DrivetestAudi A1 Sportback (2012-2015)

1.4 TFSI 122CP S tronic Ambition
Test drive Audi A1 Sportback (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 03.04.2012
Sofisticat

Audi se bucură de succes în Europa cu modelul A1. Este suficient de apreciat de clienţi, aşa că constructorul din Inglostadt a decis să le ofere ceva şi celor care vor un automobil premium de oraş ceva mai practic. După ce iniţial A1 a fost oferit doar în versiune cu trei uşi, acum putem comanda şi modelul A1 Sportback, denumire este specifică modelelor Audi cu cinci portiere. Am testat în România un Audi A1 Sportback cu motor 1.4 TFSI de 122 CP şi cutie S-Tronic cu şapte trepte. 

Audi A1 Sportback (2012-2015)
1.4 TFSI 122CP S tronic Ambition

  • Pret de pornire 20.243 €
  • Pret model testat 33.662 €
  • Taxa auto 145 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul de 1.4 litri turbo este o mică bijuterie. Este suficient de puternic la cei 122 CP pe care îi dezvoltă şi se potriveşte perfect cu spiritul modelului A1. Este elastic şi are enorm de mult cuplu pentru un motor pe benzină. Dacă cei 122 CP sunt livraţi la 5.000 rpm, cuplul maxim de 200 Nm este livrat la doar 1.500 rpm. Mai mult, sunetul motorul este placut şi însoţit de mici pufăituri şi şuierături venite din partea turbinei. Şi pentru ca pachetul să fie complet, cutia automată cu dublu ambreiaj S-Tronic cu şapte trepte este alegerea perfectă pentru acest model care va fi folosit mai mult în oraş. Schimbările de trepte se fac insesizabil, cutia are mereu grijă să selecteze cea mai economică treapă, iar dacă avem chef de puţin sport, pe volan găsim o pereche de clapete de unde putem schimba manual treptele de viteză. 

Consum

Pentru a ne face o idee despre consumul unui automobil de acest calibru cu motor mic turbo şi cutie automată, vom compara A1 Sportback cu Citroen DS3 1.6 VTI şi Mini Cooper. Sunt singurele modele premium produse de concurenţă cu motorizări şi puteri asemănătoare. Audi anunţă un consum mediu de 5.3 litri/100 km pentru modelul A1 Sportback 1.4 TFSI. Consumul urban oficial este de 6.5 litri/100 km. Am fost un pic mirat când am citit iniţial, dar după trei zile de trasee urbane m-am lămurit. Consumul înregistrat de noi în trafic exclusiv urbana a fost de 7.5 litri/100 km. Pentru a ajunge la acest consum, cutia S-Tronic cu şapte trepte face o treabă excelentă, schimbând mereu treapta atunci când trebuie şi adaptându-se mereu la stilul celui de la volan. Apoi avem sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor atât timp cât stăm cu piciorul pe pedala de frână. Sistemul funcţionează bine, fără a fi intruziv. Deranjează doar la mersul în coloană, dar atunci poate fi dezactivat prin intermediul butonului amplasat pe consola centrală.

Concurenţa are cifre de consum ceva mai ridicate. Citroen DS3 cu motor 1.6 VTI 120 CP şi cutie automată afişează un consum mediu de 6.6 litri/100 km, iar Mini Cooper 1.6 122 CP consumă în medie 5.4 litri/100 km, spune constructorul.

Performanţe

Ajutat de motorul capabil şi de cutia automată cu dublu ambreiaj şi şapte trepte, Audi A1 Sportback accelerează de la zero la 100 km/h în 9 secunde fix. Viteza maximă care poate fi atinsă cu acest automobil este de 203 km/oră. Mini Cooper are cifre identice, sprintul durând 9.1 secunde, iar viteza maximă este tot 203 km/oră. Citroen-ul DS3 dotat cu motorul 1.6 de 120 şi cutie automată este penalizat de aceasta din urmă şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.9 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă de modelul din Franţa este de 190 km/oră.

Interior

Modelul nostru de test a venit în echiparea Ambition, la care s-a adăugat pachetul S-line pentru un look mai sportiv. Acest lucru s-a tradus şi printr-un interior foarte îngrijit, cu inserţii de aluminiu şi tapiţerie din piele. Calitatea materialelor este fără reproş, iar finisările sunt excelente. Foarte plăcută iluminarea ambientală pe timp de noapte. Ramele boxelor audio din portiere sunt luminate cu benzi de un alb difuz. În plus, toată iluminarea interioară este facută acum cu LED-uri, Audi renunţând total la becurile clasice. Interiorul este curat şi spaţios. Mai ales în faţă. Datorită rândului suplimentar de portiere, accesul la locurile din spate se face mai uşor, dar spaţiul nu este foarte mare. Portbagajul are un hayon ciudat ce se ridică cu tot cu stopuri în acelaşi stil ca la Audi Q7 sau Opel Insignia break. În locul hayonului ridicat, rămân două stopuri suplimentare mai mici amplasate în rama portbagajului. Spaţiul pentru bagaje este satisfăcător pentru această clasă, Audi A1 Sportback având 270 litri disponibili în portbagaj. Mini oferă doar 160 litri, iar Citroen DS3 are un portbagaj ceva mai mare, de 285 litri.

Un element deranjant la Audi A1 este elementul de aluminiu de pe priza de aerisire din stânga celui de la volan. Gurile sistemului de ventilaţie au design frumos şi rotund, dar când soarele bate în habitaclu toată lumina este reflectată de acest ornament din aluminiu direct în oglinda retrovizoare din stânga. 

Preţ de achiziţie

Audi A1 are un preţ pe măsura etichetei premium pe care o poartă. Nu contează că este un automobil de oraş, plătim imaginea, calitatea şi tehnologia. Preţul de pornire pentru modelul A1 Sportback 1.4 TFSI 122 CP Ambiton începe de la 23.619 euro (TVA inclus). Modelul de test era foarte bine dotat, pe lista de opţionale regăsim dotări ca pachetul S-Line, cheie inteligentă, senzori parcare, sistem audio Bose, climatizare automată, navigaţie, faruri cu xenon şi culoarea superbă Samoa Orange. Cu toate opţionalele, modelul testat are un preţ de 33.662 euro (TVA inclus).

Siguranţă

EuroNCAP a testat modelul A1 în trei uşi în 2010. A obţinut un scor general de cinci stele şi un grad de protecţie de 90% pentru pasagerii adulţi. Versiunea Sportback ar trebui să se comporte de o manieră similară, deci Audi nu are probleme la capitolul siguranţă. Audi oferă pe lista dotărilor standard şase airbaguri, asistenţă la plecarea din pantă, diferenţial blocabil electronic (EDS) şi ESP.

Ţinută de drum

Audi A1 trimite puterea către puntea faţă şi asta înseamnă un comportament subvirator în situaţii limită. Dar, până la limită, Audi A1 Sportback este un automobil extrem de matur pentru clasa sa. Transmite un feeling sofisticat şi plăcut celui de la volan prin intermediul unei direcţii bine echilibrate şi un volan suficient de greu. Reproşul principal este adresat suspensiei. Ok, înţeleg că Audi vrea să dea un feeling sportiv acestui model, dar majoritatea celor care îl vor cumpăra îl vor folosi în oraş. Iar pentru un oraş ca cele din ţara noastră suspensia este prea fermă şi uneori acest lucru devine deranjant. Aş fi preferat un setup al suspensiei mai aproape de Audi Q3, care are cea mai bună reglare a suspensiei pe care am întânit-o în ultima vreme la un model Audi.

Vizibilitate

Audi A1 Sportback nu pune probleme la vizibilitatea exterioară. Ba chiar, aş spune eu, este mai uşor de ţinut sub observaţie ce se întâmplă în jurul maşinii. Suprafeţele vitrate sunt suficient de mari, doar montantul faţă stânga mai pune uneori probleme. Pentru parcări, A1 Sportback este suficient de compact pentru a fi manevrat fără probleme, iar opţional avem senzori de parcare.

Tehnologie

Audi aduce tehnologie din belşug pentru modelul A1 chiar dacă este cel mai mic din gamă. Pe lângă motorizarea cu tehnologie "Cylinder on Demand" testat de Mircea la lansarea internaţională a versiunii Sportback, Audi mai oferă sistem de climatizare automată, un sistem multimedia cu display de 6.5 inch pe care sunt afişate informaţii de la sistemul de navigaţie sau cel audio. Display-ul poate fi rabatat manual, dacă vrem să nu atragă atenţia. Apoi avem un sistem Start-Stop foarte bun şi eficient şi cutia de viteze automată S-tronic cu şapte trepte, dotare obligatorie pentru acest model în viziunea mea. Avem, bineînţeles, conectivitate bluetooth pentru telefon şi poate reda muzica de pe acelaşi telefon prin intermediul aceleiaşi conexiuni bluetooth. 

Design

Designul lui A1 atrage chiar şi acum, la ceva vreme de la lansarea iniţială a acestui model. Chiar dacă lumea s-a obişnuit cu el, apariţia unui A1 cu cinci uşi atrage suficiente priviri. La acest lucru a contribuit şi nuanţa Samoa Orange deosebit de frumoasă şi pachetul S-Line. A1 poate fi personalizat după dorinţele clientului, dar, chiar şi aşa, A1 parcă a păstrat cea mai mare doză de personalitate din gama actuală de modele Audi, unde cuvântul de ordine este acum asemănarea. Este, de asemenea, un model unisex, poate fi condus fără probleme de un barbat sau o femeie. Are ceva şic şi elegant în acelaţi timp. Blocurile optice cu lumini de zi LED şi evacuarea dublă completează imaginea unui A1 mai practic, dar la fel de frumos.

Nu ne-a placut

  • Suspensie prea rigidă pentru oraş
  • Spaţiu în spate
Date tehnice - Audi A1 Sportback (2012-2015) 1.4 TFSI 122CP S tronic Ambition
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1390
Lungime mm
3954
Putere maxima CP (rpm)
122 (5000)
Latime mm
1746
Cuplu maxim Nm (rpm)
200 (1500)
Inaltime mm
1422
Viteza maxima km/h
203
Greutate kg
1225
Acceleratie 0-100 km/h s
9.0
Ampatament mm
2469
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
270
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A1 Sportback (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • Suspensiile au fost S-line sau cele "normale"?
    2 5
  • foarte neinteresant . se pare ca domnii de la am au contract cu vag pentru ca orice cazemata apare din acest concern este imediat testata . despre un cls , un e classe , un b classe , un slk , un sl , un cl , un s classe nu am auzit la voi . dc ? de un amg nu mai zic . nu inteleg care e problema.decat sa testati toate motoarele dupa acest up cu materiale.mai bune. sa nu ai spatiu la picioare intr-o masina la o masina care incepe de la 23 de mii ,mi se pare prosteala pe fata, tipic de altfel pentru vag
    23 21
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • e doar un polo care costa dublu
    arunci o caruta de bani pt materiale la interior, tehnologii de infotainment, s-tronic, si motoare un pic mai potente fata de restu' VAG, cine are nevoie de asa ceva pe o masina mica de oras? :| in care un drum il faci maxim 10 km si aia destul de repede. daca vrei ca masina sa strige la toata lumea: "sunt cel mai mare idiot" n-aveti decat :))
    27 15
  • Nubster
    @ AM & rzn.ozn
    Daca nu va place produsul ,de ce stati sa cititi articolul si sa dati commenturi? Mergeti in alta parte,ne-am saturat de voi!
    19 24
  • IMHO
    remarcile referitor la pret sunt valabile pt toate masinile de acelasi gabarit din clasa premium... daca nu-ti permiti sa investesti in confort si in jucarii, iti iei o skoda fabia si asculti zgomotul linistitor de plastice care tremura prin masina - doar un exemplu...

    ca cineva care a testat multe modele de acelasi gabarit din diferite game inainte de a se decide pt un A1, pot sa spun ca diferenta de pret este justificata din plin, apoi este doar o chestiune de resurse

    nu vei pleca la drum lung cu 4 adulti dar pt drumuri de 1-2 ore, 4 adulti pot sta lejer in masina, deja testat - @AM te-ai urcat macar in ea sau doar emiti opinii gratuite?

    as adauga ca punct pozitiv consumul f redus in versiunea diesel si ca punct negativ volanul prea usor la viteze mari si prea tare la viteze mici - dar depinde de preferintele fiecaruia
    11 4
  • @AM
    Crezi ca se pot face teste la fel de usor pe modele din gama Mercedes? A1 e pe piata de ceva vreme, iar daca va supara asa de mult pretul, priviti la Citroen cu al lor DS3 si povestiti-mi pe urma despre cum e tipic VAG.
    10 7
  • *****
    de ce la comparatiI alegeti doar ce va convine ??? de ce nu ati spus ca , Citroen DS3 are un pret mult mai mic decat Audi A1
    9 6
  • @Hadouken
    dar care e problema ? modelele mercedes trebuie pilotate de vreun astronaut ? cum de audi are toata gama testatat de la a8 pana la a 1 si mercedes are 2 teste in 5 ani ? macar daca am stii ca e o problema intre cele doua parti am stat linistiti in bancile noastre .
    8 5
  • @domnul fara nume care asteapta un test cu un AMG: nu esti singurul - dar nici nu trebuie sa iti exprimi frustrarea in acest fel.


    Problema nu este la AutoMarket (sau la ceilalti .. pentru ca nici ceilalti nu au milioane de teste cu MB) "problema" este la reprezentantii MB in romania ...


    baietii de la AM cred ca ar vrea sa faca este cu toate masinile pe care le-ai enumerat tu .. . doar ca nu cred ca MB au fost de acord :)

    @masina - cam slabut motorul pentru a fi numit "puternic" ... concurenta directa nu se mai "lauda" de ceva vreme cu asa ceva.
    7 1
  • Doamne ce strutocamila ... cum sa dai atatia bani pe asa ceva ? astia de la audi chiar ne iau de prosti ? probabil ca sunt multu gutumani care pun botul , altfel nu-mi explic
    7 9
  • Domnul Galben
    Mai subtire cu lupta de clasa
    Stimate domnule @dani. Cu banii mei fac ce vreau. Daca vreau ma sterg cu ei sau imi fac robotel ( din pachete ). Cine te crezi tu sa imi spui ce sa fac eu cu banii mei? Ai muncit tu cot la cot cu mine ca sa imi ceri socoteala? Nu iti place, nu cumperi, plimbi ursu si inchizi gura ca iti pute a ####. Incredibili sunt oamenii astia! De ce vreti inapoi la comunizm si la uniformizare sociala si culturala. De aia exista PIATA LIBERA ca sa fie o multitudine de INDIVIZI unici in felul lor si care sa aiba de unde sa aleaga ceea ce vor. Daca nu iti convine poti sa iti curmi chinul oricand ( P + 9 e ok ).
    4 11
  • Fery B
    Pretul este aberant
    Un Passat 1.4 tsi 122 CP are pretul de 20900 eur echipare Trendline. A1 1.4tfsi e 23600 eur :) Buna gluma. Destepti cei de la departamentul marketing. In loc sa ii spuna masina la suprapret, ii spun masina premium. Si gata, pot pune ce pret vor ei. Si toti figurantzii de Dorobanti cumpara acest statut social pe patru roti. Sau indicator de fraier. Spune multe despre actuala gandire si de ce marcile premium reusesc sa vanda atat de bine. Pe aceeasi tema, o aplicatie clasica:

    http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Rich
    12 1
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • La banii astia imi cumpar MINI Countryman.
    6 3
  • Nici eu nu pot intelege de ce unii sunt asa de prosti in romanica.Daca sunt banii mei imi iau ce vreau doar nu iti pune pistolul la cap dealeru Audi sa iti cumperi masina.
    Deci cu banii mei imi cumpar ce vreau eu si daca imi place sau nu tine tot de mine; de aceea suntem toti diferiti ca altfel aveam toti dacie ca pe vremea lu Nea Nicu';
    4 7
  • un oarecare
    Un pret absolut exagerat!
    10 1
  • Andrei
    Pret mare insa e vorba de brand si de imagine
    In economie exista cam 3 tipuri mari de produse in functie de raportul pret-caracteristici: produse low-cost sau entry level, produse medii si produse premium sau de lux. E normal ca fiecare clasa (mica, compacta, medie, etc) de automobil sa aiba reprezentanti in toate cele 3 tipuri de clasificari de care ziceam mai sus. Asa si aici: Skoda e low (spre mediu); WV e mediu iar Audi e premium. E normal ca fiecare din cele 3 firme sa ofere de la cutia de chibrituri pana la ultra limuzina. Fiecare face ce vrea cu banii lui la urma urmelor. Unul care zice ca e mai bun un Passat de 20000 e un om practic, un familist care are nevoie de o masina utila. Cel care isi ia un A1 de 23000 e un fitos caruia nu-i trebuie portbagaj, foloseste masina 99% in oras si tine mult la imaginea de marca premium. Frumusetea economiei capitaliste e ca exista de toate pentru toti. Plus ca in general unul care are o masina de fite mai are si o masina mai mare in familie (tot premium normal...gen A6 ca sa ne rezumam tot la VAG)
    4 1
  • cel care a facut testul cum a putut da 33.000 de euro pentru o masina de clasa mini?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru