Sambata, 05.07.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Într-o eră în care electrificarea devine cuvântul de ordine în industrie, MG pare să fi înțeles foarte bine ideea de echilibru. Noul MG ZS Hybrid+ nu este nici complet electric, nici ancorat în trecutul motoarelor clasice, ci joacă exact la mijloc.
Practic, îți oferă liniștea și eficiența unui sistem hibrid, dar cu o abordare ușor mai accesibilă decât ce oferă rivalii consacrați. Dar asta nu înseamnă că lucrurile nu sunt bine făcute, deoarece raportul preț-calitate oferit de ZS este unul excelent.
Dacă în urmă cu doar câțiva ani MG era privit cu un oarecare scepticism în Europa, acum brandul britanic, cu părinte chinez, începe să câștige teren și încredere. Și ZS Hybrid+ este exemplul perfect: un SUV compact cu o ofertă pe înțelesul tuturor, dar cu pretenții tot mai mari.
Pentru a înțelege și mai bine noul MG ZS Hybrid+, ți-am pregătit și o prezentare video.
PREZENTARE VIDEO CU NOUL MG ZS HYBRID+
MG ZS
- Pret de pornire 19.590 €
- Pret model testat 24.550 €
Motor / Transmisie
Sub capota lui MG ZS Hybrid+, după cum vă dați seama și din nume, regăsim un sistem hibrid la baza căruia se află un motor pe benzină, de 1.5 litri, aspirat natural, cu 4 cilindri.
Singur, acesta dezvoltă 102 CP și un cuplu de 128 Nm, în timp ce motorul electric de tracțiune dezvoltă 136 CP și un cuplu de 250 Nm. În total, ai la dispoziție o putere maximă de 197 CP și un cuplu maxim de 465 Nm.
Ce înseamnă asta în realitate? În primul rând, plecările de pe loc sunt silențioase și surprinzător de rapide pentru un SUV de acest segment. Motorul electric ajută mult în oraș, acolo unde sistemul e gândit să prioritizeze rularea pur electrică la viteze mici.
Când ai nevoie de toată puterea, cele două motoare lucrează împreună și livrează o repriză de accelerație decentă.
Totuși, nu este la fel de lin în timpul accelerațiilor puternice. Cutia de viteze are doar 3 trepte, ceea ce înseamnă că există diferențe destul de mari între ele, iar dacă apeși pedala de accelerație la podea, livrarea puterii se face într-un mod destul de brusc și derutant. Vei observa că în multe situații motorul termic se va tura mai mult decât este necesar.
Trebuie menționat faptul că MG ZS dispune și de un sistem pur termic, fără vreo intervenție electrică. Versiunea respectivă se folosește de același motor de 1.5 litri cu 4 cilindri benzină, care în cazul acesta dezvoltă 115 CP.
Consum
MG ZS Hybrid+ promite eficiență, iar în oraș chiar o oferă. Consumul mediu oficial este de 5.1 l/100 km, dar în testele noastre, pe un traseu urban aglomerat, am înregistrat o medie de 5.4 l/100 km, cifră mai mult decât decentă pentru un SUV citadin de 1.4 tone.
În afara orașului, consumul crește ușor către 5.8 l/100 km, în special dacă vitezele sunt mari și motorul electric nu mai poate contribui prea mult. Pe autostradă, la 130 km/h, ne-am stabilizat în jurul valorii de 6.7 l/100 km.
Cu un rezervor de 41 de litri, te poți apropia fără probleme de 600 km autonomie reală, în regim mixt.
Desigur, cel mai mare rival pentru MG ZS este Dacia Duster, dar la prețul acesta ne putem uita și la unele variante ceva mai micuțe, precum Hyundai Kona. Totodată, luând în calcul dimensiunile, Honda HR-V poate fi considerat un rival.
Prin urmare, Dacia Duster, în versiunea hibrid, are un consum mediu de 5.0 l/100 km, în timp ce Honda HR-V se laudă cu un consum mediu de 5.4 l/100 km. La acest capitol, Hyundai Kona se descurcă cel mai bine, având un consum mediu declarat oficial de 4.7 l/100 km.
Performanţe
MG ZS nu este un model sportiv și nici nu pretinde că ar fi. Sprintul 0-100 km/h este realizat în 8.7 secunde, iar viteza maximă se oprește la 168 km/h. Dar accentul cade clar pe eficiență și rafinament, nu pe performanță brută. Așa cum spuneam, sistemul mașinii dezvoltă în total 197 CP și un cuplu motor maxim de 465 Nm.
Rivalii din acest segment nu stau neapărat mai bine. Astfel, Dacia Duster are un motor pe benzină cu 4 cilindri, de 1.6 litri, care dezvoltă 140 CP. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 10.1 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.
Honda HR-V are la baza sistemului hibrid un motor de 1.5 litri și în total 131 CP. Sprintul până la 100 km/h se face în 10.6 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/h.
Hyundai Kona folosește tot un sistem hibrid la baza căruia se află un motor de 1.6 litri. Puterea totală este de 129 CP. Pentru a ajunge la 100 km/h, Kona are nevoie de 12 secunde, iar viteza maximă este de 165 km/h. Prin urmare, putem spune că la capitolul performanță, MG ZS se descurcă mult mai bine decât rivalii.
Interior
Având în vedere prețul accesibil, ai putea să te aștepți ca interiorul să nu fie foarte primitor și plin de materiale tari. Însă realitatea este cu totul alta, pentru că partea superioară a bordului este realizată dintr-un material moale la atingere, în timp ce partea mediană a bordului este îmbrăcată fie în material textil, fie în piele ecologică, în funcție de nivelul de echipare.
Chiar și plasticele mai dure, cum ar fi cele din zonele inferioare ale portierelor, au o textură diferită pentru a nu părea ieftine. Așadar, ZS are un interior mai rafinat decât principalul său rival, Dacia Duster. Pe scurt, dacă vrei un interior mai elegant într-un SUV, va trebui să plătești considerabil mai mult.
Scaunele sunt confortabile, chiar și pe distanțe lungi, și vin îmbrăcate în piele sintetică, cu încălzire în standard pe versiunea de top. Spațiul pe bancheta din spate este generos pentru segmentul său, suficient pentru 2 adulți, dar nu destul pentru 3, totuși.
De asemenea, se aude un nivel sesizabil de zgomot de rulare. Poți percepe un zumzet constant la contactul dintre anvelope și suprafața drumului, iar acesta devine mai pronunțat pe măsură ce crește viteza. Se aude și ceva zgomot de vânt, mai ales la viteză de autostradă.
MG ZS Hybrid+ are un portbagaj de 443 de litri, cu destule spații de depozitare practice. Comparativ, Dacia Duster are un volum de 430 de litri, Honda HR-V are un volum mult mai mic de 304 litri, în timp ce Hyundai Kona oferă cel mai mare volum, de 460 de litri.
Preţ de achiziţie
În România, MG ZS pleacă de la 18.500 de euro cu TVA, asta pentru versiunea care nu este hibrid. Dacă vrei totuși un sistem hibrid, trebuie să scoți din buzunar cel puțin 19.550 de euro cu TVA. Pentru echiparea de top Exclusive, scoți din buzunar 24.550 de euro cu TVA, în timp ce culoarea exterioară te va mai costa și ea încă 500 de euro.
Comparativ, versiunea hibrid a Daciei Duster pleacă de la 22.500 de euro, în timp ce echiparea de top pleacă de la 23.500 de euro cu TVA. Honda HR-V are un preț de pornire de 32.850 de euro cu TVA, iar Hyundai Kona hibrid pleacă de la 28.203 euro cu TVA.
Siguranţă
MG ZS Hybrid+ a fost testat de Euro NCAP și a obținut 4 stele, cu următoarele procentaje: 75% protecție la adulți, 82% protecție la copii, 73% protecție la pietoni, în timp ce sistemele de siguranță au primit 76%.
Cele 4 stele au fost date deoarece organizația de siguranță nu a fost convinsă că mașina poate oferi același nivel de protecție pasagerilor de diferite dimensiuni, în toate pozițiile de pe scaune. De asemenea, ZS nu reușește să prevină contactul între pasagerii din față în cazul unui impact lateral.
Ţinută de drum
La prima vedere, modelul MG ZS Hybrid+ pare că este clar gândit pentru confort. Din păcate, am sesizat destule momente când suspensia este neliniștită și uneori chiar prea dură în oraș, când treci peste șine de tramvai și delimitatoare de viteză. Deși lucrurile se îmbunătățesc la viteze mai mari, ZS rămâne o mașină „nesigură pe ea”.
Pe partea pozitivă, ZS este ușor de manevrat prin oraș și rezistă destul de bine ruliului caroseriei pe drumurile de țară virajate. Din păcate, aderența nu este grozavă atunci când începi să conduci mai agresiv, iar direcția este destul de imprecisă.
Practic, primele câteva grade de rotire ale volanului au un efect redus asupra traiectoriei mașinii, așa că ajungi să faci corecții destul de mari pentru schimbări minore de direcție.
Dacă rotești volanul mai mult, direcția devine brusc foarte greoaie, ceea ce pare nenatural și îți scade încrederea în mașină atunci când conduci în ritm mai alert.
Per total, nu este o mașină pentru viraje strânse și nu te va încuraja să o împingi la limită, dar pentru mersul urban sau naveta zilnică, se simte relaxantă și intuitivă.
Vizibilitate
Când vine vorba de vizibilitate, nu sunt prea multe lucruri „rele” de spus despre MG ZS. Asta pentru că atât parbrizul cât și luneta sunt de dimensiuni destul de mari și vezi foarte bine prin ele. Oglinzile laterale au și ele o dimensiune potrivită pentru un SUV de aceste dimensiuni.
Datorită poziției de condus ridicate și a montanților față destul de subțiri, vizibilitatea în față este foarte bună. Vizibilitatea peste umăr este puțin afectată de montanții groși din spate.
Mai mult, pe echiparea de top, cum am avut noi, ai parte și de un sistem de camere cu vedere la 360 de grade care are o grafică decentă. Atunci când semnalizezi, camerele din lateral se activează automat pentru a te ajuta și mai mult la navigarea străzilor înguste din oraș.
Tehnologie
Toate versiunile MG ZS vin echipate cu un sistem multimedia de 12.3 inch și un instrumentar de bord complet digital de 7 inch, care este destul de configurabil. Ecranul sistemului multimedia este ușor înclinat în sus pentru a fi mai ușor de văzut de către șofer, dar, din păcate, acest lucru are ca efect secundar reflexia cerului, ceea ce face dificilă vizibilitatea în zilele însorite.
Chiar și așa, am apreciat că ecranul răspunde rapid la comenzi atunci când navighezi prin meniuri, iar trecerea între funcții se face cu doar o mică întârziere. Sistemul de operare MG nu este cel mai intuitiv, dar funcțiile de conectare Android Auto și Apple CarPlay sunt standard, așa că de cele mai multe ori nici nu e nevoie să folosești interfața proprie a mașinii.
O excepție este atunci când vrei să reglezi aerul condiționat. Acesta poate fi ajustat doar prin intermediul ecranului tactil (noi am prefera butoane fizice dedicate) și nu poate fi controlat cât timp folosești funcția de mirroring cu telefonul. Așadar, chiar și pentru o simplă modificare a temperaturii interioare, trebuie să revii temporar la sistemul MG, apoi să te întorci la Android Auto sau Apple CarPlay.
Design
Design-ul este unul clasic, aș putea spune puțin cam monoton. Clar nu este o mașină care va atrage priviri, dar asta nu înseamnă că nu are niște forme frumoase. Partea din față este rotunjită, iar farurile LED sunt unite de un element de plastic care imită cromul și te duce cu gândul la o bandă LED.
Ai la dispoziție câteva culori ale caroseriei din care poți alege, cum am avut noi acest Albastru. Interesant faptul că cei de la MG nu au stat să își bată capul și să dea nume acestor culori. Paleta este simplă: Albastru, Roșu, Gri, Verde și așa mai departe. În total, poți alege din 7 culori diferite.
În partea din spate, MG ZS chiar arată ca un SUV convențional. Dacă în față aveam un design rotunjit, în spațe liniile drepte domină. În partea de jos avem și două elemente care imită un sistem de evacuare.
Ne-a placut
- Raport preț-calitate
- Sistem hibrid eficient
- Spațiu interior
Nu ne-a placut
- Motorul tinde să fie gălăgios
- Transmisie lentă
Cine nu are memoria istoriei, musai ca risca sa o repete, iar Dacia, cu Duster, se afla azi in aceiasi situatie in care se gasea Armata a 6-a a Wehrmacht-ului pe final de '42 la Stalingrad.
Asa-i in toate razboaiele.
Atunci cand nu reusesti sa-ti domini, sa-ti surprinzi decisiv inamicul, sfarsesti in a fi inconjurat si rapus de acesta.
Renault Group detine arsenalul necesar pentru a-si anihila inamicii, o arma de ultima generatie ale carei caracteristici ar inclina decisiv balanta in favoarea Duster.
Numai astfel, cu o strategie matura si vigoare perfect dozata la conditiile reale identificate pe campul de lupta, Dacia poate avea validarea deplina ca-i declarata victorioasa.
1.7 dCi cu 150 CP si 2.0 dCi cu 190 CP.
Dacia se afla la un moment de rascruce, acela de a stabili planul optim pentru ultimul asalt.
Ce-o sa aleaga Dacia ?
....In aceste momente critice ii raman doua optiuni:
"Get Busy Living or Get Busy Dying"