Test de anduranta Renault Megane Coupe (2008)

Renault Megane Coupe (2008) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Luni, 09.08.2010
Prolog

Automarket inaugurează astăzi o nouă rubrică, esenţială în existenţa oricărui canal de informare auto. Este o premieră pentru noi, cei care facem acest experiment, dar este totodată o premieră şi pentru voi, cititorii noştri.

Primul test de anduranţă pe care vi l-am pregătit nu va fi probabil înscris în normele pe care mulţi dintre voi le cunoaşteţi. Este mai mult un pseudo-test, care nu se întinde pe 12 luni, pe 6 luni, nici măcar pe trei luni. Vor fi doar 40 de zile la volanul unui model foarte popular în România, 40 de zile pe care le vom relata pas cu pas, kilometru cu kilometru, litru cu litru.

Modelul care sparge gheaţa este Renault Megane Coupe, un best-seller al segmentului compact, care ajunge în mâinile noastre cu ceva kilometri şi o istorie tumultoasă, scrisă de-a lungul multor şedinţe de test-drive, la care a participat, alături de colegii noştri din presă. Megane Coupe nu îşi arată însă vârsta şi nici cei 20.000 de kilometri, o moştenire care ar putea ridica semne de întrebare în rândul celor care contestă fiabilitatea Renault.

Lansat pentru prima dată în 1995, Megane a dat naştere unei familii numeroase, cu membri apreciaţi şi iubiţi pe Bătrânul Continent.

Prezentat ca un înlocuitor pentru Renault 19, Megane s-a dorit a fi un promotor al filosofiei franceze care promova în special siguranţa pasagerilor. Cele patru stele obţinute în cadrul testelor EuroNCAP, precum şi gama variată de motorizări diesel şi benzină, l-au plasat pe Megane rapid între cei mai importanţi jucători ai segmentului compact.

A doua generaţie a debutat în 2002 şi a venit cu un design greu de digerat de mulţi, dar revoluţionar. Chiar şi aşa, publicul s-a obişnuit cu liniile ascuţite, iar modelul a devenit în România lider al segmentului.

Publicul a făcut cunoştinţă cu actuala generaţie în urmă cu doi ani, însă impactul vizual nu a mai fost atât de puternic ca în cazul vechiului model. Liniile fluide şi asimetriile variantei cu cinci uşi erau o propunere mult prea cuminte pentru un segment compact în care dominau modelele agresive. Varianta coupe a venit însă să spele păcatele fratelui cu cinci uşi şi a reuşit. Designul său sportiv a fost bine primit în special de publicul tânăr.

Pe parcursul celor 40 de zile vom profita de alternativa mai obraznică a gamei Megane, pusă în mişcare de un motor familiar publicului din România, dieselul de 1.9 litri dCi şi 130 de cai putere.

Marele avantaj al unităţii cu patru cilindri este fără îndoială consumul, fiind foarte uşor să atingi o autonomie de patru cifre.

În mediul urban, francezii ne promit 6.2 litri/100 de kilometri, în timp ce extraurbanul ar urma să atragă doar 4.4 litri/100 de kilometri. Cu alte cuvinte un mixt de 5.1 litri la 100 de km. Vom vedea însă cât de sinceri au fost.

Chiar dacă durata testului este una relativ mică, vom încerca în cele câteva episoade să vorbim despre valorile reale ale consumului în diferite condiţii de trafic, despre costurile zilnice de întreţinere, despre interior şi spaţiul pe care ţi-l oferă coupe-ul şi nu în ultimul rând despre comportamentul general al maşinii.

Comentarii (17)

  • hmm... interesant

    ar trebui sa inregistrati si ceva video, sunet, ca sa veda/auda tot romanul cum zdrangane masina prin gropi la 1000km si la 10000km ;) . . . desi nu ar trebui sa fie mare diferenta ... desi, la ce drumuri avem ...

    bafta !
    13 8
  • Vasilon
    Masina frate...E scumpe???!!Are TDI pe gaz????????
    10 8
  • @unkle
    Care 1000 km? In articol scrie ca masina are deja 20.000km :). Frumoasa initiativa!
    12 1
  • cand am pus eu comentariul textul lipsea , am "prins" pagin in timp ce baietii faceau upload :D ... de acolo faza cu 1000km.

    Chiar daca nu este chiar noua, raman de parere ca si niste inregistrari video ar fi utile ;)
    5 4
  • arama
    Mai stia toata lumea cui ridicati mingea la fileu.
    Nu trebuia sa puneti pe prima pagina :)
    4 5
  • ****
    cine sunt soferi care participa la test ?......cate masini sunt folosite pentru acest test ? cam cati km preconizati k o sa faca in aceste 2 luni ?si chiar o sa spuneti care sunt problemele intalnite pe parcursul acestui test ?
    1 1
  • sebyro
    MY FIAT IS FANTASTIC
    da e frumoasa masina, in spania sunt multe si nu doar la tineri
    5 2
  • ****
    si ce sa intamplat azi la test ....cati km sa parcus .....parca spuneati k detaliati km cu km litru cu litru ...........
    1 0
  • salutari!
    La renault 130 de cp vin cam 100 de cp reali!
    Consumul nu pare cine stie ce economic, daca pe voi asta va impresioneaza, e opinia voastra... dar oricum sunteti fair-play si ne relatati din "promisiunile francejilor" :P
    Masina e frumoasa, chiar mi se pare mai reusita decat golf 6, in opinia mea, dar este si o masina masiva. Zilele trecute am vazut una pe sosea, era mai inalta si lata decat un Lancia model mai vechi, nu stiu ce model, ca nu le cunosc. Deci...nu stiu de ce se recomanda a fi model pt tineri cand masina este cat, daca nu mai mare, decat o utilitara?! Eu sunt tanar, dar nu simt nevoia de spatiu, deci sincer... ma simt bulversat, cred ca as merge totusi pe un Leon, e o varianta mai sigura, parerea mea...desi nu prea inghit fransiza VAG, despre care cred ca ucid masinile si traditiile celorlalte marci participante!
    Sunt curios sa vad ce feedback ofera masinuta!
    Va salut cu respect!
    0 5
  • Vasilon
    @Esan
    Pai Golf 6 este etalon in clasa cum dracu sa se apropie dacia asta de el!

    P.S
    Ati ramas pe undeva sau cautati un service bun de nu mai dati detalii
    0 5
  • Pt Vasilon
    Hmmm
    Blead daca ai fi urmarit de ex Top Gear, pe circuit a iesit mai bine Megan2.2 decat golf6GTI iar Astra OPC(0pc) mult prea slaba pt a fi luata in consideratie avand in vedere prestigiul

    Acum intrebarea pt vasilon: Ce masina ai? asta daca nu sunt prea indiscret
    0 3
  • lamuriri
    Următorul episod va avea în prim plan consumul urban al lui Megane Coupe. Vor exista şi câteva surprize. Articolul va apărea zilele următoare. Mulţumim că ne urmăriţi.
    2 1
  • Sport la test
    "Megane Coupe nu îşi arată însă vârsta şi nici cei 20.000 de kilometri, o moştenire care ar putea ridica semne de întrebare în rândul celor care contestă fiabilitatea Renault."

    Despre fiabilitate vorbim dupa 150k, domnule Mirica.
    Nici n-ati inceput bine testul si deja imi miroase a advertorial.

    Am mers recent cu un 525d din 2004 cu 200k la bord. Acolo vorbim despre fiabilitate ca nici macar plasticurile nu scartaiau la bord iar la trecerile peste caile de tramvai...ce sa zic, am mers cu masini noi care erau mai zgomotoase.
    0 2
  • stefan
    motor
    mortorul asta 1.9 dci 130 cp ar trebui pus pe duster.
    4 0
  • fiabilitate
    Fiabilitate/consum - am mers in excursie in franta, iar la intoarcere am facut 2000+km (~36 ore ) doar cu 1 oprire pentru mancat, viteza nu a coborat sub 120km/h pe autostrazi ( din franta/elvetia/germania/austria/ungaria ) cosumul maxim a fost la unguri de 5.6L / 100km (calculat exact de la plin la plin -nu computer bord) unde s-a mers cu 140-150km/h motorul: 1.5 dCi 80cp, masina: Symbol 2006 , kilometrii : 59.700 . Mi se pare destul de bine, fata de o masina sh, la care cel putin eu am avut experiente urate. Ideea e ca merita de 10-11.000 eur o masina noua cu garantie si in care ai inceredere deoarece ai condus-o numai tu, decat un audi A seis sau ce d-zeu bmw seria 7 iti mai iei cu banii acestia.
    0 0
  • antistupid
    Nelamurire
    @Esan, ce inseamna ca "la Renault 130 CP vin cam 100 CP reali"? Ai mers vreodata cu masina asta? Si inca ceva, de unde si pana unde e mare "cat o utilitara"? Nu mi-e clar, te referi la Mégane Coupé?

    @Vasilon, aruncatul cu vorba fara argumente e un sport national pe-aici, si in general prin tarisoara noastra... si nici tu se pare ca nu faci exceptie.

    Intamplator sunt posesor de Mégane Coupé, masina este foarte frumoasa, consumul e mic, e si destul de nervoasa pentru mine, mi se pare perfecta pentru un tanar. Inainte de asta am avut un Clio, masina a fost foarte ok pentru mine, foarte fiabila, consumul excelent, nu am avut probleme (desi era cumparata la mana a doua), ceea ce m-a si convins sa cumpar Mégane-ul Coupé.

    Hm, e ciudat cum masinile astea se vand foarte bine (mai ales in afara), iar pe la noi toata lumea comenteaza... ca nu-s VW, ca nu-s Audi, ca nu-s BMW second...
    4 0
  • clarificari
    Nu inteleg ceva : voi astia anti-renault aveti impresia ca in 40de zile o sa cada tabla dupa masina, aveti impresia ca o sa-i pice o roata si o sa-i faca motorul de doua ori ? Va asteptati sa faca in 40 de zile ce face cazanul vostru de 200.000km in fiecare saptamana de cand l-ati luat din Germania ? E o masina noua oameni buni! Pana la 140.000 nu o sa-ti schimbe nimic important in afara de ulei si filtre. Poate o sa-i cada vre-o flansa de amortizor sau o bucsa dar nu o sa-i schimbe discurile de frana de 20 de ori si ambreiajul de 15 ori.

    Maturizati-va odata! Nu poti sa te astepti de la o masina noua sa faca precum un second obosit decat daca esti picat in freza!!

    Masina o sa iasa mai mult decat onorabil din test. O sa aiba un consum mic (am 6 renault-uri in curte, toate dCi), o sa aiba niste revizii decente (chiar daca o sa fie furati de service-urile de reprezentanta Renault unde totul este mai scump cu 30% decat la service multi-marca) si o sa aiba un raport calitate/intretinere/pret foarte bun ca orice Megane.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru