Drivetest Test Drive Opel Frontera

4.2
Test Drive Opel Frontera zoom
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu
Marti, 14.10.2025
Gata hibernarea

Acum mai bine de 30 de ani, Opel făcea o mișcare îndrăzneață și lansa modelul Frontera, un SUV de teren, într-o perioadă în care acest tip de vehicule nu era foarte popular în Europa.

Spun că a fost o mișcare îndrăzneață a germanilor deoarece Frontera a fost unul dintre primele modele de teren oferite de un producător cu renume din Europa.

Frontera era produs în colaborare cu japonezii de la Isuzu. Practic, era un Isuzu MU adaptat pentru piața europeană, construit la uzina IBC Vehicles din Luton, Anglia.

Frontera a fost disponibil în două versiuni: Frontera Sport (o variantă scurtă, cu 3 uși și acoperiș hardtop detașabil) și Frontera în varianta lungă, cu 5 uși, gândită pentru familii.

La început a atras clienții prin imaginea robustă și prețul mai accesibil față de rivalii japonezi de la Toyota și Mitsubishi. Totuși, Frontera nu era chiar la fel de fiabil și a fost adesea criticat pentru finisaje și comportamentul pe șosea, deși în off-road se descurca decent.

În 1998 a apărut a doua generație, cu linii mai rotunjite și motoare mai moderne, inclusiv versiuni turbo diesel dezvoltate împreună cu Isuzu. Totuși, concurența în segment devenise mai dură, iar Frontera nu a mai reușit să țină pasul.

Producția s-a oprit în 2004, iar Opel a rămas fără un SUV autentic. Iată că după mai bine de 20 de ani, Frontera a ieșit din hibernare, dar puțin sub o altă formă.

Ironia este că numele Frontera revine acum pentru un SUV modern, de segment B, complet diferit de modelul original. Este orientat către oraș, tehnologie și electrificare, în timp ce poartă o moștenire interesantă și clar diferită. Așa cum te-am obișnuit, ți-am pregătit și o prezentare video.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI OPEL FRONTERA


  • Pret de pornire 22.100 €
  • Pret model testat 27.130 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Opel Frontera împarte platforma cu fratele Citroen C3 Aircross, pe care l-am testat recent. Prin urmare, motorizările sunt exact la fel, dar sunt câteva diferențe, nuanțe fine care țin de detalii. De exemplu, dacă Citroen C3 Aircross putea fi cumpărat cu o transmisie manuală, Opel Frontera nu oferă acest privilegiu.

Asta deoarece un C3 Aircross poate fi cumpărat pur termic, în timp ce Opel Frontera, indiferent de versiune are o urmă de electrificare. Motorizarea de bază se numește Hybrid 110 și evident este un sistem full hybrid la baza căruia se află un propulsor de 1.2 litri cu 3 cilindri, iar în total avem 110 cai putere.

Mașina noastră de test are același motor termic la bază, doar că noi am avut de-a face cu versiunea mai puternică, adică Hybrid 145. Pentru mersul prin oraș, resursele sunt mai mult decât suficiente, în mare parte datorită motorului electric care îi oferă mașinii un zvâc simțitor.

Cei de la Opel au declarat că mașina poate merge în regim urban în mod exclusiv electric 50% din timp. Nu am stat să calculăm, dar dacă mergi atent și nu apeși agresiv pedala de accelerație, vei observa că motorul electric intervine destul de des.

Trecerea de la motorul termic la cel electric și viceversa nu se face atât de lin pe cât aș fi vrut. De cele mai multe ori vei simți acest lucru, iar dacă nu îl simți, cu siguranță îl auzi. Într-adevăr, când ieși pe drumurile naționale și mai ales pe autostradă, începi să îți dai seama că ți-ar fi plăcut mai multe resurse.

Așa cum spuneam, pe Frontera este imposibil să optezi pentru o transmisie manuală. Astfel, motorul este alăturat unei cutii de viteze automate e-DCS cu 6 rapoarte. Din păcate, există destule momente de întârziere, mai ales când vrei să pleci mai agresiv de la semafor. Totuși, ai și un mod „Low”, gândit pentru ieșirile pe teren accidentat, care permite cutiei să schimbe la turații mai ridicate.

Consum

Germanii de la Opel declară pentru această motorizare un consum mediu de 5.2-5.3 l/100 km. În timpul testului am reușit un consum mediu de 6.2 l/100 km.

Astfel, în oraș, consumul a fost de 5.6 l/100 km, în timp ce pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul arătat în bord era de 6.8 l/100 km. Într-adevăr, pe drumuri naționale, mergând fără intervenții agresive, consumul a fost de 5.2 l/100 km.

Opel Frontera este înlocuitorul fostului Crossland și se situează într-o categorie foarte interesantă. Acum este un SUV de segment B, cu un preț foarte bun, cu versiuni hibride și cu posibilitatea de a oferi 7 locuri. Astfel, Frontera joacă într-o ligă proprie, alături de fratele C3 Aircross.

Prin urmare, Citroen C3 Aircross, cu aceeași motorizare, are un consum mediu declarat de 5.3-5.4 l/100 km. Diferența apare deoarece C3 Aircross este mai greu cu aproximativ 100 de kilograme.

Deși nu oferă 7 locuri, trebuie să includem pe lista de rivali și Dacia Duster, care în versiunea hibrid are un consum mediu oficial de 5.0 l/100 km, în timp ce MG ZS se laudă cu un consum de 5.1 l/100 km.

Performanţe

Versiunea Hybrid 145 are la bază un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1.2 litri. În total, sistemul dezvoltă 145 de cai putere și un cuplu motor maxim de 230 Nm. Frontera atinge 100 km/h în 9 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h.

Comparativ, Citroen C3 Aircross, tot cu aceeași motorizare, se laudă cu niște parametri dinamicii mai buni. Modelul francez atinge 100 km/h în 8.8 secunde și o viteză maximă de 192 km/h.

Dacia Duster vine la pachet cu o motorizare full hybrid, la baza căreia se află un motor pe benzină de 1.6 litri. Astfel, modelul mărcii de la Mioveni dezvoltă 140 de cai putere. Sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 10.1 secunde, în timp ce viteza maximă este de 160 km/h.

MG ZS este de departe cel mai puternic model de aici. Motorul său de 1.5 litri benzină, combinat cu sistemul hibrid, dezvoltă 197 de cai putere, dar din punct de vedere al parametrilor dinamici, nu există diferențe foarte mari. Spun asta deoarece ZS are nevoie de 8.7 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maximă este de 168 km/h.

Interior

Chiar dacă Frontera și C3 Aircross sunt modele înfrățite, interioarele sunt diferite. Dacă la Citroen am avut parte de un interior mai viu colorat, Opel mizează pe cartea seriozității. Fiind un automobil de familie accesibil, orientat spre a oferi un raport preț-calitate excelent, Frontera nu afișează lux la interior. Totuși, arată mult mai modern decât predecesorul său, modelul Crossland.

Opel a mers pe ideea de minimalism în habitaclu, ceea ce îi dă un aspect curat. Din păcate, există și destule zone cu plastice tari, dar nu este ceva ieșit din comun pentru acest segment de piață.

Bordul arată simplu și elegant, include o zonă de depozitare căptușită cu cauciuc, iar consola centrală are o curea reglabilă pentru fixarea laptopurilor sau tabletelor. Desigur, o poți folosi și pentru sticle sau pahare.

Deoarece am avut parte de nivelul de echipare GS, pe panourile ușilor am regăsit material textil. Frontera oferă o poziție la volan înaltă specifică unui SUV clasic. Dacă alegi echipările superioare, primești scaunele Intelli-Seats, care vin cu un design special al pernei, având o fantă ce reduce presiunea pe osul coccisului.

Pe nivelul de echipare GS primești scaune încălzite și funcție de volan încălzit. Dacă ar fi să mai facem o comparație, Citroën C3 Aircross oferă o cabină mai primitoare și un bord mai interesant.

În spate, doi adulți pot călători confortabil, dar al treilea ar sta destul de înghesuit. Există și opțiunea cu 7 locuri, dar mai mult ca sigur pe ultimul rând de scaune nu ar sta prea bine niciun adult. Spațiile de depozitare nu sunt numeroase, dar buzunarele din uși sunt decente ca spațiu.

Când vine vorba de izolarea fonică, Opel Frontera face o treabă puțin mai slabă în comparație cu fratele francez C3 Aircross. La viteze de oraș nu auzi vântul, dar suspensia tinde să fie gălăgioasă. La fel, și motorul are anumite intervenții gălăgioase. La viteze de autostradă, zgomotul de vânt își face simțită prezența.

La varianta cu 5 locuri, capacitatea portbagajului este de 460 litri, iar cu bancheta spate pliată ajunge la 1.600 litri. În versiunea cu 7 locuri, cu toate scaunele ridicate, rămân disponibili doar 40 litri. Totuși, al treilea rând de scaune se pliază complet, ceea ce deschide un volum de 330 litri în modul cu 5 locuri, atunci când e nevoie.

Comparativ, Citroen C3 Aircross oferă același spațiu în portbagaj, lucru care era de așteptat. Dacia Duster are un volum al portbagajului de 430 de litri, în timp ce MG ZS are un volum de 433 de litri.

Preţ de achiziţie

În România, Opel Frontera are un preț de pornire de 22.100 de euro cu TVA. Dacă vrei versiunea Hybrid 145 scoți din buzunar minim 23.100 de euro, iar dacă vrei și echiparea GS, plătești cel puțin 25.950 de euro. Cu toate dotările opționale, precum pachetul Tech și culoarea exterioară, prețul de listă a mașinii din imagini ajunge la 27.130 de euro cu TVA inclus.

Citroen C3 Aircross pleacă în România de la 18.950 de euro cu TVA, dar dacă vrei să optezi pentru versiunea hibrid, scoți din buzunar cel puțin 25.300 de euro cu TVA. Dacia Duster pleacă de la 17.200 de euro, dar pentru versiunea hibrid plătești cel puțin 22.950 de euro cu TVA.

MG ZS pornește de la 18.500 de euro. Dacă vrei totuși un sistem hibrid, trebuie să scoți din buzunar cel puțin 19.550 de euro cu TVA.

Siguranţă

Noul Opel Frontera nu a ajuns încă pe mâinile inginerilor de la Euro NCAP. Dar, ca o informație suplimentară, și puțin amuzantă, avem rezultatele ultimului Frontera testat. Acest lucru s-a întâmplat în 2002, când notele erau date diferit, ce-i drept. Pe vremea respectivă, Frontera obținuse 3 din 5 stele pentru protecția adulților și o stea din 5 pentru protecția pietonilor.

Menționăm că noul model vine în standard cu numeroase sisteme de siguranță precum: cameră de marșarier, pilot automat, sistem de menținere a benzii, frână de siguranță activă, avertizare de coliziune, recunoașterea semnelor de circulație sau sistem de monitorizare a șoferului. Echiparea GS mai aduce în plus avertizare pentru unghiul mort și senzori de parcare față.

Ţinută de drum

Inginerii de la Opel au lucrat serios pentru ca direcția să fie cât mai precisă și previzibilă, păstrând în același timp un bun control al caroseriei, iar lucrul acesta se simte. Frontera este ceva mai dinamic decât fratele francez de la Citroen.

Direcția este plăcută. Chiar dacă pe viraje apare puțin ruliu, mașina rămâne surprinzător de bine așezată pe drum. Raza de bracaj de 11.05 metri este foarte bună, deși Citroën se descurcă mai bine din acest punct de vedere, cu o rază de doar 10.9 metri.

Dacă Frontera este mai distractivă, C3 Aircross câștigă pe partea de confort. Asta pentru că Frontera nu vine cu acel sistem Advanced Comfort. Totuși, suspensia filtrează decent imperfecțiunile din asfalt, fiind puțin deranjantă pe denivelările scurte și atunci când treci peste delimitatoarele de viteză mai abrupte.

Vizibilitate

Poziția înaltă la volan se traduce printr-o vizibilitate foarte bună. Atât parbrizul cât și luneta sunt generoase, iar oglinzile laterale au dimensiunea potrivită pentru o mașină de aceste dimensiuni. În zona stâlpului C am observat că sunt niște unghiuri moarte care te pot deranja.

Când vine vorba de parcări nu ar trebui să ai probleme. Camera din spate are o grafică mai mult decât decentă, clar îmbunătățită față de modelele Opel precedente. Așa cum am menționat mai sus, pe echiparea GS primești și senzori de parcare față.

Tehnologie

Indiferent de nivelul de echipare, Frontera vine cu două ecrane de 10 inch. Un ecran este pentru instrumentarul de bord, care este și configurabil. Astfel, poți vedea rapid o mulțime de informații relevante.

Sistemul multimedia are și el un ecran de 10 inch. Este foarte ușor de folosit, meniul fiind simplu, și poate fi înțeles extrem de rapid de oricine. Sistemul poate fi utilizat fără probleme și de un adolescent de 18 ani, dar și de cineva cu o vârstă mai înaintată.

Și mai există o veste bună: Frontera are un panou separat pentru climatizare, foarte simplu de folosit, cu butoane fizice. Toate versiunile oferă două porturi USB-C în față și în spate (iar la șapte locuri se mai adaugă unul suplimentar), plus conectivitate wireless pentru telefonul mobil și comandă vocală.

Mai mult, există și butoane fizice pe volan, dar și câteva plasate lateral, care îți permit să dezactivezi rapid funcțiile ADAS "gălăgioase". Din păcate, Opel Frontera nu vine cu keyless entry sau cu keyless go, un lucru destul de rar în 2025.

Design

În față, noul Frontera adoptă aceeași semnătură luminoasă și grilă Opel Visor întâlnită pe întreaga gamă a mărcii, oferind un stil distinct nu doar față de concurenți, ci și față de fratele său de platformă, Citroën e-C3 Aircross. Profilul lateral, pătrățos, și poziția înaltă îi dau aproape o siluetă de monovolum.

Echiparea GS vine la pachet cu jante de 17 inch, bicolore, și cu un aspect sportiv. Culoarea exterioară de pe mașina noastră de test s-a numit Verde Khaki și costă 472 de euro. Clienții pot alege în total 6 culori diferite.

Nu ne-a placut

  • Transmisie lentă
  • Lipsa keyless entry și keyless go

Ultimele teste


  • Gata hibernarea

  • Pick-up din viitor

  • Forma viitorului

  • Performanță cu stil

Comentarii (1)

  • ca fost posesor de opel si oarecare tangenta cu marca pot confirma ca opel A FOST o masina ieftina si cam proasta. Singurele bune au fost Opel Omega cu tren de rulare de BMW care puteau merge sustinut cu 200kmh. In rest numai pocnitori.
    Dar de astea din ziua de azi ma abtin. Mai ales de electrocaznice
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru