Drivetest Opel Insignia (2008-2013)

Opel Insignia (2008-2013) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 26.09.2011
Integrala

Aproape fără să simţim au trecut mai bine de doi de la lansarea modelului Insignia. Berlina de clasă medie avea o misiune mare atunci, să înlocuiască celebrul model Vectra. A reuşit, iar acum vine cu o completare. Versiunea cu patru roţi motrice pentru cei care vor un plus de tracţiune.

Opel Insignia (2008-2013)

  • Pret de pornire 20.365 €
  • Pret model testat 37.685 €
  • Taxa auto 488 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul testat era echipat cu motorul de doi litri CDTI ce dezvoltă 160 CP. Este una dintre cele mai bune variante ale motorului diesel pe care o poţi alege pentru modelul Insignia. Alternativele sunt variantele de 110 şi 130 CP ale aceluiaşi propulsor. Este rafinat şi oferă suficient cuplu pentru reprize foarte bune. Cei 350 Nm sunt disponibili între 1.750 şi 2.500 rpm. Cutia manuală cu şase trepte ajută şi ea din plin motorul. Indicatorul de treaptă din bord ajută la o bună gestionare a rapoartelor. Insignia CDTI de 160 CP se dovedeşte a fi un companion plăcut indiferent dacă rulăm în oraş sau la drum lung. Personal aş fi preferat o cutie de viteze automată dar această opţiune nu este posibilă pentru versiunile cu tracţiune integrală. Am apreciat însă schimbătorul de viteze opţional OPC.

Consum

Constructorul anunţă următoarele cifre pentru Insignia 2.0 CDTI 4x4: 7 litri/100 km urban, 4.7 l/100 km extraurban şi 5.6 l/100 km consum mixt. În viaţa reală lucrurile stau un pic diferit. Având de-a face cu cel mai puternic diesel din oferta Insignia plus tracţiunea integrală permanentă, cifrele sunt mai mari. Consumul mixt înregistrat de noi a fost de 7 litri pentru 100 km în condiţia în care am rulat atât în oraş, cât şi la drum lung. În Bucureşti, cifra consumului s-a situat în jurul valorii de 9.0 litri. Chiar şi aşa, Insignia de 160 CP dovedeşte că este atentă cu buzunarul proprietarului când acesta ajunge la pompa de motorină. Însă dacă comparăm cifrele oficiale ale consumului mediu cu cele ale concurenţei directe, constatăm că Insignia este printre cele mai gurmande. Doar Subaru Legacy AWD şi SEAT Exeo o întrec la acest capitol ]n acest segment şi la acest nivel de putere. 

Performanţe

Cuplul de 350 Nm şi cei 160 CP fac din Insignia un model suficient de sprinten pentru orice situaţie. Reprizele sunt excelente, mai ales în treptele trei şi patru. Iar tracţiunea integrală ajută enorm în situaţiile cu aderenţă scăzută. Virajele strânse sunt o plăcere la volanul acestui model. Poate trebuie să plecăm de pe loc, iar maşina este în pantă şi pe jos este nisip. Nici o problemă pentru Insignia 4x4. Când roţile din faţă patinează, puterea este transmisă şi către cele din spate şi totul revine la normal. Viteza maximă este de 215 km/h, iar acceleraţia de la zero la 100 km/h se face în 10.2 secunde. Mai lent decât varianta cu tracţiune faţă, care atinge prima sută de km în doar 9.5 secunde. 

Interior

Modelul testat de noi a venit în echiparea Sport. Pe lângă lista de dotări standard, cei de la Opel România au dotat acest exemplar cu piele maro la interior, volan şi schimbător de viteze OPC, pachet interior OPC Line, jante de 19 inch, faruri bixenon, frână de parcare electrică şi altele. Rezultatul este o Insignia extrem de arătoasă. Jantele şi culoarea metalizată împreună cu farurile bixenon cu lumini de zi LED scot acest exemplar în evidenţă.

Interiorul este dominat de pielea maro brodată cu simbolul Insignia. Este vorba de tapiţeria opţională numită Indian Summer, care costă 2.709 euro. Scaunele sunt mari şi confortabile, însă am o problemă cu domensiunea volanului. Este un volan OPC excelent profilat, dar mult prea mare în diametru. Cel de pe Astra este suficient de mare şi s-ar potivit foarte bine şi pe modelul Insignia. Apoi, mulţimea de butoane de pe consola centrală. Celor nefamiliarizaţi cu modelele Opel le este imposibil să controleze climatizarea, navigaţia sau sistemul audio din mers. Trebuie să te familiarizezi întâi cu toate comenzile de la interior pentru a deveni master of the many buttons! Plasticele nu sunt de cea mai bună calitate, dar Opel a făcut progrese enorme în ceea ce priveşte finisarea interioarelor. Dacă în curând vor trece şi la display-uri color pentru bord şi consola centrală, mă declar mulţumit.

Preţ de achiziţie

Opel Insignia are de înfruntat o concurenţă extrem de puternică în segmentul mediu. Pe piaţa românească, acest segment este dominat de Volkswagen Passat şi Ford Mondeo în preferinţele clienţilor. Dar nici Insignia nu se lasă mai prejos. În luna august a acestui an, de exemplu, Passat s-a vândut în 170 de exemplare, în timp ce Insignia a fost preferată de 87 clienţi. Ford Mondeo şi-a găsit 33 de proprietari în aceeaşi perioadă. Iar un model nou care vine tare din urmă este Peugeot 508, cu 26 unităţi vândute în luna august. Ca preţuri, Opel Insignia oferă ceva pentru fiecare buzunar. Preţurile încep de la 20.565 euro şi pot ajunge până la 44.000 euro. Modelul nostru costă 28.595 euro. Dar, după ce adăugăm opţionalele, preţul final ajunge la 37.685 euro (TVA inclus). 

TEXTAR PRODUCE FRÂNE ÎN ROMÂNIA
O mare parte din plăcuțele de frână Textar sunt produse chiar în România, la uzina TMD Friction din Caransebeș. Acolo, cei 500 de angajați produc peste 21 de milioane de plăcuțe de frână pe an. În septembrie 2021 au sărbătorit 280 de milioane de plăcuțe produse în ultimii 13 ani.

Siguranţă

Principalul atu al acestui model este transmisia integrală. Este vorba de un sistem Haldex opţional ce costă 2.345 euro. Diferenţa se simte pe drumurile virajate şi în condiţii de aderenţă precară. Sistemul de tracţiune integrală poate fi asociat cu şasiu FlexRide ce permite alegerea între trei moduri de setare a suspensiei: standard, sport sau tour. Insignia oferă în standard ABS cu Cornering Brake Control (CBC), frâne pe disc faţă-spate, distribuţie electronică a frânării (EBD), centuri pretensionate, airbaguri faţă, laterale şi cortină. La testele EuroNCAP, Insignia a scos fără probleme cinci stele, sistemele de siguranţă ajutând modelul german să devină unul dintre cele mai sigure din segmentul său.

Nou centru de testare în Spania
Nokian a inaugurat un nou centru de testare în Spania. Pe cele 10 piste sunt testate anvelopele de vara, de iarna si all season, pe suprafete uscate sau umede. Exista si o pista ovala, lunga de 7 kilometri, pe care se ating viteze de 300 de km/h.

Ţinută de drum

Sistemul de tracţiune integrală face diferenţa în îmbunătăţirea ţinutei de drum a modelului Insignia mai ales pe zonele virajate. Sistemul Haldex controlează şi distribuţia cuplului către roţi, astfel că acest model aproape că a fost vindecat de fenomenul virarii induse de cuplu ce apărea la alte modele Opel cu tracţiune faţă. Vechea Vectra OPC era celebră pentru faptul că vira la acclerările puternice în funcţie de ce roată primea mai mult cuplu. Volanul trebuia ţinut cu fermitate pentru a contracara acest fenomen. Insignia 4x4 este mult mai controlabilă iar virajele strânse sunt o plăcere de negociat. Ţinuta de drum a devenit aproape neutră, subvirarea apărând la limită.

Vizibilitate

Habitaclul lui Insignia nu este chiar atât de spaţios. Suprafaţa vitrată nu este extrem de generoasă şi este un pic dificil să manevrezi cu spatele datorită lunetei destul de înguste. Ca de obicei, montantul A este destul de gros şi jenează un pic la virajele strânse pe partea stângă. În rest, senzorii de parcare ajută enorm la manevrele cu spatele.

Tehnologie

Insignia oferă suficiente gadgeturi tehnologice pentru a mulţumi un potenţial client de automobil de clasă medie. Avem în primul rând sistemul de amortizoare FlexRide. Acestea pot ajusta în timp real ţinut de drum a automobilului în funcţie de ce alege cel de la volan: standard, sport sau tour. În modul sport, cadranele de bord se înroşesc iar suspensia se întăreşte pentru a putea gestiona un stil de condus sportiv. Modul Tour este exact opusul. Suspensia devine mai moale pentru un confort sporit. Este modul mai bine adaptat, parcă, drumurilor noastre şi aduce Insignia mai aproape de rafinamentul suspensiei unui Ford Mondeo, de exemplu.

Design

Insignia este una dintre cele mai frumoase berline din clasa medie. Designul fluid şi dinamic este încă actual şi întoarce multe capete pe stradă în ciuda faptului că Insignia este acum o prezenţă comună pe drumurile din România. În varianta testată cu jante de 19 inch şi faruri bixenon, prezenţa este şi mai puternică. Iar berlina este mult mai frumoasă decât varianta Sport Wagon în cazul modelului Insignia.

Nu ne-a placut

  • Volan prea mare
  • Interior prea încărcat
  • Plastice de calitate inferioară

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • Cosmin
    Stiu si eu...
    Pune-i o transmisie automata si navitatie si ajunge la 40.000 de euro. Cred ca multi s-ar orienta la alte masini in banii astia.
    29 12
  • Insignia
    160 de cai ... hmm suna bine oricum insignia arata bine, si da chiar este suparator partea cu vizibiliatea in spate, daca nu te pricepi ceva mai bine ai toate sansele sa te urci peste alte masini, dar imi place mult interiorul, cutia, cuplul pe care il are
    10 16
  • ****
    la banii astia cumpar lexus is 200 d sau volvo s40 2.0
    22 18
  • super masina. bineinteles ca cei de mai sus nu stiu ca la opel preturile astronomice de 40 k scad simtitior daca stii sa negociezi la dealer. si la 40 de mii iti iei insignia opc ,asa ca nu cred ca e dracu chiar asa de negru.oricum sper ca in maxim 3 luni sa intru in posesia acestei motorizari testate de voi insa optez pentru varianta hatchback fara stergator care clar mai bine si cu un pachet opc line . cea mai aratoasa masina din segment .
    14 15
  • Anonim
    Motor agreabil? Hmm, pe forumurile de specialitate si presa straina se afirma ca este cel mai zgomotos motor din clasa (el si cu fratele mai mic de 130 CP).
    17 12
  • George
    @Anonim
    Asta in timp ce motorul 2.0 HDI de pe 508, care este caracterizat de toata presa straina drept unul foarte elastic si rafinat, aici e zgomotos si nu are cuplu la turatii mici...
    12 10
  • ****
    @vaner ia spune cu cat scade la negociere ??? .......pun pariu ca nu scoti mai mult de max 15 %......motorul de 130 cp tacane la 5000 km mai tare decat John Deere
    10 12
  • @antonny
    La pariu ca nu tacane mai tare ca tractorasul fumigena tdi ? al carui fan esti ?

    Toate variantele de 2.0 cdti au fost revizuite anul asta.
    10 10
  • Victor
    4x4
    Dar de ce nu ati luat in calcul si Skoda Superb de 170 cai si 4x4. A mea cu tot cu optionale si-i lipseste doar piele a costat 27.000 cu TVA. Consum mediu 5.2% si e mai rapida la demaraje, mult mai spatioasa si o calitate a finisarilor mult peste Opel.
    17 17
  • ****
    @thor .....nu sunt fan am avut 2.0 tdi pe jetta si am avut probleme cu injectoare ......am denigrat la greu ....sunt fan celor 7 niponi
    9 6
  • penibil!
    Deja plictisiti lunea cu pozele alea din compartimentul motor murdar!
    12 1
  • Test & Comment
    mama cate comentarii aici de la "experiti", ia duceti-va sa o luati la un test sa mai comentati dupa... ca vi se lumineaza ochii cand vedeti ce experienta aveti cu o astfel de masina, deja m-am plictisit sa citesc aberatiile unora de aici, zicea cineva ca urla ca "tacane ca un tractor" ... :) m-a facut sa rad omul asta
    12 6
  • mircea
    bineinteles ca e cea mai buna alegere pe nisa ei.de aceea si sunt atat de multi contestatari pentru ca atuuri poate aduce unul cu passat chiar si 2011? ca e silentios motorul(de tractorash?) poate sa vb el de design sau interior? insignia nu degeaba a iesit masina anului,fiind singura din clasa in acest moment ,din generatia actuala care a castigat dinstinctia
    11 7
  • in curand vor fi mai scumpe decat alea premium ... 38k pentru (citez) "Plastice de calitate inferioară" .. interesant... si se vor gasi care sa aleaga asta in defavoarea unui Audi/Bmw/Infinity/Lexus/Mercedes doar pentru ca are "mai multe dotari" :)
    15 9
  • Neacsu
    raport pret / calitate foarte slab
    Nu-si merita banii Opelul asta... oricum, opel dintotdeauna a avut motoare zgomotoase
    18 6
  • i love laguna 4control
    9% urban?! consum mare raportat la performante. Laguna 2.0 dci 180cp e cu 2 secunde mai rapid si consuma cu un litru mai putin in Bucuresti... 8%, nu 9
    12 6
  • @Liviu
    Culmea ca am condus Insignia cu motorul de 130 CP pe o distanta de 2000 km si nu m-a impresionat deloc. Raman la opinia ca motorul este cel mai zgomotos din clasa. Ce experienta pozitiva la condus? Daca e prima masina condusa cred ca esti extaziat, daca ai condus alte masini din clasa: Accord, 508, Passat etc. o sa-ti schimbi parerea despre masina asta.
    15 8
  • ahhaaha
    daca vreau 4x4 la pretul asta am de ales dintre o groaza de modele (cx7, glk , x3, q5) unele mai dotate altele mai putin dotate...

    daca vreau model de clasa D si nu tin neaparat sa am 4x4, atunci cred ca opel insigna ar fi printre ultimele din lista...
    13 10
  • ahhaaha
    trebuie sa te mai uiti si la ce urmeaza dupa... stii era o vorba "fiecare masina cu omul ei" cui ii place o cumpara cui nu se orienteaza catre ce ii place
    5 1
  • AS VREA SA VAD SI EU CAT COSTA O MASINA CU DOTARILEPE CARE LE ARE MASINA DIN TEST PE EA,CAM CAT COSTA UN PASSAT SAU UN MONDEO ? SA FIM SERIOSI OPEL ARE CELE MAI BUNE OFERTE DIN SEGMENT.
    4 2
  • AStefan
    Opel, peugeot 508, passat si mondeo
    Sa fim seriosoo
    Nu se compara cu peugeot 508 am vazut la test ca are olepul 4.1 punctaj iar peugeot are tot 4.1dar la 508 cel nau este mai buna transimie motor si este cu mult mai luxos si decat passat si mondeo. Tipul lui sport si luxos in accelasi timp este super, mai ales farurile din fata cat si cele din spae eu am 508 si merg pana la 170 180 pe ora ce el, iar este asa de silentios, nu auzi nimic, motor, plasctic scaune confortabile si-l am din 2008. Nu am facut mai nimic la el doar am facut cheltuieli de 600 lei exceptand anvelopele de vara si iarna. Peugeot 508 bun mondeo slabut, passat bun si el iar acest insigna cam f slabut, Nu ma ateptam
    1 3
  • Cristi
    Insignia
    mie imi place mult modul confortabil pe care ti-l ofera cand stai in habitaclu, plansa de bord ergonomica, noaptea arata super frumos luminile la interior, toate comenzile la indemana
    3 0
  • Speed
    am auzit ca o sa primeasca un motor bi-turbo de 2.0 CDTI, care o sa dezvolte undeva la 195 cp
    2 0
  • @Fast
    Are deja: http://www.automarket.ro/stiri/opel-insignia-primeste-un-diesel-bi-turbo-de-195-de-cai-42096.html
    2 0
  • altceva
    chiar daca are un motor zgomotos si din fericire sunt posesorul unui astfel de motor nu am avut nici o problema si cand am cumparat masina am vrut ceva care sa sune a diesel daca vroiam ceva mai ieftin si silentios luam pe cel de 1,8 benzina si cred ca atunci cand am facuta alegerea intre audi a4 ,mercedes c220si bmw ,ultimele 2 aveau tractiune spate care au picat pt ca erau prea scumpe cele 4*4 iar audi a4 era prea mic pt mine in situatia cand eu am 1.90 si pretul de pornire era de la 25 de mi fara nici un discaunt la dotarile care le vroiam eu pe cand insignia ma dus la 20 si chiar sunt multumit si de consum si cum se comporta iarna ,ce nu mi-a convenit ca atata timp cat a fost in garantie reviziile erau f scumpe pt opel 1000 de lei la reprezentanta iar acuma ca a iesit din garantie si cu filtrele originale de mann ma dus la 400 de lei reviziat facuta la BOSSH in otopeni cu stampila si totul facut ca la carte ,trebue sa recunosc ca am obtinut un discaunt substantial pt ca mai am inca 4 auto in baza lor ,deci in mare cu avantaje si dezavantaje este o masina f frumoasa cu o linie de invidiat si in functie de dotari si buzunar chiar se tine bine pe sosea
    0 0
  • hrisca
    As dori sa intreb care este consumul real la insignia de 130cp din 2009 pt ca tocmai m-am hotarat sa cumpar si eu,insa unii spun 5,2,altii 6 si chiar 7 si peste. Rog parerea unuia care are deja insignia .Multumesc!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru