Feedback

DrivetestNissan Juke Nismo (2013-2016)

1.6 Turbo 200CP 4x4 Aut
Test drive Nissan Juke Nismo (2013-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 23.04.2013
Jukeria

Când ai un crossover de segment B cu un motor de 190 CP şi un design extravagant, ai crede că nu îţi trebuie nimic mai mult. Ei bine, cineva de la Nissan nu este de aceeaşi părere şi a "ordonat" dezvoltarea unei versiuni Nismo a lui Juke.

Această versiune vine ca un ghiocel în martie, prevestind lucrurile bune care vor urma. Mai exact, este doar începutul ofensivei Nismo în Europa. Japonezii vor lansa mai multe versiuni Nismo pentru o serie de modele din gamă, iar Juke va primi încă o versiune, Nismo RC, care va dezvolta 210-220 de cai și care promite o ținută de drum de top.

Revenind la noul Nissan Juke Nismo, pachetul de accesorii care echipează acest model este acel tip de detaliu care face diferenţa între "interesantă maşină" şi "trebuie să o am". Accesoriile de exterior elimină partea de "drăguţ" din design-ul lui Juke, pe când interiorul îţi dă acea senzaţie distinctivă pe care o cauţi la o ediţie specială a unui model.

Nissan Juke Nismo (2013-2016)
1.6 Turbo 200CP 4x4 Aut

  • Pret de pornire 25.840 €
  • Pret model testat 29.040 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul 1.6 DIG-T al lui Juke a ajuns să dezvolte 200 CP şi 250 Nm. În raport cu motorizarea standard, vorbim despre 10 CP şi 10 Nm în plus. Nu-i o diferenţă majoră, dar amănuntele se adună. Totuși, chiar şi cu cei 10 CP în plus, tot nu este cel mai rapid sau puternic model din segment, fiind surclasat în continuare de versiunea JCW a lui Mini Countryman. 

În raport cu varianta de 190 CP, avem reprize mai bune, un demaraj îmbunătăţit şi un sunet mai agresiv, cel din urmă fiind generat de noua evacuare. Acesta este cireaşa de pe tortul numit "Juke Nismo" şi este unul dintre lucrurile care nu te lasă să stai cuminte când eşti la volan. Transmisia CVT simulează şapte trepte acum, în loc de cele şase ale vechii unităţi, ceea ce ajută la economia de carburant şi la reprize. Versiunea cu tracţiune integrală a lui Juke Nismo, cum este şi cea testată de noi, este oferită în continuare doar în compania unei transmisii CVT.

Consum

Versiunea Nismo a lui Nissan Juke anunţă un consum mediu de 7.4 litri la sută. Mult sau puţin, este cu 0.2 litri la sută mai mic decât cel al versiunii de 190 CP a lui Juke în compania transmisiei CVT. Pentru mediul urban sunt anunţaţi 9.8 litri la sută, pe când mediului extraurban îi sunt asociaţi 6.0 litri la sută.

Faţă în faţă cu Mini Countryman Cooper S ALL4 de 184 CP, singurul rival apropiat de ceea ce oferă Juke (Countryman JCW nu intră aici în discuţie pentru că pentru el este pregătit la anul noul Nismo RC), modelul japonez se clasează pe un loc inferior la acest capitol pe hârtie, pentru că britanicul anunţă o medie de 6.7 litri/100 km, cu menţiunea că modelul Mini nu este oferit în compania unei transmisii automate şi a motorului de 184 CP. Dar aceste cifre sunt pure detalii pentru cei care îşi cumpără o astfel de maşină.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 12.3 litri la sută, realizat într-un regim economic. Pe autostradă, la 120 km/h, Juke Nismo afișează 2.350 rpm şi un consum de 8.8 litri la sută. În regim extraurban, consumul se situează în jurul a şapte litri la sută.

Performanţe

Nissan Juke Nismo CVT are nevoie de 8.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge 200 km/h. În raport cu Juke-ul de 190 CP, este mai rapid cu 0.2 secunde până la sută şi poate atinge aceeaşi viteză maximă.

O comparaţie cu Mini Countryman Cooper S nu ar fi corectă, deoarece modelul britanic este echipat cu o transmisie manuală şi versiunea echivalentă a lui Juke nu are 4x4. Totuși, de dragul statisticii, modelul britanic are nevoie de 7.9 secunde pentru a atinge suta şi poate să accelereze până la o viteză maximă de 210 km/h. 

Nu va fi neapărat cea mai rapidă maşină de la semafor sau de pe autostradă, dar te asigurăm că te vei simţi foarte bine când vei apela la resursele lui Juke Nismo.

Interior

Interiorul lui Juke nu s-a schimbat dramatic odată cu versiunea Nismo, dar modificările aplicate de pachet sunt de efect. Avem un set de scaune faţă Nismo, un volan îmbrăcat în Alcantara, plafon negru şi mici ornamente Nismo prin diverse locuri de la bord.

Scaunele din faţă sunt cu adevărat reușite, reuşind să te "cuprindă" din prima şi să confere un nivel ridicat de suport lateral, fără să fie în vreun fel incomode. Sunt moi precum fotoliile, dar te ţin exact aşa cum trebuie. Sperăm ca Nissan să ofere aceste scaune pe mai multe modele din gamă, acestea fiind unul dintre elementele de excepţie ale acestui model.

Habitaclul rămâne la fel de ergonomic precum versiunile standard ale lui Juke. Spaţiul de la bord, spaţiile de depozitare şi volumul portbagajului au rămas neschimbate. Materialele plastice sunt la fel ca în cazul versiunii standard a lui Juke. Pachetul Nismo ne arată din nou că un set de accesorii făcute cu bun gust poate schimba o maşină, iar schimbările acestea vin în bine, fără să strice aspectele practice ale modelului.

Preţ de achiziţie

Un Nissan Juke de bază porneşte de la 15.490 de euro cu TVA inclus. Nissan Juke Nismo 1.6 Turbo CVT dublează eticheta și pleacă de la 29.040 euro cu TVA inclus. Diferenţa ne aduce o serie de accesorii pentru exterior, un set de jante din aliaj cu un design deosebit, un motor mai puternic, o transmisie îmbunătăţită, modificări la suspensie şi accesoriile interioare despre care v-am vorbit mai sus, la capitolul dedicat.

Un Mini Countryman facelift în versiunea 1.6 Cooper S ALL4 pleacă de la 30.380 euro cu TVA inclus. Versiunea Nismo CVT reprezintă cel mai scump Juke din gamă, dar vine la un preţ mai accesibil decât cel mai ieftin Countryman Cooper S ALL4.

Siguranţă

Nissan Juke, baza actualei versiuni Nismo, a obţinut cinci stele la testele independente EuroNCAP, aşa că versiunea sportivă a modelului japonez preia ce e mai bun la capitolul dotări de la fraţii săi "normali", implicit lista de elemente care ţin de siguranţa pasagerilor.

Juke Nismo oferă în dotarea standard ABS şi EBD cu asistenţă la frânare, dar şi şase airbag-uri (faţă, laterale, cortină) care ajută pasagerii în caz de accident. Crossoverul de segment B de la Nissan nu duce lipsă de sisteme de tip Isofix sau de închidere centralizată cu telecomandă.

Ţinută de drum

În standard, Juke Nismo vine cu sistemul TVS, adică Torque Vectoring System. Tehnologia este nouă în acest segment şi, împreună cu suspensia multi-link a şasiului oferit standard alături de sistemul de tracţiune All-Mode 4x4 de la Nissan, furnizează un nivel superior de manevrabilitate.

Sistemul TVS distribuie mai mult cuplu roţii din spate aflată la exteriorul virajului, pentru a asigura că modelul va urma trasa indicată de şofer prin intermediul direcţiei sport care echipează acest model. Modificările aplicate sistemului de direcţie oferă acelaşi nivel de precizie, în timp ce fermitatea este crescută. Amortizoarele sunt şi ele mai ferme, iar garda la sol a fost redusă cu câţiva milimetri.

Astfel, deşi confortul pe suprafeţe denivelate nu a fost îmbunătăţit, modelul se manevrează mai bine pe secţiunile virajate de drum. Chiar şi aşa, nu trebuie să uităm niciodată că suntem la volanul unui crossover, adică un vehicul mai înalt decât un hatchback de segment B, ceea ce implică un comportament diferit pe viraje. Din acest punct de vedere, Juke Nismo este cel mai manevrabil membru al gamei.

Vizibilitate

Formele neconvenţionale ale lui Juke cereau un tribut serios în materie de vizibilitate, aşa cum se întâmplă de multe ori când designerii câştigă bătălia şedinţelor din spatele uşilor închise cu inginerii unei mărci. Ce-i ciudat este că nu se întâmplă acest lucru, de parcă ar fi o logică aparte în spatele acestei ciudăţenii a naturii auto.

Designul nebun al modelului le-a permis oamenilor de creaţie de la Nissan să doteze Juke cu oglinzi mai mult decât suficiente, mărimea lor fiind demnă de un SUV mare. Asta fără să ştirbească din caracterul personal al modelului.

Dacă adăugăm în ecuaţie şi faptul că versiunea testată avea la dispoziţie o cameră pentru marşarier, singura problemă rămâne zona din partea dreaptă a "feţei" maşinii, care îţi vine peste mână atunci când urci pentru prima dată în Juke. Montanţii A te pot încurca şi ei în unele momente, dar poziţia înaltă la volan te ajută să vezi destul de bine în majoritatea situaţiilor.

Tehnologie

Juke Nismo aduce ce are mai bun Juke în gama standard: pachetul Nissan Dynamic Control System, indicator al forţelor G (amplasat însă într-un loc complet inutil, în zona schimbătorului de viteze) şi un panou de bord care se schimbă printr-o simplă apăsare de buton. Practic, comenzile sistemului de climatizare alternează cu comenzile modului de conducere pe aceleaşi butoane.

Deşi este destul de simplu, sistemul arată bine şi "fură ochii" celor care se urcă prima dată într-un Juke. După mai multe ore la bord, apreciezi soluţia tehnică a japonezilor, care te scapă de un bord încărcat fără să renunţe la anumite butoane, asigurând o interfaţă simplă pentru comenzile de care ai nevoie.

În materie de dotări efective, Juke nu duce lipsă de nimic, având lucrurile care contează: aer condiţionat cu reglare automată pe două zone, închidere centralizată cu telecomandă, acces şi pornire fără cheie (versiunile de top), cruise control şi limitator de viteză, scaune încălzite, un sistem multimedia de calitate şi o serie de elemente mai obişnuite, precum geamuri electrice, oglinzi electrice şi încălzite.

Design

Juke Nismo oferă multe elemente captivante la capitolul design: de la jantele de 18 inch la partea frontală coborâtă şi agresivă, dominată de luminile de zi cu LED-uri şi de o bară care înlocuieşte artificiile estetice de pe versiunile clasice Juke cu un spoiler sportiv. Acesta este accentuat de o linie roşie orizontală îndeajuns de subtilă pentru a fi de bun gust, dar îndeajuns de vizibilă pentru a ne arăta că avem de-a face cu o variantă sport a unui model deja cunoscut.

La capitolul culori, Juke Nismo vine în trei versiuni: negru, alb sau argintiu. Dacă ar fi să ne cumpărăm astăzi un Juke Nismo, am lua unul alb sau gri, pentru ca ornamentele roşii să fie mai vizibile.

Orice culoare ai alege pentru Juke Nismo, maşina va ieşi în evidenţă. Vei atrage garantat priviri la semafor, indiferent de ţara în care se află acesta. Dacă simţi că Juke Nismo e prea mult pentru tine şi că atrage prea mult atenţia, poate că ar fi mai bine să cauţi un alt SUV de segment B, Juke fiind din start un model care atrage atenţia pe stradă.

Nu ne-a placut

  • Consum carburant
  • Rezervor mic în raport cu "setea" propulsorului
  • Versiunea 4x4 poate fi comandată doar cu transmisie CVT
Date tehnice - Nissan Juke Nismo (2013-2016) 1.6 Turbo 200CP 4x4 Aut
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1618
Lungime mm
4165
Putere maxima CP (rpm)
200 (6000)
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (2400)
Inaltime mm
1565
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1430
Acceleratie 0-100 km/h s
8.2
Ampatament mm
2530
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
207
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Juke Nismo (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • Juke=etalonul segmentului
    Nissan Juke e prima masina cu Torque Vectoring System si sistem de telemetrie intergrat. Concurenta directa ar trebui sa ia lectii.
    63 17
  • Lucian
    O masina interesanta, de nisa, pentru tinerii (cu bani) sau celibatari (in special aia din categoria middle-age crisis).
    O masina utila pentru diversitatea pietei auto si inovatie.
    O masina inutila pentru 90% din populatie.
    34 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Discutam de peste 125 de ani de inovatie automobilistica in care s-a aratat cam tot ce putea arata. Totusi gusturile se schimba, societatea devine din ce in ce mai pretentioasa si sofisticata. Sansa constructorilor puternici e sa descopere / sa impunga piata cu noi nise, tocmai pentru a avea acel avantaj ("The edge") in fata concurentei. In zilele noastre, daca stai in defensiva, pierzi. Asadar, Juke nu s-a dorit "masina poporului" , ci mai degraba o masina de lifestyle, un moft pentru cei neconformisti, un puseu de originalitate intr-o lume gri , o masina care sa intareasca si mai mult imaginea Nissan de constructor inovator.
    50 6
  • 23 aprilie 2013
    interesanta mai e masinutza asta.
    31 8
  • men@Juke=etalonul segmentului
    :)) esti sigur de ce spui? :))
    11 40
  • Broscaria!!!

    Da de ce sa-si ia cineva vreodata hidosenia asta? Poti conta lejer pe un GTI, RS, Type-R sau GT-86!
    S-ar potrivi probabil degeneratiilor I-phone sau Facebook, unui om cerebral niciodata!
    15 40
  • Adrian
    Daca ma intreaba cineva ce inseamna uratenia, as raspunde prompt si anume Nissan Juke. Nu contest fiabilitatea, calitatea si performantele. Dar la exterior e oribil.
    9 36
  • @Juke=etalonul segmentului.Care segment cuprinde 2,3 masini.Etalon in parcarea goala.
    9 28
  • urataniei asteia i-ati dat 5 stele la design ? ..... chiar nu vedeti cat de hidoasa e masina asta ???
    7 25
  • Doamne... e urata cu spume
    5 19
  • boldfrank
    De unde ati scos-o ca nu exista Mini Countryman Cooper S cu transmisie automata?
    2 0
  • Super tare jucaria !
    20 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru