Drivetest Volkswagen CC (2012-2016)

2.0 TDI 184CP Man
Volkswagen CC (2012-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 02.02.2012
Cam Conservator

Într-o uzină, CC este abrevierea pentru Controlul Calităţii. În clădirile de birouri şi marile corporaţii abrevierea se găseşte în mailul de muncă şi vine de la Carbon Copy.

În gama Volkswagen, iniţialele CC vin de la Comfort Coupe şi sunt aplicate pe un model ce până mai ieri a reprezentat tot ce aveau nemţii mai rebel în gamă.

Acum, CC a devenit expresia cuminte a unui Passat ce tinde spre segmentul premium. Ne-am convins de asta cu ocazia primului test internaţional, desfăşurat la Nissa, pe însorita, sau nu, Coastă de Azur. Am dat viscolul şi zăpada din Bucureşti pe viscolul şi zăpada de pe Rivieră.

Volkswagen CC (2012-2016)
2.0 TDI 184CP Man

  • Pret de pornire 27.528 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Românii iubesc dieselul mai ceva decât shaorma. Aşa că am ales să ne urcăm la volanul unui TDI cu tehnologie BlueMotion de 2.0 litri şi 170 de cai putere. O combinaţie care, la fel ca şi lipia cu origini orientale, este savuroasă pe şosea, îndestulătoare pentru orice situaţie şi extrem de economică.

Cei 170 de cai germani se prind în horă alături de 350 de Nm pentru a oferi o combinaţie dinamică, chiar şi pentru o maşină care se simte şi este mare. Cuplul motor îşi face simţită prezenţa la capacitate maximă pe o plajă de turaţii puţin cam scurtă, între 1750 şi 2500 de rotaţii, ceea ce face ca exploatarea sa eficientă să se facă destul de uşor. Apare însă şi o senzaţie de inconfortabilă atunci când acul turometrului ajunge dincolo de 3000 de rotaţii.

Cei patru cilindri sunt asistaţi de o cutie manuală cu şase rapoarte, precisă, destul de scurtă şi bine etajată pentru consum. Pentru cei care ţin mult la confort, e bine de ştiut că antifonarea este bună, iar dieselul este extrem de discret.

Consum

Volkswagen a înţeles că dacă vrea să fie pe placul publicului larg trebuie să ofere un consum cât mai redus. Versiunea testată de noi se laudă cu doar 4.9 litri/100 de kilometri, o performanţă bună pentru o maşină ce dispune de 170 de cai.

Noi nu ne-am putut convinge decât de cei 8.2 litri/100 de kilometri, obţinuţi pe un traseu extrem de sinuos, cu şosele înguste, croite prin satele Coastei de Azur, risipite precum scoicile pe malul Mediteranei. Sistemul start-stop a oprit motorul la semafoarele din Monte Carlo şi a păstrat eficienţa.

Performanţe

Despre performanţe nu ne-am putut lămuri îndeajuns. Au fost câteva reprize de accelerare bune, întrerupte însă ori de apariţia unei curbe, ori de apa de pe şosea şi reacţia promptă a controlului tracţiunii. Cert e că noul CC are nevoie de 8.6 secunde pentru a atinge 100 de km/h şi că viteza maximă este de 227 km/h. Până aici nu am ajuns, aşa că trebuie să-i credem pe cuvânt.

Interior

Faceliftul a adus cu sine ceva mai multă grijă pentru interior. CC rămâne în continuare o extensie mai opulentă a Passat-ului pe care îl ştim cu toţii. Nu de alta, dar clientul trebuie să ştie pe ce a dat banii. Aşa că germanii au pregătit un interior destul de viu, animat de culori plăcute şi de materiale care răsfaţă simţul tactil. Cel puţin în unele zone.

Când ne referim la planşa de bord putem să ne imaginăm graniţa dintre Germania Divizată. Cea de sus atent modelată dintr-un plastic plăcut, moale la atingere, şi cea de jos, unde plasticul e tare, are aspect ieftin, însă este salvat de culoarea plăcută. Între cele două zone se află Zidul Berlinului, în cazul nostru o inserţie de lemn, care sporeşte aspectul premium.

Aluminiul şi inserţiile de inox din abundenţă, ecranul tactil de 7 inch şi pielea fină de pe volan şi schimbător contribuie tot la înviorarea habitaclului. Tot faceliftul aduce în standard scaunele sport, care oferă o susţinere laterală foarte bună şi tetiere reglabile.

Ergonomia rămâne la fel de bună, funcţiile fiind uşor de intuit chiar şi cu ochii închişi. Spaţiul interior este generos, însă pe locurile din spate pasagerii vor sta ceva mai înghesuiţi decât în Passat.

Preţ de achiziţie

După cum am mai spus, CC este o extensie mai pretenşioasă a Passat-ului, deci este oarecum normal să vorbim şi despre un preţ ceva mai mare. Atunci când va fi lansat în România, în primăvara acestui an probabil, CC va avea un preţ de pornire de 22.200 de euro fără TVA. După un scurt calcul ajungem la o valoare de 27.528 de euro cu tot cu TVA.

Pentru această sumă, derizorie acolo unde am testat maşina, clientul primeşte motorizarea de 1.8 litri şi 160 de cai, precum şi nivelul de echipare intermediar, Comfortline. Diferenţa de preţ între vechiul şi noul CC se regăseşte în lista de dotări standard, mult mai generoasă.

Este greu să găsim un rival pentru Passat CC. Renault Laguna Coupe are doar două uşi, iar celelalte berline medii nu au aspect de coupe. În plus, pus pe lângă ele, CC are un preţ cu mult mai mare.

Dacă ne uităm în segmentul premium, CC şi-ar putea găsi un rival în persoana lui A5 Sportback, însă nu se ridică la nivelul colegului său din Ingolstadt, care pleacă de la 34.911 euro.

Siguranţă

Când eşti pregătit să cheltuieşti peste 30.000 de euro pe o maşină, vrei să te simţi în siguranţă. Tocmai la asta s-au gândit şi nemţii, care au instalat pe CC cele mai noi tehnologii.

Pe lângă banalele airbaguri, ABS şi ESP, CC vine în standard şi cu un sistem de recunoaştere a oboselii la volan.

Pe lista de opţionale se găsesc sistemul inteligent de adaptare a luminii de mers în funcţie de ceilalţi participanţi la trafic, sistemul de avertizare la schimbarea benzii de mers, sistemul de citire a indicatoarelor şi sistemul de evitare a coliziunilor la viteze mici.

Cu alte cuvinte o mulţime de senzori a căror funcţionare face din CC unul dintre cele mai intuitive şi mai sigure modele Volkswagen.

Ţinută de drum

Mare parte din cei 360.000 de clienţi ai modelului pre-facelift au apreciat confortul vechiului Passat CC. Aşa că era oarecum logic să vedem o îmbunătăţire a acestui aspect. Suspensia oferă trei moduri de rulare: Confort, Normal şi Sport.

Fără îndoială, cea mai plăcută atunci când rulezi cu familia este cea Confort. Neregularităţile sunt absobite exemplare, amortizoarele îşi fac bine treaba şi senzaţia de flotabilitate creşte.

De funcţia Sport ne-am lămurit atunci când şoselele monegasce ne-au înşirat în faţă o succesiune de curbe plăcute ochiului şi simţurilor. Direcţia a câştigat în precizie, chiar dacă feedback-ul suprafeţei de rulare nu este unul excelent, suspensiile au devenit ceva mai ferme, iar senzaţia de ruliu a fost şi ea lăsată la o parte. Aderenţa se păstrează însă impecabil graţie diferenţialului electronic XDS, care se achită de datorie în curbe dificil de abordat.

Vizibilitate

Volkswagen CC a fost întotdeauna Făt-Frumosul gamei germane. pentru asta, inginerii au fost nevoiţi să depăşească anumite piedici şi să facă compromisuri. Oglinzile laterale nu sunt foarte generoase, dar suficiente, în timp ce luneta este îngustă şi plonjează înspre portbagaj incomodând de multe ori vizibilitatea posterioară.

Pentru a veni în ajutorul celor mai puţin experimentaţi, Volkswagen CC oferă un sistem de asistenţă la parcare. Acesta evaluează spaţiile de parcare atunci când maşina rulează cu mai puţin de 40 km/h şi îi indică celui de la volan locul potrivit. Mai mult decât atât, el parchează singur maşina, şoferul fiind responsabil doar de frână şi acceleraţie. Tot pe lista de opţionale se găseşte şi un sistem de camere, capabil să ofere o vizibilitate la 360 de grade.

Tehnologie

CC este fără îndoială o concretizare a eforturilor depuse de inginerii germani responsabili cu inovaţia. Pe lângă lista bogată de echipamente oferite în standard (climatizare automată, sistem audio cu 10 difuzoare, scaune sport, lumini bi-xenon, controlul dinamic al şasiului) coupe-ul cu patru uşi beneficiază şi de o listă de opţionale pentru pretenţioşi: scaune ventilate, masaj pentru şofer, mult mai pronunţat decât cel oferit de Citroen, navigaţie prin satelit, deschidere de tip "mâini libere" a portbagajului, sistem de încălzire auxiliar, foarte util în această perioadă, sistem de sunet Dynaudio de 600 watt şi pilotul automat adaptiv. La toate acestea se adaugă sistemele de siguranţă enumerate mai sus.

Design

Vechiul Passat CC a fost extrem de bine primit de public pentru că răsturna complet filosofia conservatoare a constructorului german. Odată cu faceliftul, CC uită de misiunea sa revoluţionară şi adoptă un design nu la fel de spectaculos ca predecesorul.

Liniile sunt croite pentru a atrage un public global, ce merge în fiecare zi la birou, a uitat să viseze, iar în weekend preferă să urmărească ştirile din fotoliul canapelei.

Deşi arată ceva mai bine în realitate decât în poze, graţie LED-urilor şi noii grile, CC rămâne o expresie timidă a creaţiei designerilor Volkswagen şi nu reuşeşte să aibă acelaşi impact vizual.

Nu ne-a placut

  • Plasticul din partea inferioară a bordului
  • Luneta
  • Designul conservator
Date tehnice - Volkswagen CC (2012-2016) 2.0 TDI 184CP Man
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4802
Putere maxima CP (rpm)
184 (3500)
Latime mm
1855
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1750)
Inaltime mm
1417
Viteza maxima km/h
234
Greutate kg
1590
Acceleratie 0-100 km/h s
8.1
Ampatament mm
2711
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
532
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen CC (2012-2016)

Ultimele teste

Comentarii (30)

  • Fenistil
    Daewoo Leganza arata mult mai bine ma refer la exterior.Va rog mult cei care va pregatiti sa ma votati cu vot rosu( mie imi plac numai alea verzi) dati un search pe Google si vedeti cum arata Daewoo Leganza.Multi poate au si uitat de acesta masina.Inca odata repet Daewoo Legenza arata exterior mult mai bine.Va rog cautati pe google daca nu ma credeti!
    59 111
  • Nu contest calitatile masinii sunt sigur ca este superioara multora cu pretentii dar cum arata vechiul CC comparativ cu cel nou prefer vechiul model.
    84 17
  • un cititor vechi
    hmmmmmmmmm
    Tot nu inteleg cum calculati voi punctajul final si "stelele" astea... Un secret profesional sa inteleg, nu?
    21 21
  • @Fenistil
    Nu sunt eu fan al CC-ului dar Leganza castiga un concurs de frumusete numai daca ai de ales intre ea, SsangYong Actyon si Fiat Multipla.
    79 27
  • ?
    ca o simpla idee a5 sportback 34.911 € ,
    10 7
  • vw e ca nokia!
    33 18
  • qULICA
    Cand au fost VW altfel decat conserv-e-atori ?
    19 18
  • darth vader
    @McLaren-dupa comparatia ta..sper ca nu faci prea des cadouri.


    @Fenistil-comparatia intre Leganza si CC, chiar si numai la design, e un pic fortata,insa
    Giugiaro ramane Giugiaro indiferent ca a desenat pt Daewoo,modelul Leganza(da, el a facut designul) sau pt altii ,alte capodopere de design.
    22 6
  • :)
    Passat CC a fost o masina care,sincer sa va spun,chiar mi-a placut.

    Vechiul model,bineinteles.Asta nou,nu-mi dau seama ce cacat vrea sa fie,un fel de versiune mai tanara a lui Phaeton sau fratele mai bogat al actualului Passat?

    Oricum ar fi fost,Volkwagen a stricat designul unui model care era cu adevarat diferit si cel mai important,chiar imi placea.
    39 5
  • arata urat
    Arata mai urat decat Passat CC.......ce ti-e si cu designerii astia :|
    Si generatia precedenta de Passat arata mai bine decat actuala. Walter asta o cam da in bara....la polo si la golf a reusit, dar aici nu prea.
    25 3
  • Inisignia
    parerea mea este ca singurul model ce poate fi pus langa passat cc ca si design din clasa clasa medie este insignia hatchback. arata mai bn decat passat nu stiu cum sta cu tehnologia si motoarele . dintre astea 2 as alege insignia 2.0 turbo 220 cp 4x4...cu asa ceva am mers si este de vis.
    17 14
  • Vasilica
    Nu bag mana in foc pentru design deoarece si la Focus 3 la fel toala lumea ii canta prohodu iar in realitate chiar arata bine.Mie unu imi place!Este posibil ca si varianta asta de CC sa aibe acelasi efect sa arate mai bine in realitate decat in poze.
    Legat de vechiul CC am vazut chiar acum unul pe strada si arata foarte bine chiar si dupa atatia ani mi se pare de actualitate ca si design.
    14 9
  • preda_onut
    ...totusi...
    inteleg foarte bine fiabilitatea ''nemtesti-lor'', dar totusi sa nu uite ca nu sunt singurii producatori de automobile si de asemenea ar trebui investiti bani ( banuiesc ca ii au ), in design-auto, sincer au cam ramas in urma...stima celor de la hyundai care au scos 2 modele spectaculoase:elantra si i40 si culmea vorbesc in cunostinta de cauza au fost ''desenate'' in colaborare cu nemtii.
    8 5
  • @Vasilica
    Orice vw este "de actualitate ca si design"...:)
    2 7
  • @AM
    "Romanii iubesc dieselul mai ceva decat shaorma"...:) taree dar si corolarul: romanii iubesc tdi-ul mai ceva decat shaorma..:))
    15 2
  • bv ovi asa e!
    daca nu e tdi degeaba ma... ce prentetii sa ai de la astia care intreaba despre o masina cat baga sau cati cai are sau ce jante are in loc sa se documenteze si sa vada ce zic expertii nu prietenii ca un diesel e rentabil cand face peste 60 de mii de km pe an!
    7 11
  • ultrasi vw pana la ...
    @automarket ... inca odata mi-ati confirmat ca sunteti fanii masinii poporului
    pai mai baieti masina asta nu aduce nimic nou:
    Pe lângă banalele airbaguri, ABS şi ESP, - ASTEA SUNT OBLIGATORII -- CC vine în standard şi cu un sistem de recunoaştere a oboselii la volan. - FOCUS 2011

    "au instalat pe CC cele mai noi tehnologii." NOI PENTRU VOI POATE ... CA PENTRU ALTII SUNT DOTARI BANALE

    "Pe lista de opţionale se găsesc sistemul inteligent de adaptare a luminii de mers în funcţie de ceilalţi participanţi la trafic" - AST5A ERA IN 2008 PE OPEL INSIGNIA , "sistemul de avertizare la schimbarea benzii de mers" - ASTA ERA PRIN 2007 PE CITROEN C5 , "sistemul de citire a indicatoarelor şi sistemul de evitare a coliziunilor la viteze mici." ERA TOT PRIN 2007 PE MERCEDES S SI BMW 7 PANA CAND TOT ATUNCI A PUS SI FORD PE MONDEO SAU PE VOLVO.
    "sistem de încălzire auxiliar, foarte util în această perioadă" - ERA DISOPNIBIL PE FORD MONDEO IN 2007

    Nu mai lauda-ti handelul ca oricat l-ati lauda tot asa miroase!!!!!!!!

    "Cu alte cuvinte o mulţime de senzori a căror funcţionare face din CC unul dintre cele mai intuitive şi mai sigure modele Volkswagen." AICI A-TI AVUT DREPTATE ESTE CEL MAI TARE DE PE STRADA LUI, IN COMPARATIE CU ALTE MODELE DIN CURTE.
    10 16
  • ?
    parca tot mai frumos este vechiul CC...
    17 2
  • hmm...
    Cam prea conservator!
    5 3
  • Inainte de toate poate ca designul si-a pierdut putin din stralucirea fostei generatii. Insa MEREU VW a ales un design conservator pentru modelele sale. Niciodata un VW nu va avea un design dinamic, care sa iti incante retina din prima secunda precum Alfa Romeo, sau unul inclinat spre high tech, viitor, precum la actualele Ford, elegant, care sa inspire confort si relaxare cum are Citroen etc.
    Trebuie sa ai ceva unic pe piata, diferit, sa faci din designul asta conservator unul care totusi sa si atraga. Nu e tocmai usor, insa asa cum am zis trebuie sa fi unic in felul tau. Altfel incepi sa-ti pirzi identitatea pe piata. Sa ma fac mai bine inteles va dau un exemplu simplu: uitati-va noaptea la luminile de pozitie ale masinilor de ultima generatie. Chiar si in intuneric iti poti da seama uneori ce masina este (la Audi si BMW eu zic ca e cel mai simplu - liniile de leduri respectiv cercurile)
    Mai departe, referitor la dotari: Ares, pui problema gresit: pai atunci hai sa nu amintim nici de ABS sau ESP la nicio alta masina decat la Mercedes, ca doar ei le-au pus primii pe o masina sau de Head Up Display, ca prima data l-a avut fosta generatie de Seria 5 etc.
    Nu asta au vrut cei de la Automarket sa spuna, ci faptul ca mai toate dotarile moderne care acum sunt pe piata se regasesc si pe masina asta. Passat CC nu este o masina care sa vina cu inovatii noi pe piata (de asta se ocupa Audi), este o varianta mai deosebita a lui Passat, o alternativa (mult) mai ieftina la Mercedes CLS. Atat.
    18 1
  • Greu cu limba romana
    @ARES: Inainte sa aberezi pe teme auto mai bine ai pune mana pe un manual de gramatica a limbii romane ca ai serioase probleme. "A-TI AVUT" s-a scris, se scrie si se va scrie mereu "ATI AVUT" la fel cum "LAUDA-TI" s-a scris, se scrie si se va scrie "LAUDATI". Cu alte cuvinte, nu mai pierde vremea pe net comentand aiurea. Fugi repede si pune mana pe un manual de gramatica de clasa a-III-a si lasa masinile de care vorbesti ca nu-s de nasul tau.
    9 0
  • Putin mai exclusivist decat Passat
    In general, f slab articolul, prea putin evidentiate diferentele fata de Passat. (modelul cu facelift, bineinteles).
    Cat despre design, cu siguranta partea frontala si a piedut acea agresivitate a vechiului model astfel incat te face sa te intrebi care a fost scopul principal al facelift ului?!
    In momentul aparitiei, Passat CC se evidentia f bine in gama, acum, noul model a devenit in mix ce nu te mai poate seduce.
    Cu siguranta, se poate alege modelul normal (Passat, pt ca e mai ieftin si nu ti ofera mai putin) sau A4 pt ca dupa facelift arata si mai bine.
    5 1
  • Multumitul
    Nemultumiti
    Un mesaj pentru nemultumitii de pana acum si pentru cei ce vor urma: eu zic sa NU va cumparati noul Passat CC. E naspa, e nasol, nu e pentru niste pretentiosi ca voi. :))))))
    15 6
  • adrian
    design
    incep sa cred ca singurii designeri inspirati de pe piata la ora asta sunt cei de la hyundai
    8 7
  • puimarin
    Ha ha
    si cei de la hyundai au copiat i40 dupa Insgnia
    2 3
  • nemultumirea este o conditie a
    are mutra unei vedete vintage purtand ochelarii acelor vremuri ... nici macar unghiurile surprinse de un fotograf profesionist nu au reusit sa-l faca mai frumos. Clar vechiul CC era mai aratos. probabil ca asta nou sa fie mai performant sau mai fiabil (nu neaparat). Cred ca din noile versiuni abia acum Jetta arata ok.
    0 0
  • ovidiu
    Desi majoritatea comentariilor de mai sus sunt defavorabile CC-ului, parerea mea este ca acesta arata traznet. Ce ma nemultumeste insa este pretul prea piperat in comparatie cu dotarile acestuia. De fapt este un Passat mai lasat care nu are nimic in plus; nici faruri adaptive, nici sistem de avertizare la schimbarea benzii de mers. Toate acestea si multe alte dotari se pot regasi si pe Passat Highline. Dar sa dai peste 30000 euro si sa ai climatronicul la optionale mi se pare inacceptabil. De fapt aceasta tehnica au mostenit-o de la Audi unde o masina la pretul de 30000 euro vine cu jante din tabla.
    2 0
  • George
    Cel mai PROST motor al grupului WAG. Propulsorul de 2.0L tdi de 140 (sau 170/177 cai). Fapt recunoscut de ei in nenumarate interviuri/articole. Aici vad ca a luat nota maxima...ciudat ca nimeni nu se intereseaza de istoricul motorului atunci cand face un review la o masina, ci doar scrie impresiile dupa 100km de mers cu o masina aproape noua...
    Asadar cascati ochii pe viitor !!!
    4 4
  • Corect George, plus dupa cum spun si ei, calitatea materialelor la interior e cam slabuta, numai un fanatic vw poate sa-mi dea rosu, am avut pe mana un passat 'cu de toate' pe el, nu vb din povesti. Rugos si ieftin la atingere, plus imitatia de aluminiu de tip plastic. Dezamagitor. Am comparat cu un 'junghi' de 520 vechi din 2000...de fapt nu am ce compara.
    Sa nu mai vb de sunetul de tractor, sincer nu as da bani pe passat.
    4 2
  • @ George @Adri
    Motorul 2,0 TDI (140 si 177 CP) commonrail de la VAG este cel mai bun motor si cel mai silentios. Care este interviul despre care faci vorbire "fapt recunoscut de ei in nenumarate articole" ca ar fi cel mai prost?
    Acest motor este o bijuterie. Nu se pune problema vreunui sunet de tractor si este puternic si fiabil. Are cuplu bun si nu te lasa la nevoie. De altfel, cei care il critica nu au avut niciodata un Passat ori au avut vreun sh la 300 000 km. Dupa experienta avuta cu nemtoaice si japoneze consider ca masinile germane sunt cele mai bune, daca ma refer la clasa medie.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru