Drivetest Peugeot 308

4.3
Peugeot 308 zoom
de Alexandru Monenciu
Luni, 08.12.2025
Îmblânzirea leului

Actuala generație Peugeot 308 a debutat în 2021 și și-a arătat imediat colții. Atât la propriu, cât și la figurat.

A mizat pe un design exterior excentric, pentru o mașină din segmentul compact, pe o gamă diversificată de motorizări, dar și pe un interior SF, să-i spunem așa. În plus, fie vorba între noi, se și conducea bine.

Peugeot 308 a primit anul acesta un facelift. Odată cu el, leul a fost îmblânzit pe alocuri, din punct de vedere al designului. Dar oare se conduce la fel de bine? Răspunsul la această întrebare l-am aflat și noi cu ocazia testelor internaționale care s-au desfășurat în Portugalia.

Înainte să îți spunem mai multe despre noul Peugeot 308 facelift, te invit să urmărești un video cuprinzător cu mașina noastră de test.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI AUDI PEUGEOT 308 SW FACELIFT

Peugeot 308

  • Pret de pornire 43.500 €
  • Pret model testat 43.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În timp ce mulți producători din segmentul compact au optat pentru eliminarea versiunilor diesel, Peugeot a rămas ferm și a păstrat acest tip de propulsor în gama lui 308 facelift. În plus, mai ai o versiune pe benzină, mild-hybrid, o versiune pur electrică (acum cu o autonomie mai mare), dar și versiunea pe care am testat-o noi.

Cea mai puternică, de altfel. Este vorba despre motorizarea plug-in hybrid, care are la bază un propulsor pe benzină, de 1.6 litri, cu patru cilindri, un motor electric și o baterie de 14.6 kWh capacitate utilă. În total ai la dispoziție 195 de cai putere și 360 Nm cuplu, pe o mașină care cântărește, la gol, 1.675 de kilograme. Mă refer aici la varianta de caroserie SW, sau break în limbaj popular, pe care am testat-o noi.

Ai la dispoziție trei moduri de rulare, adică Sport, Hybrid (sistemul alege când rulează electric și când pornește unitatea termică) și Electric. Nu cred că mai trebuie să îți spun ce face acest ultim mod.

Pornirea de pe loc se face întotdeauna electric, lin și fără vreo interferență din partea unității termice. Ea se trezește la viață fie dacă nu ai suficientă energie în baterie, fie dacă apeși pedala de accelerație mai hotărât și sistemul își dă seamă că are nevoie de mai multă putere.

Trecerea este, însă, la fel de lină, semn că sistemul hibrid este bine calibrat. Nu simți acele smucituri, pe care le mai întâlnești (rar, ce-i drept) la alte modele plug-in hybrid. Și în special la viteze mici.

Cei 195 de cai putere și 360 Nm sunt suficienți pentru tot ce ai nevoie, inclusiv pentru depășiri și rulaj pe autostradă. Peugeot 308 SW nu este o mașină sport, așadar nu ai nevoie de mai mult.

Acestea fiind spuse, mașina trage decent chiar și atunci când vrei să urci la viteze de peste 100 de km/h. Pentru că ai și un motor electric, care ajută cu 125 CP, nu ai acel fenomen de "turbo lag" pe care îl întâlnești la propulsoarele turbo convenționale.

Că tot am pomenit de motorul termic, este un avantaj că are 4 cilindri, fiind mult mai bine echilibrat decât celebrul motor de 1.2 litri, cu 3 cilindri, al francezilor. Să fiu sincer, și acesta a fost îmbunătățit de-a lungul timpului, astfel că vibrațiile sunt mult mai bine ținute sub control.

Transmisia este una automată cu 7 rapoarte și își face bine treaba, indiferent de viteza la care te afli. Acum, nu este cea mai rapidă cutie de viteze din industrie, atunci când o treci în modul manual, dar se achită decent de datorie.

Dacă vrei să trimiți mai multă energie în baterie, la frânări de exemplu, poți să treci transmisia în modul B. Forța de decelerare este suficientă, astfel că dacă anticipezi cum trebuie drumul și traficul, poți să conduci mult și bine fără să utilizezi excesiv pedala de frână.

Rețeaua Renovatio e-Charge, are peste 1200 de puncte de încarcare*. Majoritatea acestor puncte se află și în centre comerciale importante.
*inclusiv parteneri

Consum

Înainte să vorbim despre cifrele de consum, îți propun să povestim puțin despre bateria versiunii plug-in hybrid. Are o capacitate utilă de 14.6 kWh, promite o autonomie pur electrică de până la 85 de kilometri și poate fi încărcată cu maxim 22 kW.

Dacă utilizezi încărcătorul standard, de 3.7 kW, trebuie să aștepți 4 ore și 20 de minute pentru o încărcare completă, sau 2 ore și 5 minute dacă utilizezi încărcătorul opțional de 7.4 kW.

Pentru că sub capotă ai și un motor termic, este prezent și un rezervor de combustibil cu o capacitate de 40 de litri.

Atunci când am preluat mașina, autonomia pe benzină era de 450 de kilometri, iar cea electrică de 48 de kilometri, în contextul în care bateria nu era încărcată complet. Să spun că era cam la 60% din capacitate.

Traseul de test nu a fost lung (42 de kilometri), dar a inclus atât drumuri naționale cât și porțiuni de autostradă și trafic urban. La final, bordul indica un consum mediu de 3.8 litri/100 de km, cu o viteză medie de 57 km/h. Autonomia pe benzină crescuse la 580 de kilometri, iar bateria era aproape descărcată, tocmai de aceea indica o autonomie rămasă de 4 kilometri.

Fișa tehnică indică un consum mediu de 2.3 litri/100 de km pentru motorizarea plug-in hybrid a variantei SW.

Aceeași motorizare plug-in hybrid, tot cu 195 CP, o regăsești și pe Opel Astra Sports Tourer GS. Consumul este, așadar, identic: 2.3 litri/100 de km.

Dacă mergem în curtea spaniolilor de la Seat, găsim modelul Leon Sportstourer FR e-Hybrid, adică un plug-in hybrid care oferă în total 205 CP și are la bază un propulsor pe benzină, de 1.5 litri. Autonomia pur electrică ajunge, în cazul său, la 131 de kilometri, bateria are o capacitate utilă de 19.7 kWh, iar consumul mediu declarat este de 1.3 litri/100 de km.

Performanţe

Având o masă proprie de 1.675 de kilograme, Peugeot 308 SW facelift Plug-in Hybrid ajunge la 100 de km/h în 7.7 secunde și la o viteză maximă de 225 km/h.

Rivalul de la Opel are exact aceleași valori de performanță, în timp ce Seat Leon Sportstourer FR e-Hybrid are nevoie de 7.9 secunde să ajungă la 100 de km/h. Viteza maximă este de 220 km/h.

Interior

Prima generație Peugeot 308 avea un interior anost. Bine, erau și vremurile de așa natură. A urmat apoi a doua generație care a uimit audiența cu un interior ceva mai îndrăzneț, dar, în special, cu deja celebrul volan compact.

Odată cu actuala generație 308, francezii de la Peugeot nu au mai ținut cont de nimic și au optat pentru ceasuri de bord 3D, pentru multe linii drepte, suprafețe îmbrăcate în diverse materiale și, în general, pentru un habitaclu unic în segmentul compact. Au mers "all in", dacă îmi permiți.

Facelift-ul nu a adus schimbări în habitaclu. A câștigat, ce-i drept, pe plan tehnologic, dar despre acest aspect vom discuta mai încolo.

Cum un magician încearcă să îți distragă atenția pentru a scoate cartea pe care ai ales-o din pachet, așa și Peugeot 308 facelift îți distrage atenția de la puținele zone acoperite cu plastic din habitaclu. Totuși, vorbim despre segmentul compact, așadar în partea inferioară a bordului și portierelor este, oarecum, normal să regăsești plastic tare.

Dar în părțile superioare ai foarte multe materiale moi, cusături cu fir gros în culori contrastante și inserții care imită metalul. Cel puțin, asta primești dacă bifezi nivelul de echipare GT. Din păcate, nu și în spate. Aici, panourile ușilor nu beneficiază de aceleași material moi în partea superioară.

Scaunele față sunt confortabile chiar și la drumuri lungi, primind aprobarea organizației independente AGR. Așadar, 308 nu este doar o mașină confortabilă în oraș sau atunci când ai de făcut drumuri scurte. Dacă ai câțiva bani în plus, poți bifa chiar și o funcție de masaj.

Spațiile de depozitare sunt generoase pentru o mașină compactă. Atât cele pe care le regăsești în tunelul central cât și buzunarele portierelor.

Vorbim despre un model compact, așadar spațiul pe banchetă este destul de limitat, mai ales dacă ai o înălțime peste medie.

Din cauza configurației sistemului de propulsie, versiunea plug-in hybrid a lui Peugeot 308 facelift SW sacrifică puțin din volumul portbagajului. Cu bancheta în poziție normală ai la dispoziție 467 de litri pentru bagaje (598 de litri are versiunea termică), față de 505 litri cât primești pe versiunea electrică.

Geamănul său de platformă, Opel Astra oferă 466 de litri, iar Seat Leon Sportstourer are un portbagaj de 470 de litri. Deci nu vorbim despre diferențe mari.

Preţ de achiziţie

În România, ai la dispoziție trei niveluri de echipare și anume Style, Allure și GT. Dacă te gândești la un 308 SW facelift cu motorizarea plug-in hybrid, află că trebuie să scoți din buzunare 38.700 de euro. Ne referim aici la nivelul de echipare Style.

Pentru nivelul de echipare de top, adică GT, nota de plată începe de la 43.500 de euro. Primești, însă, o listă destul de lungă de dotări standard.

Printre ele, faruri LED Matrix, jante de 18 inch, pedalier sport, instrumentarul de bord cu grafică 3D, sistem de iluminare ambientală cu 8 culori și inserții din Alcantara pe bord și pe portiere.

Pentru o motorizare identică și, desigur, pentru nivelul de echipare de top, adică GS, germanii de la Opel cer de la 41.050 de euro în sus. Din această luptă, Seat Leon Sportstourer FR e-Hybrid iese cel mai bine, fiind cel mai accesibil: 37.944 de euro.

Siguranţă

Atunci când a fost testată, în 2022, actuala generație Peugeot 308 a primit 4 stele la testele de impact Euro NCAP. Modelul francez a fost penalizat pentru că nu este atât de "prietenos" cu pietonii și bicicliștii, dar și pentru eficiența sistemelor de asistență oferite în standard.

Concret, Euro NCAP a notat cu 76% protecția oferită pasagerilor adulți, cu 84% protecția oferită copiilor, cu 68% protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar eficiența sistemelor de siguranță a primit 65%.

Ţinută de drum

Chiar și înainte de acest facelift, Peugeot 308 s-a făcut remarcat pentru felul în care se conduce. Partea bună este că oricine poate îmblânzi acest leu.

În nivelul de echipare GT, noul 308 SW este destul de incisiv pe viraje, agil, iar ruliul este ținut sub control de suspensie bine calibrată. Direcția nu este cea mai precisă, dar este destul de precisă pentru un break de familie. Ușoară în oraș, direcția lui 308 începe să opună din ce în ce mai multă rezistență pe măsură ce crești viteza.

Dacă tot am pomenit de direcție, este silențioasă atunci când treci peste denivelări, singurul disconfort (dacă pot să îi spun așa) fiind creat de jantele cu diametrul de 18 inch.

Așa cum te-ai aștepta, varianta hatchback este ceva mai efervescentă decât varianta break, aceasta din urmă adăugând 250 de kilograme în plus la masa proprie atunci când bifezi motorizarea plug-in hybrid.

Vizibilitate

Să fiu sincer, am observat un singur punct mort atunci când am condus noul Peugeot 308 SW facelift și mă refer aici la combinația dintre montantul B și scaunul pasagerului, care te cam încurcă atunci când vrei să te asiguri pe diagonală. De exemplu, la ieșirea de pe un drum secundar.

În rest, vizibilitatea lui 308 SW este bună. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta generoasă.

Pentru un plus de siguranță la parcări, ai la dispoziție o armată de senzori, dar și un sistem de camere video.

Tehnologie

Unul dintre atuurile lui Peugeot 308 este, fără îndoială, instrumentarul de bord digital cu grafică 3D. Acest facelift a îmbunătățit grafica ceasurilor de bord, astfel că acestea au acum un aer ceva mai premium.

Display-ul central al sistemului multimedia are în continuare 10 inch și am remarcat aceeași ușoară întârziere atunci când începi să cauți prin meniu. Sistemul propus de Peugeot nu este cel mai intuitiv din industrie, astfel că ai nevoie de puțin timp de acomodare.

Vestea bună este că sistemul multimedia suportă actualizări over-the-air.

La baza ecranului regăsești scurtăturile i-Toggles, cu funcție tactilă. Nici ele nu răspund la comenzi chiar instant, așadar există loc de mai bine și aici.

Partea bună este că dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii poți oricând să îți conectezi telefonul mobil prin Apple CarPlay sau Android Auto. Ambele conexiuni se fac fără fir. Ca să te asigură că ai întotdeauna destulă energie în bateria telefonului, poți să îl așezi în zona de încărcare prin inducție, sau poți utiliza porturile USB-C puse la dispoziție de francezi.

Există două porturi USB-C chiar și pentru pasagerii din spate.

Design

Așa cum spuneam, leul francezilor de la Peugeot a fost îmblânzit, din punct de vedere al designului, odată cu debutul acestui facelift. Partea frontală a fost redesenată complet, iar "ghearele" care se prelingeau pe spoilerul frontal au fost eliminate.

Blocurile de lumini frontale au fost împărțite în două: luminile de zi LED se regăsesc în partea superioară, iar farurile propriu zise au fost integrate în spoiler.

Luminile de zi nu sunt unite de o bandă LED continuă, așa cum se întâmplă la alți producători, ci de un set de linii iluminate. În centrul grilei frontale regăsim sigla mărcii franceze, iluminată în premieră. Versiunea de bază vine cu faruri LED încă din standard.

Prizele de aer din spoilerul frontal au fost revizuite și nu au doar un rol estetic. Potrivit francezilor, acestea ghidează fluxul de aer și îmbunătățesc aerdinamica.

În spate, noul Peugeot 308 facelift propune o semnătură luminoasă nouă pentru stopurile LED, dar și un spoiler ușor revizuit.

Nu în ultimul rând, poți opta pentru jante de 17 și 18 inch cu design nou, dar și pentru două nuanțe exterioare noi: Albastru Lagoa pentru 308 hatchback și Albastru Ingaro pentru varianta SW.

Nu ne-a placut

  • Întârzierile ocazionale ale sistemului multimedia
  • Autonomia electrică mică, în comparație cu rivalii
  • Confortul oferit de suspensie cu jantele de 18 inch

Ultimele teste


  • Îmblânzirea leului

  • Declarație de dragoste

  • Irezistibil

  • Superstar

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru