Drivetest Ford Focus (2011-2014)

1.6 TDCi 115CP Sport
Test drive Ford Focus (2011-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ford
Miercuri, 06.04.2011
Înţelepciune şi reumatism

Ford a schimbat semnificativ noul Focus odată cu strategia ONE Ford şi transformarea reprezentantului său în segmentul compact într-un model global. Producătorul de automobile de origine americană consideră că tehnologia a apropiat consumatorii şi i-a făcut să-şi dorească acelaşi lucru de la un automobil, indiferent de locul în care stau aceştia. Acest lucru a dus la schimbarea radicală a lui Focus, lucru care va avea implicaţii interesante în segment. Într-un fel, sportivul care ne-a încântat mai bine de zece ani a îmbătrânit şi s-a îmbolnăvit de reumatism. În schimb, acesta este mai înţelept acum şi poate să prevină mai uşor accidentările.

Ford Focus (2011-2014)
1.6 TDCi 115CP Sport

  • Pret de pornire 16000 €
  • Pret model testat 20.750 €
  • Taxa auto 213 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am testat noul Focus în România cu un motor 1.6 TDCI de 115 CP şi 270 Nm. Motorizarea ne era familiară de la C-Max, iar performanţele sale au fost îmbunătăţite faţă de cele ale generaţiei precedente de Focus - aflată încă la vânzare. Îmbunătăţirile sunt modeste pe hârtie, dar e important să subliniem atuurile acestui propulsor înainte de toate. Silenţiozitatea este un lucru foarte important la un diesel, iar noul propulsor al lui Focus se mândreşte cu unul dintre cele mai silenţioase motoare pe motorină din segment. Elasticitatea propulsorului este la un nivel bun, aşa cum trebuie să fie orice diesel modern. Nu vorbim de nimic spectaculos în materie de reprize, Focus fiind orientat în mod evident spre economia de carburant. Unitatea TDCI de 1.6 litri nu este cea mai puternică din segment, fiind suclasată de italienii de la Fiat cu al lor Bravo 1.6 Multijet, dar diferenţa dintre cele două modele se manifestă în special la capitolul silenţiozitate. Cu excepţia cazurilor în care îl subturaţi, propulsorul nu manifestă vibraţii care pot fi percepute în habitaclu. Silenţiozitatea lui Focus şi antifonarea aferentă sunt puse la încercare doar de noul Citroen C4 în versiunea e-Hdi. În urma celor două modele se situează Volkswagen Golf cu al său TDI de 1.6 litri, aflat şi el pe o poziţie fruntaşă la acest capitol odată cu renunţarea la tehnologia Pompe Duze şi trecerea la Common Rail. Timoneria cutiei de viteze este precisă, iar etajarea treptelor favorizează obţinerea unui consum scăzut de carburant. Spre exemplu, în treapta a şasea, la 120 km/h, turometrul afişează 2.100 rotaţii pe minut. La urcarea la 3.000 rpm în aceeaşi treaptă ne-am apropia vertiginos de 150 km/h. Reprizele 80-120 km/h sunt rezonabile, fiind încadrate fără probleme în media segmentului. În timp ce rivalii de la Citroen au implementat tehnologie micro-hibrid de la BMW Group, cei de la Ford vin cu un sistem Stop-Start care se dovedeşte eficient în mediul urban. În ceea ce priveşte motorizarea, vă recomandăm să faceţi un efort financiar şi să alegeţi versiunea de 115 CP în defavoarea celei de 95, efort care va fi răsplătit de Focus la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie.

Consum

Ford Focus 1.6 TDCI are cel mai redus consum mediu dintre modelele compacte cu motoare diesel de 1.6 litri. Vorbim de o medie mixtă de 4.2 litri la sută, în timp ce consumul urban este anunţat la 5.1 litri la sută. În regim extraurban, oficialii Ford anunţă un consum de 3.7 litri la sută. Podiumul îl împarte cu Citroen C4 e-HDI, dar doar dacă modelul franţuzesc vine în compania cutiei manuale pilotate automat. În cazul în care alegeţi motorul de 110 CP pe C4 cu o transmisie manuală, veţi avea un model cu un consum mediu de 4.6 litri la sută. Revenind la Focus, modelul îşi surclasează rivalii cu câteva sute de mililitri la 100 kilometri în regim mixt, diferenţa variind de la caz la caz. Cel mai mare consum mediu din segment este de 4.8 litri la sută şi le aparţine modelelor Peugeot 308 1.6 HDI (înainte de facelift) şi lui Fiat Bravo 1.6 Multijet. În ceea ce priveşte consumul în cadrul testului nostru, am înregistrat un consum de 5.8 litri la sută în mediul extraurban, respectând limitele de viteză şi aplicând un stil de condus liniştit, presărat cu câteva depăşiri în forţă. În ceea ce priveşte autostrada, valoarea consumului mediu a urcat peste 6.5 litri la sută, dar nu s-a apropiat prea mult de şapte litri la sută în condiţiile în care am respectat regimul de viteză permis de lege. Aşadar, economia de carburant poate fi bifată cu încredere ca fiind unul dintre punctele forte ale lui Focus 1.6 TDCI.

Performanţe

Versiunea diesel a lui Focus are nevoie de 10.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelul este surclasat doar de Fiat Bravo 1.6 Multijet la acest capitol, concurentul italian pe acest segment fiind capabil de acceleraţia respectivă în 10.5 secunde. În materie de viteză maximă, diferenţa dintre cele două modele este insignifiantă, Focus fiind capabil de 193 km/h, în timp ce Bravo poate să atingă 195 km/h. În comparaţie cu rivalii din segment, Focus este cu 0.1-0.4 secunde mai rapid de la 0 la 100 km/h, diferenţă mai puţin importantă pentru un client care doreşte o compactă diesel. Un amănunt interesant este că versiunea cu transmisie manuală pilotată automat a lui C4 HDI 110 CP este cu doar 0.3 secunde mai lentă de la 0 la 100 km/h decât Focus 1.6 TDCI cu transmisie manuală, dar sentimentul încercat de cel de la volan este cu totul diferit, Focus fiind mai plăcut la accelerare, dar deloc impresionant în vreun fel.

Interior

O altă schimbare majoră pentru Focus a fost marcată de interior. În cazul versiunii de echipare Titanium, vârful gamei, modelul se prezintă bine. Bordul are o textură plăcută la atingere, inspirată din cea prezentă pe Fiesta, în timp ce panoul de bord este identic cu cel găsit pe noul C-Max. Asocierea era logică din moment ce Focus şi C-Max împart platforma tehnică într-o oarecare măsură. Scaunele sunt orientate spre confort, la fel ca întregul automobil, iar acest lucru a fost aplicat şi în restul habitaclului. În ciuda faptului că bordul este îndreptat spre şofer, sugerând o idee de dinamism şi sportivitate, celelalte elemente de la interior nu încurajează condusul sportiv. Mai precis, suportul lateral este mai bun decât al unor rivali (totuşi, vorbim de scaune sport), dar acesta nu este potrivit pentru o fugă energică pe serpentine. În plus, nu prea ai unde să-ţi pui telefonul mobil (excepţie făcând cotiera), suporturile de pahar nefiind deosebit de adânci, iar plasarea unui smartphone pe o parte duce la culisarea acestuia în suportul respectiv, ba înspre pasager, ba înspre şofer. Scaunele din spate sunt şi ele confortabile, iar nivelul de spaţiu oferit le permite persoanelor înalte să stea fără probleme una în faţa celeilalte. Spre exemplu, pe locul din dreapta era aşezat confortabil un adult cu o înălţime de aproape 1.90 metri, în timp ce locul din spatele lui era ocupat de un adult cu o înălţime de 1.80 metri. Genunchii ocupantului locului din dreapta spate nu se atingeau de scaunul dreapta faţă, dar acesta nici nu se mândrea cu un nivel extraordinar de spaţiu. Pasagerii din spate beneficiază de un set de suporturi din plastic în care îşi pot ţine obiecte precum cheile sau un telefon mobil. Spaţiul pentru cap este mai mult decât suficient pentru pasagerul sus menţionat în cazul ocupării banchetei din spate. Dacă tot vorbim de bancheta din spate, la accesul pe aceasta pasagerii vor întâlni un set de feţe de uşi cu plastic de calitate îndoielnică. Aceeaşi senzaţie de "ieftin" este dată şi de unele materiale folosite în faţă. Comenzile de pe volan necesită fie obişnuirea şoferului după câteva zile, fie privirea butoanelor la apăsarea unor comenzi dedicate. Spre exemplu, dacă vreţi să alegeţi între limitatorul de viteză şi sistemul de cruise-control, va trebui să apăsaţi muchiile mai "înguste" ale "rombului" format de cele două conglomerate de butoane care integrează funcţiile cruise control, limitator viteză şi comenzi radio. Din fericire pentru degetele noastre, Ford a creat un sistem diferit de cel de mai sus pentru controlul computerului de bord, acesta fiind amplasat cu adevărat la nivelul degetelor mari ale mâiniilor amplasate corect pe volan. Nivelul de zgomot care intră în habitaclu este inferior modelelor low-cost, dar este încadrat în media segmentului, doar motorul fiind cel izolat excepţional. Portbagajul se înscrie cu succes în linia segmentului compact hatch european: 363 de litri (cu 7 litri mai puţin decât la Astra şi cu 13 mai mult decât la Golf).

Preţ de achiziţie

Versiunea entry-level în gama Focus costă 16.000 de euro cu TVA inclus în România. În cazul nivelului de echipare Trend, vorbim de un preţ de 16.750 de euro în România pentru o motorizare pe benzină de 1.6 litri şi 105 CP. Peste Trend plusăm încă 1.000 de euro pentru nivelul de echipare Sport, sau 2.000 de euro pentru a le include pe ambele. Versiunea testată de Automarket, 1.6 TDCI 115 CP M6 Titanium cu cinci uşi are un preţ de pornire de 20.750 de euro cu TVA inclus în ţara noastră, valoare bună în segment. Spre comparaţie, generaţia actuală a lui Focus este cu 200 de euro mai ieftin în versiunea 1.6 benzina 100 CP Trend. Cei de la Ford estimează că nivelul Trend va fi bestseller-ul gamei în ţara noastră, în timp ce Ambiente va primi doar 5% dintre clienţii de Focus, iar Sport va înregistra 26% dintre clienţii acestui model. Versiunea de echipare de top va fi aleasă doar de 10% dintre clienţii lui Ford Focus, estimează oficialii mărcii. Versiunile pe benzină sunt aşteptate să se vândă mai bine, dat fiind ponderea mare de motoare de acest tip în ceea ce priveşte înmatriculările noi din România în segmentul compact. Versiunea sedan costă cu 250 de euro mai mult faţă de hatchback, iar versiunea wagon are un preţ cu 250 de euro mai mare faţă de Focus berlină.

PLĂCUŢE
CARE PROTEJEAZĂ JANTELE
Textar dispune deasemenea de plăcuțe de frână EPAD. Acestea asigură o frânare de top în orice condiții și in acelasi timp păstrează strălucirea jantelor din aliaj. Depunerile de praf de frână sunt reduse considerabil, mulțumită unui material de fricțiune inovativ

Siguranţă

EuroNCAP i-a acordat cinci stele lui Focus, acest rezultat fiind efectul aplecării serioase a inginerilor Ford înspre zona de siguranţă a noului model compact al mărcii. Am fost impresionaţi de varietatea şi numărul de echipamente de siguranţă integrate pe noul Focus, în special de echipamentele destinate evitării unui accident. Pe lângă faptul că ESP-ul nu este decuplabil (cel puţin nu pe versiunea Titanium), acest model monitorizează presiunea în anvelope, asistă şoferul la pornirea din rampă şi permite evitarea unui impact viteză mică la circularea în coloană, după modelul Volvo City Safety. Respectivul sistem se numeşte Active City Stop şi costă 350 de euto în nivelul de echipare Titanium. Focus se bucură de airbag-uri laterale şi frotnale pentru şofer şi pasager, alături de airbag-uri cortină pentru faţă şi spate, ABS+EBA+ESP şi multe altele.

INVENTATORII ANVELOPEI DE IARNĂ
Nokian Tyres a inventat prima anvelopă de iarnă în anul 1934. Se numea Kelirengass şi avea o amprentă specială pentru a oferi mai multă aderenţă pe zăpadă şi gheaţă. La început, a fost folosită pentru camioane şi autobuze.

Ţinută de drum

Capitolul ţinută de drum reprezintă, alături de design, un punct mai puţin bun al noului Focus. În timpul conferinţei de presă, cei de la Ford pretindeau că ridigitatea caroseriei a fost îmbunătăţită dramatic. Nu contestăm acest lucru, dar la ce bun dacă Focus vine cu setări de suspensie mai confortabile decât cele ale modelului pe care tocmai îl înlocuieşte? Încă nu vorbim de un model la fel de moale precum un C4 sau un Megane, spre exemplu, dar acesta nu se apropie deloc de ridigitatea unui Golf. Focus beneficiază în continuare de suspensia spate independentă cu "lamă de control", dar precizia pe viraje a generaţiei precedente a fost sacrificată pe altarul globalizării. Deşi studiile arată că toţi clienţii vor, în mare, aceleaşi lucruri, realitatea spune altceva. Spre exemplu, un fost proprietar de Focus ar fi mai puţin dornic să-şi facă un "upgrade" şi să treacă la noua generaţie dacă ar fi interesat şi atras în mod special de dinamică. Pe de altă parte, cei care au considerat că suspensia generaţiei precedente de Focus a fost prea fermă au acum motiv de sărbătoare. Într-o oarecare măsură, precizia a rămas, dar Ford a făcut un pas înapoi din acest punct de vedere. Nici direcţia nu ete un punct forte al lui Focus, aşa cum se întâmpla până acum. Aceasta este electrică, la fel ca la C-Max şi Grand C-Max. Până aici, totul ok. Problema apare în implementarea în standard a sistemului de control al cuplului în viraje (Torque Vectoring Control), care încearcă să simuleze un diferenţial mecanic cu alunecare limitată şi frânează roata de la interiorul virajului în încercarea de a distribui mai mult cuplu roţii de la exterior. Rezultatul este un nivel mai scăzut de feeling al volanului, cu preţul unui nivel de aderenţă sporit, care ar trebui să ajute şoferii începători să capete încredere în maşină. Pe şoferii pasionaţi ar trebui doar să îi bucure acest sistem, dar acest lucru s-ar fi întâmplat dacă direcţia nu ar fi fost amorţită de parcă ar fi primit o anestezie locală puternică. Sistemul de frânare este potrivit pentru masa vehiculului, în special dacă luăm în vedere faptul că noul Focus este la fel de uşor ca generaţia pe care o înlocuieşte şi are un sistem de frânare mai puternic. În ceea ce priveşte absorbirea imperfecţiunilor drumului, frecvente pe şoselele mioritice, Focus s-a descurcat destul de bine, dar zgomotul de rulare se face simţit uşor la viteze mari pe suprafeţe rugoase, cum ar fi porţiunile acoperite cu beton ale autostrăzii A2.

Vizibilitate

Ford Focus vine cu o serie de elemente utile şoferilor în condiţii de vizibilitate problematică. Fie că vorbim de numeroşii senzori detinaţi detectării obstacolelor, la oglinda centrală sau la oglinzile laterale de dimensiuni mari, Focus se descurcă bine la acest capitol. Singurul inconvenient apare la montantul B, dar nu în privinţa unghiului mort în mişcare - acoperit de un sistem special preluat de la Volvo, ci din cauza faptului că vizibilitatea este uşor îngreunată de acesta atunci când intri pe un drum principal şi încerci să te asiguri şi din dreapta. Ford primeşte aprecierea noastră pentru păstrarea parbrizului încălzit în producţia de serie, element deosebit de util în sezonul rece.

Tehnologie

La cât de avansată este versiunea de top a lui Focus, echipată cu o listă lungă de sisteme şi accesorii, cei de la Ford puteau să vândă noul Focus sub brandul Apple fără nicio problemă. S-ar fi numit iFocus şi ar fi avut un sistem de avertizare la încălcarea liniei continue, la încălcarea limitei de viteză afişată pe panourile din localităţi, la apropierea iminentă a unui autovehicul din faţă, la apropierea la distanţă nepotrivită de autovehiculul din faţă, parcare automată, sau cel puţin asistată puternic şi multe altele. Lista de opţionale include conectivitate Bluetooth, voice control, USB, card SD cu navigaţie, sistem de navigaţie şi multe altele. O altă inovaţie interesantă este sistemul Automatic Grill Shutter, care închide sau deschide fantele de aerisire ale grilei faţă în funcţie de necesităţile termice ale motorului. Tehnologia respectivă urmează să fie implementată şi de cei de la BMW în viitorul apropiat, în timp ce Opel a introdus deja acest sistem pe Astra ecoFLEX.

Design

Odată cu noua generaţie, Focus şi-a pierdut două trăsături emblematice - faţa şi spatele. Să clarificăm, sunt încă acolo, dar nu mai arată a Focus. Rezultatul arată acum a Fiesta dopată din fragedă pruncie şi emană masculinitate doar pe lângă modele cu aspect banal. Posteriorul lui Focus şi-a pierdut stopurile montate pe montanţii C şi se "mândreşte" cu un profil descris de cei de la Ford ca fiind "ca de coupe". Interiorul marchează o îmbunătăţire plăcută, fiind modernizat într-un mod elegant şi integrând toate tendinţele celor de la Ford într-un mod inteligent.

Nu ne-a placut

  • Comportament dinamic
  • Scaune sport plăcute, dar departe de sportivitate
  • Nicio plăcere pentru şofer la abordarea virajelor
  • Aspect aproape comun, aproape lipsit de identitate
Date tehnice - Ford Focus (2011-2014) 1.6 TDCi 115CP Sport
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4358
Putere maxima CP (rpm)
115 (3600)
Latime mm
1823
Cuplu maxim Nm (rpm)
285 (1750)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
193
Greutate kg
1344
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2648
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
53
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
316
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Focus (2011-2014)

Ultimele teste

Comentarii (57)

  • mariuselo
    o poza cu partea posterioara a masini ar ajuta sa ne facem o idee mi potrivita despre design-ul acesteia. Multumesc
    24 2
  • Pacat de ambitii,cum am mai spus pierde contactul cu plutonul fruntas,cred ca totusi culoarea neagra ii sta cel mai bine si mai estompeaza din monstruozitatile design-ului.Interiorul e lucrat cred de Ford Europa iar exteriorul de nord americani ca si setarea suspensiei ce au luat pe mere(si ma refer aici la calitatea interiorului,zgomot motor si mai ales la zgomote de rulare) au dat pe pere("relaxarea" suspensiei ,design urat,pierderea identitatii0
    16 10
  • focus
    Frumos interiorul, dar exteriorul e urat rau, pacat mai frumos a fost generatia trecuta.Varianta sedan (4 usi) arata tare rau, puteau gasi alte solutii cel putin la faruri.
    19 9
  • dragos_thaci
    !
    Superba masina, atat interior cat si exterior !
    16 16
  • EcoBoost
    Mie imi place cum arata,interiorul e chiar superb!! Ma bucur ca acum are o suspensie orientata spre comfort. La ce drumuri proaste avem,nu e indicata o suspensie mai rigida.
    10 9
  • crysti09
    @focus

    crezi tu ca modelul actual e prea rigid?
    5 3
  • aspect
    Toti zic ca arata naspa ..ca e o fiesta umflata .
    Eu ma uit la pozele din articol si nu mi se pare deloc ca seamana cu fiesta (la exterior).
    Eu zic ca arata f. ok (bineinteles e o schimbare majora).
    La cum tine cel care conduce mainile pe volan ..sunt sigur ca verdictul dat este influentat de alte review-uri din vest ..
    In fine ..cred ca se inscrie la frumuseste cu ce este in clasa compacta.
    Mai importanta va fi fiabilitatea si siguranta.

    Daca vrei sport iti iei ST ..sau RS
    14 5
  • leut27
    focus
    Conduc un focus 2 pre face lift, multumim pana acum, de aspect , pozitie la volan , directie, stabilitate
    Nu am condus inca focus 3 dar ..recunosc ca nu imi place cum arata
    Grila din fata mi se pare urata, interiorul la ford nu a fost niciodata un pct forte deci nimic nou
    Vb cuiva sa ii vedem fiabilitatea
    8 2
  • Gigel80
    Nu inteleg o chestie!
    "Am testat noul Focus în România cu un motor 1.6 TDCI de 115 CP şi 270 Nm [...]. Versiunea diesel a lui Focus are nevoie de 10.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. "

    Ce naiba de cuplu mai au si dieselurile astea. Eu am un Lacetti 1.6 16v cu 150Nm si accelereaza tot in 10.9 secunde. Sa inteleg ca exista cuplu de motor diesel si cuplu de motor pe benzina? Poate ma ilumineaza cineva :D. Merci!
    2 19
  • consum
    cam mare consumul extraurban 5,8l/100km si 6,5l/100km pe autostrada,fata de 3,7 cat zice producatorul.

    in oras oare cat ia? 8-9l?
    20 3
  • stefan
    Ford
    "Unitatea TDCI de 1.6 litri nu este cea mai puternică din segment, fiind suclasată de italienii de la Fiat cu al lor Bravo 1.6 Multijet"

    deci la voi un motor de 115 CP este surclasat de unul de 120 CP???
    dar faptul ca Focusul are consum combinat 4.2l% iar Fiat Bravo 4.8l% ?
    dar emisiile CO2 109 g la Ford si 125 g la Fiat?
    10 4
  • stefan
    Motor/transmisie dati 3 stele jumate dar nu spuneti nimic de partile negative. Deci v-a placut tot si ati dat 3 stele jumate?
    Ce ii lipseste acestui grup/motor pentru a lua 4 stele sau 5 ? Are putere mare, cuplu mare, consum mic, 6 trepte, sistem StopStart, emisii Co2 mici, antifonare buna, timonerie buna..
    15 4
  • @baboon - in oras toate iau 8-9 .... problema este sa-l convingi p'ala de o detine sa recunoasca :)
    9 15
  • andrei
    surclasari
    "modelul îşi surclasează rivalii cu câteva sute de mililitri la 100 kilometri în regim mixt" ei, hai, ca acum cateva sute de mililitrii nu e de surclasare
    7 0
  • consum
    @unckle - golful meu 2.0 tdi ia 8-9 in oras. eu recunosc, nu ma ascund :)))
    8 0
  • dragos_thaci
    !!!
    unckle, vorbesti prostii si doar din auzite, de pe la "baietasi" care folosesc doar doua trepte de viteza prin orase doar pentru ca le-a spus "mecanicul" tractorist ca altfel li se strica masina, legenda din ce in ce mai raspandita pe la noi....iar apoi se plang ca datele de consum nu corespund, asta pe langa faptul ca motoarele lor arata si suna la 150 000 ca unu' la 500 000 care a functionat normal !!!

    Prosti mai sunt constructorii astia ca scot masini cu 7,8 si in curand 9 trepte !

    @baboon, da-mi voie sa ma indoiesc de abilitatile celor care testeaza sa scoata consumul cel mai mic pe care-l poate masina !

    Ei iau masina in teste si scot "untul" din ea, iar apoi iti prezinta consumul !

    Eu scot la o Vectra b 1,6 16 valve de de 14 ani vechime, pe un drum Iasi- Buc. si retur 5,9-6 % daca ma pun pe condus economic, 70 in localitati, maxim 120 in afara !

    Numai ca economia nu sta doar in viteza, mai trebuie sa stii si in ce fel sa apesi acceleratia(fara picior de caramida), cand sa schimbi viteza, cum si cand sa folosesti frana de motor !
    19 6
  • @dragos_thaci - imi poti spune si mie de ce vorbesc prostii ? ... ca ai facut o mare argumentatie dar ai omis concluzia.

    !!! . . . imi plac si mie excalamatiile astea . . .

    daca tu mergi cu 6% iasi-bucuresti te invit sa iei loc si sa te mandresti cu faptul ca faci parte din majoritate ;) . . . si noi tot atat consumam (ba chiar a mea de 1.6i 16v a facut odata demult un bucuresti-targoviste-bucuresti cu 5,2% ... dar nu ma grabeam)

    daca te indoiesti de ceea ce poate echipa AM in ceea ce priveste citirea calculatorului de bord dupa rularea cu 130km/h vre-o 10km . . . pot sa-ti spun ca ai o problema.

    daca ai impresia ca poti merge cu o masina diesel altfel decat este proiectata ... te invit sa incerci sa schimbi treapta superioara inainte de turatia optima sau mult peste - o sa observi de ce benzinele se numesc "elastice".

    si nu vorbesc din auzite - al meu 2.0 consuma 7,5% in bucuresti si creste spre 9% cand dau de cozi interminabile.
    7 14
  • Cornel
    Consum
    Pai cu benzinarul meu de 1.6 de pe focus 2 cred ca obtin cu max 1 litru mai mult in aceleasi conditii. Singura scuza ar fi fost daca era deja in rodaj.

    @serd, ti-ai luat certificat de mama omida. vezi sa nu te impiedici.
    3 10
  • dragos_thaci
    !!!
    Este atat de greu sa tragi concluzia ??? Ai spus TOATE consuma la fel in oras ! Eu iti zic ca este eronata afirmatia ta si generalizezi aiurea. Am facut comparatia cu o masina mai veche si care e pe benzina. Un diesel de aceeasi cilindree si generatie mai noua poate consuma mult mai putin !

    Cam asta vroiam sa spun despre AM, ca datele lor de consum sunt de obicei irelevante, facute doar pe baza calculatorului, pe o distanta prea mica si in conditii de rulare mai degraba sporiva decat economica !

    Nu-i nevoie sa ma inviti tu sa fac diverse experimente ca stiu foarte bine toate posibilitatile din experienta !

    Aici este buba,cu turatia optima, pe care fiecare o intelege diferit din cate am observat !

    Turatia optima de schimbare intr- o treapta superioara pentru economie este de 2000 rpm la majoritatea motoarelor diesel, in regim normal de condus, fara rampe, greutati in masina sau accelerari bruste. Exact la fel vei gasi si in majoritatea cartilor tehnice ale automobilelor !

    Al tau consuma cat ai zis . Dar compari al tau diesel de 2,0 cu unul de 1,6 ??...si binenteles ca depinde de trafic, dar vorbim de conditii de trafic normal !

    Ia un 1,5 dci de care vrei tu...logan, megane... si vezi daca treci vreodata de 6 in oras !

    Iti zic eu, nu treci, deci nu toate consuma la fel si sigur nici acest Focus !
    21 2
  • Cornel
    1.5 dci
    Oficial, nici un 1.5dci nu trece de 6. Niciodata ! Daca insa ai norocul sa ai o cunostinta cu asa ceva, s-ar putea sa-ti recunoasca, asa intre voi, ca-i ia 8. Asta cand nu conduce prin municipiul resedinta de stat Cuca Macaii, evident.
    6 19
  • dragos_thaci
    @Cornel
    Ca sa ia un 1,5 dci 8 , tre' sa fie stricat de-a dreptul, acel cineva sa nu stie sa-si calculeze consumul sau sa mearga in treapta intai cu 5000 rpm tot timpul !

    Altfel vorbiti doar din auzite, fara pic de obiectivitate !
    17 4
  • Lămuriri
    Consumul prezentat l-am obţinut pe distanţa pe care am putut să o parcurg în cadrul testului, plus cât m-am plimbat la şedinţa foto.

    Mai mult de atât, nu a condus niciunul dintre jurnaliştii prezenţi la eveniment mai mult de atât, maximul pe care îl puteai să îl parcurgi cu o maşină fiind Bucureşti-Constanţa+împrejurimi- retur Bucureşti. Evenimentul nu permitea un alt program. Nu e ca şi cum mergi acolo de capul tău. Ai conferinţă de presă, ai o oră de sosire, o oră de plecare, nu-i aşa de simplu.

    Consumul de 6.5 este înregistrat pe mai multe zeci de kilometri, la viteză constantă (cruise control), iar acesta se stabilizase de mult.

    La o rulare mai sportivă, consumul creşte, în mod evident.

    Cât despre consumul în regim extraurban (E81+localităţile aferente) am respectat regimul de viteză impus de lege cu ajutorul sistemului de cruise control şi am rulat cu 9 km/h peste cât era permis în zona respectivă. Evident, la cele câteva depăşiri ne-am folosit de puterea motorului şi am lăsat baltă economia de carburant preţ de câteva clipe.

    Nu merge nimeni la consum când depăşeşte pe o şosea cu o singură bandă pe sens.

    Cât despre comparaţia valorilor obţinute de noi cu cele anunţate în Ciclul ACEA, valorile oficiale sunt obţinute fără faruri aprinse, fără radio, fără aer condiţionat şi fără niciun alt consumator electric.

    Ca la fiecare test, farurile au fost aprinse, aerul condiţionat era pornit şi setat pe o temperatură confortabilă, iar radioul funcţiona. Astfel avem rezultate comparabile de la o maşină la alta.

    Excepţie fac testele speciale de consum, pe care le notăm ca atare.

    Cât despre schimbarea treptelor, am adoptat regimul indicat de computerul de bord al lui Focus, cum facem la fiecare automobil echipat cu acest sistem.

    Observ că vorbeşti de condusul fără rampe şi greutăţi în maşină?
    Păi scuză-mă, eram cu încă doi colegi în maşină, ambii de 1.80 şi 80 kilograme, plus bagajele aferente. Doar nu vroiai să coborâm din maşină şi să împingem ca să trecem dealul, nu-i aşa?

    Cât despre 1.5 dCi, îţi spun din experienţă că "treci" de 6% în oraş (Bucureşti). Nu-i greu. Apropos, 1.5 dCi nu are ce cauta la 5.000 rpm. Tot ce e peste 4.000 rpm e deja risipă.
    15 20
  • focus
    Noul Focus arata cel mai bine din segment.De tehnologie si comfort nici nu se mai pune problema.... E liderul clasei compacte. Stiu ca unii nu accepta asta......
    10 9
  • Faptul ca Focus a devenit o masina globala si si-au bagat mainile prin el si americanii se cunoaste, din pacate. Din referinta segmentului in privinta tinutei de drum (acum 10 ani), Focus a devenit o masina normala in segmentul ei. Mi se pare ca nu mai are acel aer specific care sa te faca sa-l remarci usor, precum spatele "taiat" cu stopuri pe montanti. Unii spun ca si calitatea a scazut de la o generatie la alta.
    Imi amintesc ca atunci ca s-a lansat Focus II Jeremy Clarkson a zis "Cumparati prima generatie pana cand Ford nu va strica modelul Focus". L-am injurat pentru afirmatia asta, dar acum ma gandesc ca intr-un fel avea dreptate.
    6 1
  • dragos_thaci
    :)
    Nici nu am spus ca n-ar fi risipa. A fost exagerat in mod intentionat si cu o tenta ironica :) !....adica mai bine daca "omori" masina, trebuia sa zic...cam asta inseamna pedala la fund , din semafor in semafor :) !

    Binenteles ca nu poti merge tot timpul economic, tre' sa mai faci si depasiri !

    E bine ca ai facut unele precizari si sunt sigur ca daca ati face un test strict numai pentru rularea economica ati obtine cel putin un litru in minus !

    A.C.-ul este un factor foarte important ! Chiar era necesar in perioada asta ? :) Nu-i nevoie sa raspunzi !
    O seara buna !
    0 3
  • Cornel
    Consum... iar
    "Consumul de 6.5 este înregistrat pe mai multe zeci de kilometri, la viteză constantă (cruise control), iar acesta se stabilizase de mult. "

    La ce viteza indicata de bord ? Cat km avea in total masina la bord ?
    0 0
  • cuplu benzina vs diesel
    @Gigel80
    cuplul de 280 Nm al dieselul este de fapt ori o minciuna ori incomplet spus. Corect spus este ca cuplul maxim este de 280 Nm. Acest cuplu scade dramatic o data cu cresterea turatiilor. La un anumit punct, cuplul devine egal cu al unui motor pe benzina la aceeasi turatie, continuand sa scada. Din acel moment cuplul benzinarului devine mai mare decat cel al dieselului.
    Deci daca am compara cuplul celor doua motoare la 4500 rpm vom constata ca cuplul benzinarului este net superior dieselului.
    2 0
  • @cornel :esti prea disperat cu dci-ul tau condu-le pe amandoua si o sa vezi diferenta,daca vrei ,apropo ,ai permis?
    1 0
  • Dragos, spui ca ai mare experienta s.a.m.d. DAR, marele "dar", cine te-a invatat de chestiile astea cu schimbatul vitezelor? ... pentru ca, din cate stiu, cutiile diesel sunt destul de bine etajate fix pe plaja de turatii unde motorul da cuplu maxim. Deci daca motorul scoate 300Nm intre 1500 si 2500rpm cutia va fi setata astfel incat sa coboare cu 1000rpm turatia motorului la schimbarea in treapta superioara . . . dar ce faci daca schimbi la 2000rpm ... cazi la 1000rpm unde dieselul este MORTACIUNE ambulanta - din acest motiv iti spuneam mai sus ca asta este caracteristica pentru care benzinele sunt "elastice" iar motoarele diesel sunt facute pentru exploatare corecta pe plaja de turatii cu cuplu - dar experienta ta nemarginita (s.a.m.d.) nu te lasa sa intelegi ca motorul trebuie exploatat corect . . . si ca nu toti suntem cu foamea in glanda si mai apasam pe acceleratie si "mai tare" din cand in cand. Anyway, nu este cazul sa mai complicam discutia, Sebastian a explicat destul de clar ca acel consum a fost inregistrat in conditii de explatare normala a masinii, nu in cinestie ce "experiment" de mini-consum.
    ... iar 1.5dci ala consuma la fel ca celelalte . . . iar celelalte se incadreaza aproape toate in 7-9% cand vine vorba de mers prin bucuresti (vorbim de masini pana in 2000cmc si 1,5tone - exploatate normal, ca mi-am luat masina cu aer conditionat ca sa nu mai transpir ca in RATB - SI IL FOLOSESC TOCMAI D'AIA!)
    11 11
  • design
    mie din fata imi place
    din spate nu stiu ca nu e nicio poza
    ceea ce spune multe despre acest drive test
    7 1
  • Cornel
    permis
    Daca am zis ca am un Focus 2, este logic ca am si permis. Mai ai dileme deosebite ? :)
    1 1
  • toate consuma mult...in Bucuresti
    LOGAN 1.5 dci -130-150 km/pe zi in Bucuresti de la 8 la 20 consum 6.7-9.4 difera in functie de trafic
    5 5
  • Razvan
    Da frate, sa nu puneti poze din spate ca o sa vedem cat e de aiurea, hidoasa, etc etc... Lasati ca tot o sa vedem pe alte site-uri, in showroom si pe strada apoi. Nu faceti voi un secret din asta
    3 4
  • Cornel
    Vanzari
    Lasa frate ca vad eu cum vi le cumparati, si apoi cand va duceti in parcare intai va faceti ca nu e masina voastra pana nu va vede nimeni si apoi va strecurati rapid in ea. Geamuri fumurii ca nu cumva sa va recunoasca cineva in ea ca pe urma va umpleti de rusine. Si cand parcati la serviciu, in locuri mai dosite, ca daca va descopera colegii ce masina aveti e groasa.
    2 3
  • andrei
    uff
    "Comenzile de pe volan necesită fie obişnuirea şoferului după câteva zile, fie privirea butoanelor la apăsarea unor comenzi dedicate" La naiba! Există maşină la care trebuie să te obişnuieşti cu comenzile?! Nu credeam. Păi evident că la orice maşină în care te urci prima dată de uiţi la comenzi să vezi care pe unde sunt. Bine, nu mă refer aici la pedale şi volan. Şi tot evident, dacă mergi un pic cu ea te obişnuieşti cu acele comenzi. Iar apropo de direcţia pe care o criticaţi acum, la testul cu C-Max o lăudaţii. Şi mă refer la "Rezultatul este un feeling surprinzător de bun, care va fi apreciat în Europa, dar nu la fel de mult pe pieţe precum Japonia, unde clienţii nu vor să depună efort pentru manevrarea volanului". Care e adevărul? Întreb pentru că e vorba de acelaşi om care le-a testat pe ambele.
    1 1
  • @andrei
    Direcţia nu are acelaşi feeling pe C-Max şi pe Focus.

    Direcţia lui C-Max este mult mai precisă şi îţi oferă un nivel superior de feeling.

    Mă aşteptam să fie la fel ca la C-Max, dar a fost o dezamăgire.
    1 1
  • Cornel
    Directie
    Sebastian, nu-mi vine sa cred. Directia avea aceeasi setare la ambele ? Adica poti sa o setezi pe Confort/Normal/Sport din CB.
    Sau cel putin asa era la Focus2 cu directie electric-hidraulica .
    0 0
  • @Cornel
    Nu, nu avea aceeaşi setare la ambele. Tocmai asta era chestia. Dacă avea, era genial, direcţia lui C-Max este foarte plăcută.

    Focus 3 are direcţie electrică, fără asistenţă hidraulică.
    2 0
  • Cornel
    Directie
    Sunt cei mai mari dobitoci daca au facut chestia asta.
    1 0
  • dragos_thaci
    @unckle
    :)) Eu cand ti-am zis ca vorbesti de pe pereti se pare ca stiam ce zic !
    Cum sa cada la 1000 rpm daca schimbi la 2000 ??? :)))) Fereasca D-zeu !!!
    Este clar cu tine, m-am lamurit !
    Asa-mi trebuie daca intru in polemica cu unu' care cred ca a condus doar o masina in viata lui si aia pana la servici si inapoi !

    Condu o masina cu o cutie automata si ai sa vezi cand iti schimba viteza daca nu apesi acceleratia ca taranu' !

    Sau daca tot n-ai avut posibilitatea de a acumula experienta pe mai multe masini, macar trage-ti de pe net manuale tehnice de la diferite marci si ai sa gasesti acolo "exploatarea corecta" a motorului ! Macar de atat sa fii in stare, sa citesti !

    Pana atunci, stai in banca ta si nu mai vorbi din auzite si presupuneri !
    2 2
  • dragos_thaci
    @unckle
    Ca sa nu mai zic de penibila remarca a ta cu A.C.-ul ! Ce am zis eu si ce delirezi tu ! Eu vorbeam de testul lor si daca intr-adevar necesita AC-ul intr-o perioada in care temp. ext. nu prea trece de 15 grade !
    In aceste conditii de temperatura poti sa mergi doar cu ventilatia simpla, fara sa pornesti degeaba compresorul de AC, doar ca sa consumi semnificativ mai mult si sa ai si pierderi de putere !
    Dar era doar o intrebare ...si la care nici nu vroiam raspuns !
    0 0
  • Cornel
    Directie
    Sebastian, revin pentru ca am impresia ca nu ne-am inteles.
    Deci, la Focus 2 la directie electrica-hidraulica poti sa schimbi din meniul calculatorului de bord setarea directiei.
    Esti sigur ca la C-max nu era setata pe sport si la focus pe confort ?
    Vorbesc de setari schimbabile de catre utilizator, nu implicite din fabrica.

    Nu-mi dau seama de ce la Focus ar pune pur electrica (daca se poate tehnic asa ceva) si la C-Max electric-hidraulica.

    Dragos, chiar daca afara nu e prea cald, daca bate soarele mai ales din fata, in masina mai ales pe locurile din fata se poate crea un fel de efect de sera. Si eu am patit la fel la un moment dat zilele astea. Deci, poate e bine sa o iei mai usor cu tonul asta foarte sigur pe el :)
    1 1
  • dragos ... pe autostrada, la soare, cand sunt 20 grade afara, in masina se fac 40 . . . ( pe la tine pe la Iasi nu este la fel de cald ca in sud, asa ca ar trebui sa iti reconsideri un pic punctul de vedere ).

    ... iar cresterea de consum nu este atat de semnificativa ... consumi 2 litri dfe motorina la un drum...
    0 1
  • flavius29
    Directie
    Sebastian, referitor la ce te-a intrebat si Cornel, si avand in vedere ca in viitorul f. apropiat as lua in calcul achizitionarea unui FF3, masina de drive -test pe care ai condus-o, ce nivel de echipare era, Titanium sau Sport, deoarece cred ca difera intr-o oarecare masura setarea trenului de rulare cat si a directiei, sa nu mai punem la calcul diferitele motorizari cu care vine masina....
    0 0
  • @flavius29
    Mă repet: ”Versiunea testată de Automarket, 1.6 TDCI 115 CP M6 Titanium cu cinci uşi are un preţ de pornire de 20.750 de euro cu TVA inclus în ţara noastră..”

    Recomand să-ţi iei şi scaune încălzite, sunt foarte plăcute.
    Dacă te grăbeşti, vei prinde oferta lor de lansare, au câteva pachete speciale pe care le oferă la un preţ mai bun.
    Întreabă la dealer de treaba asta.
    0 0
  • @Sebastian Toma aberezi...
    in care oras treci cu 1.5 dCI de 6% ?! poate in Mumbai, India! unde traficul e bara la trotineta... eu am un dci si-mi ia 5.5 -5.8% in Constanta, fara sa merg la consum
    5 1
  • Cornel
    Voturi
    Subit mesajele pro consum dci/diesel au primit un numar mare de voturi pro si cele contra asijderea dar negative. Am o banuiala ca umbla printre noi unul care se chinuie rau si pe care posibil il cheama Mihai.
    1 2
  • Mihai, vino pe la Bucuresti si traverseaza-l de la un capat la celalalt intre 8 si 9 dimineata.. intr-o marti..daca se poate si cu o ploicica usoara.. si daca reusesti sub 7 facem cinste cu un plin ( noi ceilalti care nu putem sub . . . )
    4 1
  • de pe site de la Mercedes se poate afla cum ca un A160CDI cu cutie manuala in 5 trepte are rapoartele cutiei setate astfel :
    3.64/ 2.04/ 1.26/ 0.88/ 0.70

    respectiv daca mergi cu treapta 1 la 2000rpm si schimbi treapta 2 o sa iti coboare motorul in ture la 2000*2.04/3.64= 1120 . . .deci imi retrag acel " din 2000 ramai cu 1000" . . . ca ramai cu 1120... care iti folosesc enorm avand in vedere ca un diesel este belea la turatia aia...
    2 0
  • confirm
    unckle are dreptate.

    Depinde ce regim "urban" ai şansa să întâlneşti.
    În condiţiile spuse de unckle, cu Logan 1,5 DCi 85 cp obţin 7 l/100 pe computerul de bord (în realitate este mai mult cu cca 5-10%).
    Cu Suzuki Ignis 4x4 1.5 99 cp pe benzină consum cam 12 l/100.

    Iar ploicica aia de care vorbeşte are un efect colosal în Bucureşti, încă mă minunez de ce.

    Media de viteză este de cca. 10-12 km/h în oraş.
    2 0
  • focus
    ce are focusul asta mai special asa?, vreo imbunatatire majora tehnica pe undeva care sa se regaseasca si intr-un buzunar mai putin gol?

    are vreo chestie cu adevarat invovatoare?

    Intrebam si eu asa:)
    0 2
  • @paul
    Citeste capitolul Tehnologie ...si ai sa vezi ce are.
    Pentru clasa (de pret) sunt destule "inovatii".

    L-am vazut prin trafic si e frumusel ..dar asta depinde de gusturi :)
    1 0
  • Ford Focus echipare Sport Alb
    Tocmai am schimbat Octavia 2 combi cu Focus Sport Wagon. Are evident suspensie sport. Fata de Octavia, sta incredibil in curbe, directia e mult mai precisa, e mai silentioasa la orice viteza, inclusiv la 180 km/h. Ciudat, dar filtreaza mult mai bine drumurile noastre proaste. Scaunele sunt sport si au sustinere laterala mai buna dar totusi sunt mai moi. Rezultatul este ca in sfarsit nu ma mai doare spatele!!! Este alb si toata lumea imi spune ca este foarte frumos:) Si eu cred la fel. Tot vs. Octavia, e putin mai stramta in spate si locul pt genunchi e putin mai mic. Dar nu la modul suparator. Portbagajul este evident mai mic dar mai lat. Calitatea asamblarii nu se ridica la nivelul Octaviei dar este ok si are interiorul mult mai frumos. Din punctul meu de vedere care conduc cca 4500 km/luna ma bucur sincer pentru schimbare! Apropos, am avut 4 zile masina de inlocuire vechiul Focus. In afara de suspensie si directie era slabut fata de Octavia. Asta nou insa, e altceva. Unii zic ca suspensia pe Titanium nu mai tine masina in curbe ca pe vremuri. Sa fie asa mare diferenta intre varianta Sport pe care o am eu si restul?
    1 0
  • sofer amator
    ford focus
    Salutare tuturor si va rog sa-mi permiteti sa spun doar ca sunt fericitul posesor al unui focus 2 1.6 101 HP care nu se compara cu nici o alta masina nemteasca (VW Jetta, Astra, ....) din clasa ei la nimik (tinuta de drum, calitate materiale, ...). Mi-as cumpara cu siguranta si noul model.
    0 0
  • focus
    Mi-am luat focus 3 nivel de echipare sport si motor de 180 cp.Sunt incantat.Nu stiu cum e suspensia normala dar cea sport este superba.Da impresia ca esti pe sine.Cat despre motor...face toti banii.Nu am condus GOLF ca sa-mi dau cu parerea dar am mers cu GIULIETA de 170 cp.si diferentele sunt mici.La cat costa masina asta eu cred ca merita
    0 0
  • Deși construcția din prumil paragraf este mai puțin uzuală, este corectă gramatical. Astfel, prima parte este introductivă și lămuritoare, ca un fel de subtitlu inclus een text. Literar se permite. Apoi, texul propriu-zis eencepe de la introducerea een listă, cu: No, conform legislației pe care o știu eu, dacă cineva de la Guvern ar fi ce2t de ce2t competent:Da, este mai puțin uzuală construcția asta: Vizavi de vama Nădlac și de faptul că ăia refuză să mai folosească dispozitivele moderne din dotare, de frică să nu-i ia gaia pentru șpăgile luate.Dar este corectă literar și gramatical. Sau, mai bine, poți să mă contrazici. Uite, dacă vei, pot eempărți ca să nu mai pară incorectă construcția asta, să devină așa: Vizavi de vama Nădlac și de faptul că ăia refuză să mai folosească dispozitivele moderne din dotare, de frică să nu-i ia gaia pentru șpăgile luate, conform legislației pe care o știu eu, dacă cineva de la Guvern ar fi ce2t de ce2t competent:Acum eeți place mai tare?
    0 0
  • monaghita@yahoo.com
    am si eu o problema la 1,6 115cp benzina cind trec de 80km cind accelerez imi vibreaza urit masina nu ie din cauciucuri ci undeva din alimentaie stie cineva ceva ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru