Miercuri, 17.09.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Sigla Maybach a stat pe capota unora dintre cele mai luxoase mașini din istorie. Compania, cu o istorie de 116 ani, a fost cumpărată în 1960 de către Daimler-Benz, iar în 2002 a devenit o marcă de sine stătătoare.
Portofoliul a inclus un singur model, disponibil în două variante de lungime, adică 56 și 62.
Vânzările au fost, însă, sub așteptări. La finalul anului 2011, Daimler anunța finalul Maybach ca brand de sine stătător, iar ultima mașina a fost produsă în decembrie 2012.
Gigantul german nu a renunțat la Maybach. Trei ani mai târziu, a devenit un sub-brand al Mercedes-Benz, utilizat pentru cele mai luxoase versiuni ale unor modele din gamă. În prezent, ai la dispoziție patru astfel de modele Mercedes-Maybach: Clasa S, EQS SUV, GLS și SL.
Noi am condus noul Mercedes-Maybach EQS SUV, adică primul Maybach electric, și trebuie să îți spunem că ne-a uimit din mai multe puncte de vedere. Despre toate acestea vei afla mai multe în rândurile următoare, dar înainte te invităm să urmărești clipul de prezentare pe care l-am pregătit pentru tine.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Mercedes-Benz EQS SUV
- Pret de pornire 216.296 €
- Pret model testat 257.319 €
Motor / Transmisie
În ultimul episod din "The Grand Tour", Jeremy Clarkson a vorbit, nu în termeni foarte evlavioși, despre mașinile electrice. Printre altele, celebrul jurnalist britanic a spus că "nu poți să faci o recenzie unei mașini electrice". Ei bine, poți să analizezi o mașină cu zero emisii, dar, ce-i drept, ai mai puține satisfacții decât atunci când conduci/analizezi o mașină termică.
În plus, nici nu ai atâtea lucruri despre care poți vorbi. De exemplu, nu ai zgomot produs de motor, nu ai o transmisie convențională care schimbă sau nu schimbă treptele cum trebuie, nu ai turbo lag și așa mai departe.
Chiar și așa, sistemul de propulsie electric este (dacă mă întrebi pe mine) cel mai potrivit pentru un Maybach. De ce? Pentru că obții un parcurs lin, fără întreruperi, atâta timp cât cel de la volan are glezna de catifea și nu bruschează comenzile.
Revenind la Mercedes-Maybach EQS SUV, acesta poate fi comandat într-o singură versiune și anume EQS 680. Un fel de V12, dar pe care nu trebuie să îl hrănești cu benzină.
Cele două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, dezvoltă instant 658 de cai putere și 950 Nm cuplu. Chiar dacă vorbim despre o mașină care cântărește, la gol, 3.075 de kilograme, aceste valori de putere sunt de-a dreptul exagerate. E prea mult, pentru că nu vei avea ocazia să utilizezi sistemul de propulsie la capacitate maximă aproape niciodată.
Puterea disponibilă imediat îți reconfigurează sinapsele la o accelerație mai hotărâtă, iar cifrele vitezometrului cresc nefiresc de repede. Indiferent că faci asta la viteze reduse, sau la viteze de autostradă.
Ca orice mașină cu zero emisii care se respectă, Mercedes-Maybach EQS SUV are mai multe trepte pentru regenerarea energiei la frânare. Ai Strong Recuperation, Normal și No Recuperation. Dacă activezi prima treaptă, vei observa că mașina încetinește destul de tare, lucru pe care nu îl vor accepta ceilalți ocupanți, mai ales cei care își sorb șampania pe locurile din spate.
Dar, dacă nu vrei să îți bați capul prea tare, poți activa funcția Intelligent Recuperation. Cu alte cuvinte, lași sistemul să ia decizii pentru tine. Mașina "citește" drumul și reduce viteza în funcție de mașina din față, dacă urmează un viraj, o intersecție sau un sens giratoriu.
Este cea mai bună soluție. În plus, frânează până la oprirea completă în oraș, ceea ce înseamnă că poți conduce cu o singură pedală dacă anticipezi așa cum trebuie traficul.

Consum
Bateria este direct proporțională cu dimensiunile mașinii și cu performanțele sistemului de propulsie. Are o capacitate utilă de 118 kWh, iar autonomia ajunge până la 614 kilometri în ciclul WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 200 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează 31 de minute.
Consumul mediu, declarat de producător, este de 21.9 kWh/100 de km.
Când am preluat mașina, bateria era încărcată complet, astfel că bordul indica o autonomie de 556 de kilometri, sau 642 de kilometri cu modul Eco activat. În total, noi am acoperit puțin peste 400 de kilometri și chiar dacă mai aveam 13% baterie și mai puteam acoperi 66 de kilometri, am decis să mă opresc.
Cu siguranță puteam forța nota puțin mai mult, dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul.
În ceea ce privește consumul de energie, în mediul urban am obținut un consum de 29.9 kWh/100 de km, iar în extra-urban un consum de 22.2 kWh/100 de km. Dacă facem un calcul simplu, obținem un consum mediu de 26.05 kWh/100 de km.
Dacă luăm în calcul nivelul de lux pe care îl oferă și performanțele, Mercedes-Maybach EQS SUV joacă într-o cu totul altă ligă, una în care nu are un rival direct.
Performanţe
SUV-ul german are greutatea unui tanc, dar performanțele unei mașini sport veritabile. Suta de kilometri pe oră este atinsă în 4.4 secunde, iar viteza maximă ajunge la 210 km/h.
Acesta este unul dintre avantajele majore ale unui sistem de propulsie pur electric. Nu ai zgomot, dar cu siguranță ai performanțe de invidiat.
Interior
Sigla Maybach atrage după sine o exclusivitate la care puțini clienți au acces. Tocmai de aceea, interiorul unui model Maybach este o odă închinată luxului și rafinamentului, cu materiale de cea mai bună calitate, finisaje care depășesc segmentul premium și dotări care mai de care.
Să începem cu materialele. Plasticul și materialele de calitate inferioară au fost declarate persona non grata, tocmai de aceea fiecare colțișor din habitaclul lui Maybach EQS SUV este îmbrăcat în piele, inclusiv plafonul. Orice atingi, inclusiv butoanele, îți dă impresia de calitate.
Toate spațiile de depozitare sunt capitonate, inclusiv buzunarele portierelor. Germanii nu au lăsat nimic la voia întâmplării.
Singura tapițerie disponibilă este din piele Nappa, disponibilă în diverse culori, inclusiv Bej Macchiato cum a fost cazul mașinii testate de noi. Nu mai trebuie să spun că scaunele față sunt extrem de confortabile, reglabile electric, au funcție de încălzire, ventilație și mai multe tipuri de masaj.
În ceea ce privește ornamentele interioare, cele din lemn de mesteacăn maro, cu pori deschiși, sunt standard. Acestea fiind spuse, nu văd de ce ai plăti 2.299 de euro în plus pentru ornamentele Manufaktur de culoare neagră și finisaj lucios. Adică cele pe care le poți vedea în imaginile alăturate.
Multe suprafețe, de dimensiuni considerabile, sunt acoperite de acest piano black, care nu face altceva decât să atragă praful și amprentele. Dacă mă întrebi pe mine, strică puțin feng shui-ul. Dacă tot vrei altceva, mai plătești 4.719 euro și bifezi ornamentele din lemn de nuc, maro, cu pori deschiși.
Butoanele fizice sunt de domeniul trecutului, iar cele capacitive, de pe volan, îți vor da cele mai multe bătăi de cap. Vrei, nu vrei, o să le atingi din greșeală atunci când conduci, și te trezești că activezi vreo funcție.
Mercedes-Maybach EQS SUV este una dintre acele mașini de care trebuie să te bucuri de pe locurile din spate. Și am făcut-o cu vârf și îndesat, mai ales că mașina testată de noi a avut bifat pachetul Maybach First Class, care costă 21.296 de euro.
Acesta include pachetul Business Class (două scaune spate individuale), dar plusează cu pachetul din piele Manufaktur, cu ornamentele de care îți spuneam mai sus, cu un compartiment refrigerat (mini frigider, în limbaj popular), cu două cupe de șampanie confecționate din argint și cu un volan îmbrăcat în lemn.
Odată instalat pe scaunul din dreapta spate, începi să te simți ca într-un centru de comandă. Cât timp nu este ocupat scaunul pasagerului din față, scaunul spate se transformă într-un fotoliu extensibil, foarte confortabil. Acestea fiind spuse, îți poți întinde picioarele, pornești funcția de masaj și te bucuri de drum în timp ce servești o cupă de șampanie bine răcită.
Dacă ții neaparat să lucrezi, ai la dispoziție două măsuțe pliabile, suficient de mari pentru a-ți susține laptopul. În caz că vrei să îți odihnești ochii, ai și perne la tetierele scaunelor.
Tot de pe locurile din spate poți vedea cel mai bine atenția la detalii, specifică unui Maybach. În condiții de lumină slabă, habitaclul este însuflețit de unul dintre cele mai bune lumini ambientale din industrie. Noaptea, interiorul se transformă și devine mai spectaculos.
Pentru intimitate deplină, perdeluțele geamurilor se închid și se deschid electric.
Bifarea compartimentului refrigerat are, însă, și un dezavantaj. Pentru că frigiderul este instalat în portbagaj, nu vei avea la fel de mult loc pentru bagaje. Dar te poți descurca cu cei 440 de litri. În caz contrar, poți elimina foarte ușor frigiderul.
Preţ de achiziţie
Aici, treaba este destul de simplă. Mai ales dacă ai ascuns pe undeva 300.000 de euro.
Așa cum spuneam, ai la dispoziție o singură versiune care pornește de la 216.926 de euro. Deși echiparea standard este mai mult decât generoasă, așa cum este și normal să fie, germanii îți dau voie să forțezi nota, dacă te țin buzunarele.
Înainte să faci asta, te atenționez că dotările opționale au prețuri pe măsură. Dacă vrei o vopsea exterioară Maybach, în două tonuri, plătești 21.175 de euro. Mai pui pachetul Maybach First Class, cu cele două scaune spate (a se citi fotolii) individuale, mai scoți 21.296 de euro din buzunar.
Mai un Head-up Display cu realitate augmentată și alte câteva dotări nu chiar atât de scumpe, iar prețul de listă poate ajunge foarte ușor la 257.319 euro, cu TVA inclus. Cât a costat și mașina noastră de test.
Siguranţă
Euro NCAP nu a testat, încă, Mercedes-Benz EQS SUV, dar dacă fratele mai mic EQE SUV a primit 5 stele la testele de impact, cu siguranță acesta ar fi și rezultatul său.
Ca să-ți faci o idee, Mercedes-Benz EQE SUV a primit 87% pentru protecția adulților, 90% pentru protecția copiilor, 80% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor, iar eficiența sistemelor de siguranță a fost notată cu 85%.
Ţinută de drum
Mercedes-Maybach EQS SUV este o mașină pe care trebuie să o experimentezi de pe locurile din spate. Dacă, totuși, te încăpățânezi să fii la volan, poți regla comportamentul mașinii cu ajutorul modurilor de rulare. Și, crede-mă, va trebuie să faci asta.
Modul de rulare Comfort păstrează toate sistemele relevante în modul confort, în afara suspensiei care are un mod propriu, denumit Maybach. Pe un drum vălurit, vei simți cum se dă o luptă între amortizoare și cele trei tone ale mașinii.
Comportamentul de "barcă" îi va afecta, în special, pe pasagerii din spate, iar ruliul este destul de pronunțat.
Din fericire, ai la dispoziție un mod Individual, unde poți seta separat fiecare parametru dinamic. Poți pune suspensia în modul Sport și poți lăsa ceilalți parametrii în Comfort. În acest fel, situația se îmbunătățește simțitor.
Direcția este lină și progresivă, mai mult decât decentă pentru o astfel de mașină. Nu primești prea mult feedback de la roți, dar nici nu ai mare nevoie, pentru că e clar că mașina nu este gândită pentru atacarea virajelor în viteză. Altfel, cum și-ar putea servi cei din spate șampania?
Că tot veni vorba de roți, SUV-ul german este echipat cu sistem de direcție integrală. Asta înseamnă că virează și roțile din spate, până la un unghi de 10 grade.
Vizibilitate
SUV-urile cu alură de coupe, cum este și acest EQS SUV, fac anumite concesii în ceea ce privește vizibilitatea. Nu este cea mai bună, dar este decentă pentru o lunetă atât de îngustă.
Din fericire, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar mașina este împânzită de senzori și de camere video. Așadar, poți sta liniștit atunci când o manevrezi prin parcări sau pe străzi înguste.
Tehnologie
Atunci când plătești peste 200.000 de euro pe un EQS SUV, primești sistemul Hyperscreen MBUX încă din standard. Cu alte cuvinte, toata suprafața bordului este acoperită cu ecrane personalizabile și cu o calitate a imaginii foarte bună.
Ai un instrumentar de bord complet digital, cu o grafică specială Maybach, un ecran central generos, care deservește sistemul multimedia MBUX, și un al treilea ecran pentru pasagerul din dreapta.
Dacă tot suntem la capitolul ecrane, și pasagerii din spate au la dispoziție două tablete montate pe spătarul scaunelor față, iar o a treia tabletă (care poate fi îndepărtată) a fost integrată în uriașa consolă centrală care desparte cele două scaune din spate.
De la ea poți controla mai multe funcții. Până nu uit, tunerul TV este standard, astfel că pe cele două tablete din spate poți urmări programele TV preferate.
Și cel de la volan este recompensat cu tehnologie de ultimă oră. Head-up Display-ul este standard, dar dacă vrei și funcția de realitate augmentată, mai trebuie să scoți din buzunare 1.101 euro.
Cei cu urechea fină se vor bucura să audă că sistemul audio Burmester 4D este standard. Include 15 difuzoare, 8 excitatoare, are o putere totală de 790 wați și tehnologie Dolby Atmos. De ce 4D? Pentru că ai vibrații și în scaune, pentru o experiență și mai imersivă. Dacă nu ești fan, funcția 4D poate fi dezactivată din meniul sistemului multimedia.
Tot de aici poți deschide sau închide portierele, prin glisarea cu degetul pe ecranul central. Dacă nu vrei să faci asta, portierele se pot închide și în mod clasic. În plus, portiera șoferului se închide automat atunci când apeși pedala de frână, imediat după ce te-ai urcat în mașină.
Design
Cum îți dai seama că ai în față un Mercedes-Maybach EQS SUV? Sunt câteva indicii, unele mai discrete, altele mai puțin discrete. De exemplu, ai o grilă închisă (pentru că vorbim despre un model cu zero emisii), care imită grila unui Maybach termic.
Apoi, în partea inferioară a spoilerului frontal ai două ornamente decorate cu o multitudine de sigle Maybach. Cred că germanii puteau găsi o soluție mai elegantă, trebuie să recunosc.
Apoi ai jantele specifice Maybach, cu dimensiuni de 21 sau 22 de inch. Montantul B are ornamente cromate, iar pe montantul C regăsim sigla Maybach. Acestea sunt indiciile ceva mai discrete.
Paleta de culori exterioare este foarte generoasă. Ai nuanțe din catalogul Manufaktur, nuanțe metalizate și nemetalizate și o temă bicoloră Maybach, pentru care trebuie să plătești 21.175 de euro.
Mașina din imagini a fost vopsită în nuanțele Maro Satin și Negru Onyx.
Ne-a placut
- Lux și confort duse la extrem
- Tehnologie avansată
- Performanțele
Nu ne-a placut
- Prea multe suprafețe lucioase în interior
- Nu se conduce atât de sportiv pe cât te-ai aștepta, având în vedere performanțele
va apreciez sinceritatea.
"....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul."
Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti.
Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri:
1)- migrene
2)- tahicardie
3)- inevitabilele stenturi
D-le Monenciu,
norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto &
Diesel).
Interiorul este perfect. Pe un merituos loc 2 as pune interiorul din Cadillac Lyriq, nu pentru ca am unul ci pentru senzatia incontestabila de lux, modernism, comfort si practicalitate. La Maybach, fara indoiala ca materialele si calitatea asamblarii sunt la nivelul urmator, ireprosabile.
Nu m-a incantat niciodata designul masinilor electrice de la Mercedes, dar cred ca Maybach-ului asta i-as ierta multe. Artificiile de design chiar imi plac si estompeaza putin din proportiile ciudate si fortzajul de design sacrificat coeficientului aerodinamic.
Desi platforma a fost lansata cu 3 ani in urma, tehnologia este totusi cat de cat la zi. Mi-as dori ca viitoarele modele sa fie varful de lance al companiei, asa cum se cuvine la clasa mare. Chiar nu inteleg filozofia celor de la Mercedes. Inclusiv prima generatie de Maybach a fost construita pe o platforma invechita de S Class. Cand ceri de la sfert de milion in sus, totusi asteptarile sunt altele si este absolut normal sa vrei maximul posibil la ora respectiva.
Una peste alta, o masina pe care as cumpara-o cu ochii inchisi daca as avea resursele financiare. Iar Lyriq-ul l-as lasa fara regrete ministrului de finante :). Pana atunci, ramane cum am stabilit :)
Totuși, cine ia masina asta nu face sute de km cu ea, ci mai degrabă drumuri de la reședință la aeroport sau la o întâlnire.
Pentru asta contează luxul și confortul, și aici e ireproșabilă.