Drivetest Peugeot 206 Plus (2009)

1.4 E Urban
Peugeot 206 Plus (2009) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 30.04.2010
Ab aeterno
Pusi in fata vanzarilor aflate intr-o scadere drastica, producatorii de automobile din intreaga lume au intrat in panica. Acestia au aplicat diverse strategii pentru a-si tine muncitorii ocupati si clientii in garda, una dintre acestea fiind productia de modele low-cost bazate pe modele de succes care apartin segmentului subcompact. Peugeot 206 se fabrica din 1998, iar din 2006 a fost inlocuit de 207. Modelul a inregistrat un volum record de 6 milioane de unitati pana in 30 aprilie 2007, iar productia acestuia este continuata alaturi de partenerii Peugeot de pe alte piete. Pe de alta parte, Peugeot 206+ reprezinta o simbioza intre 206 si 207, oferind elemente de design de la fratele mai tanar cu diverse subansamble de la "batranul" 206. Peugeot a reusit prin 206+ sa realizeze un facelift pentru un model pe care nu il mai produce, rezultatul fiind extinderea duratei de viata a celui mai de succes model al sau din ultimii ani. In cei 12 ani de cand a aparut 206 pe piata, am pierdut sirul facelift-urilor si imbunatatirilor operate de producatorul francez de-a lungul timpului. Cu toate acestea, 206 inca exista, chit ca vine cu particula + aditionala in denumire. Reuseste 206+ sa faca fata sirului de modele ieftine de segment B din care face parte si Sandero sau vorbim de o simpla reeditare tarzie a unui model de succes de acum mai bine de zece ani? Am testat modelul francez si avem raspunsul.

Peugeot 206 Plus (2009)
1.4 E Urban

  • Pret de pornire 10.874 €
  • Pret model testat 12.712 €
  • Taxa auto 145 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Un model economic este echipat intotdeauna cu o motorizare economica. Acestea sunt regulile economiei de piata, iar producatorii raspund cu mare drag acestor legi nescrise prin propulsoare de cilindree mica, care ofera emisii relativ scazute, o putere redusa si un consum mic de carburant. In cazul lui Peugeot 206+, vorbim de doua motoare de 1.4 litri, unul pe benzina si un HDI. Unitatea otto dezvolta 75 CP la 5.500 rpm si 120 Nm la 3.400 rpm, in timp ce versiunea diesel ofera 70 CP. Automarket a testat versiunea pe benzina a lui 206 Plus, care are un pret de achizitie mai mic si ofera cel mai ridicat nivel de putere din gama. Propulsorul care echipeaza acest model este pe locul trei in segmentul sau in materie de cuplu motor, in timp ce nivelul de putere il situeaza in rand cu majoritatea competitorilor, putine fiind modelele care ofera putin peste 80 CP in acest segment la acest pret de pornire. Unitatea de 1.360 de centimetri cubi este cuplata vu o transmisie manuala cu cinci trepte, la fel ca in cazul vechiului 206. In timp ce 207 este oferit alaturi de un motor de 1.4 litri si 90 CP, unitatea care echipeaza modelul 206 Plus dezvolta doar 75 CP, pentru a evita o potentiala canibalizare a vanzarilor. Motorul se comporta in aceeasi maniera ca oricare altul de aceasta putere si cilindree: pana in 3.000 de rotatii pe minut este extrem de docil, dupa care micile "aripi" ale acestuia incep sa bata si simtim ceva putere sub piciorul drept. Transmisia cu cinci trepte va tempereaza rapid tendintele de condus sportiv, rezistenta opusa de maneta schimbatorului de viteze la schimbarea treptelor fiind deja o caracteristica a "leilor" cu patru roti. Pana la o viteza de 100-120 km/h, modelul are un comportament rezonabil, dupa care cei 75 de "armasari" incep sa respire mai greu, amintindu-va ca 206 Plus nu este un "pocket rocket", ci doar o subcompacta low-cost. Reprizele oferite de acest cuplu motor/transmisie sunt la limita rezonabilului, soferii de 206 Plus fiind nevoiti sa apese pedala de acceleratie serios atunci cand vor sa faca o depasire, in ciuda faptului ca motorul dezvolta cuplul motor maxim la 3.400 rpm. Motorul lui 206+ este mai mult decat suficient pentru oras, unde se descurca admirabil, manifestand un nivel scazut al vibratiilor chiar si cand rulati subturat, iar nivelul de decibeli care pot fi auziti la relanti si la turatii reduse este destul de redus.

Consum

Un model low-cost are scopul de a consuma cat mai putin carburant si de a avea costuri de intretinere cat mai scazute. Propulsorul de 1.4 litri al lui 206 Plus intra cu brio in aceasta categorie – cel putin in prima parte a ecuatiei, deoarece Peugeot anunta un consum urban de 9.1 litri la suta si un consum extraurban de 4.8 litri la 100 kilometri. In testul nostru, am inregistrat un consum urban de aproximativ 9.5 litri la 100 kilometri, in timp ce consumul extraurban s-a situat intre 5.5 si 6 litri la suta, cu mentiunea ca am abordat un stil de condus relativ alert. In comparatie cu alte modele cu care se bate direct, cum ar fi Chevrolet Aveo, Ford Fiesta 1.25l, Fiat Punto Classico, Renault Clio Campus, Dacia Sandero si Hyundai i20, Peugeot 206 Plus nu mai sta la fel de bine, dovedind un consum destul de ridicat. Rezervorul acestui model are o capacitate de 50 de litri, aceeasi valoare cu Dacia Sandero si Renault Clio Campus.

Performanţe

Peugeot 206 Plus nu este lider de segment nici la capitolul performante, acceleratia de la 0 la 100 km/h fiind realizata in 13.1 secunde, in timp ce Clio Campus realizeaza aceeasi performanta cu 0.1 secunde mai repede, iar Dacia Sandero 1.2 16V este cu 0.6 secunde mai lenta la aceasta acceleratie. Nici Fiesta 1.25 sau Fiat Punto Classico nu se descurca mai bine, in timp ce Aveo 1.2 8v realizeaza aceeasi performanta cu modelul testat de Automarket. Astfel, in randul modelelor cu aceeasi putere, Peugeot 206 Plus se claseaza in top 3 la acceleratia de la 0 la 100 km/h, in timp ce viteza maxima a acestuia este de 170 km/h. Motivul acestor lipse de performante dinamice deosebite este transmisia lui 206 Plus, care are o etajare destul de lunga, in treapta a 5-a avand o viteza de 130 km/h la 3.750 turatii pe minut.

Interior

Interiorul lui Peugeot 206 Plus prezinta o serie de calitati demne de invidiat pentru un model din acest segment, dar are o serie de hibe inrerente gamei de pret in care se afla. Astfel, in timp ce unele materiale au o calitate buna, iar antifonarea este la un nivel potrivit, nu toate suprafetele de la interiorul lui 206 Plus au acelasi nivel de calitate. Numarul de spatii de depozitare este potrivit pentru segmentul mic, micul leu fiind la un nivel mediu in clasa sa din acest punct de vedere. Ergonomia comenzilor este rezonabila, toate elementele fiind accesibile usor soferului – cu exceptia reglajului oglinzii din dreapta, care nu are un sistem de reglare electric. Atat locurile din fata, cat si cele din spate ofera un nivel potrivit de confort, cu toate ca bancheta din spate ofera trei locuri doar pentru pasageri cu un fizic mai putin impresionant. Cei de la Peugeot au creat un interior care imbina atat trasaturi de la 206, cat si elemente de la 207. Desi modelul nu are cotiera centrala, profilul fetelor de usi din fata permite asezarea cotului pe acesta intr-o pozitie comoda. Spatiul oferit de portbagajul lui 206 Plus este de 285 litri, cu 30 litri mai mult decat Renault Clio Campus si cu 35 de litri mai putin decat liderul clasei, Dacia Sandero.

Preţ de achiziţie

Desi pretul de lista al lui Peugeot 206 Plus este, teoretic, de 11.582 de euro, modelul a fost oferit cu un discount de 2.385 de euro inca de la lansare. Astfel, exemplarul testat are un pret de pornire de 9.197 de euro cu TVA inclus. Dacia Sandero in versiunea de echipare 1.2 16 Preference pleaca de la 8.200 de euro cu toate taxele incluse, in timp ce Hyundai i20 pleaca de la 9.508 euro in versiunea de echipare de top. Versiunea de baza a lui Fiesta 1.25 litri Ambiente pleaca de la 11.554 de euro, iar Fiat Punto Classico 1.2 pleaca de la 9.650 de euro. In sfarsit, Chevrolet Aveo in versiunea cu cinci usi si motor de 1.2 litri cu 8 supape pleaca de la 9.950 de euro. De remarcat caroseria galvanizata a acestui model si sistemul de aer conditionat in randul dotarilor standard.

Siguranţă

Peugeot 206 Plus nu a fost inca testat de cei de la EuroNCAP, dar fratii sai, 206 si 207, au fost testati la momentul in care au debutat pe piata. Astfel, 207 a primit cinci stele in 2006 si Peugeot 206 a primi patru stele in 2000. Niciunul dintre cele doua modele nu a fost testat conform noilor criterii, dar stim ca 206 Plus este echipat in standard cu ABS, airbag frontal pentru sofer si pasager, sistem de asistenta la franarea de urgenta si un sistem isofix pentru scaune de copii. Modelul este echipat si cu un sistem ESP, dar acesta este destul de permisiv si nu poate fi decuplat deloc – neexistand un buton pentru realizarea acestei functii.

Ţinută de drum

Peugeot 206 Plus ofera o tinuta de drum potrivita pentru oras, desi suspensiile sunt usor cam ferme pentru gropile bucurestene. La rularea pe autostrada, modelul ofera o stabilitate rezonabila la viteza si vant lateral, dar imperfectiunile drumului il fac pe sofer sa fie extrem de atent la drum, deoarece 206+ tinde sa "salte" la fiecare denivelare intalnita. Spatele acestui model are tendinta sa "depaseasca" masina intr-un viraj abordat cu prea mult curaj, dar sistemul ESP corecteaza rapid aceasta tendinta. Desi suspensiile sunt relativ ferme, confortul la rularea pe suprafete neprietenoase nu a fost afectat, scaunele moi ale modelului amortizand drumurile defectuoase. Dozarea pedalei de frana este potrivita, iar directia poate fi caracterizata ca fiind "barbateasca" – in acelasi mod in care este si transmisia, aceasta necesitand o prindere ferma si o actionare cu incredere. Partea buna e ca in momentul in care le veti folosi veti simti ca detineti controlul in permanenta.

Vizibilitate

Oglinzile laterale ale lui 206 Plus platesc tribut unui design de acum 12 ani, acestea fiind relativ mici in comparatie cu alte modele din aceasta clasa. Daca luam in vedere si forma acestora, avem deja o neplacere. Oglinda centrala a acestui model are dimensiuni reduse, dar ne ofera o panorama corecta a lunetei si a ceea ce se afla in spatele acesteia. Montantii laterali nu afecteaza vizibilitatea prea mult, fiindu-i usor soferului sa se incadreze in toate situatiile pe care le intalneste. Suprafata parbrizului acestui model este de 1.30 metri patrati, ceea ce l-a facut pe 206 liderul clasei la momentul in care a debutat pe piata.

Tehnologie

206 Plus nu exceleaza la acest capitol, elementele tehnologice oferite reprezentand strictul necesar pentru un sofer fara pretentii. Odata ce ne-am urcat la volanul acestui model, am realizat cat de importante sunt oglinzile electrice, element intalnit astazi standard pe aproape toate modelele de pe piata. Totodata, computerul de bord lipsea si el din lista de dotari standard, acesta nefiind disponibil nici macar ca dotare optionala. In mod surprinzator, unitatea radio-CD cu care este echipat acest model furnizeaza performante decente, iar boxele standard ofera o calitate rezonabila a sunetului, spre deosebire de alte modele low cost din aceasta clasa.

Design

In momentul in care a debutat 206 pe piata, modelul a fost o revolutie in materie de design. Versiunea cabrio a acestuia inca arata bine, iar multe exemplare 206 au devenit frumoase in mainile unor proprietari pasionati, care au adaugat doar cateva din multitudinea de elemente aftermarket disponibile. Atunci cand au creat 206 Plus, francezii de la Peugeot au preluat cateva elemente de la 207 si le-au aplicat pe acest model. Chiar daca acestia nu puncteaza la capitolul originalitate, elementele noi de pe acest model putand fi numarate pe degetele de la o singura mana, modelul francez pastreaza farmecul lui 206, dar vine in plus cu liniile dinamice proprii gamei 207. Rezultatul este placut si firesc.
Date tehnice - Peugeot 206 Plus (2009) 1.4 E Urban
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1360
Lungime mm
3872
Putere maxima CP (rpm)
75 (5500)
Latime mm
1655
Cuplu maxim Nm (rpm)
118 (3300)
Inaltime mm
1446
Viteza maxima km/h
166
Greutate kg
933
Acceleratie 0-100 km/h s
13.7
Ampatament mm
2443
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
245
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 206 Plus (2009)

Ultimele teste

Comentarii (40)

  • incredibil ! peugeot inca mai fabrica masini din secolul trecut !
    42 10
  • power dacia
    saracii , nu mai stiu ce sa faca sa intreaca dacia , peugeot penibil ,
    5 17
  • Excomunicatorul
    Exact
    Masina asta si-a cam depasit "termenul de valabilitate".
    16 6
  • Peugeot +
    Pt un constrcutor cu aspiratii premium cum este Peugeot, masina asta se potriveste fix...pix. Ce nu am inteles din test este daca motorul asta de 1.4 este 8 valve sau 16 valve, deoarece valorile tehnice sunt izbitor de similare cu cele ale motorului 1.4 8v de la Dacia. In orice caz la 10.000€ nu este tocmai o afacerea rea venind cu un plus de calitate & confort raport la modelele Dacia, insa cu un pret mai mare si o intretinere mai costisitoare. Ar mai fi de adaugat faptul ca ori de cate ori constructorii mai cu nume incearca sa realizez masini low-cost si ofera modele mai vechi pt a indeplini acest lucru deobicei acectea sunt chelite de o serie de lucruri care nu sunt la vedere: scut motor, unele "accesorii" cu rol de antifonare, piese mai slabe calitativ etc etc.
    10 2
  • @sebastian toma
    "am pierdut sirul facelift-urilor si imbunatatirilor operate de producatorul francez de-a lungul timpului" . A fost un singur facelift. In 2004. Inca ceva, la 206+, materialele din interior sunt net inferioare modelului 206 dupa 2004.
    6 0
  • ..........
    ............
    este o masina foarte buna asta
    7 13
  • peugeot- roti de 14''
    E scumpa !
    Renault Clio 3 e mult mai nou, mai spatios la interior, are portbagaj mai mare si la 9.000 euro (mai ieftin decat 206) are aceleasi dotari ca peugeot
    17 5
  • renault roti de 13
    da dar este renault.

    ce zici tu este ca si cum as spune eu..

    Dacia Sandero e mult mai nou, mai spatios la interior, are portbagaj mai mare si la 7000 (mai ieftin decat clio) are aceleasi dotari ca Renault.

    Asta e problema romanilor, vor cantitate nu calitate.
    11 30
  • anti-prostie
    @renault roti de 13
    ce frustrat e asta de sus :)) scrii din filme baietel...
    13 3
  • Daca Opel inc amai face ASTRA Classic , nu vad de ce Peugeot nu ar mai face 206.

    Pana la urma nu ce scriem noi aici conteaza ci profitul pe care il popate face Peugeot si cineva acolo a consins iar altcineva a fost convins pe foarte multe argumente ca e profitabil sa duca mai departe povestea.
    Cat timp lumea o cumpara si mai ales in recesiune cand nu sunt bani multi sau de mofturi, asta ramane o oferta care rezolva mobilitatea multor oameni.

    Ii felicit sincer pe cei de la Peugeot desi nu mi-a placut nicodata cum se conduce 206.
    7 0
  • frumoasa masina
    nu inteleg ce aveti cu masina, e clar ca daca se cumpara in continuare: e buna, fiabila si ieftin de intretinut. Asa ar trebui sa se intample cu o masina sa fie produsa 12-15 ani, si in felul asta isi amortizeaza si ei celtuielile, iar noi putem beneficia de preturi mai mici la cumparare si intretinere.
    Bravo peugeot!
    9 10
  • revizii din 15 in 15 mii de km :(
    nu e ieftina la cumparare, nici la intretinere ! masina e datata din toate punctele de vedere... depasita moral si tehnic... normal a fost gandita la mijlocul anilor '90... de ce sa dai 9.200 euro pt o masina inghesuita si lumea sa creada ca ti-ai luat un second-hand?
    10 6
  • 206... si inca ceva
    Pe principiul "de ce sa nu mai produci ceva care se vinde bine", Peugeot a gandit ca e mai bine sa faca un facelift minor la 206, sa mai adauge un "+" la denumire si sa mai produca dea cum inainte cativa ani buni masina asta. 12 ani de productie pot parea mult, insa masina a fost destul de buna de cand a aparut. Cred ca a fost prima data cand Peugeot a construit 2 masini din aceasi clasa, consecutiv si bune (vezi diferentele mari intre 306, 307 sau 406 si 407).
    Daca ne gandim ca pentru aprox. 10500 de euro ai o masina cu AC si ESP (numai astea doua, separat costa peste 1200 de euro) si care e o placere sa o conduci multi km, cred ca masina asta e o afacere buna.

    @pentru cel ce s-a legat de Renault: cine stie, cunoaste-cel putin in privinta calitatii, Peugeot este peste Renault.
    13 27
  • @LauCalin
    Esti tu sigur ca Peugeot este pe Renault ? Detin atat Peugeot cat si Renault. "Reno-ul" are 9 ani,iar Peugeot-ul 207 are 2 ani. Daca vrei iti trimit poze de la interior cu amble modele. Sa vezi cat de deteriorate sunt plasticele si elemente din interior de la 207 (butoanele de la cd-player,maneta de viteze,manerele de la usi,pielea de la maneta de viteza,volanul.) Iar la Renault prezinta f.putine zgarieturi (de la inele damelor ) pe manerele usilor. La Renault nu am schimbat decat consumabile in 9 ani,si un pivot. La 207 capete,planetera,senzori,etc..etc... 207 cu 90.000 de km scartie din toate alea. Renault 170.000 scartie si el dar mai putin si numai pe drumuri f.proaste sau pavate.


    BINE ZICI..CINE STIE CUNOASTE !
    20 5
  • @LauCalin
    Uita-te la 307 si Megane .. uita-te la 407 si Laguna 3! uita-te la 5008 si Scenic ! apoi condu masinile astea, simte interiorul si spune-mi dupa aia mie in fata ca peugeot e peste Renault. Sa vedem, ai curajul? Aberezi in stil mare baietas! Habar n-ai ce produce Renault, dar te dai interesant aicea... ne scutesti?!
    21 7
  • @LauCalin
    Mai raspunde-mi la o intrebare: de ce peugeot e numarul 2 in Franta daca ar avea ceva in plus fata de Renault?
    Renault e marca numarul 1 in viziunea francezilor, nu peugeot si tot Renault e numarul 3 mondial impreuna cu Nissan. Unde e peugeot? la mama dracu-n praznic!
    19 7
  • @ posesorii de renault
    care viseazaaaa si iar viseaza
    din acelasi motiv pentru care peugeot e in fata bmw-ului la vanzari.

    pentru ca e mai ieftin? luminaaaa
    7 25
  • Reno nu e numarul 3 mondial....

    In Europa NR 1 este VAG, apoi grupul PSA, si cauta unde este Renault-Nissan in top....si asta pe Europa ca mondial nu are nici o treaba....asa ca numai visati aiurea.
    Voi chiar nu ati urcat intr-un Peugeot?
    Credeti ca Peugeot e un Renault mai scump si atat sau ce?
    Ce oameni....Peugeot are motoare pe benzina facute cu bmw si motoare diesel puse pe marci de succes precum Range Rover, Jaguar, Mini, Ford, Volvo, Mazda, Citroen etc.
    7 28
  • pentru posesorii de clio si me
    Peugeot 307 vs. Megane (cu toate ca se compara cu 308, dar 308 e clar peste Megane asa ca voi compara cu 307)

    Peugeot 307 = motorizari HDI, puse pe marci premium precum Mini Cooper, Volvo S40, Volvo C30, Ford Focus, Mondeo, motorizari pe benzina fiabile....calitatea interiorului e cu 10 clase peste Megane, pe 4tuning s-a dezbatut calitatea interiorului...in comparatie cu ford focus 2, Megane 2 si Golf.4 ...si toti au ajuns la concluzia ca Peugeot are calitatea interiorului de nivelul golfului 4...de Megane sau Focus nici vorba....cu toate ca toti ne asteptam ca Fordul sa fie mai bun calitativ avand in vedere ce masina buna este per total)

    Impresia de soliditate: E de ajuns sa mergi cu un 307 apoi cu un Megane facut in Turcia si o sa realizezi care e soliditate fiecarei masini....in Megane materialele se exfoliaza la 50-60 de mii de km (vezi pe clubul reno)...la Peugeot probleme aceastea apara de la 200-250 de mii....un Peugeot nu troncane din toate incheieturile ca un Renault.....etc. sa numai zic ca Megane are motorizari de Logan

    Renault Laguna vs. Peugeot 407

    calitatea interiorului - Peugeot e cu 100 de clase mai calitativ decat Laguna.....e de ajuns sa vezi 2 poze cautate pe Google daramite sa te mai urci in ele.....Laguna e mai stabila, Peugeot e orientata spre confort....Laguna are motorizari de 2 lei DCI, Peugeot are 1.6/2.0 puse pe marci premium si 2.2/2.7 puse pe Jaguar, Range Rover, Ford....despre Look nici nu se compara, Laguna deja o sa aibe un facelift de bine ce a prins....407 e de 6 ani pe piata si inca rezista cu brio. Laguna e o masina buna, poate cea mai buna de la Renault dar Dacie e Dacie, Reno e Reno si Peugeot e Peugeot. Iar la motorizari....Renault face motorizari pentru Dacia, Peugeot pentru Jaguar.

    5008 vs. scenic - asta e cea mai tare comparatieeeeeeeeeeee, ma mir ca ai avut curaj sa compari masinile astea...


    5008 este un produs nou, orientat spre premium, atat ca pret cat si calitate.....are wifi, poti opta pentru monitoare in tetiere de serie.....motorizarile iar de top.....nici nu se pot compara....Renault are de 180 de ani motorizarile alea anemice pe benzina, aspirate, Peugeot are 1.6 THP dezvoltat cu BMW.

    Deci nu te mai face de .....

    ce zici tu e ca si cum ar spune un posesor de vw ca vw e mai bun ca audi, dar vw e vw si audi e audi....

    Peugeot nu se poate compara niciodata cu Renault cum nici Opel oricate insignia si astrauri ar scoate nu o sa se compare cu VW. Renault e o marca lowcost ieftina....Peugeot are motoarele care le are....doar cand spui thp si hdi spui tot.....
    7 27
  • @Green
    Mi-am comandat 207 cum a aparut si am avut si modelul anterior 206.

    Am asteptat cateva luni bune sa imi vina cum am comandat-o eu.
    O am de 3 ani iar materialele sunt ca in prima zi, e ultima problema care ar putea aparea la un Peugeot... daca era Renault Megane cum spunea cineva mai sus mai ziceam, dar e Peugeot tata.

    Despre fiabilitate

    Am optat pentru motorizarea 1.6 HDI cu dubla volanta, overboost, common-rail, filtru de particule si 110 cp.
    Motorul este extrem de flexibil, suporta orice de la mers subturat pana la mers supraturat, trage de la turatii mici, lag-ul este putin sesizabil in comparatie cu un 1.5 dCI, iar ca nivel de zgomot...este f f f f f silentios....pai fara suparare am mers cu un Megane 1.5 dCI 105 CP iar de la 120 deja facea urat de tot, eu la 150 tot nu simt nimic, zici ca stau pe loc. Ca fiabilitate am schimbat un furtun, de la turbo, atata tot. Puteam sa zic ca am facut 95000 de mii de km si nu am schimbat nimic la ea, dar as mintii, furtunul a fost tot ce am schimbat.

    Preturi la revizii? MULT MAI IEFTIN CA LA UN RENAULT.....

    Stabilitate? Contrar altor modele Peugeot care sunt orientate spre confort acest model este unul axat pe dinamica....si este foarte stabil....

    Vanzari? Acum 2 ani 207 a fost cea mai vanduta masina din Germania iar in prezent puteti cauta vanzarile 207-ului...este pe locul 5 in Europa dupa Golf, Fiesta si numai retin ce modele mai erau. In orice caz primul Renault din top era pe 8, si acela era Clio, asta in conditiile in care Clio este mai ieftin si mai nou ca aparitie.

    Deci te rog sa numai aberezi, motorul care il am eu il are o prietena din Italia pe un Mini....si merge fara probleme....il are si vecinul pe Ford Focus, e un motor foarte elastic si probat.

    Nici nu are rost sa comparam 207 cu Clio, fara suparere.

    Pot sa recunosc cu usurinta ca un VW e mai bun decat un Peugeot pentru ca asa este dar nu pot sa admit ca Renault este mai bun ca un Peugeot pentru ca nu este adevarat.

    Bafta.
    7 25
  • @VN, @GreeN
    Sunt dator cu niste raspunsuri.
    GreeN, sincer sa fiu sunt cam surprins de ce spui tu. In general 207 este una dintre cele mai bune masini din clasa ei. Calitatea materialelor e printre cele mai bune. Si facand o comparatie cu Clio, este categoric peste. La calitatea interiorului se poate compara cu Polo sau Corsa. Daca 207 ar avea si bancheta culisabila (nu inteleg de ce doar Colt si Yaris au asa ceva), ar fi o super masina de clasa mica. Sunt curios ce Renault ai, pentru ca cele mai vizibile zone care se uzeaza si cel mai repede sunt manerele usilor care se decoloreaza mult prea devreme. Sa nu mai amintesc faptul ca PSA face motoare mult mai fiabile decat Renault (unui diesel serios nu ii pica injectoarele in mai putin de 150000 de km). Nu degeaba BMW a ales sa colaboreze cu PSA. Totusi lucrurile astea costa, 207 nu este tocmai un chilipir, Clio fiind mult mai ieftin (nu intamplator).

    @VN: nu compara Laguna 3 cu 407, pentru ca Laguna 3 e pe piata de vreo 3 ani si 407 de 6. Sa asteptam pana la toamna cand se va lansa 408 ;) Sunt de acord cu tine ca 407 a avut problemele lui, mai ales la partea electrica, in special in primii ani de fabricatie.
    Cat despre celelalte comparatii cred ca glumesti. Este adevarat ca 308 este un 307 evoluat (mult). Insa ce rost are sa schimbi ceva bun? 5008 mi se pare o masina foarte buna. Nu am mers cu el, doar am urcat intr-unul la showroom si mi-a placut. Iti da o impresie de masina solida, de calitate... insa la un pret nu tocmai ieftin.
    Tocmai asta e faza, ca Peugeot in general (mai bine zis PSA) face masini ceva mai scumpe. Daca analizezi fiecare detaliu in parte de la Renault si de la PSA vei intelege de ce. Renault vinde mai bine pentru ca, uneori, prefera sa faca anumite compromisuri pentru ca pretul sa nu fie mai mare decat al concurentei.
    8 27
  • Renault e taticul PSA-ului
    scria cineva mai sus ca problema romanilor e ca " vor cantitate nu calitate"... dar e si a francezilor? si a germanilor? si a italienilor care prefera Renault in loc de peugeot? e cam trasa de par! :))

    Indiferent cate romane scrieti voi aici cateva lucruri sunt sigure:
    -nu ati urcat in ultimele modele Renault, daramite sa le conduceti (LauCalin in privinta ta sunt sigur)
    -PSA a vandut pe 2009 cam 3 mil de vehicule, deci cam pe jumatate din cat are Alianta Renault-Nissan.
    Si voi uitati de Daimler - constructorul premium nr 1. Alianta Renault-Nissan-Daimler este intr-adevar pe locul 3 mondial.

    Material de studiu:
    http://www.automobileromania.ro/stiri-auto/Noul-Renault-Laguna-Premium-a-la-France/88/

    http://www.zf.ro/companii/renault-laguna-estate-break-cu-veleitati-premium-in-segmentul-mediu-3095493/
    24 2
  • @ion
    Eu nu ti-am zis din materiale de pe internet sau din reviste. Eu am zis din ce am vazut in service-uri, din statistici de fiabilitate si m-am referit si la impresia generala a proprietarilor (gradul lor de multumire fata de masini). Du-te sa vezi cate masini sunt cu probleme in service-urile de la Renault si cate sunt la Peugeot. Nu vreau sa intru in detalii, pentru ca poate vei spune ce zic multi de pe site-ul asta, ca vezi Doamne laud marca "x" ca imi place, iar marca "y" nu, pentru ca am ceva cu ea.
    Am mers cu Laguna care a costat cam 25000 de euro, o masina foarte confortabila si spatioasa, dar care in cei 30000 de km pe care ii avea haionul scartaia. Ti se pare normal? Mie nu. Scuza-ma la banii astia mi-as lua Honda Accord fara sa stau pe ganduri.
    Am mers cu Megane, care la 60 000 de km i s-a busit cam toata instalatia electrica din cauza unui contact imperfect care a dat totul peste cap. Ti se pare normal? Mie nu. Vorbesc de Laguna 3 si Megane 3. Si fac referire doar la ele pentru ca am mers si cu 308 si cu 407. Crezi ce vrei, insa eu zic ca e diferenta intre ele. Daca crezi sau nu, e problema ta. Insa nu mai trage concluzii pripite si nu mai fi atat de sigur ;)
    Nu zic, si Peugeot-urile au problemele lor, insa in comparatie cu Renault stau mai bine in privinta calitatii si fiabilitatii.
    "Intamplarea" face ca am avut acces la foarte multe date comparative intre cele doua marci (data fiind concurenta intre ele), date care nu se fac publice.
    5 22
  • 4all
    Orice posesor de Renault admite ca marca lor nu se pricepe la facut motoare diesel. De aceea s-a facut acel nou parteneriat cu Daimler. Eu pe 207 am 1.4 HDI...decat sa plec cu el la drum lung mai bine imi bag un bat...Pe Renault 1.6 16v. Pentru cei care spun ca aberez cand vorbesc de calitatea materialelor din masinile de care vorbim sa-mi lase mail-ul si promit ca am sa trimit poze atat cu Megane cat si cu 207 (km bord+interior)
    DE 207 SUNT MULTUMIT DE CONSUM,SI DE STABILITATE. IN REST...POATE DACA LUAM 1.6 ERA ALTA MANCARE DE PESTE,DAR FIINDCA ESTE EXPLOATATA MAI MULT IN ORAS AM PREFERAT 1.4
    SINCER SPUN MI-AS DORII SA ABEREZ...
    0 11
  • @laucatalin
    secretosule,zi-ne si noua niste date care nu se fac publice....sau trebuie sa ne omori daca ne zici . GLUMESC,fara suparare.... REANULT FACE CEL MAI FIABIL MOTOR PE BENZINA ! stiu cazuri cu 800.000 de km (motor 1.6 16v,fabricatie 1999,FARA PROBLEME)
    12 1
  • @LauCalin
    tu scrii cam mult din auzite si din vazute pe internet ba baiatule...
    mai si inventezi... date secrete... clasificate... cu tine atotstiutor, atotputernic, perfect si bun... ne lasi?! =))))
    problema cu manerele decojite a fost o problema izolata doar la Megane SEDAN care nu se mai fabrica. Da, a fost o problema de calitate, dar NU s-a intamplat la alta masina DECAT pe Megane 2 (sedan) si A FOST remediata pe noua generatie (numita acum Fluence). Restul e bullshit, adica niste minciuni spurcate din partea ta... rusine!
    Laguna e in top 3 la calitatea fabricatiei in clasa ei (la masinile non-premium ma refer). Cu mult peste peugeot 407 apropo.
    Si nu-mi spune mie de ce se petrece in service-urile auto ca stiu mult mai bine ca tine. Eu spre deosebire vbesc cu sute de oameni lunar ! Oameni cu tot felul de masini.
    peugeot dezamageste mult mai mult prin calitatea retelei service si a calitatii masinilor in general... Daca ar avea pretuile practicate de Dacia poate n-ar comenta nimeni de peugeot...
    20 1
  • @Ion
    Sigur nu esti Ion din romanul lui Rebreanu? Repet, crezi(credeti) ce vrei (vreti), esti(sunteti) liber(i) sa o faci(faceti). Tu vorbesti in calitate de mecanic auto sa inteleg. Eu iti vorbesc in calitate de persoana care a lucrat la stabilirea strategiei de marketing al unui importator de la noi (spre linistea ta, nu este nici Peugeot, nici Renault-insa are legatura cu ele ;)
    Vorbim peste cativa ani si de Fluence. Stai linistit, e la inceput de cariera. La inceput toate masinile sunt bune.
    Eu vorbesc de niste analize care vizeaza multe zeci de mii de masini vandute anual in Romania si niste rapoarte ce vizeaza problemele care apar in perioada de garantie si post garantie, care se remediaza in service-uri autorizate de fiecare marca. Sper sa poti deduce si singur ce inseamna asta. Daca poti, evident. Mai mult de atat nu pot sa-ti spun. Imi pare rau Asa cum ti-am mai zis, si Peugeot are problemele lui, insa se poate si mai rau. Oricum, crezi ce vrei, eu... te las, ca asa mi-ai cerut :))
    7 23
  • @LauCalin
    "Vorbim peste cativa ani si de Fluence. Stai linistit, e la inceput de cariera. La inceput toate masinile sunt bune."

    Continua sa speri. Vei ramane cu speranta.
    10 2
  • pentru @ posesorii de renault
    rationamentul tau e mai de la tara... nu compari masini premium cu cele non-premium... nu compari peugeot cu BMW... compara la vanzari masini non-premuim cu alte masini non-premium... si vezi ce-ti da... iti spun eu in avansa ce-ti da, ca sa nu mai faci eforul: Renault e peste peugeot din toate punctele de vedere...
    15 3
  • cristi
    ce ne pricem !!de aia murim de foame
    doresc sa ignor infierbintatii de mai sus (ca reno e asa ca pejo e asa bla bla bla)...masina pt mine e o chestie care te duce din pct-ul A in pct-ul B...dupa j-mii de teste la diversi dealeri am ales sa-mi schimb vechiul logan(130000 fara nici o problema) cu un 308(in asta m-am simtit eu ok ,desi noul face-lift de la skoda mi-a placut mai mult la interior)...despre fiabilitate no comment(meganu lu fratelo luat de nou ii bate o roata si acum..asa a cumparat-o,iar aia din service-ul lu' peste l-au amenintat ca-l si pun la p[lata daca indrazneste sa-i mai deranjeze...407-le lu nasu' are 100000 in care a avut toate defectele posibile...eu i-as fi dat foc)
    deci va bateti ca fraierii pt. o cauza pierduta(ca-n politica)...nu mai exista masini fiabile,sau ma rog masini care sa se ridice la pretentiile posesorului...acum se vinde design-ul,culoarea,sicul etc..pai daca s-ar mai face masini care sa te tina o viata,jumatate din planeta ar muri de foame...hai pa
    2 12
  • peugeot
    Conduc un peugeot 206 plus . Nu se poate compara sandero cu peugeot iar pretul a fost aproape acelasi.opel corsa cu motor de 1200 era mai scump decat peugeotul.Face toti banii
    2 4
  • pt astia cu peugeot
    hai mah lasati-ne cu inventiile voastre!
    1 1
  • 308 e facut din branza
    un test pt toti amatorii care spun ca peugeot 308 e peste toate

    http://www.automarket.ro/stiri/video-ford-fiesta-si-peugeot-308-impact-frontal-la-testul-adac-34243.html

    eh mai recunoasteti peugeot-ul la sfarsit?
    0 0
  • peujout
    plusul e splendit .romantic chiar
    0 1
  • Peugeot are noroc
    noroc cu analfabeti ca tine care nu stiu sa citeasca specificatiile
    0 0
  • la obiect
    206+
    trebiue sa aleg intre masinile din clasa mica la bani apropiati:
    206+ are oglinzi incalzite!!!!!
    cutia pe 206+ e cea mai BUNA dintre toate cele testate(207, fabia,
    ibiza, yaris,polo,corsa)
    nu ai revizii de curea si role
    0 0
  • adr
    Ba ce de pareri... Pai daca ne gandim ce se intampla cu masina in viitor, nu ne mai cumparam niciunul. Mergem cu bicicleta. Fiecare are + si -. Fiecare ia ce-i place si gata.
    1 0
  • vasilelochli@yahoo.com
    Peugeot 2o6+ este o masina excelenta din toate punct6ele de vedere:consum mic de combustibil,porttanta buna,design acceptabil.
    Sunt multumit de ea.
    0 0
  • pentru domnul ha as putea spune ca in ultimii 8 ani am avut 2 peugeot(206 1,4 hdi-2004 si 307 1,6hdi-2005) si 2 renault(scenic 1,5 dci-2008 si megane berlina 1,5 dci-2008)-vorbesc pentru motoare diesel-si am o parere sincera ca nu dau 2 bani pe renault,este mult inferior.
    2 0
  • Grigore
    E clar ca cei care sustin Renault in fata PSA ,sunt posesori de Logan sau maxim Clio 2006 ! Si aceia sunt chiar aici,se cunoaste din raspunsuri !
    Eu nu am nici una nici alta,dar in service-uri mecanicii sunt clar pentru PSA,comparand cu Renault !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru