Feedback

DrivetestBMW Seria 7 facelift

BMW Seria 7 745e 394 CP Aut8
4.3
Test drive BMW Seria 7 facelift zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Bogdan Paraschiv, Adrian Cobzașu
Marti, 23.07.2019
Al doilea descălecat

Anul acesta se anunță unul extrem de aglomerat pentru BMW, producătorul german pregâtind o mulțime de modele noi și versiuni îmbunătățite ale produselor aflate deja în portofoliu. Chiar în primele săptămâni ale anului, BMW a publicat fotografiile cu Seria 7 facelift, vârful de gamă al constructorul bavarez aflându-se acum la a doua tinerețe.

Deși vorbim doar despre o restilizare a generației curente, BMW propune o serie de modificări estetice consistente și cu un pachet tehnologic mult îmbunătățit.

Mercedes-Benz Clasa S, vechiul rival din Stuttgart, a trecut printr-o astfel de actualizare în urmă cu doi ani, o nouă generație urmând să fie prezentată la finalul anului curent. În același timp, Audi A8, pretendentul la coarnă din Ingolstadt, a sosit pe piață cu o generație nouă în 2017. Altfel spus, lupta din segmentul limuzinelor premium pare sortită unei desincronizări, fiecare dintre cei trei constructori germani profitând de momentul său de glorie.

Planurile BMW pe termen mediu includ un portofoliu electrificat, iar Seria 7, vârful de gamă al constructorului din Munchen, trebuie să fie un adevărat exemplu. De aceea, nemții au venit pe piață cu o nouă versiune plug-in hybrid pentru Seria 7. Noul 745e propune acum resurse mai mari, o baterie mai generoasă și, bineînțeles, emisii de CO2 și un consum de carburant reduse.

BMW Seria 7 facelift
BMW Seria 7 745e 394 CP Aut8

  • Pret de pornire 104.185 €
  • Pret model testat 139.071 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nu este pentru prima dată când BMW oferă pe Seria 7 un sistem plug-in hybrid de propulsie. Versiunea ante-facelift a vârfului de gamă bavarez putea fi comandată în varianta 740e iPerformance. Cu un motor de 2.0 litri și un motor electric, sistemul hibrid propunea un total de 326 CP și 500 Nm.

Dar noul plug-in hybrid Seria 7 își schimbă atât indicativul, cât și motorizarea. Începând cu actuala generație, clienții vor putea identifica hibridul german sub denumirea de 745e.

Motorul pe benzină are acum 3.0 litri și șase cilindri și este asistat de un motor electric. Unitatea cu combustie internă furnizează 286 de cai putere între 5.000 rpm și 6.000 rpm și 450 Nm între 1.500 rpm și 3.500 rpm. Motorul electric este capabil să dezvolte 113 CP și 265 Nm. În total, sistemul plug-in hybrid benzină+electric pregătit de germani oferă un vârf de 394 CP și 600 Nm.

Sistemul de propulsie pregătit de inginerii constructorului german este unul extrem de interesant. Indiferent de modul de rulare ales, acesta reușește să se achite cu brio de orice situație îi iese în cale.

Cel aflat în spatele volanului va putea opta pentru următoarele moduri de rulare: Hybrid (Standard, EcoPro, Comfort), Electric, Adaptive și Sport (cu posibilitatea personalizării setărilor).

În modul Electric, cele două tone ale lui Seria 7 sunt puse în mișcare doar cu ajutorul motorului electric susținut de energia bateriilor care acum au o capacitate de 12 kWh (+2.8 kWh comparativ cu vechea versiune). În acest mod, vei descoperi un Seria 7 ușor anemic, dar cu puseuri de personalitate atunci când apeși pedala de accelerație până la capătul cursei. Pentru acest mod de rulare, BMW a pregătit și un meniu special în sistemul de infotainment, denumit Battery Control. Cu ajutorul setărilor de aici vei putea cere sistemului să păstreze tot timpul o anumită valoare a nivelului energiei din baterii, energie pe care o vei putea utiliza în viitoarele drumuri urbane. La fel ca în cazul vechiului 740e, actualul Seria 7 plug-in hybrid are o viteză maximă în modul electric de 140 km/h.

Modul Hybrid este cel mai complex. Acesta va încerca să îmbine într-un mod armonios atât resursele motorului pe benzină, cât și resursele motorului electric. În funcție alegerile conexe ale acestui mod (Standard, EcoPro, Confort), vei observa fie un Seria 7 agil și plin de viață, fie o limuzină ușor anesteziată. Spre deosebire de vechiul Seria 7 plug-in hybrid, noua versiune va putea rula doar în modul electric până la o viteză de 110 km/h. Imediat ce treci de această valoare, motorul pe benzină își intră în rol, însă reușește să o facă fără să-i simți intervenția.

Despre modul Sport nu sunt foarte multe de zis: nemții îți vor oferi puțină brutalitate din partea vârfului lor de gamă, însă nu te aștepta la incisivitatea unui Grand Tourer.

Resursele sistemului PHEV sunt livrate de o transmisie automată cu opt rapoarte. Aceasta funcționează fluent, fără să ofere momente de nesiguranță. Pentru această versiune a lui Seria 7, BMW nu oferă padele pentru schimbarea treptelor de viteză.

Consum

BMW Seria 7 facelift în versiunea 745e nu are un concurent direct care să vină cu aceeași configurație de propulsie și un nivel similar de putere. Conform fișei tehnice, plug-in hybrid-ul constructorului german consumă între 2.1 și 2.3 litri/100 de kilometri atunci când bateria de 12 kWh este încărcată. Pentru restul situațiilor, BMW nu oferă o valoare cu privire la consumul de carburant.

La finalul celor 500 de kilometri parcurși în compania lui Seria 7, computerul de bord a afișat un consum mediu mixt de 8.9 litri/100 de kilometri. Pe parcursul traseului am adoptat un stil mixt: au existat porțiuni de autostradă și drumuri virajate în care am forțat nota, dar în marea majoritate a timpului am mers calm și m-am bucurat de liniștea oferită de vârful de gamă al bavarezilor. Trebuie să menționez și faptul că pe DN1 am "reușit" să parcurg 3 kilometri într-o oră și jumătate, iar bateria de 12 kWh era la un nivel minim, ceea ce înseamnă că sistemele auxiliare ale mașinii au fost ținute în viață de motorul termic.

De asemenea, la finalul drumului, computerul de bord m-a informat că din cei 500 de kilometri, 130 au fost parcurși în modul electric. Pe prima sută de kilometri, cu bateria aproape plină, consumul afișat (am rulat doar pe drumuri naționale) a fost de 4.9 litri/100 de kilometri.

Pentru încărcarea completă a bateriei, BMW spune că vei avea nevoie de puțin peste 4 ore și jumătate atunci când alegi o priză de 3.7 kW. Autonomia teoretică oferită în modul electric este cuprinsă între 54 și 58 de kilometri.

Un lucru cu adevărat interesant este acela că Seria 7 în versiunea 745e are un rezervor de doar 46 de litri, ceea ce se traduce printr-o autonomie destul de mică pentru o limuzină.

Deși această versiune a lui Seria 7 nu are un rival direct, trebuie să aduc în discuție Mercedes-Benz Clasa S 560e. Versiunea este disponibilă în România doar în varianta cu amptament lung, iar sistemul plug-in hybrid benzină+electric oferă 476 CP și 700 Nm, resurse mult mai bune comparativ cu cele ale bavarezului. În cazul modelului din Stuttgart, consumul mediu mixt pentru prima sută de kilometri cu bateria de 13.5 kWh  încărcată este cuprins între 2.5 și 2.6 litri. 

Performanţe

Am spus-o și o voi repeta: deși este cel mai sportiv model din acest segment, Seria 7 nu a fost gândit pentru a rula într-un ritm barbar sau imoral. Da, limuzina bavareză poate să-ți ofere plăceri vinovate la tot pasul, mai ales că cei 394 de cai putere își fac simțită prezența din plin atunci când le soliciți acest lucru.

Și dacă nu te lași convins de frazele de mai sus, îți voi spune că Seria 7 în versiunea 745e poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.2 secunde în condițiile în care masa totală a limuzinei trece de 2 tone. Viteza maximă anunțată de nemți este de 250 km/h. Dacă alegi să rulezi în modul Electric, viteza maximă va fi limitată la 140 km/h.

În tot acest timp, Clasa S în versiunea S560e L poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește tot la 250 km/h. În modul electric, limuzina din Stuttgart va putea rula cu o viteză de top de 130 km/h. Deși Clasa S este ceva mai agil, nu trebuie să uităm că are un plus de 82 CP și 100 Nm.

Interior

Imediat ce urci la volanul lui BMW Seria 7. Pardon. Îmi cer scuze. Imediat ce urci pe scaunul din dreapta spate al lui Seria 7, vei descoperi o lume specială. Aici se întâmplă magia la care au lucrat inginerii, tehnicienii și designerii BMW. O echipă extrem de mare care a proiectat fiecare centimetru pătrat astfel încât tu, cel de pe locul din spate, să te simți cânt mai confortabil în lungile călătorii de afaceri.

Scaunele individuale te cuprind rapid cu îmbrățișări calde, iar funcțiile pentru masaj, încălzire sau ventilație sunt doar la un click distanță. Pernele speciale care îmbracă tetierele promit să-ți ofere momente tandre ori de câte ori vei dori să-ți odihnești tâmplele. Pentru comenzile sistemului de infotainment și a anumitor informații de la bord, vei putea utiliza tableta stocată într-un spațiu dedicat din cotieră. Spre deosebire de vechiul Seria 7, actuala versiune vine un sistem de infotainment pentru locurile din spate care poate fi controlat și prin atingerea celor două ecrane amplasate pe spătarele scaunelor.

Din locul șoferului, lumea într-un Seria 7 arată diferit. Cu noua versiune, instrumentarul mixt devine unul complet digital. Ai un ecran de 12.3 inch pe care să-l privești, să-l personalizezi și să-l înveți. Spre deosebire de noile Seria 8 sau X7, BMW a ales ca ecranul sistemului de infotainment să nu fie integrat în consola centrală și să rămână în acea stare "plutitoare".

Deși soluția hardware rămâne asemănătoare cu cea de pe vechiul Seria 7, nemții vin cu noul sistem de operare. Despre materialele folosite la interior sau soluțiile de depozitare nu sunt prea multe de spus. BMW oferă ce are mai bun în gamă pentru a satisface gusturile tuturor clienților care sunt dispuși să plătească sume colosale pentru o limuzină.

Pentru iubitorii de comparații, trebuie menționat și faptul că volumul portbagajului plătește tribut sistemul de propulsie plug-in hybrid. Astfel, capacitatea de încărcare scade de la 515 litri (valoarea versiunilor echipate doar cu motoare convenționale) la 420 de litri. 

Preţ de achiziţie

Cel mai accesibil Seria 7 facelift va putea fi identificat sub numele 730d. Pentru varianta echipată cu motorul diesel de 265 CP cuplat la o cutie automată cu opt trepte, cei interesați vor avea de eliberat din conturi cel puțin 95.500 de euro.

Dacă te gândești să cumperi un plug-in hybrid, prețul de pornire pentru versiunea 745e este de 104.200 de euro. Aceeși motorizare poate fi comandată atât într-o versiune cu ampatament mărit (112.400 de euro), cât și într-o variantă cu ampatament mărit și tracțiune integrală xDrive, caz în care vei avea de achitat 116.150 de euro.

Și pentru că vrei să-ți cumperi un Seria 7, cu siguranță n-o să treci cu vederea pachetele opționale. Vei bifa tot felul de accesorii și sisteme care să-ți facă viața mai ușoară, iar la final, prețul ar putea ajunge lejer la 140.000 de euro, valoarea exemplarului pe care l-am testat. 

Iar dacă prețul de bază al lui Seria 7 vi s-a părut mare, trebuie să știți că de cealaltă parte a baricadei, S560e L pornește de la aproape 127.000 de euro, o valoare mult mai mare decât cea trecută în dreptul unui 745e L. 

Siguranţă

Cred că o să mai treacă mult timp până voi citit un test de siguranță realizat de Euro NCAP cu un BMW Seria 7 sau cu un Mercedes-Benz Clasa S. Și nu pentru că inginerii organizației nu își doresc acest lucru, ci pentru că bugetul necesar pentru a da de toți pereții și de toate barierele un astfel de model ar fi suficient pentru a testa o duzină de mașini din clasa mică sau compactă.

Dar în ciuda acestui aspect, inginerii și tehnicienii BMW nu s-au culcat pe o ureche atunci când ședințele aveau ca temă siguranța oferită de Seria 7 facelift.

Standard, noua versiune a vârfului de gamă bavarez va fi echipată cu un sistem cruise control cu funcție de frânare, cu sistemul Collision Warning cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, cu Speed Limit Info și cu Rear Collision Prevention cu funcție pentru avertizarea cu privire la traficul din spate.

Opțional, clienții vor putea comanda versiunea Active Crusie Control cu funcție Stop&Go. Acesta funcționează până la viteze de 210 km/h și poate opri complet mașina dacă, bineînțeles, vehiculul aflat în față oprește și el. În plus, prin simpla apăsarea a unui buton, sistemul poate prelua informațiile cu privire la viteza maximă a sectorului de drum respectiv, urmând ca mai apoi să respecte valoarea indicată. La fel ca în cazul vechii versiuni, cu ajutorul sistemelor de asistare la schimbarea benzii de mers, Seria 7 facelift devine un model capabil să ruleze semi-autonom în anumite condiții de trafic.

Tot aici trecem și farurile adaptive cu LED disponibile standard pe 745e. Opțional, clienții vor putea selecta și noile BMW Laserlight (1.800 de euro).

Ţinută de drum

Deși are la bază o platformă care include și elemente din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), BMW Seria 7 facelift rămâne un model cu "greutate", iar cele 2 tone trecute în dreptul lui 745e confirmă acest aspect. Cu un Seria 7 nu trebuie să ai comportamentul unui huligan atunci când te așezi la volan. Trebuie să-l simți și să-l faci să te simtă, să ajungi o extensie a lui și șă-i permiți să te poarte la destinație în confort absolut.

Iar cu versiunea plug-in hybrid, BMW reușește să facă acest lucru cu și mai puțin zgomot de fond. Modurile Hybrid, Electric și Adaptive sunt gândite pentru ultra-confort, iar stilul sportiv al constructorului bavarez nu poate fi simțit nici măcar atunci când apelezi cu brutalitate la pedala de accelerație. De ce? Răspunsul este simplu: pentru că Seria 7 a fost gândit ca o limuzină și ADN-ul acesta îl vei primi în cea mai mare proporție.

Dacă totuși ai treziri absurde și-ți dorești să pilotezi un Seria 7, trece-l pe modul Sport. Vei simți cu direcția devine mai rigidă și-ți comunică excelent tot ce se întâmplă la nivelul asfaltului, suspensiile nu mai sunt chiar atât de moi, iar răspunsul motorului se transformă complet. Deși acești parametri sunt orientați către sportivitate, nu te gândi că vei găsi o mașină de 2 tone capabilă să rescrie anumite legi ale fizicii atunci când comportamentul tău animalic îți spune să forțezi nota acele de păr. 

Pentru Seria 7 facelift, BMW propune și un sistem de direcție integrală. Acesta îți sare în ajutor fie atunci când ai de executat menevre în spații înguste (roțile de pe puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față), fie atunci când vrei să abordezi viraje rapide cu și mai multă viteză (roțile de pe puntea spate vor urma direcția impusă de cele de pe puntea față). Sistemul Integral Active Steering este disponibil opțional pentru 1.500 de euro.

 

Vizibilitate

Spre deosebire de vechea versiune Seria 7, varianta cu facelift are o lungime mai mare cu 22 de mm (total 5.120 de mm), în timp ce restul dimensiunilor rămân nemodificate. În ceea ce privește vizibilitatea, vârful de gamă oferit de constructorul german o să reușească să-și provoace câteva surprize plăcute.

Luneta este destul de generoasă și vei putea gestiona cu ușurință situațiile de trafic. În schimb, oglinzile laterale par subdimensionate, iar montanții A îți vor da bătăi de cap în momentul în care ai de efectuat viraje strânse. Iar această senzație o să fie amplificată și de capota extrem de generoasă a lui Seria 7.

Totuși, BMW oferă standard o cameră video pentru mersul cu spatele și un asistent la parcare, ceea ce înseamnă că vei trece mai ușor peste problemele cauzate de aceste manevre.

Tehnologie

Vă spuneam la început că BMW a introdus pe Seria 7 cele mai noi tehnologii pe care laboratoarele de cercetare din Munchen le-au dezvoltat în ultimii ani: de la noul instrumentar de bord complet digital, la sistemul de infotainment modern cu teme și ecrane care pot fi personalizate, de la sistemele de siguranță și asistare și până la tehnologia care controlează sistemul plug-in hybrid. La fel ca în cazul lui Seria 8, noul sistem de operare necesită ceva mai mult timp de adaptare. 

BMW Seria 7 facelift va fi disponibil standard cu o cheie inteligentă cu ecran tactil cu ajutorul căreia vei putea verifica statusul mașinii și vei putea opera diverse acțiuni.

Sistemul de infotainment a primit o componentă specială gândită să-i ajute pe ocupanți pe parcursul drumurilor lungi. Există două programe gândite pentru starea fizică și psihică a șoferului. Acestea se numesc Vitalize și Relax. În funcție de alegerea făcută, sistemul controlează sistemul de climatizare, masajul din scaune, lumina ambientală și piesele redate cu ajutorul sistemului audio. Fiecare dintre aceste programe durează 3 minute.

Tot pentru atmosfera interioară, BMW a pregătit și Experience Modes, un software cu trei programe: Executive, Expressive și Wellbeing. Și în acest caz, sistemul controlează pentru un timp nedeterminat luminile ambinetale, sistemul de climatizare și funcțiile de masaj/încălzire în scaune.

Pentru cei cu un simț olfactiv sensibil, BMW a pregătit un sistem capabil să livreze arome prin intermediul climatizării, în timp ce melomanii se vor putea delecta cu piesele favorite livrate de sistemul Bowers & Wilkins Diamond (4.800 de euro). 

BMW Seria 7 va fi echipat cu noul asistent digital pe care îl poți chema în ajutor rostind cuvintele "Hey, BMW", dar și cu un pachet îmbunătățit pentru control prin gesturi. Pentru ultima tehnologie amintită mai sus îți dau un singur sfat: dacă ești genul de om căruia îi place să gesticuleze atunci când poartă o conversație, încearcă să-ți controlezi aceste "ieșiri" dacă nu vrei să schimbi postul de radio sau să închizi apelul telefonic. 

De asemenea, BMW propune un Head-up Display color, dar și un asistent la parcare ce poate fi comandat cu funcția Reversing Assistant. Acesta poate controla mașina cu spatele pe o distanță de până la 50 de metri pe aceeași traiectorie pe care a fost condusă înainte.

Design

Vă spuneam la început că deși avem în față un facelift, BMW nu s-a ferit să vină cu câteva modificări consistente și la nivel estetic. Astfel, constructorul german a introdus pe Seria 7 facelift o grilă mult mai mare. Acum, aceasta are o suprafață mai mare cu 40% comparativ cu cea a vechii versiuni.

Odată cu această modificare, designerii au propus faruri mai subțiri și prize de aer cu aspect restilizat. În plus, partea frontală a mașinii este acum mai înaltă cu circa 50 de mm, în timp ce capota iese în evidență mulțumită unor nervuri noi.

Pentru partea din spate, designerii au optat pentru stopuri restilizate care acum sunt unite cu ajutorul unei baghete luminoase. Așa cum era de așteptat, sistemul de evacuare a primit terminații noi.

Deși noul design al lui Seria 7 poate fi criticat pentru "dezechilibrul" pe care-l aduce grila frontală imensă, modelul bavarez încă reușește să te facă să tresari atunci când îl vezi în oglinda retrovizoare. Seria 7 rămâne un model căruia merită să-i acorzi câteva secunde din viață atunci când îl vezi defilând impunător pe marile bulevarde ale orașelor.

Nu ne-a placut

  • Rezervorul prea mic
  • Posibilitățile restrânse în ceea ce privește personalizarea instrumentarului de bord
  • Prețul mare al anumitor echipamente opționale
Date tehnice - BMW Seria 7 facelift BMW Seria 7 745e 394 CP Aut8
Motor electric
Putere CP
113
Cuplu Nm
265
Motor termic
Putere CP (rpm)
286 (5000)
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1500)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
2998
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
5120
Viteza maxima km/h
250
Latime mm
1902
Acceleratie 0-100 km/h s
5.2
Inaltime mm
1467
Tractiune
spate
Greutate kg
2070
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
3070
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
46
Nr. locuri
4
Volum portbagaj litri
420
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 7 facelift

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • la cat de mare e ar trebui ca cel care o cumpara sa plateasca 2 impozite in loc de unul. iar pretul este o aberatie. si nici ca design nu imi place in mod deosebit.
    14 12
  • LEXMARK
    Mult succes baieti!
    Anul acesta poate aveti bafta sa vindeti 5, doua din tara si 2,5-3 de afara "putin rulate de la reprezentanta"...
    11 8
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Ehei, pe olx sunt deja cateva la vanzare, gen 109.999 euro negociabil, deci o lasa sigur la 109.000, o sa sun sa vad daca mai lasa ceva.
    12 2
  • @Lexmark - la cate dislike-uri avem e clara treaba. sunt ceva cocalari si pe site-ul asta:)))
    10 9
  • hazard
    Grila aia e prea mica. Astept urmatoarea varianta, cand grila va cuprinde si farurile. Si apoi ma plimb cu ea pe plaja , ha!
    Cocaleeeroo, cocaleeeee--eeero!
    13 8
  • @hazard
    Macar nu mai poate spune cineva ca seria 7 se confunda cu seria 5, opulent si impozant.
    12 1
  • hazard
    @@hazard eu ma intreb de ce nu au pus si pe porbagaj o grila la fel de mare... Atunci sa vezi opulent si impozant!
    9 5
  • Nu stiu ce toti ii dati cu cocalero ...eu unul nu vad prea multi indivizi din acea categorie la volanul unui astfel de model . Mai ales ca vorbim de un hybrid aici, fara prea multe valente sportivo/mafiote. Imi pare prea mult trecut spre zona elegantei pt. a mai fi pe placul celor categorisiti de voi mai sus. Nici eu nu agreez grila supradimensionata cu care ne blagosloveste BMW in ultima vreme (am mai scris despre asta pe-aici) dar in cazul de fata nu as putea spune ca imi displace atat de tare asa cum e cazul 7-arului rastignit pe cruce. Una peste alta acest model nu arata rau si imbina frumos si elegant clasicul cu modernul si cu materiale si constructie de exceptie. Nu m-as vedea vreodata intr-o asfel de masina decat printr-o pura intamplare ( sau pe la vreun Uber, mai stii !!??) , dar e clar ca ,asa cum sugereaza si autorul, masina asta degaja prin toti porii un " highclass/top management end use". Asta este targetul lui BMW , iar faptul ca din cand in cand mai apare cate un "Bangle" pe la design ce face sa apara si ceva victime colaterale prin randurile "cocalarilor" romani/estici , nu e problema lui BMW, din contra , asta face ca marca sa aiba expunere si reclama si la 10-20 ani de la productia modelului.
    p.s : dar mie tot A8 imi place mai mult, asta doar asa pt. statistica.
    17 3
  • Xdrive
    Okey grila nu e cea mai frumoasa introducere dar totusi eu ma gandesc ca au vrut sa o mareasca gen ca la A8 si totusi sa pastreze simbolul clasic cu cele 2 branhii sau rinichi/plamani etc si ...a iesit ce vedeti. In realitate nu arata asa rau ba chiar impunator din oglinda retrovizoare . Eu unul insa nu inteleg cum sa iti iei S/8 SAU 7 ar dar mic , cu amapatament mic . E ca si cum ai vrut ceva scump dar ai luat de cati bani ai avut :))). Ori seria 5 ori seria 7 LLLLLLL. Simplu.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru