Volkswagen pregătește o navă-amiral 100% electrică: “Vom stabili noi standarde privind autonomia și viteza de încărcare”

de Paul Cosma
Joi, 21.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen dezvoltă un model electric revoluționar, prin care vrea să stabilească “noi standarde” de autonomie și viteză de încărcare. Noua navă-amiral, dezvoltată în cadrul proiectului “Trinity”, este gândită ca un rival direct pentru Tesla Model S.

Ralf Brandstätter, CEO-ul brandului Volkswagen, a anunțat că producătorul german lucrează în prezent la un proiect ambițios, care va livra un model revoluționar în materie de autonomie, viteză de încărcare și inovații digitale.

“Project Trinity” înseamnă că Volkswagen dezvoltă o navă-amiral 100% electrică, pe o platformă nouă, cu funcții de conducere autonomă, ce va fi livrată în urma unui proces de producție “radical” îmbunătățit.

 Nemții nu oferă, deocamdată, prea multe informații tehnice sau detalii cu privire la momentul lansării. Însă, ne putem aștepta ca data prezentării să fie undeva în perioada 2024-2025. 

Șeful grupului VW a spus recent că viitorul model electric va fi produs pe o versiune mai mare a platformei MEB, însă în același timp va fi integrat în proiectul Artemis condus de Audi. Diess a făcut și o comparație directă cu Tesla, întrucât a afirmat că "putem ține pasul cu Tesla și vom sta mai bine în termeni de costuri de producție". 

De altfel, planul este ca un exemplar al noului model să fie produs în numai 10 ore, adică de două ori mai repede decât Volkswagen ID.3.

Via Autocar

Comentarii (14)

  • ACE - Craiova
    Noul standard - daca tot fac ei vorbire despre acesta - ar trebui sa fie:

    - autonomie oferita pentru modelele pus electrice (BEV) minimum 500 km WLTP;

    - incarcare baterie de acumulatoare, pana la 100%, in maximum 30-45 minute;

    - plata electronica, cu orice card bancar, fara aplicatii dedicate (exact cum platesti la supermarket sau benzinarie), cu I.D. pentru statiile electrice de incarcare precum si

    - nr. telefon UNIC de urgenta valabil in intreaga Europa (in cazul ca statia electrica de incarcare la care vrei sa alimentezi nu functioneaza corect sau ai probleme cu operarea acesteia)
    14 0
  • Ati mai stabilit si niste standarde la poluare cu TDI Blue motion.
    Poate lasati reclamele mincinoase si asocieri ILEGALE cu BMW si Mercedes si faceti si voi masini.
    9 7
  • Chiar nu ii inteleg pe cei de la VW si in general pe astia din automotive! Chiar atat de ignoranti si de orbi sa fie? Sunt foarte multi oameni de pe strada (si mai ales, aici, pe forum) care spun cat se poate de clar: masinile electrice nu au nicio sansa!!!

    Sparg astia miliarde in loc sa dezvolte, de exemplu, motorul care merge in amestec de 1/3 motorina, 1/3 benzina, 1/3 apa si restul de o cafea.
    6 17
  • Masinile electrice au o foarte mare sansa pentru ca vor fi interzise celelalte, asta chiar repede, normal ca baga miliarde.

    Daca vine " senilul " de la Toyota si spune ca nu este in regula agresivitatea care forteaza practic toti constructorii, nu este bine, ca de fapt isi protejeaza vechiturile, vaai ce-a putut sa spuna, nu conteaza ca Toyota face hibride de peste 20 de ani, are model de serie cu pile de combustie, astea sunt nimicuri, nu le pasa de planeta.

    Intrebarea este urmatoarea: chestia aia care se cheama concurenta si piata, de ce nu sunt lasate libere ? Clientul va alege cea mai buna oferta, pentru el si mediu, de asta nu are @fanel electrica, ca nu-l lasa cei care nu vor electrice. Electricele se vor impune singure, daca sunt o evolutie, dar disperarea cu care aproape ca se baga pe gat arata altceva.

    Astept interzicerea multor genuri de filme, din 2035 doar de actiune, drama, sf, thriller, comedia vor disparea, doar actiunea este buna, drama provoaca depresie si se sinucid multi, sf-ul te face prea visator, iar comedia imbecil.
    15 8
  • ACE - Craiova
    Rezultatul CONCURENTEI libere si al aparitiei de modele electrice noi in Europa:

    - se anunta scaderi ale preturilor pentru masinile TESLA Model 3, cu 3.000-6.000 Euro - cel putin pentru comenzile in Franta si Germania

    Vezi:
    https://insideevs.com/news/467455/europe-tesla-lowers-model-3-prices/
    8 1
  • Mircea
    @Fanel: Clar nu au nicio sansa in Romania:
    https://cleantechnica.com/2021/01/08/german-ev-market-reaches-escape-velocity-record-27-share-in-december/
    @dan_grc: vorbim de concurenta cand companiile sunt corecti.
    Cand germanii fac aliante, cand umbla cu softuri mincinoase si cifre de vanzari raportare eronat, atunci asta nu mai e concurenta.
    E pacalirea clientului care alege ceva performant si mai putin poluant, dar care se dovedeste ca nu e asa.
    Deci intr-o lume in care reclama mincinoasa prinde, nu se poate vorbi de concurenta. E abureala.
    10 3
  • @Dan_Grc dar exista concurenta, doar ca cine vrea sa vanda in europa trebuie sa respecte normele impuse (cu bune si rele).
    Ce mi se pare totusi interesant/ciudat este ca cel mai bine stau (din punct de vedere al respectarii viitoarelor limite de CO2) niste producatori din afara europei: Toyota si Tesla.
    7 3
  • Excelent, Dane! Nici eu nu mă puteam exprima mai explicit. De fapt, reiau o temă “atinsă” recent de “Ziarul Financiar”, pe care eu, unul, am perceput-o ca pe un uriaş semn de întrebare: tocmai liberalii înăbuşă conceptul de piaţă liberă?! Mă rog, este vorba despre neoliberali, care acum domină politica mondială în cel mai pur stil socialist…Ce sacrilegiu! Liberalii “pursânge” puseseră osul la reconstrucţia din temelii a Europei Occidentale postbelice distruse de WW2, ulterior la înflorirea ei pilduitoare…Până la urmă, ceea ce a “izbutit” insidioasa Şcoală de la Frankfurt să facă din civilizaţia vestică (în doar câteva decenii) îşi arată din plin roadele…horror. Visul lui Marx devenind, astfel, realitate insurmontabilă (probabil de aceea i-a mulţumit, în mod public, domnul Juncker). Cu alte cuvinte, şarpele s-a strecurat în Eden şi…

    Cât despre subiectul în speţă, îmi pare foarte rău de VAG şi de istoria ei fabuloasă, dar pur şi simplu asist la ceremonialul unor pionieri cu cravată fixată impecabil, care turuie elogios (şi mecanic) la adresa “bravilor” (şi, desigur, nevăzuţilor…) conducători/mentori, după ce însă, la ordinul tunător al preţioşilor oficiali, s-au debarasat neapărat de năravurile proprii mic-burghezilor (cu miasmă de carburanţi arşi). “Nu vom precupeţi niciun efort pentru realizarea programului Partidului, pentru un viitor luminos, pe cele mai înalte culmi de civilizaţie şi progres, pentru triumful socialismului în lume!”.

    În loc de epilog: wow, Tesla a ajuns să reprezinte sublimul, implicit reperul în lumea auto. Deja s-a conturat deviza: “Nu eşti (ca) Tesla? Atunci nu exişti!!!”. Bravo, tovarăşe Diess! Ştiam eu că nu vei dezamăgi branşa. Da’ ia zi: ce mai aruncăm printre “relicvele” trecutului “odios”, “duşmănos” cu mama Gaia? Un Polo, un Golf, un Jetta, un Passat, un Arteon, un Transporter? Băgăm totul pe ID (seria) ? Intelligent Design…Dar nicidecum izvorât din IM (Intelligent Mindset).
    9 7
  • Mai intai sa terminati de platit amenzile:
    https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions/volkswagen-faces-eu-fine-for-missing-2020-emissions-targets-idUSKBN29Q1JI?il=0
    Dar ce mai conteaza 100 milioane de Euro, la cate miliarde au dat pana acum.
    Noroc ca au creduli care cumpara si ii ajuta enorm.
    8 5
  • @Mircea
    Clientii nu au fost pacaliti, au primit ceea ce au platit adica o masina economica si fasneata cu emisii scazute de CO2. In plus, au demonstrat ca nu mai era nevoie de motoare de 4-5-6 litri ca sa tragi o barca, era suficient un diesel de 3 litri care mai si scadea sub 10% consum.
    5 7
  • @ Green

    Tesla sta bine la emisii ? Cum asa ?
    3 5
  • Tesla Model 3 încarcă peste 250 km în 15 minute.

    Asta azi.

    Sau 400 km în 30 de minute.
    5 7
  • mult, foarte mult.
    Incarc 1000km in 2 minute, deci viteza mea de incarcare e de peste 37 de ori mai mare.

    Slaba, foarte slaba "performanta" tesla.
    5 5
  • daca la termice sunt o mână de producători care monopolizează piața, la electrice te-ai trezit cu Muska pe tort de a bulversat piața, iar după el n-șpe companii chineze și nu știu câte alte startup-uri în care bagă bani investitori cu resurse imense (Lucid de ex. unde a băgat bin Salman peste 1K, nu mai zic că și mărul e interesat de ecuație), așa că e de înțeles îngrijorarea Toyota și agitația VW, asistăm la un eveniment echivalent cu cel din 2008 de pe piața mobilelor, nu se știe cine scapă, iar dacă ne uităm la ce a fost atunci constatăm că doar samsung a reușit, în rest pa, aș pune de un pariu, cine credeți că o să scape de data asta?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru