nu mai e deloc ok cand tu folosesti zi de zi superbul diesel in oras, acolo e partea grava, ca in marile aglomeratii urbane nu co2-ul ne omoara, ci noxele.
    5 14
  • Nu e nevoie să-ți răspundă... a detaliat suficient... cam cat crezi tu ca polua un SR 113 V8?...este absurd sa crezi ca doar mașinile poluează... bine cum noi nu mai avem industrie...in fine... sunt unii pe aici care înainte sa între la epilat mai postează și ei câte ceva
    7 4
  • Dacă citeai ce am spus și in alte posturi, am subliniat clar utilitate și rolul electricelor in orașe și pe distante zilnice scurte… dar prețul și infrastructura de încărcare este o problema care încă nu este rezolvată…. pana atunci omul o sa-și ea ce vrea și ce poate el, bine’nteles dacă are de unde.
    5 1
  • Elvira
    Multa patima in problema diesel/electrice :)).
    Cei de la Volkswagen sunt majori, vaccinati si constienti de strategia lor. Firma mare si incerca sa acopere toata gama de clienti. Ofera masini electrice pentru clientii pasionati si pentru ca acesta este viitorul industriei auto dar ofera si diesel atat cat o sa se mai poata.
    2 4
  • viitor pe naiba. Ce viitor? In statie la Kaufland. ha ha ha.
    3 0
  • Toti vor sa reduca emisiile de carbon dand cu parul in vehiculele cu motor termic si preamarind electricul,da nu prea se omoara sa planteze arbori masiv in zonele unde se poate face.Cred ca asta ar fi una dintre cele mai bune solutii.
    2 1
  • Oglinda Marian spartanul
    Tăceți săracilor eu am q7 w12 diesel rupe
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru