Drivetest Peugeot 208 (3 usi) (2012-2015)

1.6 e-HDI 115CP Allure
Peugeot 208 (3 usi) (2012-2015) zoom
de
Vineri, 25.05.2012
Restart

În curtea celor de la Peugeot rage de curând un nou leu. E mai mult un pui de leu, născut de francezi pentru a recâştiga segmentul sub-compact din Europa, acolo unde în urmă cu câţiva ani, tronul aparţinea de drept vechiului 206. Strămoşul primei maşini care a inventat noţiunea de hatchback se numeşte 208 şi ascunde în spatele caroseriei cu design inovativ toate ambiţiile şi progresele făcute de Peugeot. Ne-am urcat la volanul noului 208 în cadrul primului test naţional şi am încercat să vedem cum se simte leul într-o ţară mioritică.

Peugeot 208 (3 usi) (2012-2015)
1.6 e-HDI 115CP Allure

  • Pret de pornire 10.933 €
  • Pret model testat 17.815 €
  • Taxa auto 160 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am fost blagosloviţi cu cea mai puternică versiune diesel existentă în prezent în gama lui 208. Este vorba despre e-HDi-ul de 115 cai putere al grupului PSA, aclamat deja pe modelele Citroen pentru eficienţă şi performanţe.

Şi în cazul lui 208 rezultatele sunt remarcabile. Cei 115 cai putere, resimţiţi la 3600 de rotaţii, dar mai ales cei 285 de Nm, disponibiil devreme, de la 1750 de rotaţii, fac din 208 o brichetă cu aprindere rapidă. O maşină fâşneaţă pe care îţi va face plăcere să o conduci.

Resursele sunt îndestulătoare chiar şi pentru cei cu un stil de condus sportiv, mai ales că 208 cântăreşte doar 1090 de kilograme, extrem de puţin. Mai exact, cu 110 kilograme în minus comparativ cu vechiul 207, pensionat deja. Premizele sunt bune pe hârtie şi excelente în realitate.

Dieselul, extrem de bine izolat la turaţii mici, dar ceva mai guraliv la peste 3000 rpm, este asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte, care se mişcă bine, etajează corect şi are o cursă destul de precisă. Ultimele două rapoarte sunt ceva mai lungi pentru a favoriza consumul.

Consum

Şi fiindcă tot am ajuns la consum, trebuie să precizăm că motorul e-HDi poate primi uşor o medalie. 208 promite 4.6 litri în mediul urban şi 3.4 litri în cel extraurban.

Noi am reuşit să obţinem un consum de 4.8 litri/100 de km până aproape de Braşov şi înapoi în Bucureşti. Am folosit mereu instalaţia de aer condiţionat şi nu am menajat pedala de acceleraţie. Aplaudabil zic eu.

Consumul mediu de 3.8 litri la 100 de km este cea mai mică valoare din segment. Doar fratele Citroen C3 poate egala performanţa. Restul rivalilor, Opel Corsa, Renault Clio, VW Polo, Skoda Fabia, Chevrolet Aveo şi Ford Fiesta au consumuri uşor mai mari, deşi unele au chiar mai puţini cai putere.

Trebuie să recunoaştem meritele sistemului start-stop, unul dintre cele mai bune pe care le-am testat vreodată. PSA a făcut treabă excelentă la acest capitol.

Performanţe

Nu o fi el leul cel mai rapid animal de pradă, însă, în cazul nostru, raportat la concurenţă, are toate şansele să primească această distincţie. Cele 9.7 secunde scurse până la 100 de km/h nu dau pe nimeni pe spate, însă fac din 208 o maşină fâşneaţă, care poate să îţi smulgă uneori câte un zâmbet. Doar Opel Corsa este ceva mai rapid, cu cele 9.5 secunde ale sale până la 100 km/h. Germanul are însă cu 15 cai putere în plus.

Viteza maximă se opreşte la 190 de km/h în cazul lui 208, adică suficient pentru infrastructura mioritică.

Interior

Pentru a putea reveni pe piedestalul pieţei subcompact europene, Peugeot avea nevoie de artificii. A improvizat, a inovat şi a reuşit să oţină jocul de culoare pe care şi l-a dorit. Materialele sunt bune în partea superioară a planşei de bord, moi prietenoase, ceva mai dure în partea inferioară, finisajele sunt înspre bine, iar calitatea tapiţeriei din piele este excelentă pe nivelul de echipare superior. Îmbinarea ei cu alcantara sporeşte percepţia senzorială a calităţii şi îţi înseninează complet ziua, graţie în mare parte şi habitaclului scăldat de lumina pătrunsă prin acoperişul panoramic.

Ajungem şi la capitolul inovaţie. Peugeot a vrut să te facă să priveşti instrumentele bordului pe deasupra volanului. Exact! Pe deasupra. Nu prin volan. Pentru asta a urcat panoul de instrumente mai sus pe planşa de bord şi a coborât puţin volanul.

O alegere riscantă. Unii vor putea considera ciudată alegerea. Plus că volanul parcă îţi stă în poală şi dă impresia că nu poţi răspunde prompt atunci când îţi sunt testate reflexele. Poziţia este însă extrem de confortabilă la drum lung. Personal, după ce am trecut peste conservatorismul românesc, am reuşit să găsesc o poziţie potrivită în spatele volanului, mult mai mic şi mai îmbietor decât cel al vechii generaţii.

Atmosfera primitoare este completată de afişajul color al instrumentelor de bord, dar şi de ecranul tactil de 7 inch, amplasat bine din punct de vedere ergonomic.

Ajungem şi la spaţiu interior. Mai mic cu 7 centimetri decât vechiul 207, noul leu din segmentul subcompact este mai încăpător. Are cu 5 centimetri în plus pentru pasagerii spate şi cu 15 litri în plus în portbagaj.

Dacă pe bancheta din spate pot călători în condiţii decente trei adulţi nu foarte mari, în portbagaj spaţiul este generos, 208 fiind depăşit la acest capitol doar de Fabia.

Preţ de achiziţie

Peugeot 208 are un preţ de pornire de 10.933 de euro în România, valabil pentru versiunea 1.0 VTi de 68 de cai putere. Comparativ cu ceilalţi rivali din segment, francezul este mai scump cu doar câteva sute de euro decât Opel Corsa şi Chevrolet Aveo. Fabia este însă cea mai ieftină opţiune, asta dacă nu luăm în seamă şi Dacia Sandero.

În cazul versiunii testate de noi, 1.6 e-HDi de 115 cai putere, lucrurile stau puţin altfel. Dacă alegem versiunea de echipare superioară, Allure, ajungem la un preţ de listă de 17.815 euro, destul de piperat, la care se mai pot adăuga multe opţionale, cum ar fi sistemul de navigaţie, acoperişul panoramic şi tapiţeria mixtă, piele cu alcantara.

Raportându-ne la concurenţă, 208 rămâne la fel de piperat. Doar Fabia se apropie de valoarea francezului, în versiunea diesel de 105 cai putere şi echiparea Elegance. Aveo, Fiesta şi Clio, ba chiar şi Polo sunt mai ieftine decât 208 în niveluri de echipare superioare. Ce-i drept, au şi motoare cu mai puţini cai putere.

De preţul lui 208 se mai apropie fratele Citroen C3 cu aceeaşi motorizare şi nivelul de echipare Exclusive.

Siguranţă

Leul nostru a fost abia testat de EuroNCAP. Organismul european a decis să-i acorde 5 stele micului Peugeot, deşi procentul punctelor acumulate de modelul Peugeot la protecţia pietonilor, 61%, a fost foarte aproape să-l retrogradeze la patru stele (EuroNCAP consideră că punctajul minim pentru cinci stele la acest capitol trebuie să fie de 60% din totalul disponibil).

La celelalte capitole Peugeot 208 s-a descurcat bine graţie sistemelor de siguranţă active şi pasive. În standard vom regăsi şase airbaguri, centuri pretensionate, tetiere active, ABS, asistenţă la frânarea de urgenţă, ESP, controlul tracţiunii şi puncte de ancorare Isofix.

Chiar şi aşa, 208 a dat dovadă de sensibilitate la testul de impact posterior (gradul de protecţie la nivel cervical), unde a obţinut un punctaj mediu.

Ţinută de drum

Peugeot 208 nu şi-a propus niciodată să fie o maşină sportivă. Şi totuşi... Ai putea fi tentat să crezi că lucrurile s-au schimbat. Suspensia a devenit ceva mai rigidă, şi acum filtrează selectiv imperfecţiunile drumului.

Deşi lucrurile par a fi devenit ceva mai bărbăteşti, ecuaţia nu este tocmai completă. Ruliul se simte pe viraje, iar direcţia nu este chiar precisă. Reversul medaliei, în oraş, manevrarea ei este chiar o joacă de copii, exact ce trebuie publicului feminin.

Deşi pare uneori nepotrivit pe traseele sinuoase, 208 inspiră siguranţă în linie dreaptă, la viteze mari, de peste 160 km/h. Direcţia reacţionează şi ea mult mai bine în astfel de situaţii.

Vizibilitate

Prima impresie pe care am avut-o când m-am aşezat la volanul lui 208? O maşină extrem de aerisită. Suprafaţa vitrată este generoasă, bine conturată şi te ajută să comunici foarte uşor cu exteriorul.

Oglinzile laterale, deşi mici, cu o ajustare corectă se achită de toate îndatoririle. Luneta este generoasă, nu pune probleme la parcare, iar oglinda retrovizoare transmite cu succes ce se întâmplă în spate.

Un element pe care v-aş sfătui să-l luaţi în calcul este acoperişul panoramic, un accesoriu care îşi merită de fiecare dată banii pentru cantitatea de lumină pe care o trimite în interior.

Tehnologie

Peugeot a înţeles că trebuie să le ofere clienţilor, dar mai ales clientelor, o mulţime de gadgeturi. Francezii au mizat mult pe partea tehnologică şi vor avea multe de câştigat.

208 vine cu elemente de confort esenţiale cum ar fi climatizarea automată pe două zone, senzorii de lumină ploaie şi parcare, oglinzile şi geamurile electrice, sistemul audio, conexiunea Bluetooth.

Plusează însă cu pilot automat oferit în dotarea standard, cu scaune încălzite şi cu un ecran tactil de 7 inch.

Deşi nu este singurul din segment cu aceste dimensiuni şi cu capacitatea de a reuni toate funcţiile sistemului multimedia şi de navigaţie, ecranul contribuie foarte mult la înviorarea habitaclului. Nu este chiar extrem de prietenos în utilizare, pentru că ai nevoie de o acomodare prelungită, însă este extrem de util şi uşurează viaţa celui de la volan. În plus, navigaţia funcţionează bine şi prin România.

Design

Apreciez Peugeot 208. De ce? Pentru a reuşit să se descotorosească de designul tern şi deja perimat al gamei. Alături de 508, micul reprezentant al francezilor promite o nouă revoluţie în materie de design. Reţeta nouă dă deja roade şie ste gustată din plin şi de publicul din România.

Mica felină are şanse să atragă publicul feminin ca un magnet. Este mai compact decât strămoşul său, are forme mai bine conturate, partea frontală este mult mai sportivă, iar posteriorul, deşi încearcă să te surprindă cu nebunia stopurilor, este la fel de atrăgător.

Aşadar un “Bravo!“ din toată inima pentru curajul francezilor şi decizia lor de a schimba radical designul şi a nu apela doar la nişte LED-uri pentru a lua minţile sexului furmos.

În cadrul testului nostru, noul 208 a pozat extrem de bine în decorul rupt parcă dintr-o vedere austriacă, aşezată la poalele castelului Cantacuzino din Buşteni, un loc încărcat de istorie şi semnificaţie.

Nu ne-a placut

  • Ruliu
  • Finisaje
Date tehnice - Peugeot 208 (3 usi) (2012-2015) 1.6 e-HDI 115CP Allure
Combustibil
Diesel
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
3962
Putere maxima CP (rpm)
115 (3600)
Latime mm
1829
Cuplu maxim Nm (rpm)
285 (1750)
Inaltime mm
1460
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1090
Acceleratie 0-100 km/h s
9.7
Ampatament mm
2538
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
285
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 208 (3 usi) (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (39)

  • Aditza
    Un pic dubios designul. Am impresia ca nu pot sa focalizez pe o anumita parte a masinii. Din cauza excesului de linii si curbe privirea imi "fuge "in toate directiile. :)
    30 13
  • prea ciudata!
    Nu stiu exact daca botul masinii face ca masina sa fie "curgatoare" si asta nu-mi place deloc, din pct meu de vdr...designul este un pic plecat cu sorcova.

    Pret model testat aproape 18 mii?
    la 17900 iti cumperi Octavia Break 2012 - NOUA - 1.6TDi Business Pack! si cand in veci poti compara o Octavia cu acest 208? niciodata si la nicio categorie..

    Concluzie: si scumpa si ciudata rau!
    24 36
  • Locatie
    as vrea sa stiu si eu unde e aceasta locatie va rog frumos. multumesc
    5 2
  • Peisajul superb, motorul interesant. Bordul.....putin riscant!
    17 6
  • George
    Parca sunt stopurile de la Megane ST break , numai ca inversate si desenate mult mai neglijent (poate de un copil?).

    In rest design-ul e ok, dar interiorul e iarasi ciudat.
    20 26
  • Frumos.Imi place
    17 16
  • Cu masina asta in clasa mica Peugeot cred ca mizeaza pe cuvantul "altceva". Clar are un aspect unic in clasa, nu aminteste de niciun concurent, poate putin de C3 si atat. Ca sa-mi fac o parere pertinenta sau nu daca imi place designul va trebui mai intai sa o vad.
    Iar in privinta pretului, da, nu zic, e destul de mare. Insa orice masina de clasa mica daca o configurezi precum masinuta din test si ii pui un diesel puternic depasesti lejer 15000 de euro. iar asta cu "mai bine iti iei..." nu isi are rostul. Cu astfel de comparatii nu ajungi nicaieri. Mereu vor fi alternative, depinde ce vrei de la o masina.
    42 3
  • locatie
    @eu
    Castelul Cantacuzino, Busteni
    12 1
  • *****
    @adi ......daca nu sti preturile nu mai vorbi .......skoda combi 1.6 tdi business sare de 21000 euro
    12 4
  • shooter
    Frumoasa locatia, pacat ca am uitat sa vorbim corect romaneste: ''Strămoşul primei maşini care a inventat noţiunea de hatchback se numeşte 208" ... poate urmasul e 208 ca stramosul e 205 sau altul :)
    14 3
  • 208
    masina este f ok. condus 207 hdi si este mai mult decat ok. dar, sper ca au rezolvat problema cu cutia de viteze care agata, si cu spatiul din spate, care este incredibil de mic.
    in rest, masina este destul de scumpa. in banii astia ai posibilitatea sa treci la o clasa superioara.
    design: ciudat
    10 17
  • un oarecare
    Frumos volanul si interiorul dar parca prea incarcat pt clasa ei!Cat despre pret clar este exagerat!Dar ei obisnuiesc sa faca discounturi foarte mari si sa ajunga defapt la pretul corect al masinii!
    14 11
  • Razica
    Bord
    Vad ca nimeni nu a sublinita dificultatea actionarii butoanelor de control a climatizarii de catre sofer. Interiorul e cam "ciudat" mai ales in zona gurilor de ventilatie si a volanului.
    4 10
  • e altceva decat o tabla dreapta!!! e scump?eu zica priviti si concurenta ce ofera la 12 mii,un motor de 60 de cai macar asta are 68!! plus ca arata fabulos pe langa o tabla dreapta!!
    22 17
  • viewer
    Sesizare Automarket
    Fotografiile prezentate sunt ealizate de automarket? mai apar si pe alte sit-uri de profil fara a fi prezentata sursa
    http://www.informatiiauto.ro/peugeot-208-lansat-in-romania-la-un-pret-promotional-de-10437-euro-sid9974.html
    2 2
  • Angevin
    Design exterior bun, interiorul insa lasa de dorit. Uitati-va la poza 19 si explicati-mi la ce foloseste plasticul ala dintre bord si usa. Nici la Logan nu vezi asa ceva!
    8 10
  • 208
    nu-s mare expert, nici n-am mare stagiu in condus, dar la sigur masina asta bucura ochiul!!! desi nici partea tehnica nu cred ca o sa dezamageasca!
    17 8
  • @edi80
    Ai dreptate, nu este o tabla dreapta, este un plastic stramb!
    8 14
  • Bogdan
    Pacat , interiorul e aiurea!
    10 9
  • @VIEWER - apar si la altii pentru ca pe o parte aveam masinile si pe partea cealalta toata presa auto din romania si "imprejurimi'

    @poze - poate un filtru polarizat ... ar fi interesant sa vedem mai mult din masina si mai putin din nori :)

    @masina ... nu mai dureaza mult pana masini din clasa asta or sa sara frecvent de 20kEuro ... in ultimii ani s-au tot scumpit ... inexplicabil :) , dar macar nu-i o tabla dreapta, vorba lui Edi80
    4 4
  • Nota 10
    As acorda nota 10 acestei masini (pe baza celor citite atat pe acest site cat si pe alte siteuri). Tocmai ce m-am uitat pe siteul peugeot.com.ro (la lista de preturi pentru 208) si nu mi se pare a fi o masina scumpa, dar nici una ieftina. Preturile sunt ....pe acolo (+/- cateva sute de euro).

    In standard nu are aer conditionat dar are ESP (daca nu ma insel, e conditie obligatorie a Uniunii Europene pentru toate autovehiculele ce vor fi produse incepand cu anul 2012).

    Astept sa ajunga in showroom si sa fac un drive test cu ea (sunt foarte curios cum se vad ceasurile din bord peste volan - daca volanul nu impiedica citirea lor, pot spune ca Peugeot a reusit din nou sa fie in fata concurente).

    Ramane de vazut daca si perceptia publicului consumator de table nemtesti se va schimba si va merge pana la concesionar sa vada "cu ce se mananca 208" inainte de a-si da cu parerea.

    Le urez celor de la Peugeot vanzari mari! O merita si...cred ca au nevoie.
    21 9
  • "felicitari" automarket!
    furam poze de pe net?!
    renumita poza 19 cu plasticul mi-a atras atentia.
    ia sa vedem noi:
    http://www.netcarshow.com/peugeot/2013-208/1600x1200/wallpaper_3d.htm

    daca se sterge comentariul fara justificare e o dovada clara de musamalizare

    nu stau sa mai caut altele, dar e prea clar.
    8 6
  • Vechea poveste
    Interior-5 stele, design-5 stele , iar voi spuneti singuri la sfarsit ca nu v-au placut finisajele.Dar, deh,fiind franceza masina trebuia sa ia nota 4,3 .....parca la aparitie o blamati ca are volanul pus prea jos(si asa este). Pentru cei 17800 euro ceruti trebuia notata cu cel mult 2 stele la ,,pret'', o masina in care ,,reusesti sa-ti gasesti o pozitie pentru condus''.Pe scurt, un punctaj obiectiv....
    9 5
  • romanilor nu le da ceva nou, diferit inovativ, romanilor da-le 4 suruburi si 4 table unite cu un volan si 3 pedale.

    ei nu vor focus cu interiorul si exteriorul ala, ei nu vor mini, citroenuri ds, masini italiene cu suflet, peugeoturi sau in general modele diferite precum yeti...

    da-le o skoda octavia cu clima si ecran tactil, si anuleaza-le abonamentul la internet... poate asa mai scapam de comentariile acestui gen de oameni.
    24 4
  • LUCCI, configureaza tu un Polo sau o Fiesta cam cum e 208-ul acesta si vezi la ce preturi ajungi. Depasesti de voie 15000 de euro. Pretul de pornire e cu totul altul si este un comparabil cu cel al concurentei.
    9 6
  • Clasa mică
    Prima apariție cu adevărat remarcabilă în clasa mică după Fiesta din 2008.
    9 2
  • O masina neterminata
    Mie imi pare ca este un Citroen neterminat.
    Si parca seamana cu Bute la finalul meciului cu Froch.
    1 12
  • Lau Calin, da-mi si mie UN motiv pt. care 208-ul sa merite aproape 18000 de euro!
    8 5
  • PEUGEOT 208
    GURILE RELE CARE NU AU CONDUS/NU S-AU URCAT INTR-UN PEUGEOT 208, NU AU DREPTUL NICI MACAR SA FIE CURIOSI !
    SA MERGA LA CONCURENTI SA-SI IA MASINA CU 10.000 SI DUPA 3-5 ANI SA REALIZEZE CA AU BAGAT IN MASINA 20.000 SI LA REVANZARE SA PRIMEASCA 3000 EURO... :)))))))))
    7 7
  • Nota 10 la testul static
    Azi am fost la reprezentanta Peugeot din Pantelimon. Am stat in 208 si pot spune ca un individ de 1.82 m inaltime poate vedea lejer ceasurile pe deasupra volanului (nu inainte de a ridica scaunul cam cu un centimetru).

    Masina pare solid construita, materialele sunt moi si placute la atingere (masina in care am stat avea touch-screen si aer conditionat automat - nu mai retin nivelul de echipare).

    Ceea ce m-a impresionat si mai tare este spatiul pe bancheta din spate. Dupa ce am fixat scaunul soferului ca sa pot sta confortabil, m-am asezat pe bancheta din spate, pe locul din stanga. Foarte mult spatiu pentru aceasta clasa. Fiesta este clar depasita (in Fiesta ating cu genunchii scaunul din fata; la 208 nu e cazul). Cred ca doar Honda Jazz mai are un spatiu atat de mare in spate. Portbagajul pare a fi in limitele clasei (dupa datele oficiale asa este) dar parca putea fi un pic mai adanc).

    Mi s-au parut totusi cam departe cotierele de pe usi fata de scaune (sau poate nu am stat eu suficient de mult in masina). Astept test-drive-ul cu motorul in trei cilindri. Sper sa fie o reusita.

    Ceea ce vreau sa subliniez este ca desi sunt fan Volvo, privesc si catre masini de clasa mica si chiar catre cele mini. Poate ca masina s-a nascut in Germania dar cred ca a fost perfectionata in SUA si i s-a dat personalitate in Franta.

    Celor care comenteaza aiurea pe site, un singur sfat: nu mai fiti atat de increzuti caci in lumea asta exista si altfel de masini decat VW, Audi si BMW.
    12 2
  • @Lucci
    tu esti din ala tinut in casa, poate mai prost decat o persoana cu dezabilitati reale...

    iti iei 208 la 15-17k euro din acelasi motiv pentru care dai aceiasi bani pe un polo banal sau o fiesta. ca iti place tie ca om, ca vrei tehnologie hdi, ca te bazezi pe miturile vecinilor shawrmisti (gen oameni ca tine) care cred ca masina nemteasca e nemteasca, ca iti place culoarea roz de la fiesta sau alte mii de motive... fiecare isi alege masina dupa bunul plac si dupa criteriile sale, ca tu ai stat numai in fata blocului la seminte si ai mersi doar cu golf 3 si pisicute si habar nu ai de calitatile anumitor modele asta e altceva si nici nu ne intereseaza...
    11 4
  • Lucci, nu inteleg ce nu intelegi. Nu te obliga nimeni sa dai 18000 de euro. Asa cum si un Passat de exemplu poate sa coste 22-23000 de euro asa poate ajunge si la 35-40000. E vorba de dotari si motorizare,
    Asa e si cazul lui 208. Modelul de aici NU este unul de baza. Pretul de pornire e cam 11000 de euro, asa cum este si al lui Polo sau Fiesta. Ori masina din test nu se compara cu asa ceva. Evident ca pe masura ce adaugi un motor mai performant, dotari mai multe si pretul va creste. Este valabil pentru orice masina, de la Logan si pana la Rolls Royce.
    9 2
  • Cam scumpa la bani acestia poti cumpara un ford focus,vw jetta,vw beetle si altele.
    8 1
  • George
    @@
    Nu are rost sa-ti pui mintea cu frustrati ca CHUCK NORRIS, prietene. Au creierul odihnit! Lumea e un loc prea complicat pentru ei. Degeaba le spui ca Mercedes, BMW sau Opel folosesc motoare diesel de provenienta PSA, Renault sau Fiat. Degeaba le spui ca Audi, folosind un buget cel putin dublu, s-a chinuit ani in sir sa fie la acelasi nivel cu Peugeot in campionatele de anduranta. Degeaba le spui ca in WRC, Citroen domina de ani buni. Degeaba le arati performantele motoarelor si caroseriilor Renault in Formula 1. Degeaba le spui ca masini precum Peugeot 307 sau 206 au facut recorduri de vanzari, acasa la VW, Audi sau BMW, adica in Germania.
    E adevarat ca francezii, tributari spiritului galic, ies de multe ori din tiparele clasicului si isi permit sa prezinte idei mai neortodoxe, sa le spunem, insa asta nu ii face niste ingineri prosti. Stiu ca piete precum cea din SUA, China sau Europa de est, extrem de conservatoare, sunt inchise aproape total designului si filosofiei constructorilor francezi (cu mici exceptii), dar asta nu insemna ca masinile lor sunt slabe d.p.d.v. al calitatii.
    De altfel, spargatori de seminte precum CHUCK NORRIS, datorita faptului ca sunt extrem de prezenti in societatea romaneasca si pe piata auto, pe langa neplacerile pe care le produc in trafic (gen "da-te la o parte din fata benveului meu"), fac si un bine: datorita lor pretul unor masini foarte reusite precum Peugeot 307, 308 sau 206 scade foarte mult la mana a doua. Spre exemplu, in loc de un Golf din anul 2005 poti sa iti achizitionezi fara probleme un 308 din 2009.


    @Automarket
    Poate imi stergeti si comentariul asta....
    10 17
  • Numai niste retardati pot sa compare masinile premium (Audi/BMW/Mercedes) cu cele de 'consum' (Pejo, Reno, Fiat, Citroen, Opel, VW), ...cum ai compara mere cu oua!

    Evident ca BMW-urile sunt mai bune decat Pejo-urile...asta nu mai contesta nimeni, insa si pretul a aproape dublu.

    Insa, sa te bati cu pumnul in piept ca VW ori Opel este o marca mult mai buna decat Pejo, atunci chiar ca nu ai habar despre ce vorbesti.

    Da, VW faceau candva masini foarte-foarte bune, insa de vreo 10 ani aproape tot ce scot au probleme grave si dureroase; daca la un Pejo ti se indoaie tabla usor, atunci la un Passat/Golf iti crapa injectoarele(diesel) la 20.000 km, turbina pe la 50.000, pe 70.000 poate ai noroc si de o planetara noua, plus ca TDI-urile mananca de rup ulei.

    Daca tu ti-ai luat un VW SH, iar de banii aia poate iti luai un Pejo nou, atunci asta se cheama TZEAPA si lectie invatata. Pastreaza-ti frustarile si nu mai emana prostii sub acoperirea anonimatului.

    Iar pentru cultura ta generala, Opel si tot GM foloseste motoare diesel de la FIAT (semi-zeii motoarelor diesel)...parca pana la urma, FIAT a cumparat Chrysler, nu?

    Si daca tot s-a adus vorba despre nemti, tin sa mentionez de la fata locului ca nemtii nu-si cumpara VW ori Opel, ci BMW, Audi si Mercedes. Iar daca nu au bani destui, isi cumpara tot premium, dar la SH. Cred ca sunt mai multe Passat-uri si Golf-uri in Romania (procentual) decat in Germania.

    Nu stiu ce vede ala pe autostrada, dar vede prost tare, daca afirma ca e plin de VW!

    Apoi, alt rationament hilar, prin care se ajunge la concluzia ca managerii conduc VW...:))))))))) .. de unde o mai fi scos-o si pe asta??!?!
    In Romania, cei mai agresivi si inconstienti soferi sunt aia cu Passat, Golf, plus cativa cu Skoda si Audi...se simt stapanii soselelor ca au facut foamea si au reusit sa-si ia masini nemtesti. Asta nu inseamna ca daca ai VW esti bizon, ci doar ca e o mare probabilitate.

    De unde urla manelele la semafor....evident ca dintr-un Passat ori A4 negru :))))

    PS: @Automarket:..nu-mi stergeti postul, pentru ca am fost decent si chiar am dreptate!
    12 9
  • @chuck norris,

    Uite unde se ascundea un manelist!!! Pai daca tu ai fost la ciordit in Spania si ai vandut femei in Italia din care ti-ai luat VW, Audi ori BMW, atunci asta nu se cheama ca esti mai destept. A fura si a-ti bate joc de viata altora nu te face mai destept, si cu siguranta nu castigi respectul nimanui...nici macar aluia de la spalatoria auto.
    Si in plus, unde ai mai vazut tu oameni destepti sa asculte manele?! ce te poate impresiona asa de tare la abjectiile alea? vesnica tanguiala? ciuda si moartea dusmanilor? ori poate pe tine te-o fi impresionat maneaua lui Basescu?

    Bai prietene, unii oameni mai au viata si dincolo de "faleza" de Duminca dupa-amiaza cu masina; eu, ca si majoritatea de aici, venim pe site-ul asta, pentru ca aveam o parecare pasiune pentru industria auto, si nicidecum sa ne laudam masinile. Sunt pe aici personaje care deja au sarit peste nivelul de BMW/Audi/Mercedes...da ai vazut pe vreo unul sa trancaneasca aiurea?!?!

    Daca vrei sa fii critic, foarte bine, esti binevenit, insa faptul sa ridici in slavi o marca auto in detrimentul alteia ... asta nu e critica...asta e "meltenism".
    Poti sa zici de Pejo-uri (si alte frantuzesti) ca nu-s fiabile, ca-s urate, ca nu-ti plac, ca put a Camembert (stii ce-i ala, macar?), etc ...asta e parerea ta (subiectiva) care va fi respectata; insa nu veni sa-ti faci reclama la jaful tau de masina (oricare o fi marca) ca ne faci sila.

    Hai pa; du-te si lasa-ne cu prostiile tale; vorbesti din auzite si generalizezi aiurea, fara sa gandesti limpede!

    Iti dau eu exemplu concret: Passat si Jetta (penultimele modele) in aceeasi familie (la 2 frati)...toate bune si frumoase, pana cand la amandoua au schimbat injector (de ala scump, pt TDI...ca VW fara TDI e ca nunta fara lautari!)...pentru a doua oara deja, iar asta in decurs de 50.000 km.
    Apoi, au urmat pe rand ... turbine, planetare...si alte cateva chestii "minore".

    Si la fel, cu siguranta se gaseste cineva sa dea un exemplu de Pejo ori Reno, care ajuns la 100.000 km fara probleme, insa asta nu inseamna ca toate Pejo-urile si Reno-urile sunt super-fiabile, nu?

    Poate alte masini VW sunt cu siguranta fiabile, insa adevarul e ca mitul "VW - masina indistructibila" s-a naruit, iar asta se aplica cam la toate marcile: si franceze si germane si japoneze si coreene. Am auzit de probleme si la Renault, VW, Audi, Peugeot, Ford, Toyota, Opel, Mercedes, Suzuki, Kia, Hyundai...peste tot se intampla sa fie o serie de piese care pica...dupa cum ti-i norocul.

    Daca tot vrei sa dai exemplu de fiabilitate in curtea nemtilor, atunci baga BMW in fata...asta e exemplu extrem de inginerie si fiabilitate; daca-ti iei un BMW sh in loc de Pejo, atunci asta nu e tzeapa, insa la VW punctul lor forte nu mai este fiabilitatea, iar cu siguranta pretul mai mare fata de Pejo/Reno nu este justificat.

    De exemplu, eu am ajuns sa accept designul asta mai conservator de la VW: Golf, Scirocco, Passat Coupe, Jetta, Tiguan, Tuareg, Amarok...chiar si Polo; insa nu-mi place noul Passat, care arata ca un cuptor cu microunde.
    Daca ar fi sa-mi iau un "hot-hatch", atunci Scirocco ar fi o optiune serioasa...mi se pare cel mai echilibrat si mai reusit dintre toate (Megane Coupe, Asta GTC/OPC, etc). La fel as putea sa spun si de Tiguan: chiar imi place cum arata, insa este cu mult mai scump decat un Qashqai, care este o masina la fel de buna...poate chiar mai buna.

    Si acum sa revenim la "subiect" - Pejo 208- du-te mai intai sa-l vezi in showroom, iar apoi apuca-te sa comentezi...eu l-am vazut si arata chiar bine si fresh, plus ca-i incredibil de incapator pentru marimea sa; cred ca-i mult mai reusit decat 308 (care nu mi-a placut absolut deloc).
    8 6
  • Bogdan Mirica, eu n-am inteles asta: "Strămoşul primei maşini care a inventat noţiunea de hatchback se numeşte 208", probabil ca ai vrut sa spui stranepotul, dar tot nu e in regula pentru ca prima masina hatchback a fost Renault 16, din cate stiu eu, si Peugeot 208 nu cred ca e stranepotul lui Renault 16.
    Poate faci un efort si corectezi...
    1 5
  • Am facut un drive test cu 208 si cu un C3. Vizibilitatea lui C3 este net superioara lui 208. La Polo nu ati mentionat explicit daca exista probleme ref vizibilitate montanti parbriz. La 208 exista o problema de vizibilitate cu montantul din partea soferului despre care nu se vorbeste in articol in schimb vorbiti despre acoperis panoramic.
    1 0
  • Nu inteleg de ce faceti mereu teste pe versiuni cu motorizari de varf, pe care putini au bani sa si le permita. De ce nu testati motorul de 1 sau 1,2 l pe benzina?
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru