Drivetest Porsche 911 facelift

4.6
Porsche 911 facelift zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Luni, 23.06.2025
Etalon

Am rugat 100 de români să deseneze conturul unei mașini sport. Bine, nu am făcut asta, dar, dacă aș face-o, majoritatea ar schița un Porsche 911. Sunt sigur de asta.

911 este, fără îndoială, reprezentarea grafică a unei mașini sport. Esența ei. În plus, forma emblematică a caroseriei a rămas, în mare parte, nealterată de la debut. Încă de când a desenat-o, pentru prima oară, Ferdinand Porsche, în 1959.

Chiar dacă avem un concept de bază care a rămas neschimbat, Porsche 911 a fost îmbunătățit încontinuu.

În vara anului trecut, actuala generație 911 a primit un facelift și, de atunci, este cunoscută sub numele de cod 992.2. Acest facelift a semnat și o premieră pentru celebrul model sport: introducerea unei versiuni hibride.

Este vorba despre noul 911 Carrera GTS, un model pe care l-am condus și noi. Ce-i drept, nu cât ne-am fi dorit, dar asta și pentru că oricât timp ai petrece la volanului unui Porsche 911, tot nu este de ajuns.

Înainte să citești mai multe despre noul 911 GTS, te invităm să urmărești clipul video realizate cu mașina de test.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

Porsche 911 facelift

  • Pret de pornire 192.829 €
  • Pret model testat 193.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Așadar, pentru prima dată, Porsche 911 a adoptat un sistem de propulsie hibrid. Acesta are la bază un motor de 3.6 litri boxer, turbo, asistat de două unități electrice. Una este integrată în turbocompresor (pe ax) și una în interiorul cutiei de viteze PDK.

Motorul electric integrat în transmisie este alimentat de o baterie de 12 volți și o capacitate de 1.9 kWh. Cel de-al doilea funcționează pe post de generator, cu ajutorul energiei rezultate din fluxul gazelor de eșapament. Deși este un hibrid, 911 GTS nu poate rula în modul pur electric.

Pentru că au ales această configurație, inginerii Porsche nu au fost nevoiți să instaleze o a doua turbină.

Propulsorul termic dezvoltă, pe cont propriu, 485 de cai putere și 570 Nm. Prima unitate electrică plusează cu 15 CP, iar cea de-a doua cu 54 CP și 150 Nm. În total, ansamblul oferă 541 de cai putere și 610 Nm cuplu maxim.

Rolul motorului electric de pe axul turbinei este, înainte de toate, să elimine fenomenul de turbo lag. Și se achită de această datorie cu vârf și îndesat. De multe ori, producătorii susțin că, prin diverse metode, au reușit să elimine acest turbo lag. Ei bine, Porsche chiar a reușit, nu este doar o strategie de marketing.

Dacă ne referim la configurația hibridă, în ansamblul ei, rolul ei nu este, neaparat, să reducă emisiile și consumul de combustibil. Deși intervine la pornirea de pe loc și la opriri, de pildă. Rolul său este să sporească performanțele.

Tocmai de aceea, sistemul de propulsie reacționează aproape instant atunci când apeși pedala de accelerație, capul ți se lipește de tetieră, vibrațiile motorului (montat în spate) îți inundă fiecare celulă din corp, iar pe cele două terminații ale sistemului de evacuare ies note muzicale, nu alta.

Motorul noului 911 GTS este capabil să ofere performanțe indiferent de turație, așadar se simte bine chiar și la viteze de oraș. Altfel spus, poți utiliza acest 911 GTS facelift ca mașină de zi cu zi.

Dacă, însă, vrei să exploatezi motorul boxer așa cum se cuvine, linia roșie începe de la 7.500 de rotații pe minut și, crede-mă pe cuvânt, este o adevărată plăcere să o atingi.

Cutia de viteze PDK, cu 8 rapoarte, contribuie și ea la senzațiile pe care ți le oferă mașina. Nu degeaba este considerată una dintre cele mai bune transmisii automate din industrie. Schimbările treptelor sunt, de-a dreptul, fulgerătoare, iar viteza cu care poate retrograda 2, 3, sau chiar mai multe rapoarte, este impresionantă.

Noul 911 GTS este dotat cu frânare regenerativă. Aici, trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică putea fi calibrată mai bine pentru că, în condițiile actuale, pare că, cel puțin primul sfert de cursă, pedala de frână nu este conectată la nimic.

De la prima stație de încărcare și până în prezent, Renovatio e-charge a totalizat peste 1,5 milioane de sesiuni ale utilizatorilor. S-au încărcat peste 28 de milioane de kWh și a fost evitată o eliberare a peste 28.000 de tone de CO2.

Consum

Pe hârtie, noul Porsche Carrera GTS are un consum combinat de 10.5 litri/100 de km.

Așa cum spuneam, noi am avut un timp foarte limitat cu mașina, tocmai de aceea am încercat să ieșim cât mai repede din oraș, să ne bucurăm de tot ce are de oferit un 911. Chiar și așa, în cei 30 de kilometri petrecuți în trafic, cu o viteză medie de 17 km/h, am avut un consum urban de 17.4 litri/100 de km.

Consumul înregistrat în mediul extra-urban, unde am avut inclusiv porțiuni de autostradă, a fost de 9.6 litri/100 de km. Dar nici nu pot spune că am mers la consum.

De-a lungul timpului, Porsche 911 a fost pus față în față cu tot felul de modele, inclusiv cu unele mai puternice, mai scumpe și mai exclusiviste. Însă, un rival corect pentru modelul german este Mercedes-AMG GT, chiar dacă nu are o configurație cu motor poziționat în spate.

Este disponibil în mai multe versiuni, iar consumul variază între 10.3 și 14 litri/100 de km.

Desigur, dacă ne ține buzunarul, ne putem uita și la supercar-uri cu renume, ca Lamborghini Huracan, sau Temerario, și, de ce nu, Ferrari 296 GTB.

Performanţe

Adoptarea sistemului de propulsie hibrid a crescut masa proprie cu 100 de kilograme: de la 1.545 la 1.645 de kilograme. Chiar și așa, mașina este mai rapidă decât înainte din toate punctele de vedere.

Înainte de facelift, 911 GTS atingea 100 de km/h în 3.4 secunde și avea o viteză de top de 311 km/h. În noua etapă hibrid, modelul german ajunge la 100 de km/h în fix 3 secunde, iar viteza de top a crescut la 312 km/h. Aceste valori sunt identice atât pentru versiunea 911 Carrera GTS, deci cu roți motrice spate, cât și pentru 911 Carrera 4 GTS (tracțiune integrală).

În România, cel mai des achiziționat Mercedes-AMG GT este versiunea GT 63 4Matic+. Culmea, este și cel care are performanțe asemănătoare cu 911 Carrera GTS. Concret, un motor V8 de 4.0 litri, dezvoltă 585 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.2 secunde și o viteză maximă de 315 km/h.

Interior

Odată instalat pe scaunul șoferului, simți că întregul habitaclu te îmbrățișează și toate comenzile îți sunt la îndemână. Până la urmă, 911 este o mașină gândită special pentru condus, o mașină de la care ai așteptări mari. Pe lângă toate acestea, Porsche 911 este o mașină care nu face rabat de la dotări de lux.

Mă refer aici la volanul îmbrăcat în piele, cu funcție de încălzire, la scaunele față reglabile electric pe 18 direcții, cu funcție de încălzire și ventilație și la sistemul audio Bose Surround care putea să lipsească, dacă mă întrebi pe mine, având în vedere că ai "lipit" de spate un motor boxer de 3.6 litri.

Mașina testată de noi a avut o temă bicoloră pentru habitaclu. Dacă în partea superioară a bordului am avut piele neagră, cu o serie de cusături contrastante, în partea inferioară a portierelor, a bordului, pe scaune și chiar și în zone unde nu ajungi prea des cu mâinile, am avut piele în culoarea Cognac.

Materiale și finisaje care îți dau impresia de calitate regăsești peste tot. Desigur, sunt și lucruri care pot fi îmbunătățite. De pildă, tunelul central acoperit cu plastic negru, lucios. Un magnet pentru praf și, mai ales, pentru amprente.

Și vei avea multe amprente aici, având în vedere că pe tunelul central regăsim destul de multe butoane fizice, inclusiv pentru sistemul de climatizare.

Dacă tot suntem la capitolul butoane, trebuie să vorbim despre modul în care pornești sau oprești mașina. Pe vremuri, piloții care luau startul în legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans erau nevoiți să alerge spre mașini, să pornească rapid motorul și să plece în cursă.

Tocmai de aceea, Porsche avea contactul în stânga volanului. Ideea a fost preluată și de modele de stradă. Inițial, în stânga volanului exista un orificiu în care introduceai cheia. Apoi, aici și-a făcut apariția o "imitație" de cheie (odată cu introducerea sistemului de pornire fără cheie), pentru ca, în prezent, să regăsim aici un simplu buton.

Spațiile de depozitare din habitaclu nu sunt foarte generoase. Buzunarele din portiere sunt destul de limitate ca spațiu, în tunelul central ai un suport pentru pahare (și un al doilea în partea dreaptă a bordului), iar în cotiera centrală regăsești doar un spațiu de încărcare prin inducție pentru telefon și două porturi USB-C.

Noul 911 GTS poate fi comandat fără banchetă, dar bifarea acestei opțiuni este gratuită. Noi am avut-o, dar nu putem spune că ajută foarte mult, în sensul că spațiul aici este foarte limitat, pentru pasagerii adulți, cel puțin. Așadar, o poți utiliza ca un spațiu de depozitare suplimentar.

Pentru că motorul este montat în spate, portbagajul a fost mutat sub capotă. Are o capacitate de 135 de litri, adică îndeajuns pentru două rucsacuri sau un troler de dimensiuni medii.

Mercedes-AMG GT Coupe este ceva mai util, din acest punct de vedere, având un portbagaj de 321 de litri.

Preţ de achiziţie

În România, Porsche 911 Carrera GTS facelift pornește de la 184.490 de euro, dar dacă vrei tracțiunea integrală trebuie să plusezi până la 192.829 de euro. Sau până la 193.500 de euro, cu TVA inclus, dacă vrei un exemplar identic cu cel testat de noi.

Lista de dotări a inclus, printre altele, o trapă din sticlă acționată electric, sistem audio Bose, faruri HD Matrix LED, sistem de ridicare pentru puntea față, scaune față sport plus adaptive, etriere vopsite în negru, jante de 21 de inch și volan GT Sport.

Pentru un Mercedes-AMG GT 63 4Matic+ trebuie să scoți din buzunare 200.490 de euro, cu TVA inclus.

Siguranţă

Supercar-urile au un regim special atunci când vine vorba despre testele de impact. Foarte rar, un asemenea model ajunge pe mâinile specialiștilor Euro NCAP, iar Porsche 911 facelift nu se numără printre ele.

Totuși, toate modelele testate de-a lungul anilor de Euro NCAP (Cayenne, Macan și Taycan) au obținut punctajul maxim de 5 stele. Așadar, cu siguranță, 911 nu face excepție.

Șasiul modelului german este construit astfel încât să nu se deformeze la impact. În plus, lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include, printre altele, Lane Change Assist, Adaptive Cruise Control și, desigur, o armată de airbag-uri.

Ţinută de drum

Dacă nu ai condus până acum un Porsche 911, te invit să o faci cu proxima ocazie. Este o adevărată plăcere atât la drum lung (nu greșești dacă îl consideri un supercar de toate zilele), dar mai ales pe un drum virajat, acolo unde modelul german strălucește cu adevărat.

Direcția este de o precizie chirurgicală, iar stabilitatea pe viraje te duce cu gândul la comportamentul unui cart. Sistemul de tracțiune integrală îți permite să împingi ceva mai mult limita, dar, atunci când intervin legile fizicii, vei experimenta și un comportament supravirator. Sistemele mașinii sunt, însă, la datorie, așa că nu ai de ce să îți faci griji.

Suspensia este destul de rigidă, dar totuși confortabilă dacă ne gândim că vorbim despre o mașină sport cu sistem de propulsie hibrid.

Vizibilitate

Vizibilitatea în noul 911 nu este o problemă. Montanții frontali nu te încurcă în viraje, iar oglinzile laterale au proporțiile corecte.

Ce-i drept, luneta este destul de înclinată și afectează puțin vizibilitatea în spate, iar montanții C sunt destul de groși. Din fericire, ai la dispoziție un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade, cu o claritate foarte bună a imaginii, senzori de parcare, dar și un sistem activ pentru parcare.

Tehnologie

Așa cum spuneam la începutul acestui material, Porsche 911 a fost îmbunătățit continuu, în special din punct de vedere al tehnologiei. Așa se face că 911 facelift vine cu un instrumentar de bord complet digital, de 12.6 inch, personalizabil.

Grafica este calitativă, iar informațiile afișate nu sunt îngrămădite, astfel că pot fi citite cu ușurință. Unde mai pui că ai la dispoziție 7 afișaje, pe care le modifici cu ajutorul unui buton de pe volan.

Display-ul central al sistemului multimedia are 10.9 inch și oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir. Și în cazul său, grafica este una destul de simplă, dar calitativă, fără multe artificii care să îți distragă atenția de la condus.

Am menționat deja zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile și porturile USB-C din cotiera centrală.

Un sistem pe care te vei bucura că îl ai este SmartLift. Cu ajutorul datelor primite de la sistemul de navigație, mașina știe unde ai folosit sistemul de ridicare a punții față (pentru a trece peste limitatoare de viteză, de pildă), astfel că, dacă mai treci pe acolo, nu trebuie să apeși butonul dedicat. Puntea față se va ridica automat.

Design

Facelift-ul primit anul trecut a venit cu o serie de noutăți estetice. Desigur, forma generală a caroseriei a rămas neschimbată. Până la urmă, de ce să schimbi ceva care a trecut testul timpului?

Așadar, înainte de toate, Porsche 911 facelift vine cu faruri LED Matrix încă din standard. Astfel, toate luminile sunt acum integrate în același bloc optic. Mai departe, capota spate are o priză de aer nouă, iar sigla mărcii este iluminată. Stopurile sunt unite de o bandă LED.

Cel mai ușor recunoști un 911 facelift după flapsurile aerodinamice montate în spoilerul față. Ele sunt active și lucrează împreună cu celelalte elemente aerodinamice de sub caroserie.

În ceea ce privește versiunea GTS, pe lângă emblemele specifice, are și două terminații pentru sistemul de evacuare, montate pe mijlocul difuzorului de aer.

În standard, atât versiunea de bază, cât și cea hibridă primesc jante de 19 inch în față și de 20 de inch în spate. Opțional, sunt disponibile și jante mai mari, de 20 de inch în față, respectiv de 21 de inch în spate. Pentru prima dată, clienții mai pot alege și jantele speciale Exclusive Design, care primesc lamele din fibră de carbon pentru a îmbunătăți eficiența aerodinamică.

Nu ne-a placut

  • Nu poate rula electric
  • Destul de greu pentru un 911
  • Mult "piano black" în habitaclu

Ultimele teste


  • Etalon

  • Temperat

  • Amenințare directă

  • SUV-ul poporului

Comentarii (2)

  • ///COR/// 33'
    Un model iconic care nu are defect. Cu generatia asta a atins perfectiunea ! Iar 200 de mii e un pret decent pt. ce ofera tinand cont ca sunt masini de 350 de mii plus si mai mult care nu ating perfectiunea lui 911.
    2 1
  • 7812 lei impozit anual (ca la o benzinara de 3,6 litri) sau ... ?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru