Drivetest Audi Q5 Sportback

S line 55 TFSIe quattro PHEV
Audi Q5 Sportback zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Duminica, 15.08.2021
Exercițiu de emoție

Până nu demult, să faci un SUV Coupe era considerată o ponegrire a istoriei. Era o pată pe un Degas de milioane de dolari, facută cu bocancul murdar de noroi. Timpul și preferințele clienților au schimbat însă percepția oamenilor, iar astăzi toată lumea își dorește un astfel de model. Iar constructorii trebuie să aibă așa ceva în gamă, chiar și cu riscul de a fi apostrofați în piața publică denumită internet.

Profiturile din aceste segmente nu pot fi ignorate. Și, totuși, Audi părea să o facă cu success până anul trecut, cel puțin în cazul SUV-urilor de dimensiuni medii. Asta pentru că, deși rivalii săi tradiționali au lansat câte un SUV Coupe în acest segment încă din 2014, celor din Ingolstadt le-a mai luat încă patru ani până au decis să acopere și ei golul ce este acum asigurat de Q5 Sportback.

Așadar, odată cu faceliftul lui Audi Q5, anul 2020 ne-a adus și o nouă variantă de caroserie, una care își dorește să atragă oamenii preocupați mai degrabă de stil, nu de câte geamantane încap în portbagaj.

Viața e pe cale să devină mult mai dificilă pentru BMW X4 si Mercedes-Benz GLC Coupe.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

Audi Q5 Sportback
S line 55 TFSIe quattro PHEV

  • Pret de pornire 68.812 €
  • Pret model testat 92.459 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Așa cum era de așteptat, noul Audi Q5 Sportback este construit pe aceeași platformă tehnică precum fratele său convențional, respectiv MLB Evo. Asta presupune și o împarțire frățească a motoarelor, suspensiilor, cutiilor de viteze. Cu toate acestea, în România, oferta e limitată la doar trei versiuni, din care două sunt plug-in hybrid, iar una este diesel.

Așadar, dacă încă mai preferați motoarele cu aprindere prin compresie, aveți la dispoziție eternul propulsor de 2 litri care, în versiune 40 TDI quattro, dezvoltă 204 cai putere și până la 400 Nm cuplu. Meniul e completat de două versiuni TFSIe, ambele cu aceleași componente, dar cu limitări software pentru diferențierea în gamă.

Versiunea Q5 Sportback 50 TFSIe este dotată cu un motor de 2.0 litri, 4 cilindri, turbo, capabil să dezvolte până la 265 CP și 370 Nm cuplu. Acesta este ajutat de un motor electric, care mai adaugă 143 CP și până la 350 Nm cuplu. Cele două, combinat, îți pot livra în pedala de accelerație maxim 299 CP și 450 Nm cuplu.

Dacă vrei totuși cel mai puternic model, în gamă te așteaptă versiunea 55 TFSIe, care folosește aceleași componente, dar mulțumită software-ului diferit, are la dispoziție până la 367 CP și 500 Nm cuplu.

Indiferent de versiunea aleasă, resursele propulsoarelor sunt livrate către toate cele patru roți ale mașinii prin intermediul sistemului de tracțiune integrală quattro, cu ajutorul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Predictibil, versiunea 55 TFSIe care ne-a fost pusă la dispoziție, s-a achitat de toate sarcinile exemplar.

Cele două motoare lucrează în simbioză perfectă, iar livrarea resurselor este imediată, grație unității electrice, care dispune de cuplu copios încă de la prima rotație. Așa că noul Q5 Sportback accelerează cu sete în orice situație. Cutia de viteze a fost și ea la înălțimea așteptărilor, exploatând resursele sistemului hibrid cu ușurință, fără întărzieri sau ezitări de vreun fel.

Motorul cu combustie internă își face treaba în liniște în mare parte a timpului, devenind observabil în habitaclu abia atunci când depășești 3.000 RPM, situație ce va fi rar întâlnită, având în vedere ajutorul oferit de motorul electric, dar și de limitele de viteză din România. Chiar dacă motorul pe benzină ar avea turbo lag, ți-ar fi imposibil sa afli mulțumită motorului electric ce umple eventualele goluri de cuplu. Cutia de viteze își face treaba foarte bine, excelent chiar în modul Sport.

De altfel, dacă ții apăsată pedala de accelerație prea mult - adică mai mult de 5 secunde - s-ar putea să ai probleme cu legea. Dacă folosești și modul Sport, livrarea resurselor e aproape brutală, aducându-mi aminte de comportamentul mașinilor electrice.

Partea cea mai bună este că, indiferent de nivelul de încărcare al bateriei (afișat de computerul de bord), mașina are întotdeauna o rezervă de energie care poate fi folosită pentru a pune vehiculul în mișcare sau pentru a oferi un impuls la accelerările puternice. Un comportament similar cu cel al unui sistem hibrid clasic.

 

renovatio e-charge
Rețeaua Renovatio E-Charge are o rețea care cuprinde 214 locații în toată țara. O mare parte dintre aceste locații se află și în centre comerciale importante. De asemenea, există planuri pentru o expansiune accelerată.

Consum

Sistemul hibrid de pe noul Audi Q5 Sportback 55 TFSIe este conceput pentru a fi utilizat într-un mod puțin diferit față de o mașină convențională. Asemeni oricărui alt plug-in hybrid, Q5 Sportback 55 TFSIe a fost creat pentru a fi condus în mod pur electric prin oraș, în majoritatea timpului. Astfel, conform testelor WLTP, modelul german are o estimare de consum de combustibil medie de 1.8 l/100 km, combinat cu un consum de electricitate de 19.3 kWh/100 km.

În segmentul lui Q5 Sportback, rivalii deja cunoscuți vin de la Mercedes-Benz, în forma lui GLC Coupe, precum și BMW X4. Din moment ce modelul din Munchen nu dispune de o versiune plug-in hybrid, singurul rival comparabil rămas pentru Audi Q5 Sportback 55 TFSIe este Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic, cu 320 CP și 700 Nm de cuplu. Acesta are un consum declarat, conform testelor WLTP, de 1.9 l/100 km și 18.5 kWh/100km.

În timpul petrecut conducând prin oraș, Audi Q5 Sportback 55 TFSIe va folosi aproape exclusiv electricitate pentru deplasare. Mașina a fost setată astfel încât să folosească resursele bateriei în primul rând, cu scopul declarat de a reduce emisiile dăunătoare în interiorul urbelor aglomerate. Astfel, bateria cu o capacitate netă de 14.4 kWh, ascunsă sub podeaua portbagajului, ar trebui să îți ofere o autonomie electrică de până la 60 de kilometri, conform celor de la Audi.

Dupa 100 de kilometri rulați în traficul din București, cifrele computerului de bord indicau un consum mediu de 4.1 l/100 km, în condițiile în care primii 48 dintre aceștia au fost parcurși folosind exclusiv energia stocată în baterie. În afara orașului, pe o secțiune de 65 km pe DN1, cu o viteză medie de 80 km/h, consumul afișat a fost de 5.4 l/100 km.

Pe o porțiune similară, dar pe autostradă, la viteza de 130 km/h, consumul indicat a urcat până la 8.5 litri/100km.

E important de notat faptul că, dacă nu vrei să aderi regulilor scrise în harta ECU a mașinii de către inginerii din Ingolstadt, poți face asta cu ajutorul modurilor de condus. Pe Audi Q5 Sportback 55 TFSIe ai la dispoziție 4 moduri de condus ce reglează modul în care exploatezi resursele. Poți folosi modul EV, care va face uz de resursele bateriei până la epuizare, sau modul Auto-Hybrid, care lasă mașina să aleagă ce propulsor să folosească, în funcție de condițiile de drum.

Pe lângă aceste două moduri de rulare, mai există posibilitatea de a încărca bateria folosind motorul cu combustie internă sau de a menține nivelul bateriei la un anumit procentaj, ambele fiind scenarii în care consumul de combustibil va crește, însă, drastic

Performanţe

În mod normal, modelele Coupe – sau in limbajul Audi, Sportback – sunt asociate cu ideea de mașină sportivă. Audi Q5 Sportback nu face excepție iar specificațiile versiunii 55 TFSIe sunt demne de invidiat.

În aceasta configurație, modelul de față devine cel mai puternic din gama Q5, depășind în potență chiar și versiunea SQ5. Cu toate acestea, greutatea suplimentară adaugată de componentele sistemului hibrid (baterie, motor electric) ridică masa totală a lui Q5 Sportback 55 TFSIe la 2.2 tone, respectiv cu aproximativ 300 de kilograme mai mult decât versiunea SQ5.

Versiunea plug-in hybrid nu este, așadar, și cea mai rapidă în sprintul până la 100 km/h, fiind cu 0,2 secunde mai lentă decât SQ5, cu un timp oficial de 5.3 secunde. Nu e ca și cum ai simți asta ca o mare problemă, când ești la volan. Audi Q5 Sportback 55 TFSIe accelerează furibund, mult peste vitezele legale din România, fiind limitat fizic de componentele sistemului hibrid la un maxim de 239 km/h.

Accelerația se simte foarte fluid, fără sincope pe toată plaja de turații, cu o livrare impresionantă a resurselor din momentul în care ai apăsat pedala de accelerație. Chiar și în depășiri, versiunea 55 TFSIe are acces la cuplul instant al motorului electric, ceea îți oferă încredere la volan și un sentiment de siguranță.

Cel mai apropiat rival, Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic Coupe are un timp de accelerare până la 100 km/h de 5.7 secunde și o viteză maximă de 230 km/h.

Interior

Audi și-a construit o anumită reputație atunci când vine vorba de interiorul mașinilor sale. Producătorul din Ingolstadt este recunoscut pentru calitatea excelentă oferită celor care călătoresc la bordul unui produs creat de ei. Iar exemplarul de față nu face notă discordantă.

Dotat cu pachetul S-Line, noul Audi Q5 Sportback ia o pagină din cartea scrisă de fratele său mai în vârstă și te impresionează de la bun început. Atenția la detalii este ridicată și calitatea percepută la nivelul așteptat într-o mașină premium. Insonorizarea a fost încă un punct forte, dar era de așteptat din moment ce modelul de față a fost echipat opțional cu geamuri cu izolare fonică. Scaunele în această configurație au fost îmbrăcate în piele pe laterale, în timp ce zona din centru este finisată într-o stofă de bună calitate.

Cusăturile contrastante verzi îți atrag atenția imediat, precum o vor face și elementele finisate în negru lucios de pe bord și consola centrală.

Nu există loc în care să apeși și să auzi vreun scârțâit dubios, iar spațiile de depozitare sunt generoase. Cotiera are, probabil, peste 40 de centimetri adâncime, spațiile din uși sunt și ele generoase și capitonate pe interior, în timp ce consola centrală mai are 3 spații suplimentare, de mici dimensiuni, pentru tot felul de mărunțișuri.

Ne-ar fi plăcut totuși să avem măcar un buzunar mai mare în zona dintre scaune, în care să putem depozita telefonul pentru călătorii mai lungi. O altă critică ar putea fi poziționarea ecranului sistemului de infotainment deasupra planșei de bord, alegere de design care îl scoate în evidență într-un mod mai puțin plăcut. Însă, de cealaltă parte, trebuie să apreciem amplasarea lui în câmpul vizual.

În zona din spate vei observa cele mai mari diferențe comparativ cu fratele său tradițional. Q5 Sportback și-a primit numele tocmai datorită formei acoperișului, care plonjează spre spate. Astfel, pasagerii din al doilea rând pierd 17 milimetri de spațiu în zona capului, comparativ cu Audi Q5, ceea ce face locul un pic înghesuit pentru persoanele ce masoară peste 1.85 înălțime.

Și portbagajul a avut de suferit, spațiul de depozitare fiind micșorat de două ori: o dată din cauza formei acoperișului și a doua oară din cauza bateriilor din podea. Astfel, spațiul total disponibil este de doar 455 litri. Cu toate acestea, cei de la Audi au reușit să implementeze și câteva soluții ingenioase, precum un spațiu dedicat sub planșeul portbagajului, pentru cablurile de alimentare.

Preţ de achiziţie

Pentru a putea adjudeca dreptul de a spune oricui că deții un Audi Q5 Sportback va trebui să scoți din buzunar cel puțin 49.500 euro. Valabil pentru versiunea Q5 Sportback 40 TDI. Dacă, însă, vă doriți o versiune plug-in hybrid, precum cea testată de noi, va trebui să vă mai scotociți prin conturi de câteva mii de euro, din moment ce prețurile pentru 55 TFSIe incep de la 68.800 euro.

În acest caz, și echipamentul standard va fi mai generos, incluzând un sistem de climatizare pe trei zone, cheie confort cu senzor pentru portbagaj, sistem cruise control cu limitator de viteză, faruri LED, geamuri termoizolante, hayon electric, jante de 18 inch, oglinzi încălzite și heliomate, lumini ambientale, radio digital, stopuri cu tehnologie LED, moduri de condus prin Audi Drive Select și multe altele.

De notat însă că exemplarul nostru de test era, în schimb, mult mai bine dotat, fiind echipat în plus cu suspensie adaptivă pe aer, instrumentarul de bord digital Audi virtual cockpit de 12.3 inch, sistemul de sunet Bang&Olufsen cu 19 incinte acustice, stopuri cu tehnologie OLED precum și faruri Matrix LED OLED. Jantele de 20 de inch, navigația MMI plus cu ecran de 10.1 inch, scaunele S-Line precum și trapa panoramică din două segmente completează configurația. Astfel, prețul total pentru exemplarul testat a ajuns la 92.500 euro cu TVA.

Rivalul cel mai apropiat de la triada germană, Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic Coupe, are un preț de start de 59.680 euro, cu aproximativ 9.000 de euro mai puțin, dar și cu o putere totală de doar 320 CP. Configurația standard a rivalului din Stuttgart aduce echipamente similare și include faruri LED, moduri de condus, asistent de frânare, geamuri fumurii, jante de 18 inch, precum și pilot automat adaptiv.

Siguranţă

Din moment ce vorbim despre un Audi, în ceea ce privește siguranța la bordul acestei mașini, obținerea de cinci stele la testele Euro NCAP e mai mult o formalitate.

Protecția pasagerilor adulți în caz de accident a fost cotată la 93%, în timp ce pentru copii, Q5 Sportback a primit un procentaj de 86%. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 73%, iar sistemele de siguranță active au funcționat acceptabil, motiv pentru care Q5 Sportback a primit un calificativ de 74%.

Aceste note foarte bune au fost posibile pentru că Audi a echipat Q5 Sportback, chiar și în versiunile de bază, cu suficiente echipamente de siguranță activă. Acestea au devenit din ce în ce mai importante în ultimii ani, chiar algoritmul de testare al celor de la Euro NCAP fiind modificat pentru a le lua în considerare.

Astfel, noul Q5 Sportback vine cu sistem de frânare de urgență, sistem de detectare a pietonilor și mașinilor, un asistent pentru menținerea benzii de rulare, precum și monitorizarea unghiului mort printre altele.

 

Ţinută de drum

Comportamentul rutier al noului Audi Q5 Sportback este modificat decisiv de lista de opționale bifate. Din fericire pentru noi, masina de față fusese echipată opțional cu suspensia pneumatică, ceea ce i-a schimbat destul de mult caracterul.

Atunci când vorbim de mașini plug-in hybrid, trebuie să ținem cont de specificul lor. Aceste modele au sarcina ingrată de a fi ceva mai grele decat suratele lor care nu sunt nevoite să care baterii în portbagaj sau podea.  Chiar și asa, în ciuda celor 300 de kilograme adiționale aflate la bord, Q5 Sportback 55 TFSIe are un comportament predictibil pe asfalt, absoarbe imperfecțiunile drumului cu grație și nu își pierde eleganța nici pe zone ceva mai accidentate.

Sistemul quattro este și el de mentionat, oferind aderență optimă în orice situație, distribuind cuplul motor aproape instantaneu oriunde ar fi nevoie. Deși sansele ca un proprietar să scoată acest model de pe drumurile asfaltate sunt minuscule, noi am testat totuși capacitatea mașinii și în condiții de drum accidentat, cu rezultate foarte bune. Practic, nu am avut niciun fel de bătaie de cap în zonele fără asfalt pe care le-am explorat.

De mare ajutor a fost, din nou, suspensia pneumatică, ce poate fi ajustată din interior și ridicată până la 45 de milimetri pentru o garda la sol mai bună. Combinată cu resursele livrate instant de motorul electric, precum și cu sistemul de tracțiune integrală quattro, Q5 Sportback 55 TFSIe este chiar impresionant în condiții de drum forestier. Cu toate acestea, modelul Audi va fi folosit, probabil, aproape exclusiv în oraș, iar aici va face față cu usurință oricaror provocări.

Servodirectia asistată electric îți permite să întorci volanul cu două degete, sensibilitatea pedalei de accelerație poate fi reglată prin intermediul modurilor de condus (Efficient, Normal, Dynamic sau Individual), iar frâna este regenerativă, cu o sensibilitate mică pe prima parte a cursei. Dacă vrei să conduci mai sportiv, o poți face fără mari probleme, resursele modelului hibrid fiind livrate instantaneu către șosea.

E bine totusi să reții faptul că versiunea TFSIe are 300 de kilograme în plus la bord, ce se vor face cunoscute dupa prima serie de viraje abordate mai sportiv. Deși suspensia pneumatică face experiența placută în majoritatea timpului, nici măcar ea nu poate ține perfect piept unui SUV de 2.25 tone, ruliul făcându-și apariția aproape imediat.

Servodirecția asistată electric, deși are avantajele ei în mijlocul orașului, nu oferă un feeback observabil prin intermediul volanului și va trebui să faci mereu mici ajustări în timpul virajului pentru a-ți da seama mai bine ce fac roțile de pe puntea față. În plus, pierderea aderenței și limitele acesteia nu sunt comunicate așa de fin cum ți-ai dori. 

Vizibilitate

Fiind vorba de un SUV de dimensiuni medii, vizibilitatea la bordul lui Audi Q5 Sportback este foarte bună, cu o excepție previzibilă: zona din spate.

Daca în față, stânga sau dreapta ai o vedere foarte bună asupra a ceea ce se întâmplă în jurul tău, grație poziției înalte la volan, parbrizului și a suprafețelor vitrate generoase, zona din spate e o poveste diferită. Dimensiunea redusă a lunetei precum și forma acoperișului spre spate limitează vizibilitatea, mai ales spre extremitățile mașinii. Montanții sunt și ei uriași.

Din fericire, Audi Q5 Sportback poate fi dotat cu un sistem de camere de 360 de grade, gata să elimine această problemă în momentele esențiale.

Tehnologie

În echiparea standard, Q5 Sportback 55 TFSIe oferă o mulțime de elemente care îți vor face viața mai ușoară. Astfel, ai la dispoziție un sistem audio cu 8 difuzoare, Audi Drive Select, ce îți permite să alegi diferite moduri de condus, și integrare smartphone pentru conectarea telefonului la sistemul de infotainment prin Apple CarPlay și Android Auto. 

Bineînțeles, dacă bugetul permite, poți adăuga și alte sisteme dar cea mai importantă tehnologie se află sub capotă și habitaclu, respectiv sistemul hibrid. Dezvoltat pentru întregul grup Volkswagen, motorul electric precum și bateria sunt folosite atât pe produse Audi, precum Q5 Sportback TFSIe, cât și pe alte modele, de la Skoda până la Porsche Panamera.

Așa cum am menționat mai sus, sistemul de pe Q5 Sportback 55 TFSIe este calibrat aproape perfect și, deși ne-am fi dorit o autonomie ceva mai apropiată de cifrele declarate oficial, comportamentul mașinii a fost impecabil.

Nu în ultimul rând, opțional, ai la dispoziție tehnologie OLED pentru iluminarea farurilor, cât și a stopurilor, în diferite tipuri de design. Pe lângă aspectul plăcut al acestora, iluminarea OLED, în combinație cu sistemul Audi Pre-Sense City, oferă și o siguranță crescută celor din mașină. Astfel, în cazul în care mașina detectează apropierea unui vehicul din spate, cu o viteză prea mare raportat la distanța dintre autovehicule, stopurile OLED își vor mări intensitatea pentru a avertiza șoferul.

Sistemul de infotainment este bine structurat, o caracteristică cu care ne-am obișnuit în mașinile Audi de-a lungul timpului. Meniurile și sub-meniurile sunt structurate bine și nu trebuie să cauți foarte mult pentru a ajunge la secțiunea dorită. Răspunsul ecranului la atingeri este instantaneu, iar tranzițiile sunt fluide, fără sacadări în mare parte din timp.

În spatele volanului vei observa faimosul Audi Virtual Cockpit, adică un instrumentar de bord digital de 12.3 inch, cu o rezoluție mare și animații impecabile. Acesta poate fi configurat într-o multitudine de feluri și poate afișa mai multe informații decât ai avea concret nevoie. Totuși, e de lăudat faptul că Audi îți oferă șansa de a configura cum vrei tu infomațiile arătate, folosindu-se la maxim de posibilitățile oferite de un ecran față de un aranjament clasic, cu ceasuri analogice.

Design

Arma principală a lui Audi Q5 Sportback nu va fi, totuși, nici tehnologia OLED a stopurilor, nici sistemul audio Bang & Olufsen, nici sistemul hibrid, ci designul. Până la urmă, asta deosebește modelul Sportback de cel normal și asta va convinge clienții să îl cumpere și să suporte dezavantajele pe care le aduce un alt profil al acoperișului.

În partea frontală, Q5 și Q5 Sportback sunt identice, cu grila Audi Uniframe dominând atmosfera. Până și prizele false de aer ce adăpostesc luminile de ceață sunt identice. Diferențele între cele două modele sunt observabile doar din lateral și spate.

Începând de la stâlpul B, profilul lui Q5 Sportback e mai jos, coborând abrupt spre portbagaj, oferindu-i acea siluetă atât de râvnită de Coupe. Și hayonul e diferit, însă e interesant de notat faptul că, deși sunt poziționate la un alt unghi, stopurile au același design per total, inclusiv cele opționale, cu tehnologie OLED. Spatele masiv va face roțile mici să pară minuscule, iar recomandarea mea ar fi să încercați să achiziționați cel puțin varianta de 20 inch, pentru a oferi echilibru siluetei mașinii.

Indiferent de versiunea pe care o va cumpăra clientul final, este clar că Audi Q5 Sportback va fi o alegere emoțională, iar asta înseamnă ca cei ce îl vor lua acasă o vor face cu toată inima, fără a fi nevoie de explicații suplimentare.

Nu ne-a placut

  • Autonomia electrică mai mică decât cea declarată
  • Spașiul pentru pasageri în spate
  • Portbagajul mic

Ultimele teste

Comentarii (5)

  • ACE - Craiova
    Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii:
    - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro
    - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro
    - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro
    - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro

    As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model...

    MULT SUCCES AUDI!!!
    27 8
  • RAV 4 este cea mai scumpa dar are si autonomie pur electrica de 75 km WLTP.
    Celelalte au autonomii 100 electrice de 50-55 km WLTP
    24 2
  • Gheorghe
    Q5 Sportback este interesant chiar daca nu porneste de la un pret foarte accesibil


    Este totusi un Audi veritabil - o masina care-ti va aduce multe satisfactii de-a lungul perioadei pe care o vei petrece alaturi de ea.
    14 6
  • ACE - Craiova
    In Republica Moldova o TOYOTA RAV4 PHEV incepe de la 45.000 Euro si este disponibila de la inceputul anului 2021.
    24 0
  • 92 de mii pt asta?! 92 DE MII????????!!!!!!!!
    7 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru