Drivetest Mitsubishi Lancer Sportback

1.8 140CP Intense
Mitsubishi  Lancer Sportback zoom
de Sebastian Toma
Miercuri, 25.02.2009
Fara fund
Automarket a testat noul Mitsubishi Lancer Sportback in versiunea de echipare Intense A05, echipat cu un propulsor MIVEC 4B10 de 1.8 litri. Prima generatie Mitsubishi Lancer Sportback beneficiaza din plin de experienta in raliuri a inginerilor japonezi.

Mitsubishi Lancer Sportback
1.8 140CP Intense

  • Pret de pornire 14.940 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat este echipat cu un motor pe benzina de 1.8 litri care beneficiaza de tehnologia MIVEC(distributie variabila) si este cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. Acest propulsor dezvolta 143 CP la 6.000 rpm si un cuplu motor de 178 Nm la turatia de 4.250 rpm. Propulsorul da dovada de o elasticitate deosebita precum si de un cuplu motor surprinzator pentru un motor aspirat de aceasta cilindree. Rapoartele transmisiei manuale ii permit sa accelereze aparent fara efort, chiar si in treapta a 5-a. Motorul este silentios pana in 3.500 de rotatii pe minut, dupa care incepe sa se faca simtit in mod discret in habitaclu. Chiar si cu evacuarea standard, care are un aspect banal, motorul are un sunet deosebit incepand cu turatia de relanti, pana la linia rosie a turometrului. Comportamentul acestui motor ii da soferului incredere in el si nu da impresia ca ramane fara putere. Cu toate acestea, sasiul lui Lancer Sportback merita un motor ceva mai puternic, pentru a se potrivi cu aspectul exterior al modelului.

Consum

Consumul de carburant al acestui model se incadreaza in limite rezonabile avand in vedere cuplul motor obtinut din aceasta cilindree si modul in care propulsorul MIVEC 4B10 livreaza acel cuplu si puterea sa. In conditii de trafic urban, Mitsubishi Lancer Sportback consuma 11.5 litri de carburant la 100 kilometri parcursi, pe cand in afara orasului acesta consuma intre 9.5 litri si 10.5 litri de carburant, in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie.

Performanţe

Lancer Sportback ofera performante bune pentru cilindreea si puterea sa, modelul avand un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 10.4 secunde si o viteza maxima de 196 km/h. Desi exista modele mai rapide decat Sportback 1.8 MIVEC, acesta exceleaza prin reprizele pe care le ofera. Cuplul facut de transmisia si motorul acestui model ii permit sa accelereze pana la aproape 200 km/h, dar si sa circule cu 40-50 km/h in treapta a 5-a si sa accelereze apoi fara nazuri pana la o viteza de croaziera de 140 km/h. Pentru cei care doresc performante pe masura aspectului sportiv al lui Lancer Sportback, versiunea Ralliart este cea mai potrivita alegere.

Interior

Interiorul lui Lancer Sportback are un design sportiv, la fel ca la intreaga gama Lancer. Exemplarul testat beneficia de un sistem audio Rockford Fosgate cu 9 difuzoare si un cd-changer cu sase CD-uri. Acest sistem audio face deliciul oricarui pasionat de muzica si sofat, oferind o calitate deosebita a auditiei fara trepidatii neplacute. Fetele de usi, podeaua, bordul si portbagajul acestui model dau dovada de o antifonare corespunzatoare, drept dovada faptul ca nici un element de plastic nu tremura sau ofera vreun sunet neplacut indiferent de cat de tare ascultati muzica. Scaunele sunt ergonomice si reglajele acestora te aduc rapid in pozitia dorita. Spatiul interior oferit este bun pentru segmentul sau, Lancer putand transporta confortabil cinci persoane. Calitatea materialelor cu care soferul ia contact este buna. Volanul si maneta schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele, iar bordul are ornamente care imita carbonul. Ornamentele de pe bord se potrivesc cu interiorul modelului si nu strica aspectul acestuia. Avand in vedere ca modelul testat era o versiune inferioara in materie de dotari, scaunele nu erau imbracate in piele, iar clima avea reglare manuala – acesta neavand un afisaj digital. Portbagajul nu este la fel de spatios ca interiorul, dar scaunele din spate pot fi rabatate pentru a face loc unor bagaje voluminoase, atunci cand este cazul.

Preţ de achiziţie

Pretul exemplarului testat este de 15.996 euro fara TVA. Fata de concurentul sau traditional, Subaru Impreza, Lancer Sportback este mai ieftin si are o masa mai redusa. Insa, in comparatie cu celelalte modele din clasa compacta, acesta este mai scump - pentru acelasi nivel de dotari si o motorizare apropiata. Pretul modelului nu se reflecta in intru totul in performantele si dotarile acestuia, avand in vederea oferta competitiei.

Siguranţă

Lancer Sportback are airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag genunchi pentru sofer, airbag-uri laterale si cortina pentru sofer si pasager. Sistemul de franare este echipat cu ABS, EBD si sistem de asistenta la franrea de urgenta, iar masina este tinuta sub control in mod electronic cu ajutorul sistemului ce control al stabilitatii si tractiunii ASC si TCL. Sasiul lui Lancer da dovada de o stabilitate deosebita, sentiment care este subliniat de suspensia sport cu care este echipat acest model.

Ţinută de drum

Stabilitatea este unul din punctele forte ale acestui model. Sasiul lui Sportback este derivat in mare proportie din cel al lui Lancer sedan. Desi exemplarul testat era echipat cu anvelope de vara, acesta a dat dovada de o aderenta deosebita chiar si in conditii de rulare cu viteza sporita. Avand in vedere alegerea nefericita a pneurilor, modelul avea o usoara tendinta supraviratorie, care se corecteaza cu anvelope potrivite sezonului.

Vizibilitate

Modelul ofera o vizibilitate corespunzatoare, care este umbrita extrem de rar de montantul A- datorita inclinatiei parbrizului. Chiar si in momentele in care cuplati marsarierul, vizibilitatea este corespunzatoare. Oglinzile laterale sunt de dimensiuni mari si confera o vizibilitate buna in spate.

Tehnologie

Mitsubishi Lancer Sportback nu este echipat cu vreun accesoriu tehnic deosebit de complex, dat fiind nivelul de echipare inferior. Cu toate acestea, modelul beneficiaza de mufe pentru conectarea device-urilor audio externe, comenzi audio pe volan, si sistem de cruise control.

Design

Aspectul lui Mitsubishi Lancer Sportback este identic cu cel al versiunii sedan a acestui model, pana la nivelul portierelor spate. Spatele modelului nu continua nota agresiva a partii frontale, dar nu face nota discordanta cu aspectul general al lui Lancer Sportback.
Date tehnice - Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 140CP Intense
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
Lungime mm
4585
Putere maxima CP (rpm)
140 (6000)
Latime mm
1760
Cuplu maxim Nm (rpm)
176 (4250)
Inaltime mm
1515
Viteza maxima km/h
193
Greutate kg
1360
Acceleratie 0-100 km/h s
11.1
Ampatament mm
2635
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
59
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
276
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi Lancer Sportback

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • nu inteleg.....voi faceti impresie buna masinii da dati note mici.....in afara de consum si design ....la toate cred ca merita o nota mai mare....macar cu punct.......la calitate/pret iati dat o nota chiar destul de mica.....
    11 1
  • De acord
    Sunt de acord cu cu a spus davyd, cel putin in ce priveste calitate/pret. Adica la BMW-ul precedent ati dat 8, iar lui Lancer 5. Nu am nimic cu BMW dar pentru 26000 de euro si motor de 122 cp nu e chiar un raport bun ( datele sunt luate din drive testul vostru),
    10 0
  • Usor
    Stati linistiti notele sunt oricum umflate. De curiozitate m-am uitat pe Autoexpress si Autocar ce parere le-a lasat lor acest Lancer, eram mai mult curios pentru ca mi s-a parut interesanta versiunea de baza, cu toate ca are un pret in jur de 15500 cu tva are dotari destul de bune. Pe Autoexpress si pe Autocar baietii nu iarta Lancerul Sportback. Pe langa faptul ca motorul folosit e unul de conceptie destul de veche, cu emisii si consum pe masura, se critica la greu interiorul masinii, lipsit de imaginatie si materialele din bord clar sub concurenta. Asta ziceau si ei, singurul adevarat avantaj al masinii e ca e ieftina in rest nu se remarca prin nimic altceva..mentionez ca imi place masinuta si ar merita 15500 de euro cu tva dar cam doar atat, nu prea se poate compara cu Civic, Focus sau Golf la niciun capitol, bineinteles in afara de pretul mai scazut de achizitie.
    3 5
  • Nota Calitate/Pret
    Pretul modelului testat NU INCLUDE TVA! Acest aspect este mentionat la rubrica Calitate/Pret.

    @ Eugen - De unde ai calculat un pret de 26000 euro si despre ce motor de 122 CP vorbesti? Te rog sa iti clarifici afirmatia.

    @davyd - Daca iei in considerare segmentul in care acest model este incadrat, precum si pretul si dotarile acestuia, ai sa vezi ca nota este corespunzatoare. Modelul este mai ieftin decat competitorul principal - Subaru Impreza( versiunea 2.0 ), dar are un pret mai mare fata de VW Golf/ Ford Focus/ Fiat Bravo - cu motorizari si dotari similare.

    Va multumesc pentru intrebari.
    1 6
  • gigica
    yeaah right
    Si pe asta ati testat-o? Vrem poze care sa o dovedeasca, nu doar ilustrate din mapa de presa. La Ford Fiesta la fel, poze din parti....in curand o sa spuneti ca ati testat si Bugatti Veyron si ne amagiti cu poze facute de altii
    10 0
  • mircea
    @gigica
    In ce masura crezi ca un portal cu 155.000 de vizitatori saptamanal, care are relatii cu absolut toti importatorii si dealerii din tara, isi permite sa "inventeze" teste?

    Vreti fotografii doar pentru a va demonstra ca am testat masina respectiva sau fotografii reprezentative ale modelului? Probabil ca a doua varianta e mai ok pentru toata lumea.

    Pentru conformitate, ai la dispozitie contactele importatorului Mitsubishi, cel care ne-a imprumutat masina :)
    1 11
  • goldeye3002
    consum
    Cred ca va inselati amarnic in prvinta consumului. Mai jos este consumul dat de producator. De asemnea detin lancer sedan cu acest motor, in oras consuma 10.5 de regula iar extraurban undeva la 7-7.5 nici vorba de 9.5, doar daca este echipat cu transmisia CVT

    Consum L/100 Km
    - extraurban 6,4
    - urban 10,5
    - mixt 7,9
    6 0
  • @Sebastian TOma
    "Pe segmentul premium nimic nu este chiar ieftin. BMW Seria 3 in versiunea entry-level 316i porneste de la 26.358 de euro cu TVA, un pret destul de piperat pentru 122 de cai putere si un minim de dotari."

    http://www.automarket.ro/drive-test/bmw-seria-3-18636.html

    Repet, citatul e luat chiar din testul vostru cu BMW seria 3. Deaceea spuneam ca parca 26000 pentru 122 cp nu e chiar un raport pret/calitate de nota 8. Am inteles eu gresit?
    8 0
  • Adaugire
    Problema nu era in sine BMW, cat faptul ca raportul Calitate pret de la Mitshu Lancer de 5 e cam mic avand in vedere testul precedent.
    7 0
  • subaru
    totusi subaru are tractiune integrala simetrica... eu zic ca e un mare plus fata de lancer...
    2 4
  • TVA
    De ce nu dati pretul corect.Cati "smecheri' fenteaza TVA-ul ?!!
    3 0
  • Cristi
    Pai?
    Domnule Sebastian Toma, ati configurat una din cele trei masini care ati spus ca sunt mai ieftine decat Lancer cu optiunile echivalente? Eu nu imi dau seama de unde scoateti aprecierea ca sunt mai ieftine. Fiind un detinator de Lancer Sedan am testat piata inainte si nu m-am aruncat ca un taur cu coarnele in fata. Am configurat pe rand cam orice model existent care sa ma atraga, printre care si golf si ford focus si honda civic. Ma scuzati ca va spun dar fiecare au iesit cu aprox 2000 de euro mai scumpa decat Lancerul cu aceleasi optiuni. Deci de unde ati scos ca sunt mai ieftine?
    9 0
  • deminij
    OH DOAMNE!
    adica ii ia PESTE 10 SECUNDE SA AJUNGA LA SUTA? UNUI MOTOR DE 140 CP? un RENAULT MEGANE cu motor de 1,6 LITRII ii ia tot atata! si are 107 CP !!!! =)) il MUCIFIC LA SEMAFOR!
    0 11
  • nu chiar
    Megane ajunge la suta in 11 sec ( 1.6i 110cp), nici vb de "mucificat" (frate, ce cuvinte mai inventati?!). Oricum, si reprizele sunt mai bune la lancer, masina oferind multe la pretul ei plus designul care e super misto.
    11 0
  • tot eu
    drive test
    Deci va bateti joc de drive test-uri. Macar v-ati urcat in masina asta? Cel care a scris articolul are permis auto? automarket sucks.
    8 3
  • Nelamurit
    Eu sunt tot nelamurit cu privire la raportul calitate/pret si de ce acel BMW avea 8 cant lancer are 5.
    7 0
  • dezamagitor
    Am mers acum 2 zile cu aceasta masina, motor 1.8 143 cai.
    Eram foarte entuziasmat cand m-am suit in ea, insa odata ce a inceput sa accelereze, am inceput sa ma plicitsesc.
    Chiar si cand cutia de viteze era in modul manual si motorul era turat la 5500rpm, nu am simtit ca are vreun pic de vlaga.
    Nu imi explic cum o masina de 143 cai are timpul 0-100km/h in peste 10s.
    Nu imi explic cum de pare asmatica in orice acceleratie.
    Nu imi explic de ce costa atat de mult si de ce se pretinde a fi sportiva.
    Am avut ocazia sa folosesc motorul 1.6 16v de la Renault, 110 cai, 1.4 de la Kia 109 cai si 1.4 T-jet de la Bravo de 120 cai. Toate sunt peste acest 1.8 de 143 cai ca performante si consum.
    In fiecare depasire aveai impresia ca iti risti viata si ca nu va reusi sa treaca de masina din fata. Dezamagire maxima. Pentru cine ma crede sau e de alta parere, poate oricand sa se programeze la un test drive cu oricare din modelele enumerate.
    O risipa mai mare de resurse nu am mai vazut de multa vreme!
    As fi vrut sa imi placa. 143 cai suna interesant, dar realitatea este alta. Masina are doar design exterior. Atat.
    5 7
  • asd
    intradevar
    0 2
  • asdf
    Detin un Mitsubishi Outlander 2007 2.0 DI-D Ralliart cu 180-190 cai si 400Nm cuplu.Cand l-am lasat la service pt revizie 2 zile mi-au dat un Lancer sedan 1.8 CVT full option ca sa nu ma lase fara masina . Am avut sansa sa o testez destul de bine. Masina iti ofera o senzatie incredibila.Evacuarea sport si rapoartele scurte te fac sa te simti intr-o masina de formula 1.Insa e doar o aluzie.Cu pedala la fund , vitezometrul se misca precum limba mica de la ceas.Si sub 12 litri la suta nu am reusit sa scad consumul..Nu se compara deloc cu Outlander-ul meu care la cea mai mica apasare a acceleratiei te lipeste de scaun.Cu o transmisie manuala absolut perfect echilibrata si toate optiunile sportive incluse ( jante de 19" , cauciucuri yokohama 245/45R,suspensie dubla pe spate etc.) masina e un vis.Nici un opel vectra 3.0 V6 CDTI , nici un audi A4 2.5 TDI nu au putut sa se tina dupa mine pe autostrada nici de la 180kmh in sus.Si cu toate acestea masina consuma 6.7 litri la suta si are performante off-road decente. Mai multumit de atat nu pot sa fiu.Lancerul este o masina buna din toate punctele de vedere, insa acel motor de 1.8 pe benzina si transmisia cu care vine sunt un dezastru !! Mult mai bine luati masina cu motorul de 1.5 benzina [ ofera aceleasi performante ca cel 1.8 dar scade consumul cu vreo 4 lirti ] sau cel diesel de 2.0 de provenienta VAG [ care echipat cu un chip ralliart ofera performante incredibile , nimic nu va va sta in cale ,si asta la unconsum de 6-7 litri ].
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru