Drivetest Opel Insignia (2008-2013)

Opel Insignia (2008-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 10.09.2009
Turbo-licious
Intr-o stire publicata recent pe Automarket, va vorbeam despre premiile obtinute de Opel Insignia in numai 12 luni de la lansare. Mai exact 24 de premii pentru tehnologie, design, strategie, dar si "cireasa de pe tort" sau distinctia suprema, "Masina Anului in Europa 2009". Calitatile modelului german nu pot fi puse la indoiala, insa trebuie sa credem ca "de vina" pentru toate aceste innobilari este si gama larga de motorizari, gata sa satisfaca cerinte cat mai variate. Astazi revenim cu un test al popularului model propulsat de o motorizare mai speciala.

Motor / Transmisie

Pentru cei care isi doresc un Insignia cu potential "de fuga", insa nu atat de rapid precum varful de gama OPC, versiunea Turbo 4x4 este compromisul care poate insemna "suficienta". Motorul de 2.0 litri supraalimentat dezvolta 220 de cai putere, adica o valoare care impresioneaza familistul doritor de senzatii tari. Unitatea pe benzina are meritul de a fi pe placul amatorilor de accelerari in forta, fara a umbla atat de tare in bugetul familiei si fara a avea pretentii de o sportiva pur-sange, asemeni fratelui OPC. Motorul cu patru cilindri dezvolta puterea maxima la 5300 de rotatii, in timp ce cuplul motor generos, de 350 Nm, este resimtit foarte devreme pentru un motor pe benzina, de la 2000 de turatii. Mai mult decat atat, cei 350 Nm sunt la indemana soferului pe o plaja mare de turatii, situata intre 2000 si 4000 rpm. Puterea este suficienta pentru a pune in miscare un sedan care cantareste 1500 de kilograme si pentru a-i imprima acestui un comportament sportiv. Cei 220 de cai galopeaza cu putere atunci cand soferul selecteaza functia Sport sau "merg la pas" atunci cand este actionata functia Tour, comportamentul sedanului fiind complet diferit. Cuplu motor isi arata disponibilitatea devreme si are meritul de a te infige in scaune la fiecare apasare brusca a pedalei. Dar cum nici o masina nu este perfecta ajungem si la partea negativa a testului de astazi. Este vorba despre cutia de viteze automata, pentru care clientul obisnuit poate opta atunci cand isi cumpara verisunea 2.0 Turbo. Transmisia cu sase rapoarte se poate dovedi o adevarata pacoste pentru soferul mai sportiv, din cauza raspunsului slab. Cei 220 de cai isi pierd din suflu in timp ce cutia se chinuie sa retrogradeze corespunzator. Rapoartele cresc insa lin, fara ruperi bruste de ritm atunci cand soferul apasa calm pedala de acceleratie. Un alt lucru care dezamageste atunci cand vine vorba de cutia automata este faptul ca Opel nu a instalat un set de padele in spatele volanului, schimbarea treptelor de catre sofer, atunci cand ai 220 de cai sub capota, fiind o adevarata placere. Functia Sport mai estompeaza din comportamentul lent al cutiei, retrogradand violent si schimband rapoartele in zona inalta a turometrului.

Consum

Nu ne-am fi asteptat ca motorul de patru cilindri sa fie atat de gurmand. Unitatea de 220 de cai manifesta un apetit pentru combustibil mai mare decat cel al unui motor V6, instalat pe un coupe sportiv testat cu ceva timp in urma de noi. Am ajuns la "performanta" de a obtine 15.7 litri/100 de kilometri in mediul urban, in conditiile in care nu am fortat deloc pedala de acceleratie si ne-am bucurat de un trafic relativ "aerisit" in Bucuresti. Ce-i drept nici Opel nu minte la acest capitol, valorile reale fiind foarte apropiate de cele inscrise in cartea tehnica, care anunta 14.2 litri/100 de km in orasele aglomerate. Daca trecem insa la capitolul consum extraurban, lucrurile stau si mai prost, versiunea Turbo inghitind in medie 10.5 litri/100 de kilometri, atunci cand viteza nu sare de 130 de km/h. Consumul anuntat oficial este de 6.9 litri/100 km.

Performanţe

Desi ofera 220 de cai putere Insignia 2.0 Turbo nu face furori la capitolul performanta. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 7.8 secunde, atunci cand avem de a face cu o transmisie automata. Cu toate acestea valoarea este mult mai buna decat cea a candidatilor din segment, cu aproape aceleasi resurse sub capota. La capitolul viteza maxima Insignia 2.0 Turbo se tine insa destul de bine, herghelia alergand pana la 240 de km/h.

Interior

Despre interiorul noului Insignia am mai vorbit, impresia generala ramanand neschimbata si in cazul ultimei versiuni testate. Mentionam inca o data ca este de apreciat evolutia interiorului in comparatie cu predecesorul Vectra si aducem aminte de ergonomia scaunelor folosite pe modelul german. Inginerii si designerii Opel au colaborat perfect pentru a da nastere unui interior mult mai bine ingrijit, contemporan si presarat cu bune intentii. Chiar daca plasticul folosit la interior nu este de o calitate superioara, elementele bordului sunt placute la atingere, moi si prietenoase iar finisajele sunt reusite. Insertiile cromate de la nivelul portierelor si plasticul lucios regasit pe consola centrala reusesc sa sporeasca impresia de calitate, de grija acordata detaliilor. Plansa de bord este orientata spre sofer, insa amalgamul butoanelor poate crea dezorientare, soferul fiind nevoit sa petreaca destul de mult timp pentru a se obisnui cu functiile puse la dispozitie de Opel. Despre scaunele regasite pe Insignia se pot scrie pagini in sir, pentru a evidentia ergonomia, comfortul oferit la drum lung, forma atent studiata si relaxarea pe care o simti atunci cand urci la volan. Senzatia de confort este amplificata de o tapiserie din piele fina si de calitate precum si de multiplele functii de reglare. Daca vorbim despre spatiu, singurele probleme pentru pasagerii de pe locurile din spate vor fi create de linia puternic arcuita a montantilor posteriori, care micsoreaza distanta intre cap si plafon, in special in cazul persoanelor care masoara peste 1.80 metri. Spatiul oferit pentru picioare este insa suficient, trei pasageri putand calatori in confort pe bancheta din spate. Daca mai adaugam la toate acestea si un portbagaj de 500 de litri, ecuatia incepe sa devina aproape perfecta.

Preţ de achiziţie

Lupta pe segmentul mediu este una dificila, solicitanta si plina de compromisuri. Opel a fost nevoit sa stabileasca un pret atragator pentru Insignia, care sa nu sperie clientii si sa justifice titlul de "Masina Anului". Pe piata autohtona, sedanul porneste de la 19.150 de euro cu TVA si poate ajunge pana la 34.250 de euro cu TVA. Judecand dupa pretul de pornire, Insignia in versiune entry-level este mai ieftin decat Citroen C5 cu 40 de euro, mai scump decat Ford Mondeo cu aproape 200 de euro si mai ieftin cu aproape 1200 de euro decat Honda Accord. Daca analizam insa pretul versiunii testate de noi, cea de 220 de cai putere, in comparatie cu rivali asemanatori din segment, lucrurile stau putin altfel. Insignia 2.0 Turbo pleaca de la 26.250 de euro cu TVA, pret valabil pentru nivelul de echipare de baza, Edition. Daca luam in considerare adaugarea unei cutii automate, pretul creste cu fix 2000 de euro. Un exemplar Honda Accord cu 20 de cai putere mai putin (versiunea 2.4i Executive) ajunge sa coste 28.536 de euro, cu aproape 2000 de euro mai mult decat modelul german. Eternul rival Ford Mondeo, echipat cu un motor de 2.5 litri si tot 220 de cai putere, porneste de la 25.692 de euro, cu mult mai putin decat Insignia. Comparat insa cu un Citroen C5, echipat cu motorul V6 de 3.0 litri si 315 cai putere, care pleaca de la 29.900 de euro, Insignia este mai ieftina. Trebuie insa sa tinem cont si de faptul ca C5 vine in echiparea Exclusive, care depaseste cu mult ceea ce ofera Insignia in echiparea Edition.

Siguranţă

Lista de sisteme de siguranta instalata pe Insignia este una destul de bogata si specifica modelelor din acest segment. Avem un arsenal de airbaguri, frontale, laterale fata si spate si cortina, completate de centuri de siguranta pretensionate. Pentru a putea rula in siguranta si pentru a putea evita eventualele accidente, Insignia dispune de ABS si ESP dar si de un pachet AFL, de faruri adaptive, o tehnologie pe care urmeaza sa o laudam in cadrul sectiunii tehnologie si vizibilitate.

Ţinută de drum

Insignia a impresionat placut la acest capitol si in cazul testelor anterioare. Desi functia Tour instalata in mijlocul consolei centrale asigura maximum de confort pe drumurile cu gropi, denivelari sau sine de tramvai, Insignia nu isi priveaza ocupantii de un comportament sportiv si nu inspira nesiguranta. Functia Sport schimba total comportamentul masinii si urca nivelul adrenalinei. Colac peste pupaza, de parca functia Sport nu ar fi fost suficienta, Insignia dispune, in versiunea Turbo testata de noi, si de o transmisie 4x4. Toate aceste detalii concura pentru a oferi o tinuta de drum impecabila si o stabilitate excelenta in viraje. Fie ca alegeti sa rulati cu peste 200 de km/h pe autostrada, fie ca vreti sa va "jucati" pe drumurile sinuoase ale patriei, transmisia 4x4 si sasiul FlexRide vor fi acolo sa va asiste si sa va inspire siguranta.

Vizibilitate

Asa cum am mai spus-o si in testele trecute, Insignia ar fi punctat dezastruos la capitolul vizibilitate daca nu ar fi existat pachetul de lumini AFL (Adaptive Forward Lightning). Oglinzile laterale sunt inguste, ascutite si subdimensionate, in raport cu dimensiunile masinii, iar montantii posteriori mult prea grosi. Parcarea poate deveni astfel un cosmar daca nu sunteti ajutati de cativa ani de experienta sau de un pachet de senzori de parcare. Pe timpul noptii soferul se poate simti insa in siguranta multumita sistemului AFL, care lumineaza calea cu ajutorul unor faruri bi-xenon, reglare automata si sistem de selectare automata a fazei lungi.

Tehnologie

Opel a inzestrat Insignia cu o multime de functii, gadgeturi si sisteme care sa usureze viata la volan si nu numai. Habitaclul incearca sa se transforme intr-un ambient placut, unde sistemul de climatizare automat pe doua zone asigura o temperatura optima, iar radio CD-ul cu MP3 si mufe auxiliare pentru iPod si USB gadila urechile pasagerilor. Scaunele despre care am mai vorbit si la capitolul interior sunt echipate cu reglare electrica chiar si la nivelul suportului lombar, beneficiind si de functii de incalzire. In plus, versiunea testata de noi, isi rasfata soferul cu ventilatie in scaun, reglabila pe trei niveluri, un moft necesar intr-o vara caniculara. Din nefericire afisarea functiilor de ventilatie sau incalzire a scaunelor este vizibila destul de greu, fiind inghesuita in micul ecran al sistemului de climatizare. Tot la capitolul bile negre amintim de functiile sistemului de navigatie 800 NAVI, ale carui comenzi sunt pozitionate si pe plansa de bord si pe consola centrala. Utilizarea acestora este dificila. Mult mai utila ar fi fost amplasarea comenzilor intr-un singur loc. Nu lipsesc senzorii de ploaie, de lumina, de parcare, geamurile si oglinzile electrice precum si pachetul AFL amintit mai sus.

Design

Am stabilit deja cu mult timp in urma, inca de la primul test, ca Opel Insignia este unul dintre cele mai reusite modele din segmentul mediu in materie de design. Linia laterala de coupe se impleteste cu filosofia Opel intr-o reteta de succes, care inspira trasaturile unui sedan german: exactitate, inginerie si precizie. Versiunea Turbo, testata de noi s-a individualizat insa prin prezenta a doua tevi de esapament cromate, prin eleronul discret inglobat in usa portbagajului si prin jantele de 19 inch cu un aspect compact.

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • Penalu
    Asta sa prinda 240? hehe.... ma faceti sa rad in hohote
    7 34
  • Adrian
    Penalu - destept ? hehe...ma faci sa rad in hohote
    34 6
  • Hmm
    Cam mare nota pt performante. Nu stiu in raport cu ce ati luat-o da eu va spun ca un A4 2.0 TSI Quattro 211Cp are 0-100km/h in 6.6s fata de 7.8 cat are aceasta masina de 220Cp. Pe de alta parte nu inteleg de ce asa putin la siguranta? 8 din 10 la o masina de 5* care are toate sistemele de bun simt. Se pare ca pt automarket notele de la siguranta se dau dupa ureche si doar Renault si Mercedes au 10....In rest toate bune
    20 5
  • george
    O masina in adevaratul sens al cuvantului
    14 20
  • Imi place grila!
    13 13
  • Seamana cu o masina chinezeasca
    18 20
  • acceptabil
    fiind vorba de opel vad o evolutie favorabila , mult succes in continuare si la mai multe
    15 7
  • sergiu
    motor?
    motorul e pe injectie directa sau indirecta? :)
    2 10
  • insignia
    sergiu,gandesti ??? sau te prefaci? Eu cred ca este o masina ok si nu trebuie coparata cu audi cum facea alt ''destept'' ci poate cu vw
    5 15
  • Ghiorghi
    rtwe
    Ii cieli mai buni masini din lumii uopiel si cu sievroliet astia, bunnni tarii, nu ca ragaliili alia di vonzvaghen sau rieno .
    Iaca io am un kadiet pi gaz da stii cum miergii? Voailieii... rupii tuat pamantu si tati sielii pi ulita?
    2 16
  • brunetu
    Am acasa un Cielo 700.000 km si nu am schimbat un surub la masina, desigur exeptie facand consumabilele.Credeti ca Insignia o sa rezista asa ceva de genu? Nu cred!!!!!!! Teapa!
    1 26
  • @ Bogdan Mirica
    De ce ati amanat publicarea review-ului pentru VW Polo?
    1 9
  • mircea
    @VW
    Vine si Polo. Luni dimineata e sus :)
    5 5
  • Claudiu
    opel
    o masina beeton
    8 12
  • Top 3 in clasamentul celor mai gurmande masini, conform AutoBuild
    in revista AutoBild (numarul 15), Insignia 2.0 T 4x4 apare cu un consum de 28.3% la acceleratie maxima, in consecinta o diferenta suplimentara de 172% fata de consumul normal...
    15 7
  • mircea
    @cs
    Da-mi voie sa iti spun ca faptul ca cineva, oricine, ia ca reper consumul la acceleratia maxima este o mare mare eroare. Consumul din cartea tehnica a constructorului este unul mediu mixt. O parte foarte redusa a testului de uzina este reprezentat de acceleratia maxima, cu viteza a sasea. Asa cum se intampla, de altfel, in viata reala.
    6 8
  • Testele nu sunt din Romania
    Ei mentioneaza viteze de peste 200km/h si teste pe autostrada... nu puteau face testele astea in treapta a 2-a cu 200 km/h... normal ca rulajul a fost facut in regim de autostrada in treapta a 6-a.

    Deci "te spargi in figuri" la aceeleratie max. pe autostrada, insignia consuma 28,3% ! Aproape cat un Porsche Cayman S !!!
    7 6
  • dfdg
    consumul e chiar mare la capacitatea motorului si puterea lui cred k e f slab atat la consum cat si la performante.... nu vad ce altceva te-ar face sa cumperi masina asta....cc mult mai rentabil chiar dc e mai scumpa
    5 7
  • necunoscatori
    Se vede ca o mare parte habar n-aveti de masina. Am avut ocazia sa merg cu asa ceva, am avut ocazia sa fac teste comparative si cu concurenta . Masina e beton, cu sistem Flexride cuplat pe Sport fuge de rupe. Consumul mediu indicat de computer era la 11 l/ 100 km. Mi se pare cea mai potrivita 2.0 T din gama de motoare pe benzina.
    10 2
  • TZENU BMW
    masina de cacat
    opel vectra 4x4 turbo a existat si in 92' sau 93' si avea 204hp si 250 km/h pe atunci parca asta e mai slaba
    opel in germania exact ca dacia in romania
    2 11
  • baieti, comentariile au inceput sa fie acide... acide rau ... poate incepem sa facem o "moderare" mai serioasa, macar la DRIVE TEST , ca intra lumea sa citeasca si da de toate comentariile de kko de mai sus ... este pacat , parerea mea...

    @ consum - sum puteti sa va asteptati ca un motor de 2l sa pape 8% in oras ... normal ca o sa consume peste 15% daca mergi "linistit" ... iar acceleratiile pe a 1-a in coloana o sa iti duca consumul peste 30%, lejer . ( a mea masina cu motor de 1,6i poate sa bata 20% in coloana daca stau numa in blana pe a 1-a ... )
    7 7
  • TOMTOM
    Masina este super,am mers cu un model de 2.8-v6 turbo 260 cp in Ungaria si vreau sa va spun ca a fost o experienta de neuitat....cei care spun ca are un consum mare habar nu au ce inseamna o masina sportiva.Este un pas important pentru Opel.
    9 5
  • Carlos
    @TOMTOM
    daca ai coborat din vectra, e si normal sa ti se para avion...
    3 5
  • @penalu
    esti penal
    Nici nu iti dai seama cat de penal si necunoscator esti. Ce stii tu despre masini?

    Un exemplu: Opel Astra 101cp - 220 indica GPS-ul. Oare acest Insignia cu 220 cp si 4x4 pe deasupra nu e mai presus decat un Astra din 2001?
    5 0
  • maryruky
    comentariu
    este super tare. sincera sa fiu mi-as dori o astfel de masina, indiferent de pret, numai k pe criza asta......cam greu. oricum este marfa de masina.
    6 0
  • Pufulete
    Superba
    Mai am un an de rate la Ceed-ul pe care il posed acum si dupa ce trece anul , mai mult ca sigur voi lua o Insignia. Este superba.
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru