Feedback

DrivetestHyundai i10 (2010-2014)

1.1 69CP Economy
Test drive Hyundai i10 (2010-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 23.05.2011
Viaţa la oraş

Hyundai i10 are un aspect mult mai "proaspăt", care ar trebui să aducă un plus de clienţi graţie noii linii estetice alese. Din păcate pentru cei de la Hyundai, segmentul lui i10 este destul de aglomerat, iar rivalii au început să ofere modele mult mai ieftine. Coreenii speră să atragă mai mulţi clienţi prin programul său de garanţie (trei ani de la producător şi doi ani suplimentari de la importator) şi asistenţă rutieră gratuită , nu prin preţul redus. Până acum, "reţeta" a mers, deoarece modelul a fost cel mai bine vândut din segmentul său în România în decursul anului trecut.

Hyundai i10 (2010-2014)
1.1 69CP Economy

  • Pret de pornire 9.610 €
  • Pret model testat 10.143 €
  • Taxa auto 49 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Hyundai i10 este oferit în ţara noastră doar în compania unui motor pe benzină de 1.1 litri şi 69 CP. În comparaţie cu modelele furnizate de rivali, în special de trio-ul 107/C1/Aygo, Hyundai i10 facelift se bucură de un demaraj mai bun, cel puţin pentru reprizele "citadine". În timp ce trio-ul de mai sus are o transmisie optimizată pentru consum, Hyundai i10 pare să fie creat pentru a fi alergat prin oraş. Din păcate, acest lucru duce la un dezavantaj major dacă ajungem pe autostradă, sau chiar şi pe un drum expres. Vibraţiile au fost reduse faţă de versiunea pre-facelift, dar motorul este departe de a fi silenţios. Timoneria cutiei de viteze a fost îmbunătăţită semnificativ, iar cursa acesteia a fost redusă.

Consum

Hyundai anunţă un consum mediu de 4.7 litri pentru i10 facelift. Doar Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo şi Suzuki Alto consumă mai puţin, dar diferenţa este de 0.2 litri la sută în ciclul mediu de consum. Există modele şi cu un consum mai mare de carburant, dar niciunul din segment nu depăşeşte 5 litri la sută.

În ceea ce priveşte exemplarul testat, modelul nu era echipat cu un computer de bord, aşa că valoarea consumului de carburant a fost dificil de estimat. Practic, rezervorul are 33 de litri, divizaţi în 12 "liniuţe" pe bord. De dragul curiozităţii, cu o singură "liniuţă" poţi parcurge în jur de 35-40 kilometri, ceea ce se transformă într-o autonomie de cel puţin 360 kilometri.

Performanţe

Cu excepţia lui Chevrolet Spark 1.0 Base, nu există niciun model mai lent decât Hyundai i10 în segmentul mini. Deşi modelul este sprinten până la 50-60 km/h, accelerarea până la 100 km/h are loc în 15 secunde, mai mult decât în cazul rivalilor de la Peugeot/Citroen, care necesită 13.7 secunde, în timp ce Suzuki Alto are nevoie de 14 secunde pentru acelaşi lucru. Hyundai i10 facelift nu-i un performer nici la capitolul viteză maximă, fiind capabil să atingă 156 km/h. Mai mult decât atât, rapoartele destul de scurte ale cutiei de viteze duc la o turaţie de 3.000 rpm în treapta a cincea la 120 km/h, respectiv 4.000 rpm la 140 km/h. Acest element îl face pe i10 deosebit de deranjant pe autostradă, iar consumul de carburant creşte dramatic la acel regim de rulare. Până la 80 km/h, modelul se descurcă bine şi nu este atât de gălăgios.

Interior

Dacă nu ne-am fi urcat în versiunea pre-facelift a lui i10 înainte să conducem acest model, am fi spus că nu s-a schimbat nimic. Ei bine, există câteva noutăţi. Maneta schimbătorului de viteze are altă formă şi a fost integrată mai delicat pe consola centrală, în timp ce scaunul şoferului a fost înălţat cu câtiva milimetri. Între cele două scaune din faţă găsim în continuare un suport pentru două pahare, alături de două mici spaţii de depozitare care pot fi utilizate pentru cheile şi portofelul şoferului. La capitolul materiale, nu s-a schimbat absolut nimic, modelul fiind echipat cu plastice de calitate slabă, cu un aspect rugos şi inestetic. În schimb, maneta schimbătorului de viteze este amplasată bine din punctul de vedere al ergonomiei, lucru de apreciat atunci când trebuie să o foloseşti destul de des. Pedalele sunt destul de mici şi înguste, element deranjant în unele momente. Aşteptăm să vedem o îmbunătăţire a calităţii materialelor la generaţia următoare a acestui model, după cum ne-au arătat cei de la Chevrolet că se poate.

Preţ de achiziţie

Cel mai redus preţ de listă din clasa mini în are Peugeot 107 în versiunea Two, care costă 8.326 euro cu TVA inclus. Suzuki Alto pleacă de la 8.650 de euro în versiunea 1.0 GLX - singura disponibilă, de altfel. Pe locul trei vine Chevrolet Spark 1.0 Base - 8.740 de euro, iar locul patru îi revine lui Citroen C1 5 Uşi 1.0 X, cu 8.950 de euro cu TVA inclus. Toyota Aygo ajunge pe locul 5, cu un preţ de 9.576 de euro cu TVA inclus, iar Kia Picanto este pe locul şase cu 9.734 de euro cu TVA inclus. De menţionat faptul că Picanto va primi în următorul an o generaţie nouă, la fel cum este cazul lui Hyundai i10, care porneşte de la 9.610 de euro cu TVA inclus în versiunea Economy. Atât Hyundai i10, cât şi Chevrolet Spark şi Kia Picanto sunt echipate cu un motor cu patru cilindri.

Exemplarul testat de Automarket are un preţ de 10.143 de euro cu TVA inclus, destul de mult având în vedere segmentul din care face parte.

Siguranţă

Hyundai i10 a fost testat de EuroNCAP în 2008. La vremea respectivă, modelul a obţinut doar patru stele, cu una în plus faţă de Suzuki Alto, iar rezultatul este similar cu cel obţinut de modele precum Citroen C1, Peugeot 107, Chevrolet Spark şi altele. În standard, modelul are ABS, două airbag-uri frontale, centuri faţă pretensionate, limitatoare de sarcină pentru centurile din faţă şi airbag-uri laterale faţă. Din păcate, sistemul ESP nu este prezent pe i10, dar acesta ar putea fi introdus în gamă odată cu noua generaţie.

Ţinută de drum

După cum vă puteţi imagina, Hyundai i10 este maşina optimă pentru a te putea strecura cu dibăcie prin oraş. Maşina este atât de mică, încât poţi să mergi pe trotuar fară prea multe eforturi, iar unele alei pietonale îţi sunt accesibile direct de la volan. Pentru a realiza acest lucru, un automobil trebuie să fie mic, foarte mic, iar ecartamentul şi ampatamentul lui i10 spun exact acest lucru. Din păcate, această reţetă nu îi conferă şi un comportament rutier potrivit, iar garda la sol destul de mare nu îl ajută nici ea prea mult la acest capitol. Roţile sunt şi ele foarte subţiri, deci aderenţa va fi la limită în multe situaţii. Pe scurt, grăbiţi-vă încet atunci când conduceţi i10, deoarece subvirarea apare destul de uşor, iar aderenţa este minimă în condiţii de şosea umedă. Citroen C1 rămâne în continuare campionul clasei la ţinută de drum, urmat de la depărtare de Chevrolet Spark, care se comportă destul de bine.

Vizibilitate

Nu sunt multe de spus la acest capitol, deoarece i10 oferă un nivel potrivit de vizibilitate. Montanţii săi sunt atât de subţiri încât nu îţi fac probleme aproape niciodată, iar oglinzile laterale sunt potrivite pentru gabaritul vehiculului. Din păcate, acestea nu au nici reglare electrică şi nici dezaburire, lucru care va fi deranjant odată cu venirea sezonului rece.

Tehnologie

Când vorbim de un model al cărui preţ este sub pragul de 10.000 de euro, trebuie să căutăm mult şi bine o dotare standard sau opţională care să iasă în evidenţă. Nu că ar fi multe, dar aproape toate modelele din acest segment sunt echipate cu aceleaşi lucruri: volan, pedale, schimbător de viteze, faruri şi semnalizatoare, aer condiţionat şi un cd-player cu MP3. Ei bine, deşi Hyundai i10 nu are oglinzi electrice sau încălzite nici măcar în lista de dotări opţionale, modelul are port USB, mufă AUX şi suportă conectarea unui iPod. De acolo, clientul se întâlneşte cu sistemul audio modest din dotare, surclasat de un telefon mai performant. Un alt punct neplăcut la i10 ar fi claxonul, al cărui ton este cu adevărat efeminat.

Design

În mod cert, facelift-ul aplicat lui i10 reprezintă o îmbunătăţire. Chiar dacă posteriorul nu a fost schimbat la fel de mult cum a fost cazul părţii frontale, Hyundai i10 arată acum mult mai bine. Problema sa vine tot de la concurenţă, în speţă modelul Spark, al cărui aspect este dificil de egalat. Practic, vorbim de un concept ales de fanii mărcii, transformat în model de serie cu minimum de modificări. Sperăm ca noua generaţie a lui i10 să fie mai atrăgătoare, dat fiind luptele încinse care se poartă în acest segment şi dorinţele clienţilor de modele mini.

Date tehnice - Hyundai i10 (2010-2014) 1.1 69CP Economy
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1086
Lungime mm
3565
Putere maxima CP (rpm)
69 (5500)
Latime mm
1595
Cuplu maxim Nm (rpm)
99 (4500)
Inaltime mm
1540
Viteza maxima km/h
156
Greutate kg
980
Acceleratie 0-100 km/h s
15.2
Ampatament mm
2380
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
35
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
225
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i10 (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • danutz
    Cred ca s-a facut o mica greseala. Motorul 1.1 SOHC, denumit Epsilon, este motorul vechi in 4 cilindrii de pe varianta pre-facelift si dezvolta 67 cp. Modelul facelift introduce noul motor 1.0 in 3 cilindrii de 69cp, din seria Kappa, este cel premiat de curand in clasa motoarelor pana in 1000 cmc.
    4 5
  • ce masina naspa
    20 9
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • ???
    Domnilor,


    2 greseli imense, mai documentati-va: 5 year triple care nu se aplica pe i10 si.....motorul care a castigat a treia pozitie este cel de 1 litru, dupa cum spuneti si voi, dar totodata scrieti ca aveti de-a face cu un premiant. ei bine nu este asa. motorul disp in tara noastra si specificat si de voi este de 1.1 care saracu n-a castigat nimic...cel de 998 cc( locul 3 la E of the y) nu e prezent la noi in romanica..
    3 4
  • Motorul de 1.0 litri şi trei cilindri nu este în oferta Hyundai i10 pentru România.
    Potrivit importatorului, respectiva versiune de motorizare este oferită doar dacă o comandă un client, dar nu este disponibilă momentan în ţara noastră.

    Cât despre Five Year Triple Care, modelul nu beneficiază de această ofertă, dar are garanţie pe cinci ani. Mai precis, Hyundai oferă 3 ani garanţie, iar importatorul mărcii în România oferă gratuit garanţie extinsă pe doi ani, alături de un pachet de asistenţă rutieră gratuită pe trei ani.

    Dacă ar fi existat pachetul Five Year Triple Care, clienţii ar fi avut asistenţă rutieră gratuită pe cinci ani, alături de verficări tehnice gratuite pe aceeaşi perioadă.
    5 1
  • i10
    corect...vad ca sunteti la curent...dar din ce spuenti voi acolo
    reiese ca masina asta are motorul premiant si 5 year triple care...asta mie nu-mi suna decat reclama la dealerul Hyundai Motor...pai dc e reclama macar sa fie corecta ..
    2 2
  • @sebaa
    masina poate ati luat-o de la importator. dar daca suni la nr ala suni in show-room la expozitiei nr 2, acolo in spate la casa presei. verificati va rog...
    http://www.hyundai-motor.ro/content/index.php?id=120&citid=18
    3 0
  • Matiz
    O masina prea scumpa pt ce ofera. Performante si spatiu similar matizului la pret de masina mare. Nu stiu cine ar plati 10mii pe asa ceva cand poate cumpara orice altceva la banii aia. Dacia Sandero cu motor de 1.2 litri cel putin e o masina adevarata pe langa tentativa asta cu roti de 12 toli.
    19 5
  • gigica
    Nu este in clasa cu sandero masina asta sj nu cred ca se adreseaza multimii low-cost. Unii nu gandesc low cand isi cumpara un lucru.
    4 16
  • @gigica
    Nu se adreseaza multimii?! o fi vreo editie limitata a unui constructor premium cascarabeta asta coreana si nu stim noi, huh? ce comediant..
    10 1
  • Ce-i cu afirmatia asta de roman needucat? "Fără prea multe eforturi, poţi să mergi pe trotuar, iar unele alei pietonale îţi sunt accesibile direct de la volan" Pai ar fi bine sa mergeti pe sosea ca si asa abia au loc pietonii pe trotuar de masinile parcate. Si asa suntem in jungla...asa ca ati incercat si claxonul ca sa vedeti cum suna? ("claxonul, al cărui ton este cu adevărat efeminant" - corect domnilor ingineri este efeminat) Sau ca ati vazut vreo gagica muruita bine pe centura??
    6 0
  • Tana Nano
    Cred ca puteti face un comparativ cu Tata Nano. Sunt masini destul de similare.
    1 1
  • @Sebastian: Consum
    Aoileuuuu. Daca nu ai reusit sa determini consumul prim metoda computerului de bord, nu mai face afirmatii de genul "cu o liniuta poti parcurge 35-40 KM" pentru ca la majoritatea automobilelor indicatorul de consum este logaritmic. Acest lucru inseamna ca o liniuta cand rezervorul este plin, "tzine" mai mult decat o liniuta cand rezervorul este mai gol. Ma asteptam sa faceti un test in care il umpleti, faceti si voi cel putin 100 KM si il umpleti la loc si apoi calculati consumul. Destul de simplu zic eu... Eu tare ma indoiesc ca acest motor consuma 5% in oras, ci eu cred ca cel putin 7-7,5%. Deci incercat sa nu mai induceti in eroare cititorii. Eu sunt unul dintre ei si va citesc cu placere chiar :)
    5 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • consum
    cu un condus mai sportiv a ajuns sa consume si 10.3 / 100km ceea ce nu e chiar asa de vis . in schimb este adevarat ca se infige foarte bine pana la 70-80 km . este stabila in curbe chiar daca sunt foarte inguste anvelopele. vorbesc de masina pre - facelift. merita 10.000 de euro pt o masina noua foarte fiabila cu care chiar nu am avut vreo problema vreodata
    2 0
  • D@vid 46™
    i10
    Mie imi plac masinile facute de Coreeni adica Hyunda insa acest model i10 nu-mi place deloc .
    Totusi se vede ca au fost facut mici finisari...care pe mine ma incanta:)
    Interiorul este placut
    Motorul am cuvinte numai de lauda
    Concluzie : O masina buna de oras:D...dar nu-si merita bani...multi vor alege Vw Up Skoda Citigo Seat Mii s-au Fiat Panda...:)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru