Drivetest BMW M2

4.5
BMW M2 zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Vineri, 14.11.2025
Respect

Nu greșesc dacă spun că, în prezent, divizia BMW M are cel mai diversificat portofoliu de modele de la înființarea ei. Adică din luna mai 1972. Totul a început cu o echipă restrânsă, de 35 de angajați, care a avut un singur țel: să dezvolte mașina sport perfectă. Pură.

Prima capodoperă M a debutat șase ani mai târziu, iar numele său a răsunat atât pe șosele cât și pe circuite: BMW M1. Și ce succes a fost.

În epoca modernă, divizia de performanță a producătorului din Munchen a fost acuzată că și-a pierdut tocmai puritatea care a stat la baza ei. Modelele M au devenit mai grele, dar mai puternice, mai mari și, desigur, tot mai scumpe.

Însă există un model M, poate singurul, care este capabil să le închidă gura tuturor cârcotașilor. Mă refer aici la BMW M2. Dacă divizia din Garching ar fi muzeul Luvru, atunci M2 ar fi cu siguranță Mona Lisa.

Modelul bavarez a primit, în vara anului trecut, un facelift care a adus, printre altele, și mai multă putere pentru motorul de 3.0 litri de sub capotă. De fapt, asta este singura modificare notabilă.

Noi am condus un M2 facelift și nu unul obișnuit. Ci un exemplar garnisit cu toate componentele M Performance pe care le poți bifa. Cu alte cuvinte, Mona Lisa s-a transformat în Darth Vader. Și nu fac această comparație doar din cauza nuanței exterioare.

Înainte să trecem mai departe, îți propun să urmărești clipul pe care l-am pregătit pentru tine.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

BMW M2

  • Pret de pornire 75.625 €
  • Pret model testat 98.205 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Vei spune că cele mai puternice M-uri din prezent au sub capotă un motor V8. De acord. Dar, oricât de potent și oricât de bine ar suna un V8 acordat corect, motorul cu șase cilindri în linie este piatra de temelie a modelelor BMW M.

Primul M, adică M1, avea sub capotă un propulsor de 3.5 litri, cu șase cilindri în linie. Apoi a urmat M5 E28, M3 E36, M3 E46 și povestea poate continua.

Un motor cu șase cilindri în linie are ceva magic, mai ales dacă poartă semnătura diviziei BMW M. Unitatea S58B30, căci ea este vedeta acestui material, se regăsește sub capota actualelor M2, M3 și, desigur, M4. Este un 3.0 litri, twin-turbo, care te unge pe suflet.

Înaintea facelift-ului de care pomeneam mai sus, M2 oferea 460 de cai putere. Altfel spus, cu 20 de cai putere mai puțin decât cel mai accesibil BMW M3. Pentru că da, M3 poate fi încă bifat cu 480 de cai putere. Deși, majoritatea clienților plătesc 6.000 de euro în plus și aleg direct versiunea Competition cu 510 CP.

Revenind, odată cu acest facelift, puterea lui M2 a crescut la 480 de cai putere, livrați la 6.250 de rotații pe minut, în timp ce cuplul de 600 Nm (+50 Nm) este disponibil între 2.650 și 6.130 de rotații pe minut. Cu alte cuvinte, te cam gândești dacă optezi pentru un M2 sau pentru un M3 "de bază".

Acum, odată cu primirea celor 20 de cai putere în plus, BMW M2 a revenit la comportamentul de huligan care l-a consacrat. Pare că mașina stă la pândă, doar doar te prinde pe picior greșit și poate să facă ce vrea din tine.

La o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, motorul de 3.0 litri pare că întâi își adună caii de prin toate colțurile, tocmai de aceea pentru câteva milisecunde nu se va întâmpla mare lucru. Apoi, ține-te bine de volan, de portiere, de ce poți, pentru că cei 480 de cai putere se vor dezlănțui cu o forță greu de imaginat.

DSC-ul mașinii mi-a lăsat impresia că are o calibrare puțin cam restrictivă, în condițiile în care dozează prea mult resursele pentru a nu pierde aderența în primele două trepte. După ce simte că totul este sub control, lasă totul pe seama ta. Cifrele vitezometrului cresc cu o lejeritate impresionantă.

Dacă te încumeți să dezactivezi sistemul de control al tracțiunii, ceea ce nu îți recomand pe drumurile publice, ești în voia sorții. Asta pentru că, dacă nu am spus până acum, toți cei 480 de cai putere sunt livrați punții spate.

Motorul cu șase cilindri în linie poate fi alăturat unei transmisii manuale, dacă plătești în plus circa 500 de euro. În caz contrar, primești o transmisie automată Steptronic Sport, de la ZF, cu convertizor de cuplu și 8 rapoarte. Ai, desigur, cele trei trepte pentru cât de rapid și brutal să schimbe, mod Sport și padele pe volan.

Oricât mi-ar fi plăcut transmisia manuală, trebuie să recunosc că această cutie de viteze automată (cu care a fost echipată și mașina noastră de test) pune foarte bine în valoare resursele unității de 3.0 litri. Poate mi-aș fi dorit să reacționeze ceva mai rapid la retrogradări, dar nu este un minus care alterează atât de mult experiența de condus.

Consum

Cât consumă un BMW M2 cu 480 de cai putere? Fișa tehnică spune că 9.6 litri/100 de km. În realitate, depinde de tine.

Normal că nu îl vei conduce ca acele doamne în etate, din Germania, care își vând mașinile second hand în România. Desigur, nu încurajez, sub nicio formă, nici un condus agresiv și periculos.

Așadar, trebuie să găsești o cale de mijloc pentru a te bucura, totuși, de mașină, în deplină siguranță, așa cum am făcut și eu. În aceste condiții, consumul urban a fost de 17.5 litri/100 de km, într-un București cu traficul său obișnuit din timpul săptămânii.

Trebuie să recunosc că nu am petrecut foarte mult timp în traficul sufocant, pentru că, până la urmă, nu acesta este mediul unde trebuie să experimentezi un BMW M2. Pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul a fost de 9.7 litri/100 de km.

Apoi, traseul ales de mine a inclus multe porțiuni virajate, drumuri montate cu urcări și coborâri. La final, bordul mi-a indicat un consum de 11.2 litri/100 de km.

Pe cine punem alături de BMW M2 ca să avem termeni de comparație? Greu de spus. Aș forța un Audi RS3 Sedan, chiar dacă vorbim despre o caroserie de sedan și tracțiune integrală. Consumul declarat de producător este de 9.2 litri/100 de km.

Apoi, să spunem Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Coupe? Chiar dacă este cu aproximativ 300 de milimetri mai lung decât M2. Germanii declară un consum mixt de 9.1 litri/100 de km.

Performanţe

Dacă bifezi transmisia automată cu 8 rapoarte, BMW M2 ajunge la 100 de km/h în fix 4 secunde (-0.1 secunde față de versiunea pre-facelift). Mai adaugi 0.2 secunde dacă vrei o cutie manuală de viteze.

De asemenea, bavarezii susțin că, în urma surplusului de putere, repriza 0-200 km/h este realizată cu 0.6 secunde mai rapid, adică în 12.9 secunde. Nu am avut unde să testăm asta, așadar trebuie să îi credem pe cuvânt.

Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opțional M Driver o crește la 285 km/h.

Mulțumită tracțiunii integrale quattro, motorului de 2.5 litri, celor 400 de cai putere și transmisiei automate cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj, Audi RS3 Sedan atinge 100 de km/h în 3.8 secunde. Viteza maximă este tot de 250 km/h.

Apoi, Mercedes-AMG CLE 53 Coupe are un sistem de propulsie mild-hybrid, care are la bază un motor de 3.0 litri. Ansamblul dezvoltă în total 449 CP, iar tracțiunea integrală 4Matic+ se asigură că ajungi la 100 de km/h în 4.2 secunde și la o viteză maximă de 250 km/h.

Interior

Facelift-ul a adus modificări foarte discrete, atât la exterior cât și la interior. Despre exterior voi vorbi mai încolo, așa că acum este momentul să trecem în revistă noutățile din habitaclu.

Primul lucru pe care îl observi este noul volan. Impropriu spus nou, pentru că germanii au modificat doar spița inferioară. În rest, avem aceleași butoane fizice, aceleași butoane M1/M2 și aceeași senzație plăcută când îl strângi în mâini. În standard, volanul vine îmbrăcat în piele Nappa, dar în cazul nostru a fost îmbrăcat în Alcantara.

Nu zic, un detaliu frumos și util pe circuit, dacă porți mănuși, dar, în rest, această Alcantara nu va avea viață lungă.

Apoi, BMW a mai redus din numărul butoanelor fizice, astfel că pentru mai orice trebuie să îți îndrepți atenția către sistemul multimedia. Partea bună este că butoanele de pe tunelul central au rămas la locul lor, sub o suprafață neagră cu finisaj lucios pe care, recunosc, nu o admir foarte tare.

Trecem apoi la scaune. După ce le-am experimentat la M3 Touring, știam la ce să mă aștept din partea acestor scaune M Carbon. Arată senzațional, dar o persoană mai corpolentă le va găsi incomode. De ce? Nu ai foarte mult loc pe șezut, intri și ieși greu din mașină, din cauza zonelor laterale foarte înălțate și tari, iar între picioare vei avea o bucată de carbon care îți va crea disconfort.

Dacă ești în căutarea unui BMW M spațios, atunci ar fi bine să începi cu M3. Adică, să nu mă înțelegi greșit, M2 are spații de depozitare generoase pentru segmentul său, atât în portiere cât și în tunelul central. Apoi, pasagerii din față se vor simți ca în cockpit-ul unei mașini de curse. Cei din spate? Nu vor fi deloc fericiți dacă au o înălțime peste 1.70, hai 1.75 metri.

Și mai e și viteza "melcului" cu care culisează, electric, scaunele. Partea bună este că portierele au o deschidere destul de largă, astfel că accesul pe locurile din spate se face ușor.

Rămânem la capitolul spațiu și vorbim despre portbagaj. El a rămas neschimbat, odată cu acest facelift, adică 390 de litri. Audi RS3 Sedan nu este foarte departe cu cei 321 de litri pe care ți-i pune la dispoziție, iar Mercedes-Benz CLE este cel mai generos din acest punct de vedere (421 de litri).

Preţ de achiziţie

Este foarte greu să pui un preț pe lucrurile care te fac fericit. Chiar și așa, BMW nu îți oferă gratis un M2, ci trebuie să plătești de la 75.625 de euro în sus pentru un exemplar echipat cu transmisia automată. Sau de la 76.146 de euro dacă luăm în calcul cutia de viteze manuală.

Noi nu am avut un exemplar obișnuit, ci unul garnisit cu toate accesoriile M Performance pe care le poți bifa. Pe lângă acestea, mașina din imagini mai are bifată nuanța exterioară Gri Pure Frozen Metallic, din catalogul Individual, frânele carbon ceramice, pachetul Innovations și pachetul M Race Track. Numai acesta din urmă costă 14.350 de euro.

Așa se face că prețul de listă al unui M2, echipat complet, poate ajunge la 98.205 euro cu TVA inclus.

Audi RS3 Sedan este ceva mai accesibil, având în vedere că pornește de la 67.719 euro în România. Nota de plată pentru Mercedes-AMG CLE 53 Coupe pornește de la 91.860 de euro.

Siguranţă

Actuala generație BMW Seria 2 a fost testată de Euro NCAP în 2022 și a primit 4 stele la testele de impact. A fost ușor depunctată pentru că nu este atât de amabilă cu pietonii și bicicliștii, dar și că scaunul față dreapta nu dispune de Isofix și restul sistemelor pentru montarea altor scaune pentru copii.

Partea bună este că locurile spate dispun de aceste sisteme.

Protecția oferită adulților în caz de accident a fost evaluată la 82%, cea a copiilor la 81%, pietonii și bicicliștii se bucură de un grad de ”amabilitate” evaluat la 67%, iar sistemele de asistență au primit un procent de 64%.

Ţinută de drum

În momentul în care vezi emblema xDrive pe spatele unui M începi să te liniștești și să prinzi curaj după ce te urci la volan. Dar, în cazul lui M2, această emblemă nu există. Pentru că toată puterea merge către roțile spate.

Așadar, trebuie să îl tratezi cu foarte mult respect și, sub nicio formă, nu trebuie să te crezi Michael Schumacher sau Ken Block pe drumurile publice. Este plin internetul cu exemple de "așa nu". Pe circuit, dacă te ține buzunarul, n-ai decât.

DSC-ul ține lucrurile sub control, atât cât poate, dar aproape de limita aderenței, mai ales dacă nu ai anvelopele potrivite, vei simți zvâcnirile punții spate.

Suspensia M adaptivă, cu amortizoare controlate electronic, este standard. Mașina este destul de rigidă (asta și din cauza ampatamentului), chiar și în modul de rulare Comfort, dar, chiar și așa, pe viraje am simțit puțin ruliu. Nu mult, dar îndeajuns încât să simți că mașina comunică cu tine.

Direcția este precisă, are acea greutate specifică unui M, iar trenul de rulare îți oferă tot feedback-ul de care ai nevoie.

Vizibilitate

Nu am motive să depunctez BMW M2 din acest punct de vedere. Prin parbriz ai o vizibilitate bună, chiar dacă adopți o poziție cât mai joasă la volan, montanții A nu te încurcă atunci când negociezi virajele strânse, iar oglinzile exterioare sunt bine proporționate.

Și prin lunetă vezi tot ce te interesează în spate. Să spunem că montanții C te încurcă puțin atunci când vrei să te asiguri pe diagonală, dar nu este ceva grav.

Pentru un plus de siguranță, mașina este înțesată de senzori și camere video cu o rezoluție bună.

Tehnologie

Ecranele din habitaclul mașinilor au devenit o normalitate, așadar nu are rost să ne amintim de vremurile în care apreciam niște ceasuri de bord analog frumos desenate. Sau să plângem după ele.

Spre deosebire de alte modele, care îți fură ochii cu fel de fel de display-uri și teme care mai de care, BMW M2 reușește să rămână discret din acest punct de vedere. Instrumentarul de bord este complet digital și are o diagonală de 12.3 inch.

Grafica este simplă, dar nu învechită. Specifică M. Practic, ai în față toate detaliile de care ai nevoie atunci când conduci o mașină de calibrul lui M2. Nimic în plus, nimic în minus. De asemenea, poți bifa și un Head-Up Display generos, dacă chiar vrei asta.

Instrumentarul de bord digital are 14.9 inch, iar odată cu acest facelift rulează sistemul multimedia BMW OS 8.5 (8.0 pentru versiunea pre-facelift). Atunci când intri în meniul principal ai, în continuare, o grămadă de pictograme, dar acestea sunt grupate mai bine. În plus, ai o funcție de căutare și poți găsi destul de ușor orice cauți.

La o adică, poți apela la ajutorul asistentului virtual și poți interacționa cu sistemul multimedia prin intermediul vocii. Celebrele gesturi au dispărut, așadar nu mai are rost să "îți rupi încheietura" atunci când vrei să dai muzica mai tare sau mai încet.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii, conexiunea Apple CarPlay și Android Auto se face fără fir. Tot wireless îți poți încărca telefonul, sau cu ajutorul porturilor USB-C pe care le regăsești în tunelul central.

Aceste sisteme pot fi regăsite pe "aproape" toate modelele mărcii. În cazul de față, fiind vorba despre un model M, sunt prezente și câteva tehnologii specifice "celei mai puternice litere din alfabet".

Pe consola centrală ai un buton Setup, care oferă acces direct la opţiunile de setări pentru motor, şasiu, direcţie, sistemul de frânare şi M Traction Control, precum şi la Gear Shift Assistant, dacă este comandat. Ca să nu pierzi timpul cu diferitele combinații de parametrii, de fiecare dată când urci la volan, poți să setezi două configurații generale pe care să le accesezi de la butoanele M1 și M2 de pe volan.

Tehnologia M Drive Professional este standard și include sistemele M Traction Control, M Drift Analyzer și M Laptimer.

Apoi, butonul M Mode, de pe consola centrală, poate fi utilizat pentru a regla atât nivelul activităţii sistemelor de asistare a condusului, cât şi conţinutul afişat pe instrumentarul de bord, pe display-ul central şi pe Head-Up Display, cu opţiuni de setări Road, Sport şi Track.

Dacă tot ești la volanul unei mașini sport cu roți motrice spate, pe lângă sistemul M Drift Analyzer, ai și posibilitatea de a regla, pe 10 trepte, gradul de intervenție al sistemului DSC.

Design

BMW M2 este genul de mașină care fie îți place, fie îți displace. Nu există cale de mijloc. La fel ca Seria 7, dacă mă întrebi pe mine.

Dacă ar fi să apreciezi ceva, ai putea să apreciezi faptul că M2 nu seamănă cu niciun alt model din portofoliu. Are propria personalitate. Și toate evazările pe care le are, te cam duc cu gândul la vechiul E21 Turbo.

Facelift-ul nu a schimbat foarte multe la capitolul estetic. Avem o semnătură luminoasă nouă pentru faruri, jante diferite și cele 4 terminații ale sistemului de evacuare care vin acum finisate în negru.

Dacă vrei ca mașina pe care ai dat aproape 100.000 de euro să iasă și mai tare în evidență, poți apela la multitudinea de accesorii M Performance. Cum este și cazul mașinii din imagini.

Primești multe accesorii din fibră de carbon, dar și un sistem de evacuare care va atrage toate privirile. Nu cred că mai trebuie să îți spun de ce. 

Nu ne-a placut

  • Masa destul de mare
  • Sistemul DSC mult prea restrictiv

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • Până acum nu țin minte să fi văzut pe undeva ca varianta cu cutie manuală să fie mai scumpă decăt cea automată.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru