Constructorul suedez a vândut în luna septembrie exemplarul cu numărul 1 milion al unui model Volvo echipat cu motor hibrid cu încărcare la priză. Volvo a lansat primul său model cu propulsor hibrid PHEV în 2012, atunci când a prezentat o astfel de versiune pentru vechiul V60 diesel.

De atunci, modelele cu acest tip de motor au crescut în popularitate, iar în 2025 au ajuns să reprezinte aproape un sfert din vânzările totale ale mărcii. În prima jumătate a acestui an, modelele Volvo cu motoare hibride PHEV au reprezentat 23% din vânzările producătorului scandinav.

Volvo XC60 în versiunea PHEV a fost cea mai vândută mașină cu acest motor în Europa, în 2024 și a este liderul segmentului de modele premium cu motoare PHEV de 3 ani la rând. Mai mult, vânzările de mașini Volvo cu motoare PHEV au crescut de la 46.000 de unități în 2019 până la peste 177.000 de exemplare în 2024.
În prezent, Volvo are în gamă nu mai puțin de 5 modele cu motoare hibride PHEV.
via Volvo













In aproape un deceniu si jumatate au atins intimidanta borna de 1 milion de PHEV-uri?!
Uaauu....
P.S. Care este antonimul de la destoinic ?
2 cuvinte: Lider, premium!
Da, si BMW are 3 cilindri dar are si 8. Da, si MB are 3 cilindri dar are si 12. Da, si Audi are 3 cilindri dar are si 8. Cat timp le-or mai avea nu se stie, dar deocamdata le au. Inca sunt in liga "aia".
Premium inseamna mai mult decat minimul necesar. Volvo la motorizari joaca la minimul necesar, la suficient, la good enough, la does the job. La interioare, jos palaria, nimic de comentat, in schimb la motorizari e mai degraba "hai noroc".
Nu știe țăranul ce-i șofranul.
Decat sa ai 10 motoare stricaciaose si proaste, mai bine 2-3 si bune.
Volvo nu a avut niciodata multe motoare, dar a dat lectii cu 2,4 5 cilindri.
Masina cu cei mai multi km/mile din lume e un Volvo P1800, desi Audi, BMW, mercedes au motoare mai multe.
Cu ce te ajuta ca BMW are PHEV 3.0 + electric si performante sub 2.0 + electric de la Volvo?
Car brand snobbery e foarte real, fără tratament și afectează pe mulți.
Kia încă are model de lux, K9, cu varianta de top cu V8, pentru Coreea și SUA, probabil și unele țări arabe .
Citroen și Peugeot au avut modele premium în anii de glorie, Renault la fel, ultimul oficial Vel Satis, după părerea mea ultimul cu adevărat de vârf a fost Safrane în varianta V6, dar era foarte greu de concurat cu germanii în acele vremuri, pentru ca erau și ei pe val și mai mereu plusau cu variante mai performante și mai luxoase .
Actualul DS poate avea diamante la interior și V12 bi turbo, nu are o bază suficienta de clienți, de ce ? Pentru ca viața e nedreaptă, dar ne poate explica mult mai bine Matei .
Volvo ? Posibil sa fie premium chiar și cu 4 cilindri, unii spun ca primul S80 cu 5 cilindri diesel nu avea cum sa fie, eu cred ca era, alături de primul XC90 .
Kia Stinger a avut V6 până acum 2-3 ani, Citroen și Peugeot până bine după 2000, Renault până în 2005.
Când umbli cu un BMW aruncat de altul și dai lecții de "premium" nu ești doar definiția snobului fără bani dar și stand-up comedy second hand.
In mod evident, Toyota și Ford sunt mai premium decât BMW că au o bază de clienți mai mare. De altfel chiar și Suzuki sau BYD sunt mai premium decât BMW.
Nu îți voi explica nici că Stinger e un produs global în timp ce K900 V8 s-a vândut temporar doar în SUA și Canada, o piață pe care V6 e norma, și V8 e cum e V6 prin Europa.
Dacă îmi permiți o remarcă: eu nu te-am băgat în seamă pe thread-ul acesta, și în general nu prea te mai bag în seamă. Dar tu insiști să mă muști de fund, prietenii știu de ce :)
Tu ești liber să-ți cumperi ce premium dorești, de obicei de pe olx, că premium nou e peste nivelul tău de trai.
Daca întrebați AI , va spune că Alfa Romeo este marca premium, iar daca intrați într-un showroom Volkswagen o sa vi se spună că sunt masini premium- eu am auzit-o de fiecare dată când am cerut oferta de la ei.