de Sebastian Toma
Miercuri, 25.02.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat noul Mitsubishi Lancer Sportback in versiunea de echipare Intense A05, echipat cu un propulsor MIVEC 4B10 de 1.8 litri. Prima generatie Mitsubishi Lancer Sportback beneficiaza din plin de experienta in raliuri a inginerilor japonezi.
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat este echipat cu un motor pe benzina de 1.8 litri care beneficiaza de tehnologia MIVEC(distributie variabila) si este cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. Acest propulsor dezvolta 143 CP la 6.000 rpm si un cuplu motor de 178 Nm la turatia de 4.250 rpm. Propulsorul da dovada de o elasticitate deosebita precum si de un cuplu motor surprinzator pentru un motor aspirat de aceasta cilindree. Rapoartele transmisiei manuale ii permit sa accelereze aparent fara efort, chiar si in treapta a 5-a. Motorul este silentios pana in 3.500 de rotatii pe minut, dupa care incepe sa se faca simtit in mod discret in habitaclu. Chiar si cu evacuarea standard, care are un aspect banal, motorul are un sunet deosebit incepand cu turatia de relanti, pana la linia rosie a turometrului. Comportamentul acestui motor ii da soferului incredere in el si nu da impresia ca ramane fara putere. Cu toate acestea, sasiul lui Lancer Sportback merita un motor ceva mai puternic, pentru a se potrivi cu aspectul exterior al modelului.
Consum
Consumul de carburant al acestui model se incadreaza in limite rezonabile avand in vedere cuplul motor obtinut din aceasta cilindree si modul in care propulsorul MIVEC 4B10 livreaza acel cuplu si puterea sa. In conditii de trafic urban, Mitsubishi Lancer Sportback consuma 11.5 litri de carburant la 100 kilometri parcursi, pe cand in afara orasului acesta consuma intre 9.5 litri si 10.5 litri de carburant, in functie de cat de tare apasati pedala de acceleratie.
Interior
Interiorul lui Lancer Sportback are un design sportiv, la fel ca la intreaga gama Lancer. Exemplarul testat beneficia de un sistem audio Rockford Fosgate cu 9 difuzoare si un cd-changer cu sase CD-uri. Acest sistem audio face deliciul oricarui pasionat de muzica si sofat, oferind o calitate deosebita a auditiei fara trepidatii neplacute. Fetele de usi, podeaua, bordul si portbagajul acestui model dau dovada de o antifonare corespunzatoare, drept dovada faptul ca nici un element de plastic nu tremura sau ofera vreun sunet neplacut indiferent de cat de tare ascultati muzica. Scaunele sunt ergonomice si reglajele acestora te aduc rapid in pozitia dorita. Spatiul interior oferit este bun pentru segmentul sau, Lancer putand transporta confortabil cinci persoane. Calitatea materialelor cu care soferul ia contact este buna. Volanul si maneta schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele, iar bordul are ornamente care imita carbonul. Ornamentele de pe bord se potrivesc cu interiorul modelului si nu strica aspectul acestuia. Avand in vedere ca modelul testat era o versiune inferioara in materie de dotari, scaunele nu erau imbracate in piele, iar clima avea reglare manuala – acesta neavand un afisaj digital. Portbagajul nu este la fel de spatios ca interiorul, dar scaunele din spate pot fi rabatate pentru a face loc unor bagaje voluminoase, atunci cand este cazul.
Preţ de achiziţie
Pretul exemplarului testat este de 15.996 euro fara TVA. Fata de concurentul sau traditional, Subaru Impreza, Lancer Sportback este mai ieftin si are o masa mai redusa. Insa, in comparatie cu celelalte modele din clasa compacta, acesta este mai scump - pentru acelasi nivel de dotari si o motorizare apropiata. Pretul modelului nu se reflecta in intru totul in performantele si dotarile acestuia, avand in vederea oferta competitiei.
Siguranţă
Lancer Sportback are airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag genunchi pentru sofer, airbag-uri laterale si cortina pentru sofer si pasager. Sistemul de franare este echipat cu ABS, EBD si sistem de asistenta la franrea de urgenta, iar masina este tinuta sub control in mod electronic cu ajutorul sistemului ce control al stabilitatii si tractiunii ASC si TCL. Sasiul lui Lancer da dovada de o stabilitate deosebita, sentiment care este subliniat de suspensia sport cu care este echipat acest model.
Ţinută de drum
Stabilitatea este unul din punctele forte ale acestui model. Sasiul lui Sportback este derivat in mare proportie din cel al lui Lancer sedan. Desi exemplarul testat era echipat cu anvelope de vara, acesta a dat dovada de o aderenta deosebita chiar si in conditii de rulare cu viteza sporita. Avand in vedere alegerea nefericita a pneurilor, modelul avea o usoara tendinta supraviratorie, care se corecteaza cu anvelope potrivite sezonului.
Vizibilitate
Modelul ofera o vizibilitate corespunzatoare, care este umbrita extrem de rar de montantul A- datorita inclinatiei parbrizului. Chiar si in momentele in care cuplati marsarierul, vizibilitatea este corespunzatoare. Oglinzile laterale sunt de dimensiuni mari si confera o vizibilitate buna in spate.
Tehnologie
Mitsubishi Lancer Sportback nu este echipat cu vreun accesoriu tehnic deosebit de complex, dat fiind nivelul de echipare inferior. Cu toate acestea, modelul beneficiaza de mufe pentru conectarea device-urilor audio externe, comenzi audio pe volan, si sistem de cruise control.
Design
Aspectul lui Mitsubishi Lancer Sportback este identic cu cel al versiunii sedan a acestui model, pana la nivelul portierelor spate. Spatele modelului nu continua nota agresiva a partii frontale, dar nu face nota discordanta cu aspectul general al lui Lancer Sportback.
@ Eugen - De unde ai calculat un pret de 26000 euro si despre ce motor de 122 CP vorbesti? Te rog sa iti clarifici afirmatia.
@davyd - Daca iei in considerare segmentul in care acest model este incadrat, precum si pretul si dotarile acestuia, ai sa vezi ca nota este corespunzatoare. Modelul este mai ieftin decat competitorul principal - Subaru Impreza( versiunea 2.0 ), dar are un pret mai mare fata de VW Golf/ Ford Focus/ Fiat Bravo - cu motorizari si dotari similare.
Va multumesc pentru intrebari.
Vreti fotografii doar pentru a va demonstra ca am testat masina respectiva sau fotografii reprezentative ale modelului? Probabil ca a doua varianta e mai ok pentru toata lumea.
Pentru conformitate, ai la dispozitie contactele importatorului Mitsubishi, cel care ne-a imprumutat masina :)
Consum L/100 Km
- extraurban 6,4
- urban 10,5
- mixt 7,9
http://www.automarket.ro/drive-test/bmw-seria-3-18636.html
Repet, citatul e luat chiar din testul vostru cu BMW seria 3. Deaceea spuneam ca parca 26000 pentru 122 cp nu e chiar un raport pret/calitate de nota 8. Am inteles eu gresit?
Eram foarte entuziasmat cand m-am suit in ea, insa odata ce a inceput sa accelereze, am inceput sa ma plicitsesc.
Chiar si cand cutia de viteze era in modul manual si motorul era turat la 5500rpm, nu am simtit ca are vreun pic de vlaga.
Nu imi explic cum o masina de 143 cai are timpul 0-100km/h in peste 10s.
Nu imi explic cum de pare asmatica in orice acceleratie.
Nu imi explic de ce costa atat de mult si de ce se pretinde a fi sportiva.
Am avut ocazia sa folosesc motorul 1.6 16v de la Renault, 110 cai, 1.4 de la Kia 109 cai si 1.4 T-jet de la Bravo de 120 cai. Toate sunt peste acest 1.8 de 143 cai ca performante si consum.
In fiecare depasire aveai impresia ca iti risti viata si ca nu va reusi sa treaca de masina din fata. Dezamagire maxima. Pentru cine ma crede sau e de alta parere, poate oricand sa se programeze la un test drive cu oricare din modelele enumerate.
O risipa mai mare de resurse nu am mai vazut de multa vreme!
As fi vrut sa imi placa. 143 cai suna interesant, dar realitatea este alta. Masina are doar design exterior. Atat.