Drivetest Renault Megane (2008)

Renault Megane (2008) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 15.06.2009
Baiatul popular
Renault cauta sa isi revigoreze vanzarile de pe piata din Romania cu noua generatie a modelului Megane. Desi nu ofera o gama de motorizari foarte variata, Renault Megane mizeaza pe un interior superior vechii generatii, pe un consum redus si pe un pret aproape imbatabil in segment. Vom vedea daca strategia francezilor va da roade inca o data la noi in tara abia spre sfarsitul acestui an.

Motor / Transmisie

Desi a mai fost prezent in rubrica noastra de test drive, Renault Megane revine, de aceasta data cu o alta motorizare si o alta varianta de caroserie, cea cu cinci usi. Echipa noastra a avut ocazia de a testa pe o distanta de aproximativ 800 de kilometri versiunea diesel 1.9 dCi a modelului atat de popular in Romania. Dupa cum probabil siti, cel mai potent diesel regasit in gama Megane autohtona ofera 130 de cai putere, resimtiti destul de devreme in comparatie cu alte motoare diesel, mai exact de la 3750 rpm. Si pentru ca motoarele diesel au fost intotdeauna generoase la capitolul cuplu motor, Megane nu putea dezamagi nici el la acest capitol. Hatchback-ul francez livreaza in total 300 de Nm, resurse disponibile destul de devreme, de la 1750 de rotatii pe minut. Asociind capacitatea unitatii de 1870 cmc cu masa totala de 1310 kilograme, obtinem un raport decent, care va multumi orice roman echilibrat. Motorul diesel este usor de exploatat insa poate nemultumi unoeri din cauza raspunsului putin intarziat al pedalei de acceleratie. Asadar, in anumite momente, dieselul poate juca feste celor care isi doresc un demaraj in tromba. Motorul de 1.9 litri este completat cu succes de o transmisie cu sase rapoarte. Cutia manuala pastreaza trasaturile celor regasite si pe mai vechile modele, cursa imprecisa si prea lunga fiind o nota caracteristica a modelelor din gama Renault. Etajarea treptelor este buna, schimbarea rapoartelor se face destul de liniar si puterea este exploatata corespunzator, in special in treapta a treia si a patra.

Consum

Atunci cand a venit vorba de consum, Renault a excelat de fiecare data in dreptul motorizarilor diesel. Fie ca ne referim la propulsorul 1.5 dCi, cu variatiile sale de putere, fie la cel de 1.9 litri dCi, consumul real este destul de mic si foarte multumitor. In fisa tehnica a motorizarii testate de noi, Renault a facut urmatoarele insemnari: consum urban - 6.2 litri, consum extraurban 4.4 litri si consum mixt 5.1 litri. In traficul real lucrurile nu stau chiar asa, insa diferentele nu sunt exagerat de mari. Megane 1.9 dCi a reusit sa surprinda intr-un Bucuresti aglomerat cu un consum urban de 7.6 litri/100 de kilometri. Si in afara orasului masina s-a comportat admirabil la acest capitol, computerul de bord indicand o valoare de 5.5 litri/100 de kilometri in conditiile in care viteza maxima nu a sarit de 120 de km/h. Se presupune astfel ca in conditii ideale de exploatare, cu o apasare mai cuminte a pedalei si cu o schimbare optima a treptelor de viteza, valorile reale pot scadea pana la cele inscrise in cartea tehnica.

Performanţe

Versiunea diesel de 130 de cai putere este cea mai performanta din gama motorizarilor disponibile pe Megane. Motorul reuseste sa imprime hatchback-ului un caracter dinamic multumita in special cuplului motor suficient. Astfel, sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 9.5 secunde, o valoare buna, asemeni vitezei maxime, care se opreste la 205 km/h.

Interior

Renault a vrut sa ofere publicului si implicit fanilor sai motive de bucurie odata cu lansarea noului Megane. Drept pentru care, inginerii si designerii si-au dat mana pentru a crea un habitaclu complet nou, care sa pastreze liniile de design traditionale, dar sa si inoveze in acelasi timp. Linia plansei de bord este preluata de la sora mai mare Laguna in timp ce afisajul instrumentelor marcheaza un nou pas important pentru compacta franceza. Folosirea unui ceas digital pentru indicarea vitezei si a altor parametri importanti, alaturi de un turometru preluat de la versiunile de performanta RS sunt notele distincte, care individualzieaza instrumentarul de bord. Designul partii centrale a bordului defineste noua directie de design spre care se indreapta Renault, una tot mai atenta la detalii. Si fiindca veni vorba de detalii trebuie sa mentionam ca plasticul folosit la interior a crescut calitativ, comparativ cu vechea generatie. Acesta este mult mai moale, mult mai placut la atingere, cel putin in partea superioara a plansei de bord, pentru ca in partea inferioara, materialul folosit nu mai este atat de prietenos. Nota distinctiva o face insa insertia de lemn de la nivelul plansei de bord, o noutate pentru Megane. Senzatia placuta se prelungeste si la nivelul portierelor unde apar insertii cromate, plastic combinat cu piele fina si o buna sustinere pentru mana pasagerilor. Scaunele imbracate in piele contribuie si ele la un confort deosebit, chiar daca sustinerea laterala nu este una tocmai optima in viraje stranse. Cu toate acestea, tetierele ajustabile si reglajul lombar completeaza trasaturile pozitive. Chiar daca vorbim de un hatchback, Megane promite un spatiu suficient pentru toti pasagerii. Dimensiunile genroase (lungime - 4295 mm, latime 2037 mm si inaltime 1471 mm) ii permit modelului francez sa transporte pana la cinci pasageri cu tot cu bagaje, pentru ca portbagajul este destul de incapator, capacitatea acestuia insumand 372 de litri. La nevoie se poate renunta la bancheta posterioara pentru a creste capacitatea de incarcare la 1162 de litri.

Preţ de achiziţie

Megane vine cu un atu important in fata celorlati rivali din segment, si anume pretul, care porneste de la 12.900 de euro, pentru versiunea pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. Versiunea testata de noi, mai exact dieselul de 1.9 litri si 130 de cai se bucura de un pret de pornire de 17.450 de euro, o valoare buna, socotind cifrele in jurul carora se invart ceilalti concurenti din segment. Astfel, un diesel cu aceesi putere din gama Ford Focus va scoate din buzunar aproape 19.000 de euro in timp ce un Golf echipat cu TDI-ul de 140 de cai pleaca de la 20.424 de euro cu TVA.

Siguranţă

Ca si in cazul testului anterior, trebuie sa mentionam la capitolul siguranta ca Renault Megane a obtinut nu numai cel mai bun rezultat din segmentul sau ci din istoria EuroNCAP. Francezii continua astfel traditia modelelor sale de 5 stele, cu un Megane capabil sa obtina 37 de puncte din 37 pentru protectia pasagerilor adulti. Revenind insa la sistemele cu care este echipat compactul francez, trebuie sa mentionam existenta airbagurilor frontale pentru sofer si pasager, a airbagurilor laterale torace pentru locurile din fata si a airbagurilor laterale pentru cap, pentru locurile din fata si din spate. Megane ofera de asemenea si iluminare pentru franarea de urgenta, banalele sisteme ABS, EBV si AFU, dar si indispensabilul control dinamic al traiectoriei ESP, regasit pe echiparile superioare.

Ţinută de drum

Inginerii Renault au cautat sa puna la punct o suspensie echilibrata, capabila sa ofere un comportament dinamic si sportiv dar si o rulare confortabila pe drumurile cu o infrastructura dezamagitoare. Noul Megane impresioneaza prin tinuta de drum foarte buna la viteze mari, de peste 150 de km/h, unde senzatia de nesiguranta este complet extompata. In viraje insa ruliul se resimte, iar masina incepe sa piarda aderenta daca abordarea curbei este prea curajoasa. In aceste situatii limita intervine insa rapid sistemul ESP, pentru corectarea traiectoriei. Daca pe asfalt masina pastreaza o aderenta buna, pe drumurile pietruite Megane pierde usor trasa ideala, interventia ESP-ului fiind foarte utila in aceasta situatie. Un alt element care contribuie la o tinuta de drum buna si la o rulare in siguranta este directia, cu un raspuns excelent, care devine foarte usor de manevrate in oras, la viteze mici si in stationare, si destul de rigida la viteze mari.

Vizibilitate

Desi majoritatea compactelor sacrfica vizibilitatea soferului pentru designul bine inchegat, Renault a preferat sa puna pe primul plan siguranta pasagerilor sai. Chiar si asa, oglinzile laterale, pentru ca despre ele este vorba, nu par a fi "rupte din alt film", aliniindu-se cu succes liniei de design exterioare. Dimensiunile bine proportionate ale oglinzilor ii permit soferului sa nu piarda nimic din campul sau vizual, trasatura intarita si de oglinda retrovizoare. Desi montantii posteriori nu sunt foarte "comozi" atunci cand rulati cu spatele, avand in vedere ca vorbim despre un model compact, astfel de manevre nu ar trebui sa fie o problema. Megane a avut intotdeauna o problema cu unghiul luminii oferite de blocurile optice fata. Luminile de drum nu asigura o vizibilitate foarte buna pe timp de noapte, situatia fiind salvata doar de farurile bi-xenon si de functia autoadaptiva a acestora.

Tehnologie

Renault a incercat inca o data sa puna la loc de cinste confortul viitorilor sai clienti. Megane se straduieste astfel sa ofere pasagerilor toate echiparile necesare unei rulari placute. De acest lucru vor avea grija sistemul de climatizare pe doua zone, sistemul audio Arkamys 3D cu opt difuzoare si conexiuni auxiliare pentru iPod si USB, trapa actionata electric si acoperisul panoramic. La randul sau, soferul se va bucura de senzori de parcare, de lumina si de ploaie, demaraj cu card, comenzi pe coloana de directie si un cruise control care impresioneaza prin raspunsul prompt la accelerare, dar mai ales la decelerare. Tot la capitolul dotari utile merita sa mentionam prezenta unei conexiuni Bluetooth pentru telefon si introducerea unui buton de inchidere a masinii pe manerul portierei soferului. Instalatia de spalare a farurilor, oglinda retrovizoare electrocromata, geamurile electrice, oglinzile rabatabile precum si functia "Follow Me Home" sunt doar cateva din celelalte detalii care vor inclina balanta in favoarea lui Megane.

Design

Desi au fost contestati vehement pentru liniile introduse pe noua Laguna, designerii Renault au incercat sa dea nastere unei compacte atragatoare. Chiar daca liniile sale nu sunt atat de sportive ca cele ale coupe-ului, varianta cu 5 usi surprinde prin designul bine inchegate si prin liniile robuste. Versiunea testata de noi a intors capetele trecatorilor, o reactie normala avand in vedere ca vorbim de noua generatie a unui model foarte popular la noi in tara. Culoarea neagra si ornamentele cromate, combinate cu plasticul argintiu, au asigurat un contrast bun, un aspect placut si o mica doza de sportivitate. Detaliile vizuale sunt completate de un set de jante din aliaj de 17 inch, jante care ne-am fi dorit insa sa fie ceva mai mari si cu un design mai aparte.

Ultimele teste

Comentarii (40)

  • renault
    10 pt renault
    29 12
  • megane 3
    10 cu steluta pt megane 3 :)
    19 12
  • Adrian
    reno
    Chiar daca renault mi-e antipatic trebuie sa recunosc ca au facut o treaba buna cu noul megane,cel putin la aspect.Ma intreb daca noul megane se face tot in turcia,si daca e la fel de "fiabil" ca precedentul.
    13 15
  • sa
    Mi se pare un design mai clasic, mai batranicios. Interiorul nu mai are acel aer tineresc ca versiunea precedenta!
    5 22
  • motoare megane
    D-le Mirica fi obiectiv si spune celor interesati ca cea mai puternica versiune diesel nu e cea de 130cp. A , corect era sa informezi ,,deocamdata cea mai puternica versiune diesel pt Ro ete 1,9 Dci 130 cp.,, Cred ca ai auzit in intelepciunea ta si conform informarii corecte a cititorilor ca megane dispune cel putin in Europa de inca doua vesuni diesel 2.0 dci cu 150 , respectiv 160 cp . Ce spui de asta . Si apropo de testele cu masini Renault , De coupe efectiv va-ti batut joc cu testul vostru idiot . pe motorizare 1.6 benzina . Nu inteleg de ce la alte marci luati modele cu motorizari de varf si le testati prima data si la Renault nu.Stiu ca doare concurenta dar recunoaste tata progresul Renaultului in ultimii cinci ani , cel putin. Nu mai fi subiectiv neica , asta strica la audienta. bafta la noul , test obiectiv,, Megane Break.
    11 8
  • mircea
    @flo
    Iti voi raspunde punctual:

    - Motoarele despre care vorbesti nu vor fi disponibile in Romania in gama Megane. Nici acum, nici mai tarziu. Cauza: nu exista cerere pentru ele.

    - Masinile pe care le testam nu sunt alese de noi, ci de importatorul oficial al marcii in Romania.

    - Comentariul tau ma multumeste, deoarece multe voci de pe aici spun ca avantajam Renault. Ceea ce este complet gresit. Incercam sa mentinem o balanta corecta intre toate marcile si modelele testate. Nu isi permite nimeni sa terfeleasca credibilitatea unei institutii de presa prin aprecieri pur subiective.

    Numai bine.
    20 3
  • irinel columbianu'
    Bag mana in foc ca nota este umflata!!100% pai sunt reclame la renault de multe luni pe siteul asta, iar aia care sunt pro renault sunt l.... din cadrul firmei sau ghertoii care parintii si-au luat logan iar marca premium renault e atingerea lu dumnezeu.Restu care stiu ce inseamna masina frantuzeasca sau care au avut de aface le sunt filtrate comenturile ca nu dau bine.Spun asta ca sunt review-uri si forumuri care discrediteaza marca.Vizitati siteul www.apia.ro si o sa vedeti cum scad in vanzari.
    5 33
  • Mesterul
    part marghioala
    Pai si voi ce sa terfeliti ca nimeni nu stie de voi si daca dau pe "gugal,goagal" cum zice vanghelie (noutati auto,stiri auto,etc ) figurati cam josi banuiesc ca aveti de ceva timp siteul online.Cu testul asta chiar sunteti subiectivi!!
    2 16
  • Hunter
    @Mesterul

    Cauta pe "gugal, goagal" de exemplu "stiri auto" sau oricum vrei tu, si vei vedea ca link-ul care te trimite pe automarket.ro este cam al 5-lea , al 6-lea in lista respectiva. Nu o fi el cap de lista, dar iti sare in ochi fara sa dai scroll in jos pe pagina ;)
    1 1
  • Memphis
    @ engine
    Cum sa nu aduca motorul de 2.0 dci ? Nu cred ca o sa lase VW Golf GTD fara competitor. Golf-uri am vazut deja 2-3 (GTD - 2.0 TDI 170 cai). Cred eu ca Automarket nu e prea bine informat.
    1 6
  • Flaviu C
    masacre
    '- Motoarele despre care vorbesti nu vor fi disponibile in Romania in gama Megane. Nici acum, nici mai tarziu. Cauza: nu exista cerere pentru ele.'
    HA??
    Nu exista cerere???
    Lumea recurge la tot felu de compromisuri pt ceva cai si-un pic de cuplu in plus....
    Dau banii pe bmw-uri de 10 ani pt ca masinile cu pretzuri moderate (asta de mai sus) n-au cai suficientzi pt un 2009
    Cunosc multa lume care ar arunca 1000e in plus pt un motor mai bunicel...
    Ti se pare un raspuns legitim explicatia ta?
    5 9
  • mircea
    @all
    Nu trageti in pianist. Conform oficialilor importatorului Renault in Romania, existenta unor motoare puternice in gama Megane nu a fost niciodata profitabila in Romania din cauza lipsei cererii. Tocmai de aceea, aceste motoare nu vor fi disponibile in tara. Nu se ridica la nivelul cererilor asteptate de producator.

    Nu e o opinie personala :)
    9 2
  • Sergiu Istrate
    Da dl.Mester, dar indiferent de cerere ca o fii sau nu, ea trebuie sa existe.Vezi tu bine nu toti isi cumpara RS-uri, dar cati exista 4-5 clienti de aceea trebuie sa existe in gama Renault motoare pentru fiecare !!!!!!!!!!
    5 3
  • Sugaciu
    Nu trebuie sa sufar datorita faptului ca unii de 80 ani isi cumpara doar 1.5 dci!!!!! Daca sunt vitezoman trebuie sa mi se taie craca de sub picioare?
    4 10
  • caruta
    Si daca ar exista cu motor de 150 de cai astea pentru romanica cred ca s-ar desface in mers la ce carute fac francezii.Cat despre design zici ca e facuta de chinezii sau de un comunist imi vine sa vomit cand o vad in veci nu mi-as lua mizeria asta.Si da cum zicea cineva mai sus clar e nota umflata si eu ii acuz de slugarism si pupincurism daca te uiti pe orice site din afara nota este mediocra comparativ cu focu sau golf care sunt net superioare, dar na la romanica asa este mereu sponsoru sa traiasca.De ce nu primiti si masini mai speciale de exemplu focus sau vreun GTI care pe afara au niste super note sau astea sunt masini "comuniste" cum zice un retard!
    4 37
  • Hunter
    Astai copie MAZDA 3!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2 33
  • CatalinB
    @jiji
    Nu sunt fan Renault si nu mi-as lua niciodata, dar am vazut masina in weekend si cel putin ca design exterior e foarte reusita.

    Daca iti vine sa vomiti fa-ti un control la ficat... sau la ochi...
    23 1
  • Alex (the real One)
    Oricat de greu imi vine, de data asta sunt de partea lui Mester.
    Chiar nu e vina lui ca cei de la Renault Romania nu aduc toate motoarele si la noi in tzara, iar faptul ca aduc cate un RS sau doua, il aduc doar pentru ca exista copii cu fitze ce au parinti cu bani, nu pentru ca sunt pasionati ai marcii Renault care tanjesc dupa o versiune sport.

    Cat despre noul Megane, a aparut de ceva vreme pe piatza iar eu pe langa cel de la reprezentanta nu am mai vazut altul prin oras, si nu datorita faptului ca stau la tzara :D, pur si simplu nu s-au vandut, iar la noi in tzara, daca nu o sa apara si o varianta sedan, vanzarile o sa fie la fel de mari ca la bicorpul vechii generatii.

    Si ca sa nu plangem si nici sa nu aruncam cu pietre in biata masina; asa plina de buguri cum a fost vechia generatie, tot s-a vandut in virianta sedan de nu mai incapi in parcare de ele; daca o sa fie la fel si cu noua generatie, nu cred ca cei de la Renaul o sa fie dezamagiti.
    6 1
  • @jiji
    Atat le pot spune carcotasilor: conduceti masina ba baietilor si pe urma comentati... faceti altfel si veti da dovada de prostie in forma pura!
    Iar acum jiji asculta-l pe taticul tau: Megane are materiale de calitate premium la interior! Oricine urca la volan poate observa clar ca buna ziua ca are materiale la mai inalt nivel calitativ din clasa! Explica-mi si mie cum ii este superior un Ford Focus cu o bucata de plastic imensa pe consola centrala, vopsita tip aluminiu ? Adevarul e ca e cel mai stralucitor plastic reciclat care l-am vazut...
    25 6
  • Faliment in 2 ani la renault! masini din ce in ce mai nasoalee!
    4 33
  • sa muriti de ciuda nu alta! :))
    ahahaha ce-si rod unghiile astia care lucreaza pentru vw, ford, peugeot...
    18 3
  • are dreptate xss
    Si aia de la ferrari plang acum cand au vazut noul Megane, chiar am auzit ca unii directori de vanzari de la Pagani s-au sinucis de frica noului Megane ce intra in concurenta cu ei. Aha, asa e
    8 25
  • phanter
    sssslabutz
    Caruta marca Megane, care se vrea sportiva...

    Cand ea saraca e mai blajina ca o mioara

    Pretul mic de achizitie te omoara mai tarziu la intretinere.
    8 34
  • scoateti si voi
    copilul ala de volan.
    Mah, ai 18 ani macar???
    2 4
  • pentru prosti
    Pentru toti pampalaii care nu au ce face
    am scris pampalai si nu prostalai caci in genere cam asta sunteti
    intrati in el, conduceti macar un exemplar "prapadit" din el si apoi varsati-va aici toata prostia
    pentru tine nenea automarket ar fi bine sa ne faci si modul in care s-a dat punctajul caci: "De acest lucru vor avea grija sistemul de climatizare pe doua zone, sistemul audio Arkamys 3D cu opt difuzoare si conexiuni auxiliare pentru iPod si USB, trapa actionata electric si acoperisul panoramic. La randul sau, soferul se va bucura de senzori de parcare, de lumina si de ploaie, demaraj cu card, comenzi pe coloana de directie si un cruise control care impresioneaza prin raspunsul prompt la accelerare, dar mai ales la decelerare. Tot la capitolul dotari utile se merita sa mentionam prezenta unei conexiuni Bluetooth pentru telefon si introducerea unui buton de inchidere a masinii pe manerul portierei soferului. Instalatia de spalare a farurilor, oglinda retrovizoare electrocromata, geamurile electrice, oglinzile rabatabile precum si functia "Follow Me Home" sunt doar cateva din celelalte detalii care vor inclina balanta in favoarea lui Megane" nu prea vad eu ce nu-i inregula ca ele de au doar opt puncte
    am masina de 3 ani cu senzori de ploaie si lumini la pret de 11 euroi, iar in zi de azi multe tdi si alte tractorase nemtesti nici la 20mii de euroi nu-ti ofera macar banalii senzori
    19 3
  • @Vasi
    mai baiatule tu te-ai urcat in cotetu ala ca sa zici ca are materiale premium in ea sau vorbesti aiurea.Eu din ce am vazut este o imbunatatire dar sa zici ca e premium dacia aia e departe.Focusul este mai bun prin:
    -Cel mai bun sasiu in clasa compacta (nu stiu cu noul golf ce a mai facut)
    -Cea mai precisa directie.
    -Tinuta de drum muuuuuuullllttttt peste dacia asta.

    Nu te uita pe siteuri de amatori cauta la englezi, francezi etc si o sa vezi ca toata lumea spune ca e sub orice critica dacia pardon renault.

    @liviu
    Pai alea sunt masini astea sunt carute sau mai nou clocitori premium!!!
    7 28
  • meg
    ma dorele , fugi pe campii, cred ca intr-o clocitoare te-ai nascut tu . Auzi la el directie si calitate slaba. Pai mai tocmai asta a rezolvat noul megan 3 pe langa multe alte chestiuni. Nu stiu de unde iti ie informatiile dar esti varza..murata rau de tot.
    17 1
  • dorel
    mai dorele
    cred ca pe strada ta sunt toti manelisti si carciumarii cu tdi si tdci second luate de la baietii buni din vest (rusi, ucrainieni,turcaleti)
    tu nu ai invatat, cred ca nici nu ai avut unde ca frantuzoaicele sunt rafinate, misterioase au ceva aparte nu ca nemtoaicele, linii drepte bloc de piatra fade sterse butucanoase. - asta-i ca replica la ineptiile pe care le spui
    in rest ar trebui comentat articolul astora de la automarket, dar problema e ca nu merita caci sunt total pe langa. auzi sa puncteze Yeti mai bine decat meganul la aspectul interior?
    ce ati vazut , ce ati invatat jurnalisti facuti peste noapte in clasele primare ale astora de la PROTV sau Antena? astfel incat sa spuneti ca copia Yeti(interior -plansa bord si toate celelalte) a defunctelor octavia este mai aspectuasa mai placuta iti confera un sentiment de confort mai mare decat meganul
    halal de voi si neamul vostru de pupincuristi
    15 2
  • pt dorel
    dorele ce trebuie sa intelegi tu e ca mai ai mult pana ajungi la nivelul meu de cultura automobilistica, asa ca ciocu' mic si joc de glezne...
    Materialele si finisajele sunt similare cu cele de pe Laguna 3 , iar Laguna 3 a fost apreciata in unanimitate de presa de specialitate ca avand materiale de tip premium... Megane la fel ca si Laguna se incadreaza in "contractul Renault 2009" ce presupune calitate la cel mai inalt nivel.
    Scrii "Eu din ce am vazut..." Nu trebuie numai sa vezi masina baiatule, trebuie s-o si conduci, iar daca ai fi condus Megane-ul ai fi observat ca are o pozitie de condus joasa si o tinuta de drum excelenta. Ai fi observat ca trenul de rulare este silentios si absoarbe neregularitatile drumului cu usurinta, fara prea multe formalitati... Directia este mult imbunatatita fiind mult mai precisa iar cei care aleg versiunea in 3 usi beneficiaza de sasiu sport...
    Ce am afirmat de Focus cu plasticul ala la interior e perfect adevarat.
    Deasemenea oricine isi poate da seama ca FOCUS are probleme de insonorizare. La Focus atat motoarele pe benzina cat si cele diesel sunt f. zgomotoase. Nu se compara cu rafinamentul Megane-ului.
    Un alt lucru care mi se pare inadmisibil e ca la toate Focus-urile care le-am condus, cutia de viteze agata la schimbarea treptelor !!! Extrem de enervant !!! ca sa nu mai vorbim ca treapta a 6-a e teribil de lunga...
    Suspensia este si ea zgomotoasa...
    In plus daca discutam de o compensare/echivalare pt dotari/cp/discount cu Megane obtinem un avantaj client de 4000 de euro, asa ca lasa-ma cu Focus-ul tau... dupa cum spunea puiu: "esti varza murata"...
    17 2
  • .............
    scumpa si motoare de cakao.vor sa vand masini cu motoare de acum zece ani cele care echipeaza si loganul,doar schimband infatisarea.dinamica de doi lei.nu exista cerere?
    au incercat modelele respective in romania si nu au fost vandute?
    parerea mea ca nu merita 13000.masina asta in varianta standard nu face mai mult de 11000
    3 16
  • logan
    aici este un adevar .putem pune caroseria pe logan si tehnologia se apropie excluzand cutia in sase trepte care isi merita laudele.inrest nu face banii.pot fi un pic mai indulgent 11500 as da
    3 15
  • @bau aka dan
    Aprecierile astea prostesti se potrivesc cuiva care nu are nci o treaba cu domeniul auto sau cuiva rau intentionat... Ideea e ca din ce-am vazut acum Megane e o masina extrem de competitiva iar daca ne referim la motorul de 1.6 la 110cp pe benzina te asigur ca e foarte fiabil.
    Daca si asta e motor vechi atunci ce sa mai vbim de motorul de 1.9 Tdi de pe skoda, conceptie 1989 , imbunatatit in 1997...
    ESTI O NULITATE!
    16 3
  • asa porsti sunteti
    pt fbi bosket
    cce faliment sa deie ma renault nu vezi fiat i cumpara pe toti adika incerca sau alte masini se vanda opel humeer saab
    1 0
  • hai mai
    Ba
    Eu am megane II facelift din 2008 fabricat in 2007 si tin sa va zic ca ma incanta directia cum se comporta, motorul care are doar 80 cp dci dar care are demaraj si este super silentios fata de tractoarele nemtesti si confortul interior dar si pozitia de condus mai inalta este mai ok dact la astea nemtesti care au pozitie de condus joasa si prestatii de kkt. Pozitie joasa sa aiba ferari lambo, si bugatti nu WV audi etc! iar WV passat ultimul model si audi A6 ultimul model sunt catastrofe pe tdi la fiabiliate.
    8 0
  • hai mai
    si referitor la megane III
    si nu mai huliti renault megane 3, ca e super misto si are super materiale pe el. Am mers saptamaile trecute cu un Bmw seria 6 si nu m-a dat DELOC pe spate. Plastice vopsite si decojite, zgomotosa, doar demaraj, dar laguna 2 a tatalui meu e cu 460% mai confortabila decat hidosenia aia ( oribila masina la design, nemtii si bunul gust). Asa ca nu mai comentati voi astia cu rable din germanica care polueaza si fac zgomot cat 5 megane-uri la un loc! Daca vreti sa stiti ca inseamna comfort mergeti cu citroen si o sa va dati seama ce prosti sunteti mai!! Mai ales cu C5 si C6 care le face de kkt pe mercedesuri S klasse. Stiu bine ce vorbesc!!!!! Interesati-va si mergeti cu aceste masini si apoi cocalarilor si manelistilor prosti sa mai comentati!
    4 0
  • megane
    am megane 2 si am avut si megane 1.daca vreti sa va spun cite probleme am avut va astept.masini frumoase da varza la fiabilitate.
    1 7
  • Megane 3 se incadreaza in "Contractul Renault 2009" cu principiu de baza CALITATEA, spre deosebire de precursorii sai megane 1 si 2. Megane 2 a avut ceva probleme de caliatate, insa megane 1 a fost masina buna
    4 0
  • Ienăchiţă Văcărescu
    Corecturi
    "mai exact de la 3750 de turatii", "resurse disponibile destul de devreme, de la 1750 de turatii".
    Domnule redactor, un motor are o turaţie de 1750 rotaţii pe minut. 1750 de turaţii este o aberaţie.

    "Tot la capitolul dotari utile se merita sa mentionam prezenta unei conexiuni Bluetooth pentru telefon".
    Verbul a merita nu este reflexiv.
    0 1
  • ''Buburuza''
    Mie imi place masina si sunt multumit de 1,6 / 110 cp.Cred ca are un pret corect. La cine nu place , asta e!
    3 1
  • megane3
    Am Megane 2. 1.5 dci. Parerea mea este ca daca stii sa ai grija de masina si sa o tii din scurt, iesi in avantaj fata de alte modele din aceeasi clasa de la alti producatori gen VW, Audi, Skoda, Seat unde pretul de achizitie la aceleasi dotari de top este mai mare cu 3-5k. Iar la capitolul tren rulare pot spune ca daca nu dai in borduri sau in canale cu viteza ca Gheo' in mod repetat nu vor fi probleme la caseta directie,coloana, bielete, bucsi. Tabla caroseriei rezista foarte bine la rugina. Vreau sa spun ca am vazut masini "la case mai mari" din 2003-2004 unde ca urmare a exfolierii vopselii rugina e la ea acasa. Si mai lasati-o balta cu intretinerea scumpa la Renault datorat pretului initial de achizitie. Toate cele straine mananca bani mai mult sau mai putin in functie de salariul fiecaruia si de cum te orientezi la cumparaturi. Mai devreme sau mai tarziu fiecare o sa-si da seama.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru