Magna este unul dintre cele mai mari nume din industria auto, iar uzina sa din Graz, Austria, este responsabilă de asamblarea modelelor Mercedes-Benz Clasa G și BMW Z4. Tot aici au fost produse Jaguar I-Pace, acum retras, și modelul Fisker Ocean, care a eșuat comercial.
Prin construirea de mașini electrice în Uniunea Europeană, Xpeng ar trebui să evite tarifele la import pentru EV-urile chinezești introduse anul trecut. Acestea se adaugă la taxa de 10% și variază de la 7.8% pentru Tesla la 35.3% pentru alți producători. Xpeng, considerată o entitate „cooperantă” în ancheta UE privind subvențiile, se confruntă cu o taxă suplimentară de 20.7%.
Producția de serie este așteptată să fie pe deplin operațională luna viitoare, înaintea startului planificat de BYD în Ungaria, la sfârșitul anului. Pe lângă crossoverele electrice G6 și G9 (cele mai bine vândute modele Xpeng în Europa), compania intenționează să extindă producția locală și la alte modele în viitor.
Fondată în 2014, Xpeng este una dintre cele mai tinere mărci din industrie.
Cu toate acestea, a atras atenția publicului prin mașini bine echipate și la prețuri rezonabile, ajungând la aproape 200.000 de vânzări anul trecut.Xpeng a intrat în Norvegia, prima sa piață europeană, în 2021, și s-a extins deja în peste 46 de țări și regiuni la nivel global. În primele 7 luni ale acestui an, a raportat 18.701 exporturi, o creștere de 217% față de anul precedent.
Mai mult de jumătate din vânzările europene, 67% mai exact, au venit de la modelul G6, un rival pentru Tesla Model Y, echipat cu o baterie de 800 volți, care se poate încărca cu până la 451 kW, asigurând o încărcare de la 10% la 80% în doar 10 minute.
via InsideEVs
Comentarii (0)