Drivetest Ford Ranger

Ford Ranger Raptor 2.0 Diesel 213 CP
Ford Ranger zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 21.05.2019
Devoratorul de nisip

Cred că eram clasa a patra când am mers la cinematograf să văd Jurassic Park. Îmi aduc aminte ca și cum ar fi fost ieri. Mi-a plăcut mult. Chiar dacă am fost cu mâinile la ochi o bună bucată din film. Țin minte că am trăit cu sufletul la gură scena în care doi velociraptori dau buzna într-o bucătărie, încercând să-i găsească pe protagoniștii filmului.

Tot cu sufletul la gură am trăit și întâlnirea cu primul Raptor adus să populeze continentul european. Ford Ranger Raptor este o specie rară, un pick-up indestructibil, capabil să ajungă în locuri care par imposibile. Am zburat până în Maroc, la Essaouira, locul unde Jimi Hendrix și Cat Stevens s-au simțit mereu liberi.

Și eu m-am simțit liber pe întinderea nesfârșită de nisip la volanul lui Ranger Raptor, dar mi-am ros unghiile ca la vizionarea lui Jurassic Park atunci când simțeam că mă împotmolesc în nisipul mișcător.

Divizia Ford Performance a făcut din faceliftul lui Ranger o mașină alături de care îți dorești să prinzi apocalipsa. Sau o ploaie de meteoriți. Sau măcar o calamitate naturală.

Ford Ranger
Ford Ranger Raptor 2.0 Diesel 213 CP

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Faceliftul primit de Ranger a făcut curățenie generală sub capotă, acolo unde s-a renunțat la vechile motorizări, cu cilindree mare. Nu mai există motoarele TDCI de 2.2 și 3.2 litri. Acum există doar un TDCI de 2.0 litri cu 130 și 170 de cai putere. Tot el beneficiază și de o versiune biturbo, capabilă să livreze 213 cai putere.

Fiindcă e vorba despre un derivat al diviziei Ford Performance, e clar că Ranger Raptor este disponibil doar cu unitatea diesel de top. Are resurse suficiente pentru rulare pe asfalt, dar și pentru off-road. Nu ai însă o explozie, o senzație că sub tine se ascunde un adevărat puseu de adrenalină. Mi-aș fi dorit tare mult un motor pe benzină similar cu ce vedem pe Ford F-150 Raptor în Statele Unite. Ar fi fost o mașină care îți ia mințile.

Probabil de aceea americanii au stat cuminți. Să nu mă înțelegeți greșit. Nu e ca și cum cei 500 de Nm nu sunt suficienți. Te ajută fantastic de mult. Imaginați-vă că am străbătut dune de nisip cu motorul ăsta și am răzbit. Nu am rămas blocat, deși au fost anumite urcări pe dune în care aș fi simțit nevoia mai multor resurse, să simt că acul turometrului nu se oprește după 3500 rpm.

Traversarea dunelor de nisip a fost singura provocare în care mi-aș fi dorit ceva mai multe resurse. Altfel, Ranger Raptor fuge bine și nu gâfâie decât foarte târziu, la peste 120 de km/h.

Nu doar downsizing-ul a fost preferat pentru o reducere a consumului și emisiilor. Ford a apelat și la noua sa transmisie cu 10 rapoarte, instalată deja pe Mustang și F-150. Pare incredibil, dar chiar sunt 10 trepte de viteză care te ajută să obții un consum mai mic. La 130 de km/h, în treapta a 10-a, ai mai puțin de 2000 de rpm. Schimbările sunt liniare, însă retrogradările lasă de dorit. Chiar și atunci când folosești padelele din spatele volanului, create din magneziu și plăcute la atingere.

Cea mai bună modalitate de a exploata potențialul celor patru cilindri este modul Sport de rulare, care modifică răspunsul cutiei, dar și pe cel al accelerației, al transmisiei și al direcției. În modul normal de rulare, Ranger Raptor pare încă un pick-up plictisitor.

Ford e conștient că Ranger Raptor ar fi meritat un motor mai mare, tocmai de aceea încearcă să mai îndulcească rețeta și cu un sunet plăcut al propulsorului diesel, resimțit pe la 3000 de rotații.

Consum

Chiar dacă e vorba despre downsizing și o cutie cu multe rapoarte, Ranger Raptor nu este genul acela de mașină care să consume 5 litri/100 de kilometri. Sunt 2.5 tone, o tracțiune integrală și multe ranforsări care își pun amprenta asupra valorii consumului.

Ford susține că noua transmisie cu 10 rapoarte ajută mașina să fie cu 10% mai eficientă decât versiunea anterioară. Eu îi cred pe cuvânt și vă spun că Ranger Raptor a înghițit 11 litri/100 de km atunci când am mers liniștit pe drumurile din Maroc. Atunci când am ajuns în off-road și pe dunele de nisip, valoarea consumului a oscilat între 17 și 22 de litri/100 de kilometri.

Valoarea medie de consum este de 8.9 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că Ranger Raptor este mi gurmand decât un Amarok V6 de 258 de cai putere. Duelul cu Mercedes-Benz Clasa X este tranșat la limită, întrucât neamțul are o medie de 8.8 litri/100 de kilometri.

Nissan Navara și Toyota Hilux, ambele cu resuese clar inferioare, garantează consum cu aproape doi litri mai mic.

Performanţe

Acesta este capitolul în care aș fi putut să elogiez la nesfârșit performanțele lui Ranger Raptor, dacă am fi vorbit despre un motor uriaș, cum e cel de pe F-150 Raptor. Însă, cu acest diesel care place atât de mult europenilor, nu pot decât să apreciez performanțele decente și accelerările plăcute.

Până la urmă, cele 10.5 secunde sunt mulțumitoare și bune pentru un pick-up de asemenea dimensiuni. E drept că dacă îl pui pe lângă Volkswagen Amarok și Mercedes-Benz Clasa X, care scad sub pragul de 10 secunde alături de motorizările lor V6, Ranger Raptor va fi lăsat ușor în urmă. E de înțeles, întrucât are mai puține resurse.

Se mișcă însă mai rapid decât un Hilux de 150 de cai și un Navara de 190.

Interior

Sunt multe modificări în interiorul lui Ranger Raptor, comparativ cu ce găsești pe un Ranger facelift. Vorbim în primul rând de o tapițerie din piele, combinată cu Alcantara și condimentată cu o serie de cusături albastre, în culoarea diviziei Ford Performance.

Pe volan există acum și o inserție din piele roșie, care îți spune unde sunt orientate roțile. E fix detaliul acela care îți aduce aminte de motorsport. Ca și padelele din magneziu despre care vorbeam mai devreme. Materialele sunt moi în partea superioară a planșei de bord, dar nu excelează în partea inferioară. Până la urmă vorbim despre un pick-up și nimeni nu acordă atenție acestui detaliu în segmentul ăsta.

Există suficiente spații de depozitare în portiere, în cotieră și pe consola centrală. Ergonomia este ușor viciată de multitudinea de butoane regăsite pe volan, dar după o scurtă acomodare, reflexele încep să se lege.

Pe locurile din spate să stă foarte bine, ai loc decent la nivelul picioarelor, iar bancheta este confortbailă și ceva mai înclinată, nu ca pe alte pick-up-uri. Ford susține că scaunele față sunt construite dintr-o spumă specială, care oferă mai mult confort atunci când alergi în off-road.

În cazul lui Ranger Raptor nu vorbim despre portbagaj, ci despre benă. Destul de încăpătoare pentru a primi un ATV sau un ski-jet de mici dimensiuni. Are o lungime de 1.5 metri și beneficiază de o ușă cu balamale regândite, pentru o deschidere facilă.

Din păcate pentru cei care se gândeau la o rulotă mai mare, Ranger Raptor are o capacitate de tractare de numai 2.5 tone, cu o tonă mai mică decât în cazul unui Ranger standard.

Preţ de achiziţie

Ford România nu ne-a comunicat încă prețurile pentru noul Ranger Raptor, versiunea de performanță dedicată off-road-ului. Aceasta ar urma să ajungă pe piața de la noi la finalul acestei veri. Probabil, tot atunci vom afla și prețurile.

Dacă ar fi să speculez, versiunea Raptor ar putea trece ușor peste pragul de 50.000 de euro, adică o zonă în care ajung și Volkswagen Amarok V6 și Mercedes Clasa X V6. Însă, e de așteptat ca prețul său să fie mai mic decât al acestora.

Siguranţă

Ford Ranger a fost testat de către EuroNCAP în anul 2012 și a obținut cinci stele. De atunci și până în prezent, testele au devenit mult mai dure. Însă, nici cei de la Ford nu au stat cu mâinile în sân. Ei sau asigurat că faceliftul adaugă tehnologii unice în segment.

Ranger Raptor beneficiază de un control al stabilității care include și un asistent împotriva răsturnării. Există și un sistem pentru menținerea stabilității atunci când tractați o remorcă și controlul adaptiv al încărcăturii. Pe Ranger facelift nu lipsesc sistemul de menținere a benzii de rulare, frânarea automată în situații de urgență cu posibilitate de detectare a pietonilor, precum și recunoașterea semnelor de circulație.

De asemenea, pentru a fi siguri că mașina ajunge în orice tip de teren, fără să pună în pericol integritatea habitaclului, Ford Performance a ranforsat șasiul și a instalat o mulțime de protecții suplimentare, pe care le voi detalia în cadrul capitolului următor.

Ţinută de drum

Am mers cu Ranger Raptor pe unde se putea. Pe plajă, pe stânci, pe dune de nisip, pe drumuri pietruite, pe asfalt, pe Lună și pe Marte. Cam asta a fost senzația generală. Traseul creat de Ford prin Maroc a scos untul din șasiul modelului. Și când te gândești că asta e doar o frântură din ce primesc americanii de la modelele Ford dedicate terenului accidentat.

Pentru nașterea primului Raptor european, Ford Performance s-a inspirat din motorsport. Țineți minte amortizoarele alea uriașe, care ajută mașinile din WRC să păstreze tot timpul contact cu solul? Ei bine, cam astfel de amortizoare folosește și Ford Ranger Raptor. Sunt cu 32% mai lungi decât pe un Ranger standard și sunt furnizate de FOX, un nume binecunoscut în Statele Unite printre pasionații de off-road.

Cursa mai lungă a amortizoarelor permite o flexibilitate fantastică. Am urcat pe niște stânci care ne-au zdruncinat destul de tare, însă pick-up-ul n-a pierdut contactul și nici n-a mușcat din rocile dure. Am cuplat 4Low, am selectat modul de rulare Rock, iar Ranger Raptor a urcat încet, dar sigur către vârful unei coaste care străjuia Atlanticul. Când rocile de sub noi s-au mai mărunțit, am trecut în treapta a doua și a treia cu ajutorul padelelor.

Modul Rock este doar unul dintre cele șase disponibile pe Ranger Raptor. Sistemul Terrain Management System este cel care le păstorește pe toate și prin intermediul căruia le poți selecta. Butonul se află pe volan și poți sări repede în Mud/Sand. Ceea ce am și făcut atunci când s-au terminat stâncile și am intrat printre dune.

Mașina a aruncat tone de nisip în stânga și în dreapta, reușind să urce dunele în grohăitul dieselului turat la 3500 rpm. Am făcut un exercițiu de imaginație și cred că Raptor ar fi un plug fantastic și pe timp de iarnă. Are un mod de rulare și pentru asta: Grass/Gravel/Snow. Însă, de departe cel mai spectaculos dintre ele este Baja. După cum o spune și numele este inspirat de competiția Baja Rally. Cu alte cuvinte, Ranger Raptor va putea alerga ca un descreierat prin Câmpia Bărăganului cu 100 de km/h, lăsând în urmă orice tornadă apărută din senin.

În cadrul testului din Maroc am alergat în modul Baja pe plajele nesfârșite ale Atlanticului, lăsând urme adânci în nisipul virgin. ESP-ul este dezactivat complet în Baja, deci m-am simțit ca un golan care aleargă în pielea goală pe o plajă publică.

După porția aceasta de drifturi am reintrat pe șosea. Am decuplat tracțiunea 4x4 și am mutat în modul Normal. Din când în când am alternat cu Sport de dragul bolborositului livrat de cei patru cilindri.

În Maroc, drumurile sunt destul de înguste, iar regula este simplă: vehiculul mai mare dă prioritate. Asta a fost sinonimă cu ieșiri dese pe acostament, dar aproape insesizabile în habitaclu. Încă o ocazie de a te simți invincibil la bordul tancului. Și când spun tanc mă gândesc și la șasiul ranforsat de Ford Performance, care suportă o presiune mai mare cu 1G decât un Ranger de serie.

Pe șosea, Ranger Raptor rămâne o mașină mare, greoaie, cu o inerție și un ruliu simțitoare. Nu e cazul să deveniți curajoși în viraje pentru că mașina se înclină destul de mult. Cu tot cu suspensia spate de tip Watts, introdusă pe această versiune. Surprinzător, inerția pe frânare este destul de bine ținută sub control, discurile de frână mai mari, ventilate, reușind să ofere o reacție bună și distanțe scurte de oprire.

Revenind acolo unde Ranger Raptor se simte ca peștele în apă, adică în off-road, trebuie să vă spun că divizia Ford Performance a croit și mai bine unghiurile pick-up-ului. În primul rând vorbim despre o gardă la sol de peste 28 de centimetri, cu aproape 6 centimetri mai mare decât a unui Ranger standard. Unghiul de atac a fost îmbunătățit și ajunge acum la 32 de grade. Dacă aveți chef să-i faceți o baie, e bine de știut că puteți căuta un pârâu cu adâncime de maxim 85 centimetri.

Ranger Raptor te va vindeca și de grimasele pe care le făceai atunci când auzeai pietre ciocănind amenințător pe dedesubt. Motorul este protejat de un scut din oțel cu o grosime de peste doi centimetri. Cutia de transfer este și ea foarte bine protejată.

Am lăsat la final un detaliu extrem de important, fără de care Ranger Raptor ar fi fost doar o mașină puternică și desculță. Anvelopele BF Goodrich 285/70 R17 sunt oferite standard și sunt în mare parte responsabile pentru tot ce v-am povestit mai sus.

Vizibilitate

Ford Ranger Raptor e o mașină destul de mare. E drept că F-150 Raptor îl depășește în dimensiuni, dar în Statele Unite lucrurile sunt mult mai aerisite. Prin România o să fie nevoie de grijă, mai ales dacă plănuiești să te afișezi cu el prin oraș.

Raza de bracare e destul de mare, lungimea totală e de 5.3 metri, iar luneta e destul de îngustă, ca la orice pick-up. Din fericire, oglinzile laterale sunt uriașe, iar Ford a instalat și o cameră de marșarieri cu un unghi bun, dar cu o calitate destul de slabă a imaginii.

Tehnologie

Faceliftul i-a adus lui Ranger mai multă tehnologie, menită să-l împrietenească mai ușor cu telefoanele mobile inteligente. În centrul planșei de bord există acum un sistem multimedia SYNC3, oglindit pe un ecran de 8 inch, capabil să ofere suport Apple Carplay și Android Auto. Are un răspuns bun, un meniu simplu și o grafică destul de clară, dar ușor perimată. Nu și dacă îl compari cu ceea ce găsești pe celelalte pick-up-uri din segment.

Sistemul multimedia oferă suport Apple CarPlay și Android Auto, dar și un Wi-Fi capabil să suporte conexiunea a 10 dispozitive mobile. Asta în caz că voiați să transportați în benă vreo 10 muncitori care stau pe Facebook. Nu lipsește nici parbrizul încălzit, foarte util pe timp de iarnă, la pachet cu scaunele încălzite.

Ranger Raptor vine și cu o navigație inteligentă, capabilă să rețină traseul mașinii pe un segment de drum necartografiat. E un fel de urmă virtuală ca în Hansel și Gretel, ca să știi pe unde ai venit.

Nu lipsește nici asistentul virtual Ford, care a devenit deja o referință în segmentul de volum, reușind să înțeleagă destul de bine comenzile pe care i le dai.

Design

Și înainte de facelift, Ford Ranger era una dintre cele mai arătoase opțiuni din segment. Faceliftul nu i-a alterat personalitatea și proporțiile bune. În cazul versiunii Raptor, totul a fost hiperbolizat pentru a le oferi clienților o experiență unică. Diferențele pleacă încă de la vopsea. Clienții pot alege doar între Colorado Red, Absolute Black, Frozen White, Conquer Grey și Ford Performance Blue, culoarea regăsită și pe exemplarul meu de test.

Dacă privești din față, pick-up-ul american este foarte agresiv. Pare că vrea să te înghită cu grila uriașă, inspirată de la F-150 Raptor, pe care scrie cu litere cât casa „Ford”. Profilul este dominat de niște pasaje ale roților foarte largi, care găzduiesc jante de 17 inch pe care au fost instalate încă din fabrică anvelopele BF Goodrich 285/70 R17, despre care vă vorbeam mai devreme.

Pentru a proteja caroseria de pietre, dar și pentru a te ajuta să urci în interior, Ford Performance a instalat și un set de praguri mari, gândite în așa fel încât să ofere drenaj pentru noroi, zăpadă sau nisip. Pachetul estetic este desăvârșit de elementele contrastante Dyno Grey.

Designul agresiv și impunător al noului Ford Ranger Raptor va fi văzut de unii clienți, mai ales din România, ca o declarație de putere, de forță. Motiv pentru care, o să vedem, probabil, astfel de mașini și prin orașe aglomerate.

Nu ne-a placut

  • Anumite materiale de la interior
  • Puterea motorului
  • Transmisia nu are un răspuns prompt
Date tehnice - Ford Ranger Ford Ranger Raptor 2.0 Diesel 213 CP
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1996
Lungime mm
5363
Putere maxima CP (rpm)
213 (3750)
Latime mm
2028
Cuplu maxim Nm (rpm)
500 (1750)
Inaltime mm
1873
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
2510
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
3220
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Ranger

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Ca orice masina serioasa, nu putea avea DECAT motor DIESEL! :D
    10 7
  • Un model impresionant care te face sa visezi cu ochii deschisi. Si un test deosebit si frumos scris, bravo AM/Bogdan. Chiar daca as fi preferat pt. "EuroRaptorul" nostru (multumim Ford oricum ) sa imprumute si V6-le de la fratele mai mare USRaptor (F-150) . Chiar asa, @AM, acest model e si in USA sau e doar pt. continentul European ?
    10 0
  • 2.5 tone?!?! Wow...

    Cam mult pentru un 4-in-linie de 2L, chiar Diesel Biturbo... Un X-Class are 2.2t, iar un Amarok pana-n 2t...
    7 0
  • someone
    mi se pare cam mare turatia la 130 in a 10-a. tot 2000 rpm am si eu la 130 dar in a 6-a, cutie manuala, si tot diesel de 2.0.
    4 1
  • inexorabil
    Absolut adevărat, @PMC. Prin urmare, ţi-am plantat un fir de iarbă verde :)

    Bogdan, normal că nu prea ai simţit o “explozie” la acest motor, că doar Ford se gândeşte şi la alte meleaguri decât cele autohtone, cum ar fi cele europene (apropo, ar trebui să le bată în geam omologilor de la “GM”, dar nu ca să-i trezească din prea dulcea letargie, ci ca să le ureze: “Vise plăcute, tâmpiţilor!”). Eh, evident că mi-ar plăcea şi mie să atac cam toate formele de relief cu un monstru totalmente incorect (neo)automobilistic, precum Duramax 6.6 V8 turbodiesel (mai mult ca sigur că nu mi s-ar părea doar o explozie, ci m-aş simţi ca stând pe buza unui crater în fierbere), dar – cel puţin aici, în terna şi fascinanta rromanika – mentalitatea şi politica se simt atât de bine împreună, încât au fuzionat.

    Da, arhitectura nu poate fi trecută cu vederea. Una peste alta, mă bucur atunci când văd compatrioţi cu această bijuterie a genului tipic/epic american. Totuşi, dacă vreţi să stârniţi, în mod peren, icnete de admiraţie (chiar şi printre alde coca & piţi), recomandarea mea nu se schimbă: Shelby F-150 Super Snake 755 HP Supercharged (sub 4 sec. la “plajă”…). Poate că “jungla” bucureşteană ar merita să fie “descâlcită” de dânsul. Păi, dacă tot trebuie să suportăm asaltul utilitarelor citadine, atunci de-astea să fie :D

    Faptul că Ranger Raptor este produs în Thailanda nu mă deranjează, câtă vreme semnătura tehnică este una 100 % Ford. De altfel, “reducerea costurilor” nu trebuie să ne îndemne la prea multă dezbatere, din moment ce realitatea nu comportă variaţii: prin ochii fanului, fenomenul în cauză se vede ca imoralitate, iar prin ochii constructorului ca necesitate. Şi cu asta basta. Fiecare comunitate cu sistemul ei de referinţă. Iar “toleranţa zero” la nesfârşit te poate împinge în depresie, aşa că mai închizi un ochi, mai deschizi un portofel. Să nu uităm însă niciodată că, în viaţă, graniţa cea mai subţire este cea dintre adaptabilitate (sau abilitate) şi compromis…

    P.S. Nu pot să afirm că o ador, dar cert este că îmi place soluţia americană de abordare publică a “înaltei tehnologii” : ecran tactil care nu “iese în relief” într-o manieră “ţipătoare”, de prost gust, ci este “cuminte”, adică relativ redus ca dimensiuni, plasat în cadrul său şi cât de cât coplanar cu suprafaţa tabloului de comandă. Cu alte cuvinte, nu devine “vedeta” interiorului. Mă rog, există şi excepţii, adică nu toate “americanele” respectă aceste cerinţe de bun simţ inechivoc. La urma urmei, păcatul este acelaşi în toate cele trei “limbi” auto: europeană, americană şi extrem-orientală.

    P.P.S. Chiar şi să ne fi parvenit nesemnat, articolul tot mi-ar fi relevat stilul lui BM, ba încă din primele rânduri citite. Oricum, îl consider cel mai “gustabil” din branşa românească.
    15 4
  • @All: Chiar dacă-s posesor de *purice* cu fix 1,50 m mai scurt, subscriu la părerile pro-mythos Ranger/F150 -- deși e-Ri.vianu o să-l halească. :-p Mai ales pe modul autonom și trasee prestabilite, fără cataroaie. :-)

    @inexo: Și aprecierile ref. la stilul remarcabil al scriiturii lui @Bogdan.M. sînt valabile, la fel ca sublinierea fineții liniei dintre adaptabilitate & compromis.
    Cum zicea de fapt un anume Krishnamurti: *Să fii adaptat la cutumele unei societăți bolnave nu înseamnă că ești sănătos.*
    20 0
  • someone
    @ kiro: oare re-vianu o sa aiba voie sa haleasca forduri ? mai ales ca recent ford a investit in reviane cateva sute de milioane bune de dolari. si tehnologia lor electrica va merge direct spre greii ford, adica F150 si gama lincoln, adica suv-urile mari
    2 0
  • someone
    @ all....stiti ce mi se pare ciudat? ca azi nimeni nu a scos un cuvant de oficializarea recordului lui megane rs trophy-r pe ring
    3 0
  • @someone: Doar glumeam cu Ri.vianu -- care oricum e posibil să fie doar *vaporware*, în ciuda investițiilor masive (posibil ca amicul nostru @vianu să lipsească la apel de-o vreme fiindcă toacă banii Ford :-)).

    Cât despre un Raptor pt State, pare să fie în plan abia spre 2022, odată cu schimbarea de generație:
    https://www.cnet.com/roadshow/news/next-gen-ford-ranger-raptor-us-report/
    10 0
  • F - 150
    Ciudat......un articol dintr-o revistă belgiană din data de 20......aceeași mașină, același loc....deci cine-a fost în Maroc ? https://www.vroom.be/fr/essai/essai-ford-ranger-raptor-une-b-te-sur-le-terrain-21760
    1 3
  • mircea
    @F - 150
    Îți dai seama ce mișto ar fi ca fiecare jurnalist din cele câteva zeci din toate țările care se prezintă la un astfel de test internațional să primească fotografii personalizate? Să fie doar ale lui și atât?

    Uite, am filmat și noi niște lucruri pe-acolo, să-ți astâmperi curiozitatea: https://www.facebook.com/automarketro/videos/848416642157812/
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru