Volvo nevoită să oprească producția în fabrica sa din SUA

de Silvian Irimia
Sambata, 31.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a suspendat temporar producția la fabrica sa de asamblare din Carolina de Sud, din cauza unei lipse de componente esențiale. Această lipsă evidențiază perturbările constante din lanțul de aprovizionare care afectează industria auto.

Fabrica din Carolina de Sud, care produce SUV-ul electric Volvo EX90, a fost o piesă centrală în strategia de electrificare a Volvo în Statele Unite. Oprirea producției este atribuită unei lipse de piese esențiale pentru asamblarea vehiculelor.

Această situație apare într-un moment în care sectorul auto se confruntă cu efectele perturbărilor globale din lanțul de aprovizionare, agravate de tensiunile geopolitice recente și de politicile comerciale.

În mod notabil, impunerea de noi tarife pe componentele auto importate a tensionat disponibilitatea pieselor, ducând la întârzieri de producție în rândul mai multor producători.

Decizia Volvo de a opri producția reflectă provocările mai ample cu care se confruntă producătorii auto în menținerea unui ritm constant al producției în condiții de aprovizionare fluctuante. Compania nu a specificat durata opririi, dar lucrează activ cu furnizorii pentru a rezolva blocajele și a relua operațiunile cât mai curând posibil.

Fabrica din Ridgeville, inaugurată în 2018, reprezintă angajamentul Volvo de a-și extinde amprenta de producție în Statele Unite și de a răspunde cererii tot mai mari de vehicule electrice.

Închiderea temporară a facilității ar putea afecta disponibilitatea modelului EX90 pe piața nord-americană, influențând potențial vânzările și termenele de livrare.

via Automotive News

Comentarii (12)

  • Cam știm ce costuri astronomice implică o oprire de producție, așadar nu-i bine de loc. Principala activitate într-o uzină și cea mai sensibilă este aprovizionarea cu componente. Restul sunt procese care se controlează intern au soluții de back up.. etc. Unele sunt componente mici, ieftine și ușor de gestionat, de exemplu o piuliță de la scaun. Cel mai probabil toate mașinile conțin aceeași piuliță, deci nimic special… dar de exemplu scaunele în sine, de multe ori sunt produse (asamblate) de un furnizor în vecinătatea uzinei și sunt produse în secvența. Aceste scaune au la rândul lor sute de componente unele foarte exotice (care sunt cerute în cantități foarte mici și foarte rar). Adică atunci când o mașină intră pe linia de asamblare, se primește comanda pentru acele scaune care sunt individualizate și trebuie să fie produse și livrate în secvența linii de asamblare. Scuze pentru povestea lunga… ce vreau să spun este ca în spatele acestor procese sunt niște sisteme foarte bine puse la punct care nu permit oprirea producției pentru perioade lungi de timp, adică se știe în orice moment ce componente și pentru câte ore sau zile este acoperită producția. Lucrez direct sau indirect cu peste 300 de furnizori, producătorii etc și niciodată nu a fost mai liniște, adică cam toți avem supracapacitate. Cu siguranță mai sunt mici excepții, de exemplu Tyco Electrinics a trimis 2 chartere ieri pentru a evita o oprire de producție luni…. dar știam de situație de cel puțin o săptămână și se ia in considerare planul B, C etc. Faptul ca Volvo oprește acuma producția nu poate fi fără voia lor, adică este o problema dar au permis sa se ajungă la aceata situație. Nu sunt singurii care au supra stoc și utilizează genul asta de explicație. Nu am avut intenția să dau nici o lecție nimănui, în consecință rog băgătorii de seamă să se abțină, pe cocalari n-am cum să-i rog ceva… ei au teme gen diesel forever, românii au inventat SH-ul din plictiseală, BMW-uri care se rup în parcare etc. și cum avem un articol despre Volvo, vor urma clasicele și plictisitoarele retorici neapărat însoțite de link-uri, fără ele nu-i credibil cocalarul.
    8 2
  • Eu cred că-ți faci griji degeaba Dutz, ideea este ca piața din SUA nu este importantă pentru Volvo, așa a spus purtătorul de cuvânt pe AM, nu contează ca EX90 s-a amânat aproape doi ani din diferite motive, merită o mică pauză acest SUV electric ce trebuia exportat pe toate piețele și-n care Volvo si-a pus mari speranțe.
    7 1
  • @dan_grc
    Cum stai cu franele?
    BMW e in gaura cu cateva miliarde din cauza recall si piata din China.
    Mai bine ai grija de BMW, ca de la iei iti cumperi piesele (chiara daca de la dezmembrari :)) ).
    Volvo are problemele din cauza unui papagal care se joaca cu taxele.
    Cred ca a gresit mult Volvo cand a facut fabrica in SUA. Ei produc bine in Suedia, Belgia, deci puteau sa ignore papagalul si sa ii dea lectii asa cum le dau chinezii la europeni, cu toate taxele impuse masinilor electrice.
    Deci poti fi calm, solutii se vor gasi.
    Probleme au toti, VAG parca vroia sa inchida vreo 3 fabrici.
    https://www.reuters.com/article/business/healthcare-pharmaceuticals/bmw-to-shut-down-european-and-south-african-plants-by-end-of-week-ceo-idUSL8N2BB2PW/
    https://www.bbc.com/news/articles/cvg5erp7zw2o
    Hai mai bine baga un litru de motorina si mai da o tura sa te linistesti.
    Daca nu ti-a trecut, cand vii citeste:
    https://www.worldcarawards.com/web/eligible_vehicles.asp?cat=8
    2 8
  • Special pentru Danut_partz si Dutz:
    https://www.heise.de/en/news/E-car-Volvo-leads-the-way-in-sales-of-electric-and-PHEV-models-in-Germany-10248885.html
    In timp ce BMW a inregistrat scaderi ale vanzarilor la ei acasa, Volvo a crescut.
    Deci in anul de gratie 2024 BMW o picat si Volvo o crescut fix la germani in curte. Si nu cu DIZAL-urile, ci cu PHEV!
    Daca se mai mira care ca sunteti analfabeti functionali, eu nu ma mir.
    https://www.bbc.com/news/articles/cz6pzwj6qq7o
    Degeaba ii pupati pe germani, ca sunt in groapa. Doar mamaica Von der Leyen ii mai ajuta putintel cu pasuiri de amenzi pentru normele de poluare, dar nu mai tine mult.
    Mercedes deja baga motoare Geely pe modele lor, in curand si pe la BMW :)) ca oricum ei au motoare in 3 pistoane.
    2 7
  • Volvo este la fiabilitate mult sub Bmw de cel puțin 10 ani, dacă făceau rechemarile minime necesare dădeau faliment, știi tu, alea pe care le făceau Toyota și Lexus la greu și erau apreciate ca fiind respect pentru clienți și responsabilitate, dacă le face Bmw nu e bine, iar profitul Bmw este în scădere și pentru ca sunt în derulare investiții mari, la toate clasele și tipurile de propulsii.

    Piața din China...știi care este singura marcă non chinezească ce are creștere în China, pe 2025 ? Toyota, dinozaurul care devenea viitorul Nokia în industria auto, potrivit unor super experți, că nu trece complet pe electric, ce sa știe cei de la Toyota, ei încăpățânați au mers tot pe hibride, când Toyota nu trece masiv la o altă tehnologie, înseamnă că știu ei ceva și acea tehnologie nu va deveni dominantă prea curând, asta a spus-o și fostul CEO acu vreo 2 ani, cu procentul de 30%, bineînțeles că moșneagul delira .

    Volvo este în scădere pe toate piețele, din China până în Europa, nu este vorba doar de taxele lui Trump, eu sunt foarte calm, dar s-ar putea sa ai o surpriză dacă îți imaginezi ca Volvo este ca VW ca putere financiara, VW are de unde să taie, are ce să vândă, poate face rost de bani mulți, are o bază de milioane de clienți doar în Europa, știu, Volvo este exclusivist pour le coneseurs, dar ești pe lângă cu aceste comparații.

    S-ar putea ca Volvo să simtă destul de dur renunțarea la anumite termice, cu gândul la 2030-2035, au uitat ca trebuie sa treacă de anii de dinaintea acestei perioade, cu EX90 produs în doar câteva mii de exemplare pe 2025, cu scăderea cererii pentru EX30, Volvo trebuie sa se mențină cu bătrânele XC90 și S90, care au primit al doilea face lift, dar cu o gamă limitată de motoare.
    8 1
  • @dan_grc
    Pai daca Volvo's e sub BMW de vreo 10 ani la fiabilitate, sa ii anunti si pe germanii care le cumpara, ca la ei Volvo e in crestere si BMW in scadere.
    Si cand zici BMW fiabile sa nu uiti:
    https://youtu.be/6YpDUE2C7y4?si=fm7ipUtGMKopBzvF
    Daca ar fi fiabile si bune, nu ar fi 80% avariate si daune totale pe capete.
    BMW sunt niste masini care castiga clientii prin minciuni si smenuri.
    BMW e marca aia buna tare care a fost implicata in muuuuulte combinatii si care minte ca sa poata vinde.
    Volvo a castigat detasat la fiabilitate chiar la germani in tara de multe ori.
    BMW e top la accidente si cam atat.
    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/peste-80-dintre-masinile-bmw-din-romania-implicate-cel-putin-o-data-intr-un-accident-zte-invita-sa-mergi-mai-repede.html
    https://carbuzz.com/news/bmw-tops-the-list-of-10-cars-most-likely-to-have-been-in-an-accident/
    https://www.slatergordon.co.uk/newsroom/bmw-most-likely-to-be-involved-in-car-collisions/
    Bagati repede manutele rosii, ca va ajuta mult.
    2 4
  • @dan_grc
    Am fost si eu curios si am intrebat Google sa vad cat de "sub" este Volvo.
    Raspuns:"In terms of reliability, Volvo generally outperforms BMW, especially when considering overall brand rankings and long-term durability. Volvo consistently receives high ratings for reliability, with RepairPal giving it a 3.5 out of 5.0, which is above average. BMW's reliability rating is lower, at 2.5 out of 5.0. While BMW is known for its performance and driving dynamics, Volvos are often praised for their safety, durability, and ability to last a significant number of miles and years. "
    Daca ne uitam si la bani bagati in masini dupa achizitie, BMW sta in top ca cea mai scumpa marca de intretinut.
    Tot de la AI citite:" Generally, Volvos are considered less expensive to maintain than BMWs, even within the luxury car segment. Over a 10-year period, the average maintenance cost for a Volvo is estimated to be around $10,073, while BMWs are known for having higher service costs. However, it's important to note that individual model costs and factors like the specific service performed can influence the overall expenses."
    Deci in afara de top la numarul de accidente, la costuri intretinere si numar cocalari pe masina, BMW sta mai slabut decat Volvo.
    P.S. cand minti nu inseamna ca esti mai destept.
    2 3
  • Deci Volvo nu face recall la timp.
    @dan_grc: poti sa ne scrii aici cand nu a facut Volvo recall si trebuia sa faca?
    Uite, eu pot da exemple cand BMW a fost amendata pentru ca nu a facut:
    https://iol.co.za/motoring/industry-news/2012-02-13-bmw-fined-for-untimely-recalls/
    https://www.dw.com/en/south-korea-to-fine-bmw-10-million-over-engine-fires/a-46851142
    https://www.hindustantimes.com/business/bmw-took-over-2-years-to-find-this-defect-in-its-1-5-million-cars-101726454632008.html
    https://www.autonews.com/article/20151221/OEM11/151229989/bmw-agrees-to-consent-order-fine-up-to-40-million-over-slow-mini-recall/
    Deci venim cu vorbe sau date clare.
    Cat despre investitiile BMW, clar sunt multe in vandut aceleasi motoare diesel si benzina pe care le au de ani de zile.
    Voi chiar ca sunteti multi analfabeti si "experti" in masini. Nu e de mirare ca BMW e marca cocalarilor.
    2 3
  • Pai daca rogi cocalarii ceva, vezi ca Danut face spume cand vede stire despre Volvo.
    Si nu doar spume, ci si comenteaza fara argumente.
    Deci si tu esti sustinator BMW si nu iti plac linkuri utile.
    Voi vreti sa vorbiti si sa convingeti fara dovezi. Mai stiu eu unul cu X5 care se dorea presedinte, dar a disparut subit pentru ca gargara lui nu a tinut.
    Vedeti voi cocalarilor, la Volvo un model se poate vinde cate 10 ani fara facelift major, iar la BMW daca nu se fac investitii majore la fiecare 2 ani, nu le mai cumpara nimeni. Si cand vezi ce urate si agresive le fac, iti dai seama ca numai niste marlani obositi agresivi le pot cumpara.
    Numai din cei "pe combinatii" isi iau BMW.
    Daca nu dadeau spagi pentru normele Euro 7, erau falimentari. Cam acolo sunt investitiile BMW, in amenzi, spagi si design marlanesc.
    Nu mai pun link-uri ca voi nu stiti sa cititi.
    2 3
  • La acea simplă căutare n-ai găsit, printre altele, JD Power din ultimii ani ? Volvo este de mulți ani sub media industriei, în condițiile în care si-a redus numărul de motoare termice, ar fi trebuit sa facă ceva rechemari, dacă avea respect pentru clienți, să ajungă lângă Toyota și Lexus.

    În general, ca o medie, Volvo este mai ieftin la întreținere decât Bmw, ok, la cele câteva modele echivalente, că dacă faci comparație între seria 7, sau X7, sau M5, M3, cu ce modele de la Volvo le compari ? Ia vezi ce mai spune AI, că mai trebuie să învețe puțin.
    4 1
  • @dan_grc
    Fiecare marca are in gama anumite produse pentru anumiti clienti.
    Faptul ca Volvo nu face ceva comparativ cu I7, X7, M bla bla bla, nu inseamna ca e inferior.
    Din fericire Volvo are putine motoare acum, deci vor fi mai fiabile si usor de reparat.
    JD power in Germania ai vazut? Pune aici informatiile.
    Eu sunt posesorul celui de-al patrulea Volvo, acum XC90 PHEV. Am mai avut 2 diesel si un benzinar. Nu am avut probleme cu niciunul, in timp ce "baetii" cu Seria 5 dadeau spagi pentru verificarile tehnice periodice prin Romanica si Anglea si schimbau la ele de toate.
    Mai lasati impresiile de cunoscatori.
    Daca erati tari va permiteati masini, nu coji obosite diesel de la altii.
    Romanii sunt in top la morti in accidente rutiere si la coada la citit.
    Puneti mana si cititi, ca va faceti de cacao.
    Deci tu fara sa ai Volvo, stii cam multe despre Volvo.
    2 3
  • @dan_grc
    Tu au cautat pe Google?
    Vezi si tu rezultatele.
    Si mai vezi:
    https://youtu.be/6YpDUE2C7y4?si=irCE9-totmByx2bp
    Daca astea sunt clasele alea superioare de la BMW, la care Volvo nu are echivalent, atunci prefer sa nu faca. Imi sta bine intreg si cu banii in buzunar.
    Nu uita: Volvo este net superior si la costuri si la siguranta si la confort.
    Desi BMW are teoretic clase superioare, e inferior pentru ca se adreseaza marlanilor.
    https://youtu.be/8P0Y0fNbgeQ?si=nZu0s_Dmw9QDDg1L
    Daca vrei un seria 7 adevarat, gasesti cu miile:
    https://erepairables.com/salvage-cars-auction/bmw/7+series
    Sunt atat de fiabile BMW-urile, ca nici pe strada nu pot tine directia.
    Asteptam cu interes si un raport cu cate BMW-uri ajung daune totale in mai putin de 3 ani, ca sa le masuram si fiabilitatea.
    https://repairpal.com/reliability/bmw
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru