Drivetest Jeep Grand Cherokee facelift (2013-prezent)

3.0 Diesel Turbo 250CP 4x4 Aut8 Overland
Jeep Grand Cherokee facelift (2013-prezent) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Dragoş Savu/Autoitalia
Miercuri, 16.10.2013
Marea europenizare

Grand Cherokee este vârful de lance al mărcii Jeep în Europa, iar modelul a fost restilizat la doar trei ani de la debutul pe piaţă al celei de-a patra generaţii. Împrospătarea aduce mici modificări estetice, o nouă transmisie şi noutăţi tehnologice. În cadrul lansării naţionale, am testat noul Grand Cherokee facelift pe drumuri naţionale şi forestiere, unde am avut ocazia să-i experimentăm toate calităţile.

Cei de la Jeep spun că Grand Cherokee este cel mai "european" model din gamă, iar clienţii săi au cerinţe speciale la anumite capitole, exact acelea fiind ţintite de facelift. Rezultatul este un SUV american, dar cu influenţe puternice europene. Aceste caracteristici le-au asigurat generaţiilor precedente numeroase premii, Grand Cherokee fiind cel mai premiat SUV din lume, potrivit celor de la Jeep.

Clientul de Grand Cherokee ştie foarte bine ce vrea, modelul oferind un amestec între SUV ”de şosea” şi maşină cu capacităţi reale în off-road, însă cu o înclinaţie pe partea de teren accidentat şi confort la modul general.

Jeep Grand Cherokee facelift (2013-prezent)
3.0 Diesel Turbo 250CP 4x4 Aut8 Overland

  • Pret de pornire 54.000 €
  • Pret model testat 64.800 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Odată cu facelift-ul, Jeep Grand Cherokee este oferit în compania unei noi transmisii automate cu opt trepte. Aceasta este principalul atu al maşinii şi provine de la ZF. Prezintă numeroase calităţi, cele mai evidente fiind schimbările line de trepte, răspunsul rapid la acceleraţie şi economia de carburant pe care este capabilă să o obţină.

Motorizarea V6 diesel de 3.0 litri dezvoltă 250 CP şi 570 Nm, suficient pentru a mişca SUV-ul american fără prea mari eforturi. Iar pe modul Sport al transmisiei modelul se simte agil,chiar neaşteptat de agil pentru o maşină de 2.400 kilograme.

Motorul este destul de silenţios, fiind încadrat fără probleme în partea superioară a segmentului din acest punct de vedere, în timp ce reprizele sunt apropiate de ceea ce oferă nemţii de la BMW/Audi/Mercedes-Benz în acest segment la acelaşi nivel de putere (motorizări comparabile).

Pe piaţa din România, Jeep Grand Cherokee facelift este oferit într-o singură versiune de motorizare, unitatea de 190 CP nemaifiind prezentă în lista de preţuri importatorului. 

Consum

Consumul mediu declarat al lui Jeep Grand Cherokee facelift este de 7.5 litri la sută. În segmentul său are doar doi rivali non-premium, Pathfinder şi Touareg, iar al doilea întrece modelul american la capitolul economie de carburant. Potrivit datelor oficiale, Touareg 3.0 TDI V6 în versiunea de 245 CP are un consum mediu de 7.2 litri la sută, cu 0.3 litri la sută mai puţin faţă de modelul american.

Între timp, versiunea V6 cu transmisie automată a lui Nissan Pathfinder are un consum mediu de 9.5 litri la sută. Vestea bună pentru fanii Nissan este că noul Pathfinder este aşteptat să debuteze în decursul anului viitor, înlocuitorul său fiind deja gata de producţie. Aşadar, Nissan nu a rămas fără replică la această comparaţie.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum de 8 litri la sută în regim mixt.

Performanţe

Performanţele dinamice nu au fost niciodată punctul forte al acestui model, însă lucrurile s-au îmbunătăţit la acest capitol odată cu facelift-ul. Mai precis, transmisia cea nouă şi caii putere suplimentari îşi aduc aportul la capacităţile dinamice ale lui Jeep Grand Cherokee.

În raport cu rivalii din segment, modelul se clasează pe a doua poziţie la acceleraţie 0-100 km/h cu 8.2 secunde şi o viteză maximă de 202 km/h. Pe prima poziţie stă tot Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 245 CP, cu 7.6 secunde şi 220 km/h. Locul trei îi revine lui Nissan Pathfinder 3.0 V6, cu 8.9 secunde până la sută şi o viteză maximă de 200 km/h.

Modelul american se remarcă prin cuplul maxim ridicat, de 570 Nm, oferit încă de la 1.800 rpm.

Interior

Interiorul lui Jeep Grand Cherokee a crescut din punct de vedere calitativ odată cu facelift-ul - un lucru absolut normal, de altfel - şi vine şi cu un sistem multimedia cu touchscreen de dimensiuni generoase: 8.4 inch. Habitaclul îşi păstrează una dintre principalele calităţi, spaţiul oferit pasagerilor şi bagajelor. O altă noutate o reprezintă ceasurile de bord complet digitale, care aduc o alură modernă în gama Jeep, complementată de sistemul multimedia. Totuşi, noile tehnologii sunt încă prezentate în acelaşi interior mai degrabă sobru.

Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar scaunele din faţă stau bine în materie de suport lateral şi confort la rulare. Interesant, multe butoane şi comenzi sunt comune cu cele pe care le găsim la modelele fostului partener al celor de la Chrysler, Mercedes-Benz. Ne gândim aici la maneta de semnalizare care integrează comanda ştergătoarelor, butoanele care comandă oglinzile electrice şi multe altele. Din fericire, aceste elemente sunt şi ele de calitate.

Bordul este îmbrăcat în piele naturală şi prezintă ornamente din lemn cu diferite finisaje şi culori. Modelul are volan îmbrăcat în piele, inserţii din lemn şi haypn electric încă din versiunea standard. Odată deschis hayonul, cei cinci pasageri au acces la uriaşul spaţiu destinat bagajelor, care are un volum de 782 litri.

Preţ de achiziţie

Versiunea cu facelift a lui Jeep Grand Cherokee pleacă de la 54.000 de euro pe piaţa din România. Nivelul de echipare testat de noi, Overland, porneşte de la 64.000 de euro cu TVA inclus, iar exemplarul testat a costat 64.800 euro.

În raport cu rivalii de la Volkswagen şi Nissan, Grand Cherokee Overland nu stă foarte bine, abia echiparea de bază având un preţ competitiv în raport cu Touareg şi Pathfinder. Vestea bună pentru clienţii Jeep este că nivelul dotărilor standard este generos şi aduce cam tot ceea ce îşi poate dori un client obişnuit de SUV şi câteva chestii în plus, de unde şi preţul mai ridicat în raport cu rivalii.

Ca bonus de lansare, cei de la Jeep derulează o promoţie specială odată cu prezentarea acestui model, sub forma unui discount special de 5.220 euro. Acesta nu a fost luat în considerare la punctarea exemplarului testat, fiind notat preţul de listă al acestuia.

Importatorii mărcii americane în România spun că vânzările lui Grand Cherokee facelift în ţara noastră le-au depăşit deja aşteptările, având peste 40 de unităţi vândute în primele două luni şi încă 20 de comenzi direct din fabrică, cota solicitată iniţial fiind epuizată.

Siguranţă

Grand Cherokee vine echipat cu o mulţime de sisteme menite să garanteze siguranţa celor cinci pasageri. Lista de dotări include şapte airbag-uri, tetiere faţă active, ESP, Electronic Roll Mitigation, ABS, Brake Assist, sistem de control al tracţiunii, sistem de control a stabilităţii remorcii, asistenţă la plecarea în rampă şi coborârea pantelor şi altele.

EuroNCAP a acordat doar 4 stele versiunii ante-facelift a lui Jeep Grand Cherokee, un rezultat ruşinos pe care americanii speră să-l fi depăşit odată cu noua generaţie. La vremea respectivă, cei de la EuroNCAP au spus că problema a fost cauzată de prinderea scaunelor. Între timp, este posibil ca americanii să fi remediat problema, fiind aşteptat un al doilea test, moment în care vom schimba nota modelului în funcţie de rezultat.

Ţinută de drum

Marca Jeep în industria auto e precum Xerox în rândul copiatoarelor. Sau precum Adidas în lumea pantofilor sport. Când pronounţi acest nume, te gândeşti automat la un vehicul capabil să abordeze orice traseu off-road. În ţara noastră, denumirea mărcii americane a devenit substantiv comun, fiind asociată din oficiu cu toate modelele care prezentau o gardă la sol ceva mai înaltă. Şi observăm că acest lucru încă se mai întâmplă în unele cercuri.

Există şi explicaţii pentru asta. Iar acestea vin din istorie şi, apoi, din imagine. Grand Cherokee prezintă un apetit dezvoltat pentru off-road, mulţumită unghiurilor largi de atac, degajare şi trecere. Garda la sol favorizează şi ea abordarea unor trasee cu dificultate medie, mai ales că suspensia pneumatică Quadra Lift este standard odată cu al doilea nivel de echipare. Principala limitare în off-road este dată de anvelope, situaţie pe care o regăsim la majoritatea modelelor din segment. Un compromis uşor de înţeles având în vedere faptul că maşina va fi condusă pe asfalt în majoritatea timpului. Ca la orice SUV cu reale abilităţi off-road, există şi un reductor.

Între timp, Jeep Grand Cherokee facelift rămâne aceeaşi maşină confortabilă, perfectă pentru cei care nu se grăbesc prea tare pe şosea şi chiar ies de pe asfalt cu SUV-ul lor. Deşi exemplarul testat beneficia de pachetul "Performance Handling Pack", care include discuri de frână cu performanţe superioare, pneuri 265/50/20 şi suspensii sport, Grand Cherokee facelift încă prezintă un anumit nivel de ruliu în viraje, asociat maşinilor orientate spre confort. Direcţia este şi ea orientată spre confort şi încearcă să amortizeze cât mai mult din şocurile apărute pe teren accidentat. Această configurare duce la un feedback mai slab pe şosea, dar potrivit în raport cu setările suspensiei.

Vizibilitate

Jeep Grand Cherokee prezintă suprafeţe vitrate de dimensiuni rezonabile, însă montanţii pot fi problematici în unele situaţii. Din fericire, modelul se bucură de cameră video pentru marşarier în standard şi de un set de oglinzi laterale de dimensiuni corecte.

Luneta are şi ea dimensiuni generoase, la fel ca şi parbrizul. Pe lângă montanţii A, montanţii C tind să te deranjeze la unele manevre, dar camera de marşarier şi puţină atenţie te ajută să întorci matahala de două tone jumătate în câteva mişcări.

Tehnologie

În materie de tehnologie, Jeep Grand Cherokee a făcut un salt important odată cu facelift-ul. Pe lângă noul sistem multimedia UConnect, modelul are un pachet audio Hi-Fi Premium Alpine surround cu 9 difuzoare şi subwoofer, totalizând 506W pentru urechile celor cinci ascultători. Display-ul touch a preluat, pe lângă partea audio şi de navigaţie, comenzile scaunelor încălzite şi ventilate, plus comanda volanului încălzit. Există conectivitate USB, Bluetooth, cititor de carduri SD şi intrare auxiliară audio.

Ceasurile de bord au afişaj digital, vechile ace fiind prezentate acum pe un ecran de şapte inch. Acesta are o rezoluţie bună şi arată mult mai bine decât ceea ce avea Grand Cherokee în dotare până acum. Modelul american se mândreşte şi cu sistem cruise-control adaptiv, monitorizarea unghiului mort, sistem de avertizare la coliziunea frontală şi hayon cu deschidere electrică.

Grand Cherokee beneficiază de un mare progres din punct de vedere tehnologic. Nu ne-a plăcut faptul că sistemul de navigaţie nu permite introducerea numelui de stradă sau de oraş în timpul mersului, presupunând că există un pasager care face acest lucru şi nu se ocupă şoferul de aşa ceva.

Design

Facelift-ul lui Grand Cherokee a propus să-i aducă o aromă europeană unui model american. E ca şi cum am prelua un fel de mâncare tradiţional din altă ţară şi i-am face o reinterpretare. În unele cazuri, rezultatul este mai reuşit decât originalul, iar restilizarea aplicată lui Jeep Grand Cherokee se poate încadra în această categorie.

Au venit în plus câteva "condimente", cum ar fi noile blocuri optice, bara faţă redesenată, o grilă nouă şi alte modificări subtile de ordin estetic. Expatul îşi păstrează alura americană, dar straiele sale europene îl prind bine şi îi fac cinste.

Nu ne-a placut

  • Amestec de elemente clasice şi high-tech la interior
Date tehnice - Jeep Grand Cherokee facelift (2013-prezent) 3.0 Diesel Turbo 250CP 4x4 Aut8 Overland
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2987
Lungime mm
4828
Putere maxima CP (rpm)
250 (4000)
Latime mm
1943
Cuplu maxim Nm (rpm)
570 (1800)
Inaltime mm
1802
Viteza maxima km/h
202
Greutate kg
2403
Acceleratie 0-100 km/h s
8.2
Ampatament mm
2915
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
94
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
782
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Jeep Grand Cherokee facelift (2013-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (24)

  • Masina este ceva proaspat pe strazile din Europa dar nu cred ca se ridica la nivelul celor nemtesti. Poate ca e ceva mai rafinat ca Touareg si merita facut compromisul. In rest sa fim realisti....Q7, X5, ML, Cayenne, Range Rover sunt prea bune sa alegi Jeep in locul lor. Imi aduc aminte in 1998 cand vecinul meu isi cumparase un Jeep Grand Cherokee V8 de 5.2 litri bleumarin cu praguri si tot ce se putea pune pe el atunci eram impresionat mai ales de sunetul acelui monstru.Nu erau asa multe suv-uri pe piata...era ML si Range Rover parca. Nu am urcat in noile Jeep G. C. Nici nu sunt interesat. Pt. mine Jeep-ul adevarat este Wrangler ! Si modelul vechi de G.C de 5,2 sau 5,9 litri....(ceva deosebit care nu se va mai fabrica niciodata).
    14 25
  • titisnickers
    Eu tot nu inteleg de unde luati voi volumele astea la portbagaje? Ca si la alte masini care au fost prezentate aici - Range Rover Evoque - si aceasta are o greseala in datele tehnice la dimensiunea portbagajului care este de fix 457 litri. Mai verificati.
    7 10
  • OIIIIIIIO
    E un suv reusit. Arata bine,e confortabil si se descurca destul de bine in off-road.Daca ar fi sa aleg un suv din segmentul asta,cu siguranta G.Cherokee ar fi alegerea mea.
    27 4
  • gigilica
    la pretul asta poti avea ML250 cu pachet airmatic, xenon, tapiterie piele, ornamente int. nuc, geamuri fumurii spate, jante 19
    14 35
  • @gigilica

    si crezi ca jeep-ul nu are asa ceva?
    24 4
  • @Automarket
    Ca de obicei atunci cand vorbiti de masini 4x4 sunteti extrem de zgarciti in a da detalii. Tractiunea este permanent? Daca da, ce sistem s-a adoptat? Exista diferentiale blocabile? Cate?

    @Jijilca
    Te-ai gandit de 2 ori pana sa faci comparatia asta?
    20 6
  • @titisnickers in fisa tehnica de pe Jeep.ro este valoarea corecta http://www.jeep.ro/company_info/Fisa-Jeep-Grand-Cherokee-MY-2014-12.06.2013.pdf
    5 1
  • @Misha
    În standard, modelul are sistem de tracţiune integrală permanent, nedecuplabil. Versiunea de bază are sistemul QUADRA TRAC II, pe când versiunea Overland şi cele superioare ei au sistemul QUADRA DRIVE II.
    Aici găseşti o animaţie care explică diferenţa dintre cele două http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_work/quadra_drive_2/
    15 3
  • Adrian24
    @scorpionul.negru
    Q7, X5, ML, RR, Cayenne- de unde pana unde asemenea comparatii. comparatia cea mai buna se poate face cu LR4, Land Cruiser 150 si prin extensie eventual Tuaregul dotat cu toate cele pt offroad.
    19 7
  • gigilica
    Misha
    ce nu-ti convine la comparatie, dpv al pretului, dotarilor, consumului, impozitului, etc consider ca ML250 este superior. Ai ceva impotriva parerii mele?
    8 28
  • @Automarket
    Multumesc frumos. Apreciez mult raspunsul dumneavoastra. O ultima clarificare va rog. In cadrul articolui, la capitolul "motor-transmisie", mentionati un cuplu maxim de 740 NM, iar in lista de date tehnice unul de 570 nm.... Care este valoare corecta? Sau vorbim de aceeasi cilindre cu valori de cuplu diferite? Sau datele tehnicie sunt ale alte masini decat ale celei testate?

    @Gigilica
    Impotriva parerii tale nu am ce sa am doar ca unde merge indianul, ML-ul tau nici nu viseaza sa ajunga. Las la o parte valorile de cuplu si de putere superioare, in ciuda inexactitatilor din articol.
    Fiecare masina are admiratorii ai.
    17 7
  • ovidiu
    @automarket
    Frumos articol, dar s-a strecurat o greseala legata de cuplul motor la capitolul motor/transmisie: "Motorizarea V6 diesel de 3.0 litri dezvoltă 250 CP şi 740 Nm"
    Numai bine!
    8 1
  • @Misha

    Vai de capu' tau si ideile tale preconcepute! Poate uiti ca tot ei fac si G-Class.
    4Matic este foarte performant, iar un ML echipat corespunzator cu pachetele optionale se poate plimba cam peste tot in spatele unui G-Class.
    Grand Cherokee n-are absolut niciun atu.
    5 19
  • Într-adevăr, a fost o greşeală la cuplul motor specificat în articol, mulţumim pentru atenţie.
    6 2
  • cam mari pozele :P (a doua are aproape 10MB)
    2 6
  • AndreiRN
    O masina cu multa istorie in spate dar timpul ne va spune cat de fiabila este combinatia de motor Italian si transmisie Chinezeasca.
    In rest sunt un fan partinitor Dodge.
    8 10
  • @ gigilica

    Nu spun ca nu e mai bun Mercedes-ul, dar un ML 250 cu dotarile pe care le are acest Jeep GC Overland casta 78000 euro. Daca luam in considerare si "reducerea" de la Jeep, Mercedes-ul cu motor mai mic e cu aproape 20000 euro mai scump.
    26 3
  • Lucian
    Apropo de discutia de mai sus (Mercedes vs. Jeep), personal, niciodata, dar absolut niciodata, NU voi alege un Jeep in defavoarea unui Mercedes.
    Daca as avea cu adevarat nevoie sa merg pe coclauri as face-o in compania unui G-Klasse.
    3 18
  • @@scorpionule
    Domnule anonim ! Poti specifica ce nu iti convine in ce am scris eu ?
    5 7
  • AndreiRN
    Pretul cerut este foarte SPECULATIV.

    http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_dmpt=US_Cars_Trucks&_mqf=0&_qfkw=1&_trksid=p4506.c0.m273&_myi=2014&_fpos=90604-2930&_lsbx=0&_fspt=0&_flso=0&Make=Jeep&Model=Grand%2520Cherokee
    5 5
  • ".....În cadrul testului nostru, am obţinut un consum de 8 litri la sută în regim mixt......"
    Ati scris un rand despre consum si 9 randuri comparatia cu Touaregul si Pathfinder-ul.
    Testul vostru a constat in ce?Aveti o poza cu..probabil DN1 si restul off-road.Iar voi ati scris consum mixt.(sa inteleg aici Dn1 si offroad= mixt sau l-ati "tavalit" si prin oras?) Sunteti "zgarciti "in detalii.
    13 0
  • Scump domle, scump !!! Astea "e" preţuri neimţite. 2400 de kile e greutatea la gol. Cu soacră, copii, caţel, purcel si alte acareturi, greutatea trece de 3 tone. Atunci să vedem dacă mai este valabil consumul mixt superoptimist de 8 %. Testul lor a constat în simulrea pe computer, adunand mere cu pere. Astea nu sunt informaţii serioase, ci barfe si reclama mascata. Niciodata o maşina ca asta nu va comsuma mai puţin de 15 % în oras intru-un trafic real. In articol se spun detoate, dar nimic despre confort. Evident că maşina nu e construită pentru români, dar îi va fi cumpărată vreunei închipuite de către masculul ei, pe principiul că e mare, tare, bună şi alte alea. A, era să il uit pe Gită ciobanul. Masina este perfectă pentru a ajunge la stana lui.
    7 5
  • eu as alege Jeep Grand Cherokee SRT8
    4 4
  • Va asteptam la TEST- DRIVE in Galati la AUTOPARMA
    0749.202.472
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru